Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn.: Obwodnica Muszyny - uporządkowanie ruchu w centrum Muszyny - budowa drogi odbarczającej w kierunku granicy Państwa jako drogi gminnej klasy Z współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013
Opis przedmiotu przetargu: 1.Przedmiotem zamówienia jest: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn.: Obwodnica Muszyny - uporządkowanie ruchu w centrum Muszyny - budowa drogi odbarczającej w kierunku granicy Państwa jako drogi gminnej klasy Z, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 2.Przedmiot zamówienia obejmuje: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn.: Obwodnica Muszyny - uporządkowanie ruchu w centrum Muszyny - budowa drogi odbarczającej w kierunku granicy Państwa jako drogi gminnej klasy Z, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 Przedmiotem opracowania jest przeprowadzeniu audytu zewnętrznego projektu pn.: Obwodnica Muszyny - uporządkowanie ruchu w centrum Muszyny - budowa drogi odbarczającej w kierunku granicy Państwa jako drogi gminnej klasy Z, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Inwestycja jest kontynuacją robót budowlanych wykonywanych w ramach przetargu nieograniczonego link do strony: Obecnie roboty budowlane wykonywane są w ramach przetargu ograniczonego link do strony: http:--www.wrotamalopolski.pl-root_BIP-BIP_w_Malopolsce-gminy-root_Muszyna-podmiotowe-Zamowienia+publiczne-Wyniki+przetargow-2013-Kontynuacja+realizacji+zadania+pn_+_OBWODNICA+MUSZYNY_+-+UPORZADKOWANIE+RUCHU+W+CENTRUM+MUSZYNY+-+BU.htm Rozliczenie projektu z IZ MRPO rzeczowe i finansowe zakończenie inwestycji do 31.12.2013r. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu poprzez m.in. zweryfikowanie, czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można uznać je za wydatki kwalifikowane. Weryfikacja odbywać się będzie na podstawie ksiąg rachunkowych i dowodów księgowych oraz na podstawie dokumentów stanowiących zestawienie poniesionych wydatków w projekcie, które powinny odpowiadać we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiać sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów. Audyt powinien obejmować analizę praktycznych rozwiązań w zakresie zarządzania projektem oraz przedstawienie w tym zakresie stosownej opinii przez zespół audytujący oraz sprawdzać czy ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawione we wnioskach o płatność. Założenia: Audyt zewnętrzny należy przeprowadzić zgodnie wytycznymi zawartymi w załączniku Nr 1 do Uchwały Nr 236-10 Zarządu Województwa Małopolskiego. Zakres audytu zewnętrznego obejmuje: 1.1sprawdzenie, czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową o dofinansowanie, obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi, 2.1sprawdzenie, czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął uchybienia/nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte, 3.1sprawdzenie, czy Beneficjent posiada ścieżkę audytu w zakresie finansowo-ksiegowym, 4.1sprawdzenie, czy w ramach projektu Beneficjent prawidłowo przeprowadza postepowania o udzielenie zamówień publicznych w przypadkach, w których Beneficjent zobowiązany jest do stosowania przepisów o zamówieniach publicznych, 5.1przeprowadzenie audyty poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej (odrębnego kodu księgowego), 6.1sprawdzenie spójności przedstawionych wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu, 7.1sprawdzenie, czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione, to jest potwierdzone dowodem zapłaty, 8.1sprawdzenie wiarygodności wniosków o płatność w części sprawozdawczej dotyczącej postępów w realizacji projektu, między innymi poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług zamówionych w ramach projektu, ocenę sposobu monitorowania projektu (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymania harmonogramu realizacji projektu, 9.1sprawdzenie zgodności prowadzonych w ramach projektu działań promocyjnych i informacyjnych, 10.1sprawdzenie sposobu archiwizacji dokumentacji związanej z projektem. 2.Raport z audytu zewnętrznego winien zawierać: 2.1 podstawowe informacje o Beneficjencie i realizowanym projekcie; 2.2 odpowiednie logotypy i dane zgodnie z ustalonymi przez IZ MRPO wymogami w zakresie informacji i promocji projektu; 2.3nazwę, adres siedziby, NIP i REGON podmiotu przeprowadzającego audyt zewnętrzny; 2.4imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie; 2.5oświadczenia audytorów zewnętrznych o niezależności od audytowanej jednostki; 2.6 termin, cel audytu oraz zakres przedmiotowy audytu; 2.7 podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania audytu; 2.8informacje o metodzie doboru i wielkości próby wybranej do badania; 2.9 wskazanie okresu badania oraz wartości kwot poddanych badaniu; 2.10 ustalenia stanu faktycznego, w tym jego ocenę i ewentualne odchylenia; 2.11 opis obszarów funkcjonujących w sposób poprawny; 2.12 wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi; 2.13 opis i analiza przyczyn i skutków stwierdzonych uchybień; 2.14 rekomendowane działania naprawcze; uwagi i wnioski dotyczące usunięcia uchybień; 2.15 zgodność realizacji projektu z umową o dofinansowanie, obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi IZ MRPO; 2.16 wskazanie procedur wewnętrznych Beneficjenta; 2.17 opis ścieżki audytu Beneficjenta w zakresie finansowo - księgowym; 2.18 opis prawidłowości klasyfikacji wydatków wg kategorii i źródeł finansowania; 2.19 opis prawidłowości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej oraz księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu; 2.20 ocenę kwalifikowalności wydatków i sposobu ich dokumentowania; 2.21 analizę terminowości wydatkowania środków na realizację projektu; 2.22 informacje o zgodności wniosków Beneficjenta o płatność z księgami rachunkowymi; 2.23 informacje o wiarygodności części sprawozdawczych wniosków Beneficjenta o płatność w odniesieniu do zakresu rzeczowego projektu; 2.24 opis sposobu monitorowania projektu; 2.25 opis prawidłowości stosowania przepisów w zakresie zamówień publicznych, o ile Beneficjent był zobowiązany do ich stosowania; 2.26 opis realizacji obowiązków w zakresie pomocy publicznej zgodnie z odpowiednimi przepisami wspólnotowymi i krajowymi; 2.27 opis prawidłowości prowadzonych w ramach projektu działań promocyjnych i informacyjnych w odniesieniu do Wytycznych IZ MRPO w zakresie informacji i promocji; 2.28 opis sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach projektu; 2.29 informację o wdrożeniu zaleceń i usunięciu nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych kontroli; 2.30 opinię, stanowiącą element raportu wskazującą; - czy wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a realizowany projekt jest zgodny z umową-decyzją oraz wnioskiem o dofinansowanie; - stwierdzone zagrożenia dla realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich ewentualnego charakteru systemowego; - przyczyny zagrożeń; - wymagane działania naprawcze i zapobiegawcze; - powody odmowy wydania opinii z uwagi na okoliczności, które uniemożliwiają jej sformułowanie jeśli dotyczy; - informację o stwierdzonym istotnym naruszeniu prawa wspólnotowego lub/i krajowego bądź wytycznych Iz MRPO jeśli dotyczy; 2.31 podpisy audytorów zewnętrznych przeprowadzających badanie; 2.32 miejsce i datę sporządzenia i podpisania sprawozdania/raportu z audytu zewnętrznego projektu. Wszystkie strony raportu powinny zostać ponumerowane i parafowane przez audytorów zewnętrznych. Raport z audytu powinien odzwierciedlać opisywać stosowaną metodykę przeprowadzania audytu a także zawierać odniesienia do badanych dokumentów. Raport z audytu powinien wskazywać zastosowany próg istotności i poziom ufności. Zastosowany próg istotności nie może być większy niż 5%, zastosowany poziom ufności nie może być mniejszy niż 95%. Pozostałe informacje, które winny znaleźć się w opracowaniu ujęte są w aktualnych wytycznych w zakresie obligatoryjnego audytu zewnętrznego projektów o wartości dofinansowania powyżej 20 mln złotych realizowany w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu operacyjnego na lata 2007- 2013, dostępnych na http www.fundusze.malopolska. plmrpostronywytyczne_iz. aspx

Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 19993720130 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-09-30 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 53 dni |
Wadium: | 1 ZŁ |
Szacowana wartość* | 33 PLN - 50 PLN |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.muszyna.pl |
Informacja dostępna pod: | Urząd Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna ul. Rynek 31, 33-370 Muszyna |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79212000-3 | Usługi audytu |