Wybór szkoleniowców - ekspertów do prowadzenia i realizacji form doskonalenia nauczycieli (warsztaty, szkolenia, wykłady, konsultacje, seminaria, szkoleniowe rady pedagogiczne) dla uczestników projektu Szkoła na miarę czasów współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Opis przedmiotu przetargu: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest wybór szkoleniowców - ekspertów do prowadzenia i realizacji form doskonalenia nauczycieli (warsztaty, szkolenia, wykłady, konsultacje, seminaria, szkoleniowe rady pedagogiczne) dla uczestników projektu Szkoła na miarę czasów w Powiecie Legnickim współfinasowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2.2. Głównym celem projektu jest stworzenie systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Legnickim, poprzez stworzenie kompleksowego i spójnego wsparcia szkół-przedszkoli związanego z ich autonomicznym rozwojem w obszarach wymagających szczególnego oddziaływania. 2.3. W projekcie uczestniczy 19 szkół/przedszkoli z terenu Powiatu Legnickiego. 2.4. Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy najpóźniej do 30 czerwca 2014 r. 2.5. Szacunkowa liczba realizacji form doskonalenia nauczycieli i dyrektorów wynosi , w tym: 2.5.1. w ramach realizacji Rocznych Planów Wspomagania - 96 form doskonalenia w 16 grupach (szkołach/przedszkolach) (32 form doskonalenia w okresie od marca do kwietnia 2014 r., 64 form doskonalenia w okresie od kwietnia do czerwca 2014 r.), 2.5.2. w ramach Sieci współpracy i samokształcenia - 8 form doskonalenia w ramach 4 Sieci (4 formy doskonalenia do końca marca 2014 r., 4 form doskonalenia w okresie od kwietnia do czerwca 2014r.), 2.6. Jedna forma doskonalenia trwać będzie: 2.6.1. w ramach realizacji Rocznych Planów Wspomagania - 5 godzin dydaktycznych warsztatów x 3 w szkole w, 16 grupach oraz 3 godz. dydaktyczne konsultacji grupowych x 3 w szkole, w 16 grupach. Szacunkowa łączna liczba godzin dydaktycznych wyniesie 336. 2.6.2. w ramach Sieci współpracy i samokształcenia - 3 godziny dydaktyczne x 2 warsztaty w jednej sieci. Szacunkowa łączna liczba godzin dydaktycznych wyniesie 24. 2.7. Liczba uczestników-uczestniczek w każdej grupie, dla której prowadzona będzie określona forma doskonalenia nauczycieli i dyrektorów, wyniesie w ramach: 2.7.1. Rocznych Planów Wspomagania - około 20 osób, 2.7.2. Sieci Współpracy i Samokształcenia - około 20 osób. 2.8. Formy doskonalenia realizowane będą: 2.8.1. w ramach Rocznych Planów Wspomagania - na terenie szkół i przedszkoli uczestniczących w projekcie, 2.8.2. w ramach Sieci współpracy i samokształcenia - w Starostwie Powiatowym w Legnicy lub w innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie powiatu legnickiego. 2.9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w podziale na 13 części: 2.9.1. Wykonawca w ramach realizacji Rocznych Planów Wspomagania powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli i dyrektorów na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących ofertach i w następujących szkołach-przedszkolach: CZĘŚĆ 1 - szkoleniowcy - eksperci - oferta: Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?: Adresaci: 1) Zespół Szkół w Miłkowicach- Gimnazjum, ul. II Armii WP 75a, 59-222 Miłkowice, 2) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rokitkach-Szkoła Podstawowa, Rokitki 32a, 59-225 Chojnów. 3) Gimnazjum nr 1 w Chojnowie, ul. Reymonta 1, 59-225 Chojnów Z uwzględnieniem zagadnień: a) Diagnoza potrzeb i możliwości uczniów. b) Rozpoznawanie indywidualnych strategii uczenia się i dobór metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów. c) Nowatorskie metody pracy z uczniem skierowane na efektywność procesu nauczania i uczenia się oraz przygotowanie nauczycieli w zakresie i stosowania w pracy z uczniem nowatorskich metod pracy w blokach tematycznych: przedmiotów humanistycznych i matematyczno-przyrodniczych-warsztaty praktyczne. d) Ewaluacja pracy własnej nauczyciela. e) Kształtowanie postaw uczniów - samodzielność, odpowiedzialność za własny rozwój i za rozwój rówieśników. f) Komunikacja interpersonalna - udzielanie informacji zwrotnej uczniom i ich rodzicom na temat postępów w nabywaniu umiejętności i wiadomości. g) Indywidualizacja procesu edukacji i właściwej organizacji środowiska edukacyjnego. h) Metody motywujące uczniów do nauki w szkole i na zajęciach dodatkowych. Szacunkowa ilość godzin w danej części wynosi 72. CZĘŚĆ 2 - szkoleniowcy - eksperci - oferta: Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki: Adresaci: 1) Zespół Szkół w Krotoszycach-Gimnazjum, ul. Piastowska 41 59-223 Krotoszyce Z uwzględnieniem zagadnień: a) Efektywność procesu nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki. b) Nowatorskie techniki uczenia się i metody aktywizujące, wykorzystania wiedzy o funkcjonowaniu mózgu, technik pamięciowych (mnemotechnicznych np. metoda wieszaków, pokój rzymski) oraz szybkiego czytania, w tym wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komputerowej - obsługa tablicy interaktywnej. c) Nowe rozwiązania w zakresie skutecznego motywowania uczniów do pracy. d) Tworzenie katalogu sposobów motywowania uczniów oraz metod aktywizujących z uwzględnieniem typów szkół-przedszkoli oraz indywidualnego spojrzenia na ucznia. e)Wypracowanie systemu wychowawczego z zastosowaniem wzmocnień pozytywnych i negatywnych oraz materiałów do samokształcenia e) Umiejętność zaangażowania uczniów, celem osiągnięcia efektywności i elastyczność w realizacji celów edukacyjnych przez nauczyciela. f) Jak nauczać regionalnie z wykorzystaniem elementów kultury i w zakresie różnych przedmiotów nauczania? Szacunkowa ilość godzin w danej części wynosi 24. CZĘŚĆ 3- szkoleniowiec-ekspert- oferta: Rodzice są partnerami szkoły Adresat:1) Miejskie Przedszkole w Prochowicach, ul. T. Kościuszki 1, 59-230 Prochowice. 2)Szkoła Podstawowa w Rosochatej, Rosochata 59-216 Kunice./Szkoła Podstawowa w Kunicach, ul. Staropolska 4, 59-216 Kunice Z uwzględnieniem zagadnień: a) Kompetencje komunikacyjne nauczycieli, b) Komunikacja interpersonalna nauczyciel - rodzic, c) Jak rozmawiać z trudnym rodzicem? d) Jak współpracować z rodzicami trudnych dzieci?. e)Jak uatrakcyjnić zebrania i zajęcie z rodzicami? f) Metody aktywizujące rodziców do współpracy i do pracy z dziećmi w domu. g)Techniki uczenia się i zapamiętywania. Szacunkowa ilość godzin w danej części wynosi 48. CZĘŚĆ 4 - szkoleniowcy - eksperci - oferta: Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła Adresaci: 1) Zespół Szkół w Legnickim Polu - Szkoła Podstawowa, ul. K.D Asama 7, 59-241 Legnickie Pole,2) Zespół Szkół w Miłkowicach -Szkoła Podstawowa, ul. II Armii WP 75a, 59-222 Miłkowice, 3)Gimnazjum nr 2 w Chojnowie, ul. Konarskiego 1 ,59-225 Chojnów. 4)Powiatowy Zespół Szkół w Chojnowie - Liceum Ogólnokształcące ul Poźniaków 1 , 59-225 Chojnów. 5) Szkoła Podstawowa w Wągrodnie , Wągrodno 35 , 59-243 Ruja. Z uwzględnieniem zagadnień: a) Komunikacja interpersonalna - kompetencje komunikacyjne nauczycieli b) metody nauczania umiejętności asertywnego rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie z emocjami przez uczniów. c) Narzędzia do pracy wychowawczej, w tym rozpoznawania indywidualnych potrzeb ucznia oraz zespołu klasowego. d) Praca w zespołach wychowawczych -wypracowanie systemu współpracy w zespole nauczycieli-wychowawców klas . e) Kompleksowe wsparcie dla wychowawców, aby w maksymalnym stopniu osiągali zaplanowane efekty wychowawcze-opracowanie przydatnych dokumentów i procedur działań wychowawczych, katalogu nagród i kar-konsekwencji. f) Funkcjonowanie klas i poszczególnych uczniów w sferze wychowawczej oraz lepsza współpraca wychowawcy z uczniami i rodzicami oraz z zespołem uczących nauczycieli. g) Sprzyjające środowisko szkolne i rola wychowawcza w odniesieniu do ucznia-uczniowie dbają o bezpieczeństwo w czasie przerw, radzenie sobie z hałasem. h) Metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów, szczególnie zaburzonych emocjonalnie oraz zasady planowania, pracy i monitorowania oddziaływań wychowawczych wobec nich. i) Kształtowanie postaw uczniów - odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo i za bezpieczeństwo innych osób w szkole.. j) Koncepcja pedagogiczna oddziaływania na zespół klasowy, służąca indywidualnemu rozwojowi uczniów z naciskiem na samodyscyplinę. Szacunkowa ilość godzin w danej części wynosi 120. CZĘŚĆ 5 - szkoleniowcy - eksperci - oferta: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Adresaci: 1) Zespół Szkół w Legnickim Polu - Przedszkole, ul. K.D Asama 7, 59-241 Legnickie Pole/ Szkoła Podstawowa w Bieniowicach, Bieniowice 57, 59-216 Kunice Z uwzględnieniem zagadnień: a)Zapoznanie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego, dotyczącymi pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. b) Efektywny system pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, szczególnie z uczniami, którzy posiadają orzeczenie do kształcenia specjalnego. c) Indywidualne potrzeby uczniów, umiejętność zespołowego planowania pracy, w tym konstruowania IPET. d) Praca z dzieckiem niepełnosprawnym na podstawie orzeczenia do kształcenia specjalnego. e) Skuteczna współpraca i komunikacja w zespole nauczycieli f)Planowanie pracy i realizacja zadań oraz monitorowanie efektywności działań w odniesieniu do strefy najbliższego rozwoju. g) Metody i formy pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nowoczesne metody i formy pracy z dziećmi ze SPE, np.: Metoda behawioralna, Metoda Makaton. Edukacja przez ruch. Pedagogika zabawy. h) Kompetencje komunikacyjne - jak rozmawiać z rodzicami ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych? i) Integracja i komunikacja nauczycieli, uczniów, rodziców i specjalistów oraz partnerów szkoły wokół działań służących zapewnieniu optymalnego rozwoju i efektywności codziennej pracy. Szacunkowa ilość godzin w danej części wynosi 24. CZĘŚĆ 6 - szkoleniowcy - eksperci - oferta: Nauczyciel 45+ Adresaci: 1) Przedszkole Miejskie nr 3 w Chojnowie, ul. Krasickiego1 59-225 Chojnów /Powiatowy Zespół Szkół w Chojnowie-Zasadnicza Szkoła Zawodowa ul. Wojska Polskiego16, 59-225 Chojnów Z uwzględnieniem zagadnień: a) Dokształcanie i doskonalenie się nauczycieli w wieku 45+. b) Pozycja na rynku pracy. c) Wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej. d) Radzenie sobie ze stresem - zasady i techniki. e) Emisja głosu. f) Komunikacja interpersonalna. g) Korzystanie w kreowaniu rozwoju szkoły z wiedzy, umiejętności i doświadczeń nauczycieli 45+ poprzez wsparcie ich rozwoju osobistego. h) Kondycja psychofizyczna nauczycieli, pomoc w profilaktyce zjawiska wypalenia zawodowego. Pomoc w budowaniu programów rozwoju osobistego dotyczących siły i odporności psychicznej ,umiejętności zadbania o komfort psychiczny, podniesienia samooceny, umiejętności komunikacji interpersonalnej, asertywności i) Nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem- elementy jogi. j) Ćwiczenie umiejętności związanych z pracą głosem. Szacunkowa ilość godzin w danej części wynosi 24. CZĘŚĆ 7 - szkoleniowiec - ekspert - oferta -Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. Adresaci: 1) Powiatowy Zespół Szkół w Chojnowie-Technikum, ul Witosa 1,59-225 Chojnów. Z uwzględnieniem zagadnień: a) Umiejętności komunikacyjne nauczycieli w relacji nauczyciel-uczeń, nauczyciel - nauczyciel, uczymy się słuchać i mówić do siebie. b) Wzmocnienie autorytetu n-li-poprawa relacji nauczyciel-uczeń. c) Sposoby wpływu na pozytywny obraz ucznia i nauczyciela. d) Postawa nauczycieli wobec uczniów i rodziców w dzisiejszych czasach - jak nauczać aby uczniowie chcieli się uczyć, a rodzice współpracować. e)Współpraca z rodzicami. f)Współpraca nauczycieli-wypracowanie skutecznego systemu motywacyjnego n-li-nagrody i konsekwencje g)Wypracowanie wspólnych zasad równego podziału obowiązków w pracy w odniesieniu do statutu szkoły. h)Nabycie umiejętności n-li w obszarze zespołowego planowania działań, wypracowania podstaw pracy zespołowej, kultury organizacyjnej szkoły. i) Zaangażowanie i wspólny wkład w poprawę wizerunku szkoły. j) Uczymy się przestrzegać ustalonych zasad - konsekwencja, zaangażowanie, odpowiedzialność. k) Pomoc przy opracowaniu struktury działań zespołowych - jak nauczyć się wspólnie pracować, jak egzekwować i jak zaktywizować do pracy bez narzędzi w zespole. l) Monitorowanie, krytyczna ocena zaplanowanych działań oraz wymiana doświadczeń między nauczycielami. Szacunkowa ilość godzin w danej części wynosi 24. 2.9.2. Wykonawca w ramach Sieci współpracy i samokształcenia powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli i dyrektorów na najwyższym poziomie merytorycznym zgodnie z poniższymi tematami: CZĘŚĆ 8 - szkoleniowiec - ekspert - temat: Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły dla Sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i przedszkoli. Z uwzględnieniem zagadnień: 1. Dyrektor jako prawodawca:
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 3368320140 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2014-02-19 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
| Czas na realizację: | 123 dni |
| Wadium: | - |
| Oferty uzupełniające: | TAK |
| Oferty częściowe: | TAK |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 11 |
| Kryterium ceny: | 0% |
| WWW ogłoszenia: | http://bip.pppp.legnica.dolnyslask.pl |
| Informacja dostępna pod: | Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chojnowie,Pl. Zamkowy 2, 59-225 Chojnów |
| Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
| 80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe | |
| 80521000-2 | Usługi opracowywania programów szkoleniowych | |
| 80510000-2 | Usługi szkolenia specjalistycznego |
