Zakup usług przeprowadzenia zajęć rewalidacyjnych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej w Zespole Szkół im. Brata Alojzego Kosiby w Wieliczce
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest usługa przeprowadzenia zajęć dodatkowych dla niepełnosprawnych intelektualnie uczniów klas I- III szkoły podstawowej działającej w Zespole Szkół im.Br. Alojzego Kosiby w ramach realizacji projektu POKL.09.01.02-12-195/11 Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkoły podstawowej działającej w Zespole Szkół im. Br. A. Kosiby w Wieliczce: a) Część I - zajęcia rewalidacyjne z zakresu usprawniania funkcji percepcyjno- motorycznych i komunikowania się b) Część II - zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu c) Część III - zajęcia rewalidacyjne kształtujące umiejętności z zakresu pojęć matematycznych. 2. I. Zajęcia rewalidacyjne z zakresu usprawniania funkcji percepcyjno- motorycznych i komunikowania się: 3 grupy po 4 osoby, 30 godzin w grupie, razem 90 godzin, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. Program zajęć powinien zawierać co najmniej niżej wymienione moduły: -Doskonalenie koordynacji wzrokowo - ruchowej -Kształcenie koordynacji ręka - oko -Wykształcenie umiejętności przekraczania linii środkowej ciała -Doskonalenie poczucia rytmu -Kształtowanie świadomości ciała -Doskonalenie czucia głębokiego -Niwelowanie nadwrażliwości i niedowrażliwości ciała -Ćwiczenia usprawniające przedramię , nadgarstek, dłoń -Usprawnianie i stymulacja funkcji motorycznych -Wyrabianie koncentracji uwagi -Ćwiczenia analizy i syntezy spostrzegania -Ćwiczenia wyobraźni przestrzennej -Obrysowywanie gotowych szablonów -Rysowanie szlaczków na kratkowanym papierze -Rysowanie po konturach -Malowanie palcami -Łączenie wyznaczonych punktów -Zagadki rysunkowe -Labirynty -Wycinanki różnego typu -Kopiowanie obrazków przez kalkę techniczną -Lepienie z plasteliny -Gry zręcznościowe -Ćwiczenia równoważne - na ławeczce, deskorolce, bieżni, pokonywanie torów przeszkód, dysku do balansowania itp -Ćwiczenia oddechowe - dmuchanie baniek mydlanych, baloników, rozdmuchiwanie plam atramentu, przedmuchiwanie przez wyznaczony tor piłeczek pingpongowych itp. -Wysłuchiwanie i rozpoznawanie określonych dźwięków - dom, ulica, zoo itp. -Gra na prostych instrumentach muzycznych -Aktywizowanie do mówienia -Omawianie czynności i sytuacji -Nazywanie przedmiotów, cech, czynności -Komunikowanie się metodą Makatona 3. II. Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu: 2 grupy po 4 osoby, 30 godzin w grupie, razem 60 godzin, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. Program zajęć powinien zawierać co najmniej niżej wymienione moduły: -segregowanie liter, rozpoznawanie i nazywanie liter -dobieranie liter wielkich do małych -dobieranie liter drukowanych do pisanych -utrwalanie kształtu liter -wyszukiwanie takich samych sylab, segregowanie takich samych sylab -wyodrębnianie liter w wyrazach, różnicowanie liter -tworzenie wyrazów rozpoczynających się taką samą literą -dobieranie wyrazów różniących się tylko jedną literą ( w nagłosie, wygłosie, śródgłosie) -tworzenie wyrazów rozpoczynających się taką samą sylabą -wyszukiwanie takich samych wyrazów -uzupełnianie brakujących liter, sylab -uzupełnianie zdań z lukami -dobieranie podpisów do ilustracji -uzupełnianie zdań obrazkami, wyrazami -układanie zdań z rozsypanki wyrazowej -tworzenie krótkich tekstów składających się z 2, 3 zdań z rozsypanki wyrazowej jako odtworzenie tekstu słyszanego lub jako opis ilustracji -kształtowanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy wzrokowo- słuchowej -ćwiczenia koordynacji wzrokowo - ruchowej i orientacji przestrzennej -wzbogacanie słownictwa -wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami -eliminowanie błędów i braków w czytaniu i pisaniu -ćwiczenia umiejętności prawidłowego czytania -ćwiczenia na materiale obrazkowym -ćwiczenia grafomotoryczne 4. III. Zajęcia rewalidacyjne kształtujące umiejętności z zakresu pojęć matematycznych 2 grupy po 4 osoby, 30 godzin w grupie, razem 60 godzin, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. Program zajęć powinien zawierać co najmniej niżej wymienione moduły: -Ćwiczenie orientacji przestrzennej -Układanie wzorów -Rozróżnianie i nazywanie cyfr -Pisanie cyfr po śladzie i samodzielnie -Dobieranie odpowiedniej liczby przedmiotów do cyfry -Przeliczanie elementów na konkretach -Wyodrębnianie i tworzenie zbiorów wg różnych kryteriów -Rozróżnianie monet -Odczytywanie godziny na zegarze -Kształtowanie pojęć matematycznych -Dobieranie figur geometrycznych do odpowiednich kształtów -Ćwiczenie umiejętności wykonywania operacji rachunkowych 5. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: Miejsce realizacji zajęć: Zespół Szkół im Br. A. Kosiby w Wieliczce ul. Niepołomska 26 c, 32-020 Wieliczka Rekrutację na zajęcia terapeutyczne prowadzi Zamawiający. Wykonawca otrzyma listę uczestników po podpisaniu umowy. Wykonawca, który jest osobą prawną lub prowadzi działalność gospodarczą jest zobowiązany do podpisania umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych. Czas realizacji zajęć: wrzesień 2012 - kwiecień 2013 roku według ustaleń z Zamawiającym. Czas trwania zajęć w jednym dniu wynosi 120 min. Zajęcia będą odbywać się w dni powszednie w godzinach 8.00-15.00 w dni nauki szkolnej (z wyłączeniem wakacji, ferii i innych dni wolnych od zajęć dydaktycznych). Pomoce dydaktyczne do zajęć zakupione w ramach projektu zostaną udostępnione przez Zamawiającego w ramach realizacji zamówienia. Szczegółowy harmonogram zostanie ustalony przed podpisaniem umowy z Wykonawcą. 6. Obowiązki wykonawcy: Do obowiązków Wykonawcy należy przede wszystkim: a. opracowanie i przedstawienie szczegółowego programu realizacji przedmiotu zamówienia, b. realizacja zajęć przez wykwalifikowane osoby posiadające doświadczenie w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo, c. w ramach promocji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest także do: -oznakowania sal, w których będą odbywały się zajęcia, zgodnie z zasadami oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, -oznaczania wszelkich dokumentów wytworzonych w czasie realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z zasadami POKL, wzór papieru firmowego zostanie udostępniony przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy. -przeprowadzenie diagnozy uczniów przed rozpoczęciem i po zakończeniu zajęć (ewaluacja) 7. Wykonawca po zakończeniu zajęć przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty, zatwierdzone przez przedstawiciela Wykonawcy: -dziennik zajęć, -pisemne opracowanie na temat przeprowadzonych zajęć sporządzone na formularzu dostarczonym przez Zamawiającego, zawierające pełną diagnozę pedagogiczną każdego ucznia biorącego udział w zajęciach, początkową przeprowadzoną przed rozpoczęciem zajęć oraz końcową przeprowadzoną po ich zakończeniu oraz wnioski do dalszej pracy z uczniem -informację o zrealizowaniu usługi wraz z fakturą VAT/rachunkiem oraz kartą czasu pracy.
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 18702420120 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2012-06-04 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
| Czas na realizację: | 322 dni |
| Wadium: | - |
| Oferty uzupełniające: | NIE |
| Oferty częściowe: | TAK |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 3 |
| Kryterium ceny: | 0% |
| WWW ogłoszenia: | http://www.wieliczka.pl/zss |
| Informacja dostępna pod: | Zespołu Szkół im Br. A. Kosiby w Wieliczce ul. Niepołomska 26 c, 32-020 Wieliczka |
| Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
| 80340000-9 | Usługi edukacji specjalnej |
