Wynik przetargu

Adres: ul. Bytomska 62, 41-940 Piekary Śląskie, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: przatarg@urazowka.piekary.pl
tel: 323 934 100
fax: 323 934 141
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 6254420120 Data Udzielenia: 2012-03-01
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Obsługa prawna szpitala w 2012r Kancelaria Adwokacka - Elżbieta Mazan-Borówka
Katowice
177 120,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-03-01
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
177 120,00 zł
Minimalna złożona oferta:
177 120,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
177 120,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
177 120,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Piekary Śląskie: Obsługa prawna szpitala w 2012r


Numer ogłoszenia: 62544 - 2012; data zamieszczenia: 01.03.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej im. Dra Janusza Daaba, ul. Bytomska 62, 41-940 Piekary Śląskie, woj. śląskie, tel. 032 3934100, faks 032 3934141.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna szpitala w 2012r.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie obsługi prawnej w zakresie postępowań sądowo-lekarskich oraz spraw związanych z Narodowym Funduszem Zdrowia , reprezentacji przed organami sądowymi, administracyjnymi, kontrolnymi, NFZ oraz innymi instytucjami a także bieżących spraw dotyczących zdarzeń medycznych, lekarskich, kadrowo-płacowych, w szczególności poprzez udzielanie bieżących porad oraz konsultacji Prawnych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.12.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Adwokacka - Elżbieta Mazan-Borówka, ul.Kościuszki 44/7, 40-048 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 144000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    177120,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    177120,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    177120,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uwzględniając okoliczności opisane poniżej zamawiający zdecydował o konieczności zawarcia umowy dotyczącej obsługi prawnej w trybie zamówienia z wolnej ręki. Podstawę do zastosowania takiego trybu stanowi art. 66 w związku z art. 5 ust. 1 a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych(tekst jednolity Dz. U.201 O Nr 113 poz.759, z późn.zm) oraz rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. 10 nr 12 poz. 68). Zgodnie z powołanymi przepisami ustawodawca dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki także w innych przypadkach niż określone wart. 67 ust.1, w szczególności jeżeli wszczęcie postępowania w innym trybie mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań 3) poniesieniu straty w mieniu publicznym 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. O przyjęciu trybu zamówienia z wolnej ręki na obsługę prawną zadecydowały przede wszystkim takie czynniki jak konieczność uzyskania usług wysoko wyspecjalizowanej kancelarii w pożądanych przez zamawiającego obszarach tematycznych mając przy tym na uwadze konieczność terminowej realizacji wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz geograficzną lokalizację miejsca wykonania zamówienia jaką jest województwo śląskie. Zaawansowane prowadzonych spraw wymagają natychmiastowego dołączenia podmiotu, który udzieli odpowiedniego wsparcia prawnego w przeciwnym razie groziłoby to uniemożliwieniem terminowej realizacji inwestycji/prowadzeniem spraw i stratami w mieniu publicznym. Niezbędne w tym przypadku jest również, aby wybrana kancelaria wykazywała doświadczenie w obsłudze prawnej zamawiającego z uwzględnieniem jego specyfiki, zwłaszcza struktur organizacyjnych i charakteru prowadzonej przez ten podmiot działalności. Mając na uwadze te wymagania jak również celowe, oszczędne i efektywne dokonywanie wydatków wybór Wykonawcy jest jak najbardziej uzasadniony biorąc pod uwagę doświadczenie jaki i niekwestionowaną pozycję, którą Wykonawca posiada na rynku usług prawniczych na terenie województwa śląskiego. Ponadto istotny jest również fakt, iż w dorobku kancelarii znajduje się praktyka w świadczeniu doradztwa prawnego na rzecz szpitali , którzy od wielu lat korzystają z jej usług. Długoletnie doświadczenie, znajomość rynku śląskiego, podstawowe obszary specjalizacji kancelarii, które obejmują sprawy najczęściej występujące u zamawiającego oraz posiadana praktyka w dziedzinie sporów sądowych i administracyjnych sprawiają, iż Wykonawca jest najlepszym podmiotem, który może świadczyć kompleksową obsługę prawną w zakresie wymaganym przez Zamawiającego. Wymienione przymioty kancelarii umożliwią szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw a co za tym idzie efektywniejsze wydatkowanie środków. Za wyborem tego wykonawcy przemawiały przede wszystkim takie przedsięwzięcia jak kompleksowe doradztwo prawne kancelarii przy uzyskaniu zwrotu za nadwykonania. Pomoc prawna w tym obszarze stała się jedną z wiodących specjalności Wykonawcy. Tak rozległe i znamienne doświadczenie w zakresie realizowanych projektów stanowi nieocenione źródło informacji i fachowej wiedzy, które jest bardzo, istotne dla zamawiający z uwagi na planowane i realizowane inwestycje/prowadzone sprawy. A należy tutaj podkreślić, iż specyfika usług prawniczych zależy z jednej strony od profesjonalizmu usługodawcy a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą. Z uwagi na doświadczenie kancelarii należy wskazać, że jest ona partnerem sprawdzonym, świadcząc swoje usługi wykazała rzetelność, skrupulatność oraz umiejętności dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz renomę należy stwierdzić, iż jest ona jedynym podmiotem, który może zapewnić tak obszerne a równocześnie specjalistyczne doradztwo prawne na rzecz zamawiającego na wysokim poziomie merytorycznym uwzględniając potrzebę szybkiej i sprawnej komunikacji na terenie województwa śląskiego w celu terminowej realizacji inwestycji zamawiającego. W opinii zamawiającego niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych polegających na świadczeniu pomocy prawnej, od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego. Rozdzielenie nie jest celowe z uwagi na rozmycie odpowiedzialności między wykonawcą, który doradza i wystawia opinie prawne a wykonawcą, który przejmuje prowadzenie tych samych spraw na zasadach postępowania sądowego. Dotychczasowy wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, i jest w stanie zapewnić ciągłość świadczonych usług. Wskazany wykonawca posiada pełną wiedzę dotyczącą specyfiki funkcjonowania i organizacji zamawiającego, charakteru oraz specyfiki prowadzonej przez niego działalności. Utrzymanie ciągłości w wykonywaniu usług przez tego samego wykonawcę znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, do których realizacji zamawiający jest zobowiązany przepisami prawa, co uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie.