Wynik przetargu
Usługi pocztowe w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i usług kurierskich

Zamawiający:
Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej
Adres: | ul. Brzeska 41, 21-500 Biała Podlaska, woj. lubelskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi@powiatbialski.pl tel: 83 35 11 354 fax: 83 35 11 355 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 34109720110 | Data Udzielenia: | 2011-12-21 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
64110000-0 | Usługi pocztowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Usługi pocztowe w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i usług kurierskich | Poczta Polska Spółka Akcyjna z/s w Warszawie Przedstawicielstwo Handlowe z/s w Białej Podlaskiej Biała Podlaska | 108 709,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-12-21 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 641100000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 108 709,00 zł Minimalna złożona oferta: 108 709,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 108 709,00 zł Maksymalna złożona oferta: 108 709,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Biała Podlaska: Usługi pocztowe w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i usług kurierskich
Numer ogłoszenia: 341097 - 2011; data zamieszczenia: 21.12.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej, ul. Brzeska 41, 21-500 Biała Podlaska, woj. lubelskie, tel. 083 343-83-71, faks.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi pocztowe w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i usług kurierskich.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługi pocztowe w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i usług kurierskich..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.12.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Poczta Polska Spółka Akcyjna z/s w Warszawie Przedstawicielstwo Handlowe z/s w Białej Podlaskiej, ul. Plac Wolności 9, 21-500 Biała Podlaska, kraj/woj. lubelskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 108709,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
108709,00
Oferta z najniższą ceną:
108709,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
108709,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159, z późn. zm.) obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego został powierzony Poczcie Polskiej. Zgodnie z art. 46 ust. 1 w/w ustawy operator publiczny jest obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowaną wartością, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowej lub kwoty pieniężnej określonej w przekazie pocztowym, jak również przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłek lub kwot pieniężnych nadanych na poste restante. Zwrócić również należy uwagę, że przepisy prawa przyznają szczególne znaczenie usługom świadczonym przez Pocztę Polską. I tak, na mocy art. 57 § 5 pkt 2 kpa, termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Stosowanie do tego wyróżnienia, jeżeli chodzi o zachowanie terminu przez organ administracji publicznej, to dla zachowania terminu niezbędne jest nadanie pisma w polskim urzędzie pocztowym. Nadanie pisma w placówce pocztowej zagranicznego operatora lub w placówce pocztowej polskiego operatora, ale nie mającego statusu operatora publicznego, przed upływem terminu określonego przepisami kpa, nie prowadzi do zachowania tego terminu, jeżeli adresat otrzymał pismo po tym terminie. Dodatkowo, stosownie do art. 45 ustawy Prawo pocztowe, moc dokumentu urzędowego ma wyłącznie potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę Poczty Polskiej. Ponadto istnieje wyłączność Poczty Polskiej na odbieranie i dostarczanie przesyłek o wadze do 50 g. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159, z późn. zm.) na rzecz Poczty Polskiej. Zgodnie z w/w przepisami, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność świadczenia usług pocztowych, zwanych dalej usługami zastrzeżonymi. Górna granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 w/w ustawy). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06. Stwierdzono w nim, iż art. 7 dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są, zgodnie z dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi, to usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. W zakresie realizacji usługi przesyłek do 50 g zachodzi przesłanka z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), gdyż na mocy art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159, z późn. zm.), tzw. usługi zastrzeżone może świadczyć jedynie operator publiczny - Poczta Polska. Przeprowadzone postępowanie z założenia dotyczy przesyłek o wadze do 50 g, jednakże nie można wykluczyć, że pojawi się niewielka ilość przesyłek o wadze większej niż 50 g. W takiej sytuacji zawieranie dwóch umów z różnymi wykonawcami (z jednym na przesyłki o wadze do 50 g, oraz z drugim na przesyłki powyżej 50 g) spowodowałoby znaczne wydłużenie czasu pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie i wysłanie korespondencji i utrudnienia w pracy kancelarii. Ponadto zamawiający byłby zmuszony ponieść dodatkowe koszty obsługi dwóch umów w postaci np. kosztu zakupu specjalistycznych wag pocztowych do ważenia korespondencji celem rozdzielenia korespondencji pomiędzy dwie umowy, co przy zakładanej niewielkiej ilości przesyłek o wadze ponad 50 g jest całkowicie nieuzasadnione i nieracjonalne. Dopuszczenie do takiej sytuacji mogłoby doprowadzić do odpowiedzialności zamawiającego z tytułu naruszenia art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.), który to przepis nakazuje aby wydatki publiczne były dokonywane w sposób celowy i oszczędny w celu uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, przy optymalnym doborze metod i środków służących osiągnięciu założonych celów. Powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki stosownie do przepisów art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych.