Wynik przetargu
świadczenie usług prawnych w okresie w 2014 r na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów

Adres: | ul. gen. Józefa Bema 70, 01-225 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sekretariat@zgnwola.waw.pl tel: 22 6323215 fax: 22 6327242 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 924920140 | Data Udzielenia: | 2014-01-15 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
świadczenie usług prawnych w okresie w 2014 r na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów | Kancelaria Adwokacka Robert Gwiazdowski Warszawa | 95 333,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-01-15 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 95 333,00 zł Minimalna złożona oferta: 95 333,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 95 333,00 zł Maksymalna złożona oferta: 95 333,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Warszawa: świadczenie usług prawnych w okresie w 2014 r na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów
Numer ogłoszenia: 9249 - 2014; data zamieszczenia: 15.01.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m. st. Warszawy, ul. gen. Józefa Bema 70, 01-225 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6323215, faks 022 6327242.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie usług prawnych w okresie w 2014 r na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług prawnych w okresie od 02.01.2014 r. do 30.11.2014 r. na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów. Zakres usług objętych zamówieniem określa wzór umowy, stanowiący załącznik do niniejszego zaproszenia do negocjacji..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.12.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Adwokacka Robert Gwiazdowski, ul. Marokańska 14 C, 00-121 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 77506,77 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
95333,26
Oferta z najniższą ceną:
95333,26
/ Oferta z najwyższą ceną:
95333,26
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawa prawna: ostępowanie wszczęte zostało w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego z zakresu wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, jak i innych niezbędnych czynności z zakresu pomocy prawnej związanych z realizacją przedmiotu niniejszej umowy realizowanych przez ZGN w Dzielnicy Wola Administrację Młynów. Uzasadnienie faktyczne: Zgodnie ze Statutem Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy, będącego załącznikiem do uchwały Nr XLIII 1015 2004 Rady m.st. Warszawy z dnia 02.12.2004 r. w sprawie przekształcenia zakładu budżetowegom.st. Warszawy pod nazwą Zarząd Budynków Komunalnych Wola w jednostkę budżetową m.st. Warszawy pod nazwą Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy, do obowiązków zamawiającego należy: 1.gospodarowanie w granicach zwykłego zarządu, w sposób i na zasadach określonych przepisami prawa oraz ustaleniami organów m.st. Warszawy: a. mieszkaniowym zasobem m.st. Warszawy, b. powierzonym zasobem nieruchomości m.st. Warszawy, 2. podejmowanie działań na rzecz określania sposobu zarządu nieruchomością wspólną, dokonania wyboru zarządu lub ustanowienia zarządcy przymusowego, 3. wykonywanie innych zadań powierzonych przez organy m.st. Warszawy z zakresu zarządu mieszkaniowym zasobem i zasobem nieruchomości m.st. Warszawy. Celem prawidłowego wykonywania zleconych zadań zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia profesjonalnej obsługi prawnej. Zamawiający w ramach wykonywanych czynności statutowych planuje wniesienie w 2014 r. co najmniej miesięcznie 30 pozwy oraz obsługę procesową w sprawach obecnie prowadzonych przed właściwymi sądami i organami, w których Zamawiający jest stroną, a wykonawca ustanowionym pełnomocnikiem procesowym. Zgodnie z art. 5 ust. 1b cyt. ustawy w przypadku zamówień niepriorytetowych, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu z wolnej ręki, jak również zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy. Tryb z wolnej ręki umożliwia przeprowadzenie bezpośrednich negocjacji z Wykonawcą, który jest pozytywnie oceniany przez Zamawiającego, a ocena ta znajduje swój wyraz w jakości świadczonych usług oraz liczbie i złożoności procesów sądowych i pozostałych czynności z zakresu procedur zastępstw procesowych, które zakończyły się korzystnie dla interesu publicznego. W niniejszym postępowaniu przedmiotem zamówienia jest wykonywanie zastępstw procesowych oraz doradztwa prawnego w tym zakresie, na rzecz Administracji Młynów jednostki organizacyjnej ZGN Wola. Wskazać ponadto należy na stanowiska komentatorów w przedmiocie udzielania zamówienia na usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego i doradztwa w tym zakresie: W nowym ust.1b utrzymana została możliwość stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki i trybu negocjacji bez ogłoszenia w dotychczasowej wersji, czyli bez sporządzania uzasadnienia. Dotyczy to udzielania zamówień na usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed wszelkimi organami orzekającymi a więc np. przed KIO. Także doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego korzysta z uprzywilejowanego traktowania przez ustawodawcę. Dopuszczalne jest nawet udzielenie zamówienia z wolnej ręki na wszelkie usługi prawnicze, jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa. Ustawodawca, tym samym, przyznaje, że dla usług prawniczych tryb z wolnej ręki jest najbardziej odpowiedni, bo pozwala wybrać rzeczywiście dobrego usługodawcę prawnika, takiego, któremu można powierzyć ważne prawa lub interesy Skarbu Państwa. Prawo zamówień publicznych. Komentarz Jerzy Pieróg rok wydania: 2010 Wydawnictwo: C.H.Beck w LEGALIS. Udzielanie zamówienia na usługi prawnicze polegające na zastępstwie procesowym lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia, z pominięciem przesłanek wyboru tych trybów postępowania, znajduje swoją rację w ochronie ogólnie pojętych interesów zamawiającego. Przede wszystkim niejednokrotna nagłość i nieprzewidywalność sytuacji procesowych wymaga zwykle szybkiej reakcji uczestnika procesu. Mając niemalże swobodny wybór wykonawcy usług prawniczych, zamawiający może podjąć sprawne działania w celu ochrony swoich praw i interesów, co również wiąże się z racjonalnością wydatkowania środków publicznych. Po drugie tryby zamówienia z wolnej ręki i negocjacji bez ogłoszenia pozwalają zamawiającemu w bardzo elastyczny sposób dokonać wyboru właściwego wykonawcy, co w konsekwencji skutkuje lepszym dopasowaniem oferty prawnika do potrzeb i możliwości zamawiającego. Zamawiający, dokonując wyboru wykonawcy, może brać pod uwagę nie tylko cenę oferty, wiedzę i doświadczenie, ale również okoliczności nie sprecyzowane ustawąp.z.p., a istotne z punktu widzenia interesów zamawiającego, takie jak: ogólny prestiż wykonawcy, opinia na jego temat w środowisku zawodowym, osiągane sukcesy zawodowe i skuteczność procesową. Dodatkowo w przypadku uregulowania zawodu doradcy prawnego, zgodnie z omówionych wcześniej projektem poselskim, w przyszłości stosowanie trybów niekonkurencyjnych na podstawie art. 5 ust. 1b p.z.p. pozwoli uniknąć zamawiającym konieczności wyboru wykonawcy spośród niedoświadczonych doradców. Katarzyna Młodecka: Jak udzielać zamówienia na świadczenie kompleksowej usługi prawnej w świetle art. 5 Prawa zamówień publicznych, w LEX. Mając na uwadze powyższe uznać należy, że uzasadnione jest zastosowanie w sprawie niniejszej przepisów art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, których wynikiem jest należyte zabezpieczenie interesu prawnego i faktycznego Zamawiającego, z zachowaniem zasad celowości, oszczędności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów i optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów w wydatkowaniu środków publicznych.