Wybór partnera prywatnego do realizacji przedsięwzięcia pn. „Partnerstwo Publiczno-Prywatne narzędziem kompleksowej realizacji zadania własnego Gminy Krzywiń w zakresie gospodarki ściekowej w obszarze miasta Krzywiń oraz miejscowości Jerka i Łuszkowo”. - polska-krzywiń: roboty budowlane
Opis przedmiotu przetargu: niniejsze zamówienie dotyczy realizacji przedsięwzięcia w formule partnerstwa publiczno prywatnego w rozumieniu ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno prywatnym (dz. u. 2009 r. nr 19, poz. 100 z późn. zm.), dalej jako ustawa o ppp. przedmiotem partnerstwa publiczno prywatnego jest wspólna realizacja przedsięwzięcia pn. „partnerstwo publiczno prywatne narzędziem kompleksowej realizacji zadania własnego gminy krzywiń w zakresie gospodarki ściekowej w obszarze miasta krzywiń oraz miejscowości jerka i łuszkowo”, dalej jako przedsięwzięcie. podstawą realizacji przedsięwzięcia będzie umowa o partnerstwie publiczno prywatnym (dalej jako umowa o ppp) zawarta pomiędzy gminą krzywiń (dalej jako podmiot publiczny) a partnerem prywatnym, wybranym w postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych (t.j. dz. u. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.), dalej jako ustawa pzp. zamówienie zostanie udzielone w wyniku przeprowadzenia dialogu konkurencyjnego. przedsięwzięcie obejmuje zaprojektowanie/przeprojektowanie, budowę oraz sfinansowanie oczyszczalni ścieków wraz z przyłączem energetycznym i drogą dojazdową dla aglomeracji krzywiń i sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami dla miasta krzywiń oraz kolektorem tłocznym jerka krzywiń, a następnie eksploatację powstałej infrastruktury zgodnie z przeznaczeniem przez okres określony w umowie o ppp. w zakresie inwestycyjnym przedsięwzięcie obejmuje budowę oczyszczalni ścieków dla aglomeracji krzywiń obecnie na terenie miejscowości krzywiń nie ma oczyszczalni ścieków. budowa nowej oczyszczalni ścieków podyktowana została koniecznością oczyszczania ścieków z miejscowości krzywiń, które do oczyszczalni będą doprowadzane projektowaną kanalizacją sanitarną. sam obiekt oczyszczalni ścieków planuje się zlokalizować na działce gminnej położonej w obrębie geodezyjnym czerwona wieś, dla której funkcjonuje uchwalony przez radę miejską krzywinia miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego z przeznaczeniem gruntów pod budowę oczyszczalni ścieków i gdzie w chwili obecnej znajduje się zrekultywowane składowisko odpadów komunalnych. teren przeznaczony pod oczyszczalnię sąsiaduje z terenami o charakterze rolniczym. jest to miejsce oddalone od zabudowań mieszkalnych (najbliższy budynek w odległości ok. 400 m od ogrodzenia oczyszczalni). w granicach ogrodzenia planowanej oczyszczalni nie występują drzewa i krzewy. w odległości około 115 m od granic ogrodzenia w kierunku południowym przepływa ciek lubiń „a”. oczyszczone ścieki będą odprowadzane projektowanym kolektorem ogólnospławnym ø300 mm, a następnie wprowadzane do cieku lubiń „a” w km 0+195 projektowanym wylotem (betonowe koryto ściekowe umocnione płytami ażurowymi + przyłącze energetyczne i droga dojazdowa (osobne pozwolenie i zgłoszenie robót). budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami dla miasta krzywiń w tej części przedsięwzięcie obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w systemie grawitacyjno tłocznym wraz z przepompowniami ścieków i przykanalikami kanalizacji sanitarnej do granicy posesji w mieście i gminie krzywiń. zgodnie z posiadaną dokumentacją planuje się budowę sieci wraz z przykanalikami kanalizacji grawitacyjnej z rur pvc ø200,160 = 13760,5 mb, rurociągu tłocznego – rury pe ts ø 110mm, ø160mm = 3521,8 mb. ogółem planuje się budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno tłocznej o długości około 17 282,3 mb dla miasta krzywiń, wraz z włączeniem poprzez budowę kolektora tłocznego ścieków pochodzących z miejscowości jerka i łuszkowo do nowo budowanej oczyszczalni w krzywiniu. likwidację oczyszczalni ścieków w jerce ze względu na nieefektywną pracę oczyszczalni ścieków w jerce oraz budowę zbiorczego systemu odprowadzania ścieków w miejscowościach jerka i łuszkowo konieczne stało się zadanie polegające na jej likwidacji. celem likwidacji są bezsporne korzyści dla środowiska w postaci sprawnego zbiorczego systemu odprowadzania ścieków do nowobudowanej oczyszczalni spełniającej wymagania w zakresie ścieków oczyszczonych w krzywiniu. projekt budowy kanalizacji sanitarnej obejmuje swym zasięgiem miejscowość krzywiń, planuje się wykonanie projektu kolektora łączącego nowobudowaną oczyszczalnię ścieków przy miejscowości krzywiń z istniejącą oczyszczalnią ścieków w miejscowości jerka. włączenie do planowanej oczyszczalni dla miasta krzywiń ścieków pochodzących z oczyszczalni ścieków w jerce ma na celu scentralizowanie i dociążenie nowoprojektowanej oczyszczalni, a jednocześnie wzmocnienie opłacalności inwestycji dla partnera prywatnego poprzez zapewnienie regularnych dostaw większej ilości ścieków bytowych. większa wydajność centralnej oczyszczalni umożliwi dostarczanie i oczyszczanie większej ilości ścieków dowożonych z przydomowych oczyszczalni ścieków, co ma znaczenie, ponieważ gmina nie planuje dalszej rozbudowy sieci kanalizacyjnej, a zadanie oczyszczania ścieków komunalnych z pozostałych niewielkich i rozproszonych miejscowości gminnych zamierza się rozwiązać poprzez dofinansowanie budowy indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków. włączenie ścieków komunalnych z miejscowości jerka i łuszkowo do nowoprojektowanej oczyszczalni umożliwi likwidację starej oczyszczalni w miejscowości jerka, która jest obiektem adaptowanym z oczyszczalni ścieków poprodukcyjnych nieistniejącej już mleczarni. oczekuje się, iż likwidacja obiektu zredukuje koszty utrzymania infrastruktury oczyszczania ścieków. dopuszcza się, z uwagi na zidentyfikowane alternatywne rozwiązania, pomimo posiadanej dokumentacji projektowej dotyczącej budowy nowej oczyszczalni ścieków w krzywiniu z wydzielonymi komorami retencyjną, bioreaktora i stabilizacji osadu o przepustowości 285 m3/d w układzie klawiszowym, możliwość zastosowania różnych technologii w zakresie planowanej oczyszczalni ścieków. jednocześnie, wskazuje się, iż włączenie ścieków komunalnych z miejscowości jerka i łuszkowo do nowej oczyszczalni ścieków w krzywiniu łączy się ze zwiększeniem jej wydajności, co wymaga dokonania odpowiednich zmian w posiadanej dokumentacji projektowej. w związku z posiadaną dokumentacją obejmującą projekt przebudowy kanalizacji deszczowej na terenie miasta krzywiń, dopuszcza się rozszerzenie zakresu inwestycyjnego w ramach przedsięwzięcia. szacunkowy koszt projektu, bez rozszerzonego zakresu, wynosi około 26 800 200 pln netto. aspekty techniczne będą przedmiotem negocjacji w trakcie dialogu konkurencyjnego z wykonawcami. gmina planuje zrealizować przedsięwzięcie w modelu, w którym partner prywatny odpowiada za dostosowanie istniejącej dokumentacji lub opracowanie nowej dokumentacji, dla części lub całości zamierzenia inwestycyjnego, wybudowanie infrastruktury, obiektów, budynków, zapewnienie finansowania inwestycji, zarządzanie i eksploatację systemu kanalizacji sanitarnej, w tym pobieranie opłat od użytkowników. dopuszcza się rozwiązanie, w którym ograniczone będzie zadanie partnera prywatnego związane z zarządzaniem i eksploatacją do zapewnienia utrzymania infrastruktury. zakres zadań i obowiązków będzie przedmiotem negocjacji. planowany okres współpracy z partnerem prywatnym wynosi 15 20 lat. dopuszcza się, że okres ten będzie dłuższy. z uwagi na zidentyfikowane ryzyka, gmina zakłada, iż wynagrodzenie partnera prywatnego stanowić będą zarówno przychody generowane przez przedsięwzięcie ppp, jak również regularne opłaty na rzecz partnera prywatnego dokonywane przez podmiot publiczny. podmiot publiczny dopuszcza dodatkowo, co będzie przedmiotem negocjacji, iż partner prywatny zrealizuje też modernizację kanalizacji deszczowej a następnie jej utrzymanie. gmina oczekuje w zakresie finansowania lub refinansowania pozyskania dotacji ze środków unijnych przez partnera prywatnego, zgodnie z projektem wpro województwa wielkopolskiego, w nowej perspektywie finansowania. kwestią do ustalenia pozostaje m.in. model pozyskania dotacji. podmiot publiczny jako wkład własny do ppp wniesie posiadaną dokumentację oraz nieruchomości przeznaczone na cele realizacji przedsięwzięcia. zakłada się, iż forma wniesienia wkładu własnego przez podmiot publiczny będzie przedmiotem negocjacji. zgodnie z intencją gminy zakłada się, iż to partner prywatny będzie pobierał opłaty od użytkowników, które będą stanowiły pierwszą część jego wynagrodzenia. drugą będą stanowiły płatności podmiotu publicznego. intencją gminy jest aby płatności ponoszone przez gminę miały charakter „domykający” wynik partnera prywatnego, mimo to zakłada się, iż kwestia ta będzie przedmiotem negocjacji. z uwagi na fakt, iż obecnie operatorem wodno kanalizacyjnym jest spółka zakład usług wodnych we wschowie sp. z o.o., dopuszcza się możliwość, iż powstała infrastruktura będzie wydzierżawiona bezpośrednio przez partnera prywatnego, spółkę ppp lub podmiot publiczny tejże spółce, która pozostanie w roli operatora. wówczas partner prywatny lub spółka ppp, odpowiedzialna byłaby w fazie eksploatacji jedynie za utrzymanie i udostępnianie infrastruktury w odpowiednim standardzie. gmina w ramach współpracy z partnerem prywatnym dopuszcza następujące możliwości — powołanie spółki ppp, co wynika z możliwości pozyskania pożyczki preferencyjnej a tym samym dostosowania się do zasad udzielania przez nfośigw pożyczek preferencyjnych oraz zapewnia większą elastyczność przy pozyskaniu finansowania typu dotacyjnego w nowej perspektywie 2014 2020. — możliwość, wydzierżawienia przez partnera prywatnego lub spółkę ppp powstałej infrastruktury – w całości lub części do zuw we wschowie sp. z o. o., która obecnie jest operatorem systemu wodno kanalizacyjnego na terenie gminy. w zakresie finansowania przedsięwzięcia gmina przewiduje pozyskanie pożyczki preferencyjnej, ale przede wszystkim dotacji w perspektywie 2014–2020 (samodzielnie, przez partnera prywatnego albo poprzez spółkę ppp). szczegółowy opis przedsięwzięcia zawarty jest w dokumencie pn. „opis potrzeb i wymagań podmiotu publicznego” dostępnym na stronie internetowej zamawiającego lub pod adresem wskazanym w pkt. i.1) powyżej, stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia. ostateczny zakres realizacji przedsięwzięcia zostanie określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz), opracowanej na podstawie ustaleń poczynionych w trakcie dialogu konkurencyjnego oraz na podstawie poznanych w trakcie dialogu konkurencyjnego przez podmiot publiczny rozwiązań proponowanych przez wykonawców w zakresie realizacji przedsięwzięcia. ii.1.6)
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 30584320141 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2014-09-10 |
| Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
| Tryb& postępowania [DK]: | Dialog Konkurencyjny |
| Czas na realizację: | 240 miesięcy |
| Wadium: | 250000 ZŁ |
| Szacowana wartość* | 8 333 333 PLN - 12 500 000 PLN |
| Oferty uzupełniające: | NIE |
| Oferty częściowe: | NIE |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 0 |
| Kryterium ceny: | 100% |
| WWW ogłoszenia: | http://www.krzywin.pl |
| Informacja dostępna pod: | Gmina Tarczyn ul. Rynek 8a, tarczyn, woj. nierozpoznano |
| Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
| 45000000-7 | Roboty budowlane | |
| 45232421-9 | Roboty w zakresie oczyszczania ścieków |
