Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania 2 szkół w ramach projektu pn. Wspomaganie placówek oświatowych w Powiecie Ełckim w roku szkolnym 2014/15
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia (warsztatów, konsultacji grupowych z wykładami, konsultacji grupowych i indywidualnych) wynikających z Rocznych Planów Wspomagania szkół w ramach projektu pn. Wspomaganie placówek oświatowych w Powiecie Ełckim. Zamówienie dotyczy wspomagania 2 szkół. 2. W ramach Rocznych Planów Wspomagania w każdej szkole realizowane będą oferty doskonalenia opracowane w ramach projektu System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół. 3. W roku szkolnym 2014/15 w każdej szkole uczestniczącej w projekcie odbędzie się po 15 h warsztatów (formy aktywne) i po 12 h konsultacji grupowych z wykładami w okresie od października 2014 r. do końca lutego.2015 r. doskonalących pracę nauczycieli/lek (jedno spotkanie w wymiarze minimum 4 godzin dydaktycznych - 45 minut) oraz po 5 h zegarowych konsultacji grupowych i po 10 h zegarowych konsultacji indywidualnych wspomagających przełożenie nowych umiejętności nauczycieli i nauczycielek na praktykę szkolną w okresie od lutego 2015 r. do czerwca 2015 r. Z uwagi na to, że część godzin została już zrealizowana przez innego eksperta(kę): W przypadku Szkoły Podstawowej nr 5 w Ełku planowana jest realizacji 10 h warsztatów (formy aktywne) i po 12 h konsultacji grupowych z wykładami w okresie od stycznia 2014 r. do końca lutego.2015 r. doskonalących pracę nauczycieli/lek (jedno spotkanie w wymiarze minimum 4 godzin dydaktycznych - 45 minut) oraz po 5 h zegarowych konsultacji grupowych i po 10 h zegarowych konsultacji indywidualnych wspomagających przełożenie nowych umiejętności nauczycieli i nauczycielek na praktykę szkolną w okresie od lutego 2015 r. do czerwca 2015 r. W przypadku Szkoły Podstawowej w Rękusach planowana jest realizacji 5 h warsztatów (formy aktywne) i po 12 h konsultacji grupowych z wykładami w okresie od stycznia 2014 r. do końca lutego.2015 r. doskonalących pracę nauczycieli/lek (jedno spotkanie w wymiarze minimum 4 godzin dydaktycznych - 45 minut) oraz po 5 h zegarowych konsultacji grupowych i po 10 h zegarowych konsultacji indywidualnych wspomagających przełożenie nowych umiejętności nauczycieli i nauczycielek na praktykę szkolną w okresie od lutego 2015 r. do czerwca 2015 r. Konsultacje indywidualne ww. szkołach powinny mieć charakter spotkań np. coauchingowych, indywidualnego poradnictwa dla dyrektora i nauczycieli/lek, prezentacji dobrych praktyk przez ekspertów, a grupowe powinny mieć na celu wspólną analizę trudności związanych z wykorzystaniem w bieżącej pracy nowych procedur i zasad działania Warsztaty realizowane będą w grupach 20 osobowych, natomiast konsultacje grupowe w grupach do 25 osób. Projekt realizowany jest od września 2013 r. do sierpnia 2015 r. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na 2 części. CZĘŚĆ 1 - NAZWA: Prowadzenie przez ekspertów w roku szkolnym 2014/2015 form doskonalenia (warsztatów, konsultacji grupowych z wykładami, konsultacji indywidualnych i grupowych) w oparciu o ofertę doskonalenia - Postawy uczniowskie - jak je kształtować? Zamówienie będzie realizowane w następujących szkołach/przedszkolach powiatu ełckiego: 1. Szkoła Podstawowa im. rtm. Witolda Pileckiego w Rękusach Oczekiwane tematy warsztatów i konsultacji: -Kształtowanie postaw moralnych poprzez nauczanie wartości uniwersalnych. Propagowanie wzorców, norm i zachowań społecznie akceptowanych. -Rozbudzanie u uczniów poczucia sensu i wartości życia oraz budowanie poczucia tożsamości narodowej. -Umożliwianie odnoszenia sukcesów i prezentowania własnej indywidualności. -Skuteczne metody współpracy szkoły z rodzicami w zakresie kształtowania postaw społeczno-moralnych. Oczekiwane zmiany: -Nauczyciele posiadają wiedzę i umiejętności prowadzenia zajęć z dziećmi w zakresie rozpoznawania uczuć, wyrażania i identyfikowania własnych potrzeb z uwzględnianiem potrzeb innych, komunikacji, motywacji, budowania poczucia własnej indywidualności a także tożsamości narodowej. -Nauczyciele potrafią kształtować u dzieci postawy moralne. -Nauczyciele znają i stosują zasady budowania strategii współpracy ze środowiskiem rodzinnym uczniów w zakresie kształtowania rozwoju społeczno-emocjonalnego. -Uczniowie prezentują właściwe postawy społeczno-moralne. -Integracja nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół zadań służących kształtowaniu postaw uczniów i rozwojowi szkoły. CZĘŚĆ 2 - NAZWA: Prowadzenie przez ekspertów w roku szkolnym 2014/2015 form doskonalenia (warsztatów, konsultacji grupowych z wykładami, konsultacji indywidualnych i grupowych) w oparciu o ofertę doskonalenia - Postawy uczniowskie - jak je kształtować? Zamówienie będzie realizowane w następujących szkołach/przedszkolach powiatu ełckiego: Szkoła Podstawowa nr 5 im. Marii Konopnickiej w Ełku Oczekiwane tematy szkoleń i konsultacji: -Diagnozowanie postaw uczniowskich, systemu wartości - metody, narzędzia. -Katalog narzędzi służących kształtowaniu postaw uczniowskich. -Praktyczne metody pracy służące kształtowaniu postaw uczniowskich. -Przykładowe scenariusze lekcji kształtujących postawy uczniowskie. -Planowanie działań i sprawna analiza działań szkoły w zakresie kształtowania postaw, ustalanie wniosków, wpływ wyników analiz na zmiany. -Przykładowa debata uczniowska na temat systemu wartości, norm społecznych obowiązujących w szkole oraz wykorzystania ich inicjatyw. -Jak umiejętnie współpracować z rodzicami, pracownikami niepedagogicznymi szkoły w procesie kształtowania pożądanych postaw uczniowskich? -Dobry (realny), sprawiedliwy w odczuciach dzieci i rodziców system oceniania zachowania w szkole. -Jak kształtować postawy u dzieci z zespołem Aspergera, z zespołem nadpobudliwości ruchowej? -Jak wzmacniać pożądane zachowania uczniów? (innowacje) -Jak skutecznie kształtować postawy u uczniów sprawiających trudności wychowawcze? -Opracowanie przykładowych kodeksów np. Kulturalnego Widza (podczas inscenizacji w szkole) -Prowadzenie mediacji rówieśniczych, rozwiązywanie problemów. -Postawy i kompetencje nauczyciela, które mają wpływ na kształtowanie postaw uczniowskich. -Doskonalenie kompetencji nauczycieli i wychowawców umożliwiających budowanie pozytywnych relacji z uczniami i wychowankami i ich rodzicami
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 126820150 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2015-01-05 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
| Czas na realizację: | 169 dni |
| Wadium: | - |
| Oferty uzupełniające: | TAK |
| Oferty częściowe: | TAK |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 2 |
| Kryterium ceny: | 50% |
| WWW ogłoszenia: | www.modn.elk.pl |
| Informacja dostępna pod: | www.powiat.elk.pl oraz modn@modn.elk.pl |
| Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
| 80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
