Zakup usług edukacyjnych i szkoleniowych obejmujących prowadzenie zajęć w ramach projektu pn. Wiedza to dopiero początek
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest: Zakup usług edukacyjnych i szkoleniowych obejmujących prowadzenie zajęć w ramach projektu pn. Wiedza to dopiero początek. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej, jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. 3.1. Przedmiot zamówienia podzielony został na 18 części w ramach 4 zadań: Zadanie I Blok wsparcia ucznia zdolnego: Część 1. Zajęcia rozwijające z języka polskiego w Gimnazjum w Zespole Szkół: jedna ośmioosobowa grupa w wymiarze 60 godz./grupę (1x 2 godz. tygodniowo). Część 2. Zajęcia rozwijające z matematyki w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół: jedna ośmioosobowa grupa, w wymiarze 60 godz./na grupę (1x 2 godz. tygodniowo) Część 3. Zajęcia rozwijające z matematyki w Gimnazjum w Zespole Szkół: dwie ośmioosobowe grupy w wymiarze 60 godz./na grupę (1x 2 godz. tygodniowo) Część 4. Zajęcia rozwijające z informatyki w Gimnazjum w Zespole Szkół: jedna ośmioosobowa grupa w wymiarze 60 godz./na grupę (1x 2 godz. tygodniowo). Część 5. Zajęcia rozwijające z chemii w Gimnazjum w Zespole Szkół: jedna ośmioosobowa grupa w wymiarze 60 godz./ na grupę (1x 2 godz. tygodniowo) Część 6. Zajęcia rozwijające z przyrody w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół: jedna ośmioosobowa grupa w wymiarze 60 godz./ na grupę (1x 2 godz. tygodniowo) Cel zajęć: - wzrost wiedzy o min. 30% u min. 80% uczniów z zakresu poszczególnych przedmiotów objętych zajęciami rozwijającymi - nauka samodzielności w dochodzeniu do rozwiązań, poszukiwaniu źródeł i wyciąganiu wniosków. Uczniowie pracują z różnymi źródłami wiedzy (Internet, podręcznik, doświadczenie) oraz uczą się wykorzystywać wiedzę w praktyce. Część 7. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół: dwie ośmioosobowe grupy w wymiarze 90 godz./na grupę (3 godz. tygodniowo, 1x2h i 1x1h), wzbogacone e-nauczaniem 10h/osobę Cel zajęć z j. angielskiego: doskonalenie praktycznej komunikacji. Warunki niezbędne do realizacji zajęć. Wykonawca zobowiązuje się: Zapewnić nieodpłatnie uczestnikom w trakcie zajęć indywidualne materiały szkoleniowe odpowiadające zakresowi merytorycznemu modułów zajęciowych w postaci podręczników oraz słowników, możliwiających samodzielną naukę realizowanych treści programowych zajęć; Udostępnić materiały szkoleniowe na platformie e-learningowej umożliwiające samodzielne pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności z zakresu prowadzonych zajęć w okresie ich realizacji oraz dodatkowo rok po zakończeniu zajęć. Platforma elearningowa powinna zapewniać możliwość generowania co najmniej dwóch rodzajów raportów z pracy uczniów: a) czasu pracy na platformie; b) osiąganych wyników z zadań; c) możliwość udostępnienia Zamawiającemu konta typu administrator z dostępem do danych o wykorzystaniu platformy przez poszczególnych uczniów oraz o osiąganych przez uczniów wynikach. Część 8. Zajęcia rozwijające z języka angielskiego zakończone egzaminem zewnętrznym TELC w Gimnazjum w Zespole Szkół: dwie ośmioosobowe grupy w wymiarze 120 godz./na jedną grupę (2x 2 godz. tygodniowo), wzbogacone e-nauczaniem 15h/ osobę. Cel zajęć z j. angielskiego: - nabycie umiejętności praktycznej komunikacji w języku, podniesienie poziomu wiedzy o 1 stopień (np.z A1 na A2) , minimum 14 certyfikatów Warunki niezbędne do realizacji zajęć . Wykonawca zobowiązuje się: Przeprowadzić testy plasujące, Zapewnić nieodpłatnie uczestnikom w trakcie zajęć indywidualne materiały szkoleniowe odpowiadające zakresowi merytorycznemu modułów zajęciowych w postaci podręczników oraz słowników, umożliwiających samodzielną naukę realizowanych treści programowych zajęć; Udostępnić materiały szkoleniowe na platformie e-learningowej umożliwiające samodzielne pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności z zakresu prowadzonych zajęć w okresie ich realizacji oraz dodatkowo rok po zakończeniu zajęć. Platforma elearningowa powinna zapewniać możliwość generowania co najmniej dwóch rodzajów raportów z pracy uczniów: a) czasu pracy na platformie; b) osiąganych wyników z zadań; c) możliwość udostępnienia Zamawiającemu konta typu administrator z dostępem do danych o wykorzystaniu platformy przez poszczególnych uczniów oraz o osiąganych przez uczniów wynikach. Zapewnić egzaminy certyfikacyjne dla wszystkich uczestników zajęć Wydać certyfikat wszystkim uczestnikom, którzy pomyślnie zdali egzaminy; Część 9. Zajęcia rozwijające z zakresu TIK zakończone egzaminami zewnętrznymi w ramach ECDL - Start w Gimnazjum w Zespole Szkół: dla dwóch dziewięcioosobowych grup w wymiarze 120 godz./na grupę - dwa razy w tygodniu po 2 godziny, łącznie 240 godz. wspomagane e-nauczaniem 5h/osobę. Cel zajęć z zakresu TIK: praktyczne opanowanie czterech obszarów zgodnie z podziałem ECDL- podstawy TIK, użytkowanie komputera, obróbka tekstu, arkusze kalkulacyjne - minimum 12 certyfikatów ECDL - Start. Zajęcia muszą być przeprowadzone zgodnie ze standardami wyznaczonymi dla kursów ECDL START lub równoważnych. Podział godzinowy na poszczególne moduły określi Wykonawca bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu w taki sposób, żeby jak najskuteczniej wykorzystać 120 h na grupę dla realizacji pełnego zakresu szkoleń. Za równoważny Zamawiający uznaje kurs kończący się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej w większości państwach Unii Europejskiej, posiadający publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. Celem zajęć jest nabycie przez jego uczestnika praktycznych umiejętności pozwalających na efektywne podejście do egzaminów z 4. modułów i uzyskanie certyfikatu ECDL Start. Wykonawca musi opłacić egzaminy oraz opłacić i zorganizować dojazd na egzaminy dla wszystkich uczestników zajęć. Warunki niezbędne do realizacji zajęć. Wykonawca zobowiązuje się: Zapewnić nieodpłatnie uczestnikom w trakcie zajęć indywidualne materiały szkoleniowe odpowiadające zakresowi merytorycznemu modułów zajęciowych w postaci podręczników, umożliwiających samodzielną naukę realizowanych treści programowych zajęć; Udostępnić materiały szkoleniowe na platformie e-learningowej umożliwiające samodzielne pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności z zakresu prowadzonych zajęć w okresie ich realizacji oraz dodatkowo rok po zakończeniu zajęć. Platforma elearningowa powinna zapewniać możliwość generowania co najmniej dwóch rodzajów raportów z pracy uczniów: a) czasu pracy na platformie; b) osiąganych wyników z zadań; c) możliwość udostępnienia Zamawiającemu konta typu administrator z dostępem do danych o wykorzystaniu platformy przez poszczególnych uczniów oraz o osiąganych przez uczniów wynikach. Zorganizować egzaminy certyfikacyjne ECDL Start lub równoważne w sali posiadającej status Laboratorium ECDL lub równoważnej. Wydać certyfikat uznawany co najmniej w większości państw Unii Europejskiej, posiadający publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości (ECDL Start lub równoważny) wszystkim uczestnikom, którzy pomyślnie zdali wymagane egzaminy; Zagwarantować, aby treści programów zajęć odpowiadały wymaganym zakresom merytorycznym (co najmniej treści opisane dla ECDL Start w programie Syllabus wersja 5.0 dostępnym na stronie Polskiego Towarzystwa Informatycznego: www.ecdl.com.pl) Zadanie II Wsparcie dla uczniów z trudnościami w nauce: Część 10. Zajęcia wyrównujące z matematyki w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół: jedna ośmioosobowa grupa w wymiarze 30 godz./na grupę (1x 1 godz. tygodniowo). Część 11. Zajęcia wyrównujące z matematyki w Gimnazjum - jedna sześcioosobowa grupa w wymiarze 30 godz./na grupę (1x 1 godz. tygodniowo). Część 12. Zajęcia wyrównujące z języka angielskiego w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół: jedna sześcioosobowa grupa w wymiarze 30 godz./na grupę (1x 1 godz. tygodniowo). Część 13. Zajęcia wyrównujące z języka angielskiego Gimnazjum - jedna ośmioosobowa grupa w wymiarze 30 godz./na grupę (1x 1 godz. tygodniowo). Część 14. Zajęcia wyrównujące z fizyki w Gimnazjum w Zespole Szkół: jedna ośmioosobowa grupa w wymiarze 30 godz./ na grupę (1x 1 godz. tygodniowo). Cel zajęć wsparcia dla uczniów z trudnościami w nauce: - wzrost wiedzy z przedmiotów dotychczas sprawiających uczniom problemy u minimum 80% uczestników zajęć, - wzrost średniej ocen o minimum 0,2 w stosunku do poprzedniego roku szkolnego z przedmiotów objętych zajęciami u 60 % uczestników zajęć, - wzrost wyników o 25% w testach kompetencji początkowym i końcowym u 80% uczestników zajęć, - zdiagnozowanie tematycznych obszarów problemowych, przezwyciężenie problemów, uzupełnienie wiedzy w stosunku do wymagań programu, aktywizacja uczestników w celu zwiększenia motywacji do nauki. Zadanie III Zajęcia doradcze i pozostałe działania: Część 15. Realizacja indywidualnych zajęć doradztwa zawodowo - edukacyjnego w Gimnazjum w Zespole Szkół w Stalach: jedna siedemnastoosobowa grupa w wymiarze 51 godz./ na grupę (3h/os). Cel: pomoc w wyznaczeniu predyspozycji i wstępnej ścieżki rozwoju - 100 % uczestników określi swoje mocne i słabe strony oraz opracuje IPD Część 16. Realizacja zajęć z zakresu technik koncentracji na zadaniu w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół w Stalach: jedna ośmioosobowa grupa; w wymiarze 15 godz./ na grupę. Część 17. Realizacja zajęć z zakresu technik koncentracji na zadaniu w Gimnazjum w Zespole Szkół w Stalach: jedna ośmioosobowa grupa; w wymiarze 15 godz./ na grupę. Cel: wypracowanie indywidualnych technik koncentracji, wzrost umiejętności koncentracji na zadaniu u 80% uczestników Zadanie IV Podniesienie kompetencji TIK nauczycieli Część 18. Zajęcia dla 12 nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK oraz multimediów w praktyce szkolnej w Zespole Szkół w Stalach - dwie grupy w wymiarze 40 godz./ na grupę w okresie od zawarcia umowy do 31.01.2014r.Tematyka: obróbka tekstu, prezentacje w prowadzeniu zajęć, obsługa zakupionych środków dydaktycznych (m.in. zestawu tablica interaktywna, laptop, projektor) Warunki niezbędne do realizacji zajęć. Wykonawca zobowiązuje się: 1) Opracować program szkolenia, który powinien zawierać m.in.: opis treści, opis form i metod realizacji, opis konkretnych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej nabywanych przez uczestnika w czasie szkolenia, formy oceniania pracy uczestników, wykaz materiałów pomocniczych przewidzianych do realizacji przedsięwzięcia, opis planowanej procedury ewaluacji wewnętrznej. 2) Zapewnić nieodpłatnie uczestnikom w trakcie zajęć indywidualne materiały szkoleniowe odpowiadające zakresowi merytorycznemu zajęć, 3) Przeprowadzić egzamin wewnętrzny, wydać imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia/ certyfikaty Cel: 100 % nauczycieli weźmie udział w egzaminie wewnętrznym i otrzyma certyfikat. 3.2. Jedna godzina zajęć dla części od 1-14 oraz 18 rozumiana jest jako 45 minut (1 godzina lekcyjna), dla części 15-17 jako 60 minut. 3.3. Zajęcia mogą odbywać się bezpośrednio po obowiązkowych zajęciach dydaktycznych od poniedziałku do piątku (w zależności od kształtującego się planu lekcji Uczestników Projektu), a także w dniach wolnych od nauki szkolnej (soboty, ferie, itp.). W przypadku zajęć odbywających się w dniach wolnych od nauki szkolnej dopuszcza się zwiększenie liczby godzin jednego rodzaju zajęć do maksymalnie 4 w ciągu jednego dnia. Pomiędzy poszczególnymi godzinami lekcyjnymi prowadzący zapewni uczniom co najmniej 5 minutową przerwę. 3.4. Zamawiający udostępnia sale do przeprowadzenia zajęć. 3.5. Uczestnicy zajęć to uczniowie klas IV- VI szkoły podstawowej klas 1 - 3 Gimnazjum oaz nauczyciele Zespołu Szkół w Stalach. 3.6. WYMAGANIA I OBOWIĄZKI DOTYCZĄCE WYKONAWCÓW WE WSZYSTKICH CZĘŚCIACH 3.6.1. Spełnienie wymogów dotyczących wykształcenia. 3.6.2. Zastosowanie zasady równości płci w zależności od zdiagnozowanych potrzeb w odniesieniu do problematyki projektu i jego uczestników. 3.6.3. Opracowanie harmonogramu zajęć i przedstawienie do zatwierdzenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi dostosować się do obowiązującego w szkole planu lekcji. Zajęcia dla uczniów w dni nauki szkolnej mogą odbywać się w godzinach 13.30-15.55. 3.6.4. Opracowanie i realizacja programów zajęć, ukierunkowanych na realizację celów Projektu. 3.6.5. Prowadzenie dokumentacji (m.in. dzienników zajęć, list obecności na zajęciach). 3.6.6. Sporządzanie sprawozdań z realizacji projektu, opracowywanie, przeprowadzanie i analiza testów kompetencji (badanie osiągnięć), sprawdzianów lub innej formy oceny dającej możliwości sprawdzenia przyrostu wiedzy i umiejętności uczniów objętych wsparciem- na początku realizacji zajęć, w trakcie oraz na zakończenie projektu i przekazywanie Zamawiającemu. 3.6.7. Promocja i ewaluacja projektu - informowanie o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 3.6.8. Ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie. 3.6.9. Przestrzeganie regulaminu obowiązującego w pracowni, w której prowadzi zajęcia. 3.6.10. Decydowanie o doborze form, metod i środków dydaktycznych do prowadzenia zajęć. 3.6.11. Przestrzeganie Wytycznych dotyczących oznaczania projektu w ramach POKL. 3.6.12. Współpraca z zespołem projektowym. 3.6.13. Wykonywanie innych bieżących zadań niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu. 3.6.14. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Dyrektora Szkoły lub Koordynatora Projektu o wszelkich odstępstwach od harmonogramu realizacji zajęć. 3.6.15. Udostępnienie całej dokumentacji z zakresu realizacji umowy (np. prac dzieci wytworzonych w trakcie prowadzonych zajęć), na żądanie uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego lub organom kontrolującym. 3.6.16. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uczniów w czasie trwania zajęć oraz w czasie przerwy.

Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 46007420130 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-11-12 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 222 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 18 |
Kryterium ceny: | 80% |
WWW ogłoszenia: | www.zsstale@pdg.pl |
Informacja dostępna pod: | Zespół Szkół w Stalach, Stale 1, 39-400 Tarnobrzeg |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80580000-3 | Oferowanie kursów językowych | |
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe | |
80533000-9 | Usługi zapoznawania użytkownika z obsługa komputera i usługi szkoleniowe |