Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji w ramach projektu Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest: zatrudnienie 1 Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE). SORE będzie miał pod opieką 5 szkół-przedszkoli, wyznaczonych przez zespół zarządzający projektem, spośród szkół-przedszkoli zgłoszonych do projektu Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie kaliskim, realizowanego przez Powiat Kaliski w partnerstwie z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu.( Z dniem 1 września 2014 roku nastąpi zmiana przydziału szkół-przedszkoli dla SORE , decyzje podejmie zamawiający najpóźniej do 14 sierpnia 2014roku) 2. Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji ma na celu podniesienie jakości funkcjonowania doskonalenia nauczycieli w Powiecie Kaliskim, poprzez stworzenie i realizację w okresie do 30.04.2015 r. planów wspomagania spójnych z rozwojem szkół w obszarach wymagających wsparcia oraz utworzenie sieci współpracy. 3. Usługa wykonywana będzie na podstawie umowy-zlecenia. 4. Ilość godzin dla osoby pełniącej funkcję SORE nie może być mniejsza niż 60h miesięcznie. 5. Głównym zadaniem osoby pełniącej funkcję SORE jest wspieranie dyrektora i nauczycieli w przygotowaniu i realizacji rocznego planu wspomagania zbudowanego na podstawie wybranej przez szkołę oferty doskonalenia. Szkolny organizator rozwoju edukacji jest zewnętrznym konsultantem, wspierającym szkołę i dyrektora, towarzysząc oraz służąc pomocą na kolejnych etapach przygotowania i realizacji planu wspomagania. Do jego zadań należy: nawiązanie kontaktu ze szkołą-przedszkolem, zbudowanie relacji z dyrektorem placówki oraz radą pedagogiczną, przedstawienie pakietu dostępnych ofert doskonalenia, przybliżenie i omówienie zasad nowego systemu. Po uruchomieniu projektu SORE współpracuje z dyrektorem i radą pedagogiczną w przeprowadzeniu diagnozy i konstruowaniu rocznego planu wspomagania. Odpowiada za prawidłową organizację działań związanych z zewnętrznym wspomaganiem. Pozostaje w stałym kontakcie z dyrektorem i pracownikami zaangażowanymi w realizację rocznego planu wspomagania. Wspiera nauczycieli w czasie wdrażania nowych umiejętności i wypracowanych procedur. Swoje działania realizuje bezpośrednio w szkole, którą wspiera. 6. Główne zadania osoby pełniącej funkcję SORE: a) pomoc dyrektorowi w zdiagnozowaniu potrzeb szkoły-przedszkola, b) pomoc w formułowaniu celów wynikających ze zdiagnozowanych potrzeb i określeniu obszaru do rozwoju - współpraca z radą pedagogiczną, c) wsparcie szkoły-przedszkola w przygotowaniu szytego na miarę rocznego planu wspomagania (RPW), ściśle odpowiadającego na potrzeby szkoły-przedszkola i zbudowanego na podstawie jednej z ofert doskonalenia (przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego), d) przygotowanie harmonogramu realizacji RPW, e) pomoc w definiowaniu ról osób korzystających ze wspomagania, ustaleniu ich zadań, wsparcie przy zapewnieniu obiegu informacji (stały kontakt z osobami zaangażowanymi w realizację RPW, dbanie o przepływ informacji dotyczących działań podejmowanych w ramach jego współpracy ze szkołą/przedszkolem), f) wnioskowanie o pozyskanie zewnętrznych ekspertów (jeśli zaistnieje taka potrzeba), g) organizowanie zaplanowanych form wspomagania - we współpracy ze szkołą-przedszkolem, h) organizacja systemu wsparcia dla pracowników szkoły we wdrażaniu nowo nabytych umiejętności i wypracowanych procedur (np. organizacja konsultacji), i) monitorowanie przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania, reagowanie na pojawiające się trudności, j) zarządzanie relacją ze szkołą-przedszkolem, k) dokumentowanie podejmowanych działań (zgodnie z wymogami określonymi przez personel zarządzający projektem), l) przygotowanie i przeprowadzenie wśród pracowników ankiet z przebiegu wspomagania, m) przygotowanie sprawozdania z przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania, n) przedstawienie sprawozdania z przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania dyrektorowi szkoły oraz radzie pedagogicznej, o) udział w podsumowaniu podjętych działań - współpraca z radą pedagogiczną nad rekomendacjami do pracy szkoły w kolejnym roku szkolnym, p) ścisła współpraca z koordynatorem projektu, koordynatorem SORE, koordynatorem merytorycznym oraz pozostałym zespołem projektowym, q) zatwierdzanie dokumentacji merytorycznej z koordynatorem SORE, r) prowadzenie miesięcznej karty pracy. 7. Wykonawcy zabrania się, w trakcie wypełniania obowiązków stanowiących przedmiot zamówienia, wykonywania innych czynności niezwiązanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, pod rygorem odstąpienia od umowy przez Zamawiającego.
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 39568620130 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2013-09-30 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
| Czas na realizację: | 19 miesięcy |
| Wadium: | - |
| Oferty uzupełniające: | NIE |
| Oferty częściowe: | NIE |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 1 |
| Kryterium ceny: | 100% |
| WWW ogłoszenia: | www.odn.kalisz.pl |
| Informacja dostępna pod: | Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu, ul. Wrocławska 182, 62-800 Kalisz |
| Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
| 80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
