Roboty dodatkowe w ramach zadania pn.Modernizacja budynku Teatru Muzycznego w Lublinie oraz Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest Robota polegająca na wykonaniu posadzki cementowej pod podłogi, podłóg z parkietu oraz dostawie parapetów w związku z realizacją inwestycji pn. Modernizacja budynku Teatru Muzycznego w Lublinie oraz Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do INPP.

Lublin: Roboty dodatkowe w ramach zadania pn.Modernizacja budynku Teatru Muzycznego w Lublinie oraz Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie
Numer ogłoszenia: 157851 - 2013; data zamieszczenia: 08.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Lubelskie, ul. Spokojna 4, 20-074 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 44 16 636, faks 81 44 06 308; 81 44 16 535 , strona internetowa www.lubelskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty dodatkowe w ramach zadania pn.Modernizacja budynku Teatru Muzycznego w Lublinie oraz Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Robota polegająca na wykonaniu posadzki cementowej pod podłogi, podłóg z parkietu oraz dostawie parapetów w związku z realizacją inwestycji pn. Modernizacja budynku Teatru Muzycznego w Lublinie oraz Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do INPP..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 44.19.20.00-2, 45.40.00.00-1.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuTryb zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 66 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 5, lit. a i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Przesłanką dopuszczalności w/w trybu jest okoliczność, iż wykonanie robót stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Roboty budowlane nie były przewidziane na etapie dokonywania opisu przedmiotu zamówienia podstawowego i wykraczają poza przedmiot zamówienia opisany w dokumentacji. W dokumentacji projektowej przygotowanej przez Biuro Architektoniczne stelmach i Partnerzy sp. z o.o. zakładano, iż większość posadzek z parkietu jest w dobrym stanie i tylko w miejscach usuwanych ścianek należy go uzupełnić a na niewielkiej powierzchni przełożyć. W trakcie zrywania parkietu okazało się, że substancja klejąca stosowana ówcześnie w robotach parkieciarskich to materiał zawierający toksyczne związki. Zgodnie z polskim prawem, takie materiały nie mogą być stosowane w budynkach użyteczności publicznej. Po badaniach laboratoryjnych okazało się, że zarówno próbki parkietów jak i posadzek są skażone toksycznymi substancjami. Na tej podstawie wykonawca oraz Inspektor nadzoru wskazali konieczność rozebrania i zutylizowania zarówno parkietów jak i posadzek. W trakcie dalszych prac rozbiórkowych (ścianki działowe, warstwy posadzkowe) zaobserwowano kolejne problemy związane z realizacją w/w inwestycji: popękane i nierówne powierzchnie wylewek, różnice poziomów i duże rozbieżności w wysokościach warstw podposadzkowych, materiały izolacyjne, które uległy destrukcji i zniszczeniu. Okoliczności te spowodowane są tym, iż obiekt budowany był prawie 40 lat, w tym czasie przechodził szereg przebudów, remontów i modernizacji. Stosowano różne technologie i materiały. Braki w dokumentacji powykonawczej z tych robót uniemożliwiły prawidłową inwentaryzację budynku w tym zakresie. Warstwy podposadzkowe skryte pod parkietami i posadzkami z kamienia w obecnym stanie w większości nie nadają się do ponownego użytkowania. Na etapie przygotowania dokumentacji nie wykonano szczegółowej analizy i inwentaryzacji stanu technicznego warstw podposadzkowych, ze względów organizacyjnych i czasowych - budynek był użytkowany do chwili przekazania go Wykonawcy robót, a taka inwentaryzacja wiązała by się z koniecznością wykonania odkrywek w niemalże każdym pomieszczeniu obiektu. Dokumentacja projektowa zakładała również demontaż i ponowny montaż parapetów pochodzących z rozbiórki. Parapety lastriko znajdujące się na obiekcie zgodnie z założeniami dokumentacji projektowej miały być zdemontowane a następnie po wykonaniu prac modernizacyjnych zamontowane ponownie. W trakcie przekazywania placu budowy wszystkie pomieszczenia zostały zinwentaryzowane w obecności Zamawiającego, Wykonawcy oraz Inwestora Zastępczego. Podczas tej inwentaryzacji stwierdzono niedostateczny stan techniczny (liczne pęknięcia, ubytki, wyszczerbienia) parapetów (podokienników) oraz brak możliwości ich naprawy przed ponownym zamontowaniem. Ze względu na estetykę oraz reprezentacyjny charakter budynku, konieczne jest zatem wykonanie i zamontowanie nowych parapetów. W ramach nadzoru autorskiego, Projektanci przy aprobacie Inwestora Zastępczego oraz Zamawiającego, zaproponowali parapety z konglomeratu, które spełniają obecne standardy wykończenia wnętrz obiektów budowlanych, w tym obiektów reprezentacyjnych. Na etapie przygotowywania dokumentacji nie można było jednoznacznie określić stanu technicznego parapetów ze względów organizacyjnych i czasowych - budynek był w użytkowaniu do chwili przekazania go Wykonawcy robót. Wykonanie przedmiotowego zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania i ukończenia zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Konsorcjum BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, FERROVIAL AGROMAN S.A., Campo de las Naciones del Loira, 42, 28042 Madryt, Hiszpania, ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Lublin: Roboty dodatkowe w ramach zadania pn.Modernizacja budynku Teatru Muzycznego w Lublinie oraz Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie.
Numer ogłoszenia: 178647 - 2013; data zamieszczenia: 05.09.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 157851 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Lubelskie, ul. Spokojna 4, 20-074 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 44 16 636, faks 81 44 06 308; 81 44 16 535.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty dodatkowe w ramach zadania pn.Modernizacja budynku Teatru Muzycznego w Lublinie oraz Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Robota polegająca na wykonaniu posadzki cementowej pod podłogi, podłóg z parkietu oraz dostawie parapetów w związku z realizacją inwestycji pn. Modernizacja budynku Teatru Muzycznego w Lublinie oraz Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do INPP.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 44.19.20.00-2, 45.40.00.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.08.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia: Lider konsorcjum: BUDIMEX S. A. i Partner FERROVIAL AGROMAN S. A., {Dane ukryte}, Warszawa, kraj/woj. Polska.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 701609,81 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
853800,00
Oferta z najniższą ceną:
853800,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
853800,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Tryb zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 66 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 5, lit. a i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Przesłanką dopuszczalności w/w trybu jest okoliczność, iż wykonanie robót stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Roboty budowlane nie były przewidziane na etapie dokonywania opisu przedmiotu zamówienia podstawowego i wykraczają poza przedmiot zamówienia opisany w dokumentacji. W dokumentacji projektowej przygotowanej przez Biuro Architektoniczne stelmach i Partnerzy sp. z o.o. zakładano, iż większość posadzek z parkietu jest w dobrym stanie i tylko w miejscach usuwanych ścianek należy go uzupełnić a na niewielkiej powierzchni przełożyć. W trakcie zrywania parkietu okazało się, że substancja klejąca stosowana ówcześnie w robotach parkieciarskich to materiał zawierający toksyczne związki. Zgodnie z polskim prawem, takie materiały nie mogą być stosowane w budynkach użyteczności publicznej. Po badaniach laboratoryjnych okazało się, że zarówno próbki parkietów jak i posadzek są skażone toksycznymi substancjami. Na tej podstawie wykonawca oraz Inspektor nadzoru wskazali konieczność rozebrania i zutylizowania zarówno parkietów jak i posadzek. W trakcie dalszych prac rozbiórkowych (ścianki działowe, warstwy posadzkowe) zaobserwowano kolejne problemy związane z realizacją w/w inwestycji: popękane i nierówne powierzchnie wylewek, różnice poziomów i duże rozbieżności w wysokościach warstw podposadzkowych, materiały izolacyjne, które uległy destrukcji i zniszczeniu. Okoliczności te spowodowane są tym, iż obiekt budowany był prawie 40 lat, w tym czasie przechodził szereg przebudów, remontów i modernizacji. Stosowano różne technologie i materiały. Braki w dokumentacji powykonawczej z tych robót uniemożliwiły prawidłową inwentaryzację budynku w tym zakresie. Warstwy podposadzkowe skryte pod parkietami i posadzkami z kamienia w obecnym stanie w większości nie nadają się do ponownego użytkowania. Na etapie przygotowania dokumentacji nie wykonano szczegółowej analizy i inwentaryzacji stanu technicznego warstw podposadzkowych, ze względów organizacyjnych i czasowych - budynek był użytkowany do chwili przekazania go Wykonawcy robót, a taka inwentaryzacja wiązała by się z koniecznością wykonania odkrywek w niemalże każdym pomieszczeniu obiektu. Dokumentacja projektowa zakładała również demontaż i ponowny montaż parapetów pochodzących z rozbiórki. Parapety lastriko znajdujące się na obiekcie zgodnie z założeniami dokumentacji projektowej miały być zdemontowane a następnie po wykonaniu prac modernizacyjnych zamontowane ponownie. W trakcie przekazywania placu budowy wszystkie pomieszczenia zostały zinwentaryzowane w obecności Zamawiającego, Wykonawcy oraz Inwestora Zastępczego. Podczas tej inwentaryzacji stwierdzono niedostateczny stan techniczny (liczne pęknięcia, ubytki, wyszczerbienia) parapetów (podokienników) oraz brak możliwości ich naprawy przed ponownym zamontowaniem. Ze względu na estetykę oraz reprezentacyjny charakter budynku, konieczne jest zatem wykonanie i zamontowanie nowych parapetów. W ramach nadzoru autorskiego, Projektanci przy aprobacie Inwestora Zastępczego oraz Zamawiającego, zaproponowali parapety z konglomeratu, które spełniają obecne standardy wykończenia wnętrz obiektów budowlanych, w tym obiektów reprezentacyjnych. Na etapie przygotowywania dokumentacji nie można było jednoznacznie określić stanu technicznego parapetów ze względów organizacyjnych i czasowych - budynek był w użytkowaniu do chwili przekazania go Wykonawcy robót. Wykonanie przedmiotowego zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania i ukończenia zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 15785120130 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-08-07 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.lubelskie.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
44192000-2 | Inne różne materiały budowlane | |
45000000-7 | Roboty budowlane | |
45400000-1 | Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Roboty dodatkowe w ramach zadania pn.Modernizacja budynku Teatru Muzycznego w Lublinie oraz Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie. | Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia: Lider konsorcjum: BUDIMEX S. A. i Partner FERROVIAL AGROMAN S. A. Warszawa | 2013-09-05 | 853 800,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-09-05 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 450000007 441920002 454000001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 853 800,00 zł Minimalna złożona oferta: 853 800,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 853 800,00 zł Maksymalna złożona oferta: 853 800,00 zł |