Opracowanie strategii kampanii społecznej mającej na celu propagowanie idei korzystania z Internetu w życiu codziennym oraz produkcja i realizacja jej elementów - polska-warszawa: usługi reklamowe
Opis przedmiotu przetargu: 1. przedmiotem zamówienia jest opracowanie strategii kampanii społecznej mającej na celu propagowanie idei korzystania z internetu w życiu codziennym, w szczególności wśród osób wykluczonych cyfrowo, oraz produkcja i realizacja jej elementów kampania ma na celu wzrost świadomości na temat korzyści płynących z wykorzystania w życiu codziennym dostępu do szerokopasmowego internetu. kampania ma przedstawiać internet jako narzędzie, z którego łatwo i warto jest korzystać; narzędzie ułatwiające załatwianie codziennych spraw. odbiorcy powinni postrzegać internet jako naturalny/niezbędny element codziennego życia, z którego każdy może korzystać. kampania ma mieć zasięg ogólnopolski, przy uwzględnieniu różnic infrastrukturalnych (np. sprzętowe ograniczenia w dostępie do internetu) oraz charakterystyki problemu (np. braku potrzeby korzystania z e usług na obszarach miejskich i wiejskich). kanały komunikacji i narzędzia mają być dobrane zgodnie z przyjętymi grupami taktycznymi i przekazem taktycznym. 2. przedmiot zamówienia określony został we wspólnym słowniku zamówień następującymi kodami i nazwami 79340000 9 usługi reklamowe i marketingowe 79341000 6 usługi reklamowe 79341400 0 usługi prowadzenia kampanii reklamowych 79416000 3 usługi public relations 79416200 5 usługi doradcze public relations 79342200 5 usługi w zakresie promocji 3. zamówienie ma służyć osiągnięciu poniższych rezultatów a. cel działań zbudowanie wśród społeczeństwa przeświadczenia o konieczności korzystania z internetu we współczesnym świecie, a co za tym idzie stymulację wzrostu zapotrzebowania na usługi internetowe, wskazanie, że internet jest narzędziem zwiększającym komfort życia oraz uświadomienie korzyści, jakie płyną z korzystania z tego medium, rozpropagowanie w społeczeństwie informacji o wysokiej jakości usługach internetowych wykorzystujących łącza o wysokiej szybkości. b. grupy docelowe (strategiczne) osoby nie korzystające w życiu codziennym z internetu lub korzystające z tego medium w sposób znikomy (wykluczone cyfrowo). badania konsumenckie wśród osób nieposiadających w domu łącza internetowego ujawniają jedną z przyczyn takiego stanu ponad połowa pytanych uzasadniała go brakiem potrzeby . c. elementy przedmiotu zamówienia w ramach realizacji zamówienia wykonawca będzie zobowiązany opracować strategię kampanii społecznej; zrealizować kampanię społeczną; przeprowadzić badanie skuteczności kampanii społecznej; d. kwota przeznaczona na realizację zamówienia (szacowany budżet kampanii brutto) 2 000 000,00 zł brutto (kwota ta uwzględnia wynagrodzenie wykonawcy, jak również wszystkie inne koszty związane z realizacją zamówienia). e. zamawiający w ramach realizacji zamówienia przyjął następujące założenia i) przygotowanie strategii kampanii społecznej (komunikacji) wraz z hasłami kampanii wykonawca zobowiązany będzie przeprowadzić analizę stanu wyjściowego danego problemu (swot). wynik analizy będzie punktem wyjściowym dla dalszej części strategii. wykonawca w celu przeprowadzenia analizy powinien posłużyć się dostępnymi dokumentami i badaniami w tym zakresie, w szczególności narodowym planem szerokopasmowym; diagnozą społeczną. warunki i jakość życia polaków. raport za 2013r.; raportem otwarcia koalicji „dojrz@łość w sieci” między alienacją a adaptacją. polacy w wieku 50+ wobec internetu.; raportem pwc korzyści ekonomiczne z integracji cyfrowej osób 45+; raportem prezesa uke o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2013 r.; komunikatem komisji europejskiej digital agenda scoreboard 2014. wykonawca zobowiązany będzie określić cele strategiczne, przeprowadzić identyfikację grup strategicznych oraz opracować przekaz strategiczny. koncepcja kampanii i jej hasła muszą być spójne co do treści przekazu oraz jego transparentności. hasła powinny w sposób zwięzły i przejrzysty przekazywać myśl przewodnią przekazu. hasła powinny być łatwe do przyswojenia i zapamiętania przez odbiorców. opracowanie taktyk w tej części wykonawca będzie zobowiązany określić cele taktyczne, przeprowadzić identyfikację grup taktycznych w odniesieniu do wskazanej grupy strategicznej oraz opracować przekaz taktyczny. taktyka ma na celu wskazanie kierunków do osiągnięcia celu strategicznego. wynika wprost z przeprowadzonej analizy swot (stanu wyjściowego). w taktykach powinny zostać wskazane kanały informacyjne i formy przekazu, przypisane do zidentyfikowanych grup taktycznych, którymi należy się posłużyć w celu osiągnięcia założonych celów kampanii. działania (narzędzia) w ramach kampanii wykonawca zobowiązany będzie dobrać, na podstawie przygotowanej strategii i taktyki, odpowiednie narzędzia realizacji kampanii i szczegółowo je opisać. dodatkowo wykonawca przedstawi propozycję kalendarium (harmonogramu) działań. wyznaczenie wskaźników kampanii wskaźniki kampanii powinny zostać wyznaczone w taki sposób, aby w trakcie jej prowadzenia oraz po jej przeprowadzeniu możliwe było zbadanie czy w sposób należyty są realizowane oraz czy zrealizowane zostały jej cele i w jakim zakresie. budżetowanie kampanii wykonawca będzie zobowiązany przedstawić budżet kampanii ze wskazaniem na koszty przygotowania strategii kampanii społecznej, koszty przeprowadzenia kampanii oraz koszty monitorowania i oceny działań kampanii. ocena i monitorowanie działań wykonawca będzie zobowiązany przedstawić metodologię i plan przeprowadzenia oceny i monitorowania działań w ramach strategii. ii) realizacja kampanii w ramach realizacji kampanii wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia działań przedstawionych w strategii, zgodnie z przyjętym harmonogramem. iii) przeprowadzenie badania skuteczności kampanii po przeprowadzeniu kampanii wykonawca przeprowadzi, w oparciu o wcześniej wyznaczone wskaźniki oraz monitorowanie działań, badanie efektów realizacji kampanii oraz przedstawi porównanie stanu rzeczywistego z początkowym. f) kontekst realizacji kampania jest elementem projektu systemowego działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do internetu realizowanego przez ministerstwo administracji i cyfryzacji. projekt składa się z dwóch części wsparcia eksperckiego dla jednostek samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorców realizujących projekty szerokopasmowe współfinansowane ze środków ue; działań na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu, w szczególności osób z grupy wiekowej 50+, zamieszkałych przede wszystkim w małych miejscowościach i wsiach. działania z tego zakresu realizowane są przez mac oraz partnera projektu – stowarzyszenie miasta w internecie, który realizuje projekt latarników polski cyfrowej , mającego na celu upowszechnienie korzystania z internetu wśród osób 50+. dotychczasowe działania promocyjne dotyczące korzyści z wykorzystania internetu spoty promujące inicjatywę polska cyfrowa równych szans https //www.youtube.com/playlist?list=pld79f07dfec1401cd film promocyjny „do internetu jeden krok https //www.youtube.com/watch?v=nu0xu5trzgs cykl 10 programów „latarnicy.pl” emitowanych na antenie tvp1 https //www.youtube.com/playlist?list=plkvp83hbhx4u6adcywvdw3ool6fp ymx fanpage na portalu facebook https //www.facebook.com/polskacyfrowa działania realizowane przez beneficjentów projektów polegających na budowie sieci szerokopasmowych sieć szerokopasmowa polski wschodniej – województwo lubelskie (audycje telewizyjne i spoty radiowe) http //szerokopasmowe.lubelskie.pl wykonawca zobowiązany jest nie powielać działań już realizowanych lub zrealizowanych przez zamawiającego lub partnera projektu systemowego. 4. opis potrzeb i wymagań zamawiającego przedmiotem dialogu będzie pozyskanie informacji, które posłużą do uszczegółowienia opisu przedmiotu zamówienia z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji. dialog konkurencyjny będzie dotyczył kampanii społecznej dotyczącej korzyści z wykorzystania w życiu codziennym dostępu do szerokopasmowego internetu. prowadzony dialog służyć będzie zapoznaniu się przez zamawiającego z najlepszymi, najkorzystniejszymi, a także najnowszymi rozwiązaniami metodologicznymi, technicznymi, organizacyjnymi, w dziedzinie właściwej dla przedmiotu planowanego zamówienia. w ramach prowadzonego dialogu wykonawcy przedstawią różne modele prowadzenia kampanii wraz z propozycjami jej realizacji, w szczególności wskażą elementy strategii, taktyki i narzędzia realizacji kampanii, opis wymogów odnośnie koncepcji realizacji kampanii, elementy niezbędne harmonogramów i taktyk, sposoby wyznaczenia i propozycje wskaźników kampanii, inne, niezbędne do doprecyzowania opisu przedmiotu zamówienia, elementy realizacji kampanii. ponadto przedmiotem dialogu będą również kwestie uwarunkowań prawnych i finansowych. dotyczących realizacji powyższego zamówienia. dialog będzie prowadzony oddzielnie z każdym z wykonawców (w terminach określonych przez zamawiającego) do momentu, gdy na podstawie uzyskanych od uczestników dialogu konkurencyjnego informacji oraz w wyniku porównania rozwiązań proponowanych przez wykonawców, zamawiający będzie w stanie określić rozwiązanie lub rozwiązania odpowiadające jego potrzebom. o zakończeniu dialogu zamawiający niezwłocznie poinformuje uczestniczących w nim wykonawców. wykonawca dopuszczony do dialogu przedstawi powyższe informacje w sposób komunikatywny i umożliwiający zapoznanie się z nimi przez zamawiającego (zaleca się formę prezentacji multimedialnej lub opracowania). informacje powyższe zostaną przekazane na spotkaniu zamawiającego z wykonawcą, przeprowadzonym w ramach sesji dialogu konkurencyjnego. 5. zamawiający wymaga od wykonawcy, aby przy realizacji przedmiotu zamówienia stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy pzp, dotyczącego „klauzuli społecznej”, zatrudnił co najmniej 1 osobę niepełnosprawną albo bezrobotną. wymagania dotyczące zatrudnienia zostaną określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz istotnych postanowieniach umowy wypracowanych w trakcie prowadzenia dialogu. 6. zamawiający na stronie podmiotowej bip (http //mac.bip.gov.pl link zamówienia publiczne) publikuje instrukcję do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (iw) wraz z wymaganymi wzorami załączników do wniosku.ii.1.6)
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 36515920141 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2014-10-25 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [DK]: | Dialog Konkurencyjny |
| Czas na realizację: | - |
| Wadium: | 45000 ZŁ |
| Szacowana wartość* | 1 500 000 PLN - 2 250 000 PLN |
| Oferty uzupełniające: | NIE |
| Oferty częściowe: | NIE |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 0 |
| Kryterium ceny: | 100% |
| WWW ogłoszenia: | http://mac.gov.pl |
| Informacja dostępna pod: | Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa, woj. mazowieckie |
| Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
| 79341400-0 | Usługi prowadzenia kampanii reklamowych | |
| 79341000-6 | Usługi reklamowe |
Wyniki
| Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
|---|---|---|---|
| Poz. 3 Pielęgniarstwo neonatologiczne dla pielęgniarek i położnych | Fabryka Komunikacji Społecznej s.c. Paweł Prochenko, Ireneusz Stankiewicz Warszawa | 2015-09-28 | 1 987 769,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2015-09-28 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 79341000 79341400 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 987 770,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 987 770,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 987 770,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 987 770,00 zł |
