Przetarg nieograniczony na Aktualizację Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Nakło nad Notecią wraz z opracowaniem audytu miejskiego w ramach zadania pn.: „Zintegrowane zadania partycypacyjne przy użyciu nowych technologii na rzecz redukcji emisji komunikacyjnej w Nakle nad Notecią”
Opis przedmiotu przetargu: Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest aktualizacja Strategii Miasta i Gminy Nakło nad Notecią w ramach zadania pn.: „Zintegrowane działania partycypacyjne realizowane przy użyciu nowych technologii na rzecz redukcji emisji komunikacyjnej w Nakle nad Notecią”. W pierwszej kolejności należy opracować audyt miejski. Przeprowadzone badania, opracowane wnioski i raporty audytu miejskiego będą podstawą do aktualizacji Strategii Miasta i Gminy Nakło nad Notecią. Szczegółowy wykaz przedmiotu zamówienia: Etap 1: 2.1. Audyt miasta i gminy, 2.2. Strategia Rozwoju Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, Etap 2: 2.3. Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko, 2.4. Przygotowanie materiałów w ramach przedmiotu zamówienia w celu zaprezentowania i zatwierdzenia dokumentu przez Radę Miejską 2.1. Audyt miasta i gminy Opracowanie audytu miasta i gminy ma na celu identyfikację możliwości i barier rozwojowych miasta, ale również identyfikację obszaru ryzyka i udzielenie zaleceń, mogących służyć wyeliminowaniu potencjalnych zagrożeń. Podstawowym przeznaczeniem audytu miasta i gminy jest przygotowanie wniosków, które pomogą w osiągnięciu społecznej, przestrzennej, środowiskowej i gospodarczej atrakcyjności zarządzanego obszaru miasta i gminy. Przedstawiona analiza pozwoli na wskazanie kierunków zmian rozwojowych, ale również będzie wsparciem w ustalaniu celów i monitorowaniu wyników postępów miasta w zakresie działania usług miejskich oraz jakości życia. Raport z audytu miasta i gminy ma być fundamentalnym dokumentem do opracowania strategii rozwoju. Audyt miasta i gminy powinien między innymi zidentyfikować możliwości realizacji zamierzeń rozwojowych miasta i gminy, w tym szczegółowo określać: audytowane obszary m.in.: gospodarka, edukacja, energia, środowisko, finanse, administracja, zdrowie, rekreacja, bezpieczeństwo, odpady stałe i ścieki, telekomunikacji i innowacje, transport, planowanie przestrzenne, usługi publiczne; potencjał miasta i gminy, jak również ich ograniczenia; bariery rozwoju wynikające z uwarunkowań prawnych, środowiskowych, politycznych itp.; cele różnych podmiotów funkcjonujących na obszarze miasta i gminy, w tym zamierzenia ważnych jednostek gospodarczych; przygotowanie wniosków. W ramach prowadzonego audytu miasta i gminy Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia wywiadów z osobami kluczowymi w zakresie obszarów poddawanych audytowi. Listę osób kluczowych Zamawiający poda Wykonawcy na podstawie opracowanej przez Wykonawcę listy obszarów. Lista obszarów do audytu winna obejmować: co najmniej obszary (tematy) wskazane w normie ISO 37120, do 20 dodatkowych wskaźników w każdym z ww. obszarów, wskazanych przez Zamawiającego. Przyjmuje się, że lista obszarów i wskaźników spoza normy ISO może być szersza, zależna od potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania co najmniej 2 spotkań z Zamawiającym, na których omówi strategię przeprowadzenia audytu oraz jego zakres, w tym audytowane obszary i wskaźniki. Na każde ze spotkań Wykonawca przygotuje stosowne materiały (w tym prezentacje) z listą obszarów i wskaźników (wraz z ich definicjami), które poddane będą audytowi. Omówione i zaakceptowane wyniki spotkań (obszary – tematy i wskaźniki) będą podstawą do wykonania audytu miasta i gminy. Do opracowania wartości wskaźników Wykonawca może posiłkować się również zbiorami (źródłami) zewnętrznymi, np. Bankiem Danych Lokalnych GUS. Ostateczną wersję raportu z audytu miasta i gminy, przed przekazaniem Zamawiającemu, Wykonawca zobowiązany będzie zaprezentować Zamawiającego w postaci prezentacji multimedialnej (.ppt, .pptx). Raport z audytu winien zawierać co najmniej: opis przyjętej metodyki audytu; opis audytowanych obszarów; opis wskaźników z podaniem: • definicji wskaźnika, • źródła danych do wskaźnika, • wyliczonej wartości wskaźnika (z podaniem wartości składowych służących do jego wyliczenia), • krótkiego omówienia osiągniętej wartości, analizy potencjału miasta i gminy, jak również ich ograniczenia na podstawie wyników audytu; przedstawienie i omówienie barier rozwoju wynikających z uwarunkowań prawnych, środowiskowych, politycznych itp.; przedstawienia i omówienie stanu obecnego (zidentyfikowane w trakcie badania) oraz celów różnych podmiotów funkcjonujących na obszarze miasta i gminy, w tym zamierzeń ważnych jednostek gospodarczych; przedstawienie i omówienie wniosków z przeprowadzonego audytu. Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, będzie na bieżąco konsultował z Zamawiającym zapisy wynikające z równolegle przygotowywanych dokumentów strategicznych, tj.: Planu Rozwoju Lokalnego (PRL) i Planu Rozwoju Instytucjonalnego (PRI) Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport z audytu miasta i gminy w 2 egzemplarzach (język polski) w wersji papierowej oprawionej w twardej oprawie oraz dwa egzemplarze w wersji elektronicznej wraz ze wszystkim rysunkami, ilustracjami, wykresami (pliki .pdf, .doc, .docx) oraz 1 egzemplarz (język angielski) w wersji papierowej oprawionej w twardej oprawie i jeden egzemplarz w wersji elektronicznej wraz z wszystkim rysunkami, ilustracjami, wykresami (pliki .pdf, .doc, .docx). 2.2. Strategia Rozwoju Miasta i Gminy Nakło nad Notecią Aktualizacja Strategii Miasta i Gminy Nakło nad Notecią powinna polegać na opracowaniu elementów rozwoju miasta i gminy w latach 2020 – 2030, ale również na możliwościach wzmocnienia potencjału aglomeracji nakielskiej poprzez inicjowanie i rozwijanie innowacyjnych lokalnych podmiotów działających na rzecz określonego sektora np.: techniki, gospodarki oraz technologiach IT. 2.2.1 Źródła pozyskiwania informacji Strategię należy opracować zgodnie z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy Nakło nad Notecią, ale również z dokumentami wyższego szczebla (tzn. wspólnotowymi, regionalnymi i krajowymi), w tym m.in.: Europa 2020, Raport Polska 2030. Wyzwania rozwojowe, Strategia Województwa Kujawsko – Pomorskiego do roku 2020 – Plan modernizacji 2020+, Strategia Rozwoju Powiatu Nakielskiego na lata 2014-2020+, Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego, Lokalny Program Rewitalizacji, Raport o stanie Gminy, Studium transportowe miasta Nakło nad Notecią, Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Nakło and Notecią, Wieloletnim programem gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy, Plan Gospodarki Niskoemisyjnej, Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność, Program Ochrony Środowiska, Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.) Program Dostępność Plus 2018 - 2025 2.2.2 Konsultacje Społeczne 1. Przy opracowaniu strategii Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia niezbędnych badań i analiz, w celu rzetelnego opracowania dokumentu, odzwierciedlającego rzeczywistość miasta i gminy – tj. do przeprowadzenia konsultacji społecznych, w formie: a) badań ankietowych skierowanych do różnych środowisk (nauki, biznesu, samorządu, mediów, kultury, organizacji pozarządowych) mających na celu określenie najistotniejszych kwestii związanych z rozwojem miasta i gminy. Informacje o konsultacjach wraz z ankietą należy zamieścić na stronie internetowej Gminy Nakło nad Notecią. b) spotkań otwartych skierowanych do różnych środowisk (nauki, biznesu, samorządu, mediów, kultury, organizacji pozarządowych), ale również mieszkańców Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, w tym co najmniej 2 spotkania terenowe. 2. Należy przeprowadzić badania ankietowe na grupie respondentów w liczbie nie mniejszej niż 2000. W trakcie prowadzenia badań ankietowych należy zebrać co najmniej następujące informacje o respondentach: wiek, płeć, poziom wykształcenia, status społeczny (pracujący, bezrobotny, emeryt/rencista, student/uczeń). 3. Wykonawca zobowiązany jest przygotować raport z przeprowadzonych konsultacji społecznych, który zawierać będzie m.in.: omawianą problematykę, zakres projektu, zestawienie zgłoszonych uwag mieszkańców, propozycje mieszkańców i wnioski końcowe. 2.2.3. Obowiązkowy zakres strategii: 1) Wprowadzenie (cel opracowania dokumentu, zadania strategii, charakterystyka miasta i gminy, opis metodologii tworzenia strategii), 2) Raport stanu – opis aktualnej sytuacji miasta i gminy (analiza: rynku, potrzeb, otoczenia), diagnoza obecnej sytuacji z identyfikacją głównych problemów rozwojowych w obszarach np.: społeczeństwo, gospodarka, infrastruktura techniczna, infrastruktura społeczna, jakość zarządzania, 3) Analiza SWOT, 4) Wizje, misje i cele strategiczne, 5) Określenie programów funkcjonalnych, 6) Kluczowe instytucje i podmioty zaangażowane w proces wdrażania Strategii, 7) Społeczne skutki wprowadzenia przyjętych rozwiązań, 8) Plan zadań inwestycyjnych na lata 2020+ (charakterystyka, czas realizacji, szacunkowy koszt, źródła finansowania, dofinansowanie) 9) Wdrażanie (wytyczne), monitoring, szacowany budżet, źródła finansowania, 10) Badania, ankiety, raporty opracowane na potrzeby opracowywanej strategii. Ze szczególnym uwzględnieniem Wykonawca powinien opisać szeroko pojętą politykę: senioralną, ochrony środowiska, plan mobilności miasta oraz programy młodzieżowe, wskazując kierunki zmian. 2.3. Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018r. poz. 2081), Wykonawca zobowiązany jest poddania dokumentu strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko, obejmującej w szczególności: uzgodnienia zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska i Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym, opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego zadania, z uwzględnieniem wymogów określonych w opiniach ww. organów, złożenie kompletnej prognozy oddziaływania na środowisko wraz z wymaganymi załącznikami do odpowiedniej instytucji. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia prezentacji społecznej dotyczącej strategii oraz prognozy oddziaływania na środowisko polegającej na wyłożeniu dokumentów do publicznego wglądu w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Nakło nad Notecią oraz umieszczeniu na stronie internetowej Urzędu. Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie do: Prowadzenia rejestru uwag, wniosków i propozycji, które wpłynęły w wyniku prowadzonej prezentacji społecznej. Przedmiotowy rejestr będzie zawierać co najmniej: treść wniosku, informację od kogo wpłynął oraz propozycję uwzględnienia wniosku wraz ze wskazaniem miejsca koniecznych poprawek w dokumencie lub odrzucenie wniosku wraz z uzasadnieniem takiej propozycji. Wykonawca sporządzi podsumowanie zawierające uzasadnienie wyboru przyjętych dokumentów w odniesieniu do rozpatrywanych rozwiązań, ustalenia ujęte w prognozie oddziaływania na środowisko, opinie właściwych organów, zgłoszone uwagi i wnioski społeczeństwa, propozycje dotyczące metod i częstotliwości przeprowadzenia monitoringu skutków realizacji postanowień dokumentów. Wykonawca po wykonaniu przedmiotu zamówienia przekaże zamawiającemu oryginalną prognozę oddziaływania na środowisko w trzech egzemplarzach w wersji papierowej oprawionej w twardej oprawie oraz jeden egzemplarz w wersji elektronicznej (pliki: .pdf, .doc). Wersja ostateczna strategii musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. 2.4. Zatwierdzenie strategii przez Radę Miejską 1) Opracowanie prezentacji multimedialnej, która zostanie przekazana Zamawiającemu w wersji elektronicznej w formacie .ppt, .pptx (około 15-40 slajdów). 2) Przekazanie zatwierdzonej uchwałą Rady Miejskiej strategii w trzech egzemplarzach w wersji papierowej oprawionej w twardej oprawie oraz dwa egzemplarze w wersji elektronicznej (pliki .pdf, .doc, .docx). 3) Przygotowanie broszury w języku polskim określającej główne założenia strategii, misję rozwoju miasta i gminy, cele strategiczne – 100 sztuk broszury w wersji papierowej, oprawionej, format A4, ilość stron od 10 do 20 oraz jeden egzemplarz w wersji elektronicznej (pliki .pdf, .doc, .docx). 4) Przygotowanie broszury w języku angielskim określającej główne założenia strategii, misję rozwoju miasta i gminy, cele strategiczne – 10 sztuk broszury w wersji papierowej, oprawionej, format A4, ilość stron od 10 do 20 oraz jeden egzemplarz w wersji elektronicznej (pliki .pdf, .doc, .docx). 3. Warunki gwarancji i rękojmi 1) Zamawiający wymaga od wykonawcy, że odpowiedzialność za wady przedmiotu zamówienia zostanie rozszerzona poprzez udzielenie gwarancji i rękojmi. 2) Wykonawca udzieli zamawiającemu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia przez okres co najmniej 6 miesięcy licząc od dnia przekazania Zamawiającemu przedmiot zamówienia i podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego. 3) Wykonawca udzieli Zamawiającemu rękojmi za wady na wykonany przedmiot zamówienia licząc od dnia podpisania protokołu zdawczo - odbiorczego. 4. Wykonanie przedmiotu zamówienia 1) Przedmiot zamówienia należy wykonywać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami i standardami; 2) Wykonawca po wykonaniu przedmiotu zamówienia przekaże zamawiającemu oryginalną dokumentację w trzech egzemplarzach w wersji papierowej, w języku polskim oprawionej w twardej oprawie oraz dwa egzemplarze w wersji elektronicznej wraz ze wszystkim rysunkami, ilustracjami, wykresami (pliki .pdf, .doc, .docx). 3) Wykonawca po wykonaniu przedmiotu zamówienia przekaże zamawiającemu oryginalną dokumentację w jednym egzemplarzu w wersji papierowej, w języku angielskim oprawionej w twardej oprawie oraz dwa egzemplarze w wersji elektronicznej wraz ze wszystkim rysunkami, ilustracjami, wykresami (pliki .pdf, .doc, .docx). 4) Wykonawca po wykonaniu przedmiotu zamówienia przekaże zamawiającemu oryginalną prognozę oddziaływania na środowisko w trzech egzemplarzach w wersji papierowej oprawionej w twardej oprawie oraz jeden egzemplarz w wersji elektronicznej (pliki: .pdf, .doc, .docx). 5) Wykonawca po wykonaniu przedmiotu zamówienia przekaże zamawiającemu raport z przeprowadzonych konsultacji społecznych. 6) Wykonawca winien jest przedstawić Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy harmonogram rzeczowy wykonania przedmiotu zamówienia. 7) Zamawiający musi zaakceptować sporządzony przez Wykonawcę harmonogram rzeczowy przedmiotu zamówienia. 5. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia 1) Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia. W ramach wynagrodzenia wykonawca wykona zakres rzeczowy wynikający z SIWZ wraz załącznikami oraz wskazań i wytycznych zawartych we wzorze umowy. 2) Podstawą ustalenia wynagrodzenia wykonawcy (ceny brutto oferty) będzie oferta na podstawie wytycznych i zaleceń określonych w niniejszym SIWZ. 3) Cenę oferty należy podać w złotych polskich w formularzu ofertowym w kwocie brutto, z wyodrębnieniem wartości podatku VAT z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku; 4) Zamawiający przewiduje rozliczenia za wykonanie robót jedną fakturą częściową oraz fakturą końcową. Faktura częściowa płatna będzie po dostarczeniu kompletnego dokumentu strategii i podpisaniu protokołu odbioru. Faktura końcowa płatna będzie po wykonaniu i odbiorze pełnego zakresu przedmiotu zamówienia, po dokonanym odbiorze zdawczo – odbiorczym i uzyskaniu pozytywnej decyzji RDOŚ w Bydgoszczy i zatwierdzeniu dokumentu przez Radę Miejską w Nakle nad Notecią. Faktura częściowa nie może przekroczyć 80% ceny oferty, pozostałe wynagrodzenie płatne będzie po zakończeniu etapu 2 zamówienia. 5) Odpowiednie etapowanie prac stanowić będzie podstawę do sporządzenia przez Wykonawcę harmonogramu; 6) Harmonogram powinien być sporządzony w sposób uwzględniający założenia określone w pkt 4 i 5; 7) Końcowe rozliczenie nastąpi po dokonaniu odbioru przedmiotu zamówienia i podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego, bez uwag; 8) Płatności będą dokonywane przelewem na rachunek bankowy wykonawcy wskazany w fakturze VAT, w ciągu 30 dni licząc od dnia złożenia u zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury; 9) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek; 10) Wykonawca nie może, bez pisemnej zgody zamawiającego, przenieść zobowiązań na osobę trzecią; 11) Wykonawca nie może, bez pisemnej zgody zamawiającego, scedować na osobę trzecią swoich wierzytelności; 12) Zamawiający nie przewiduje faktury pro-forma.

Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 506736-N-2020 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | ZP.271.02.2020 |
Data publikacji zamówienia: | 2020-01-30 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | 3000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 100 000 PLN - 150 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.gmina-naklo.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
73000000-2 | (4) Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze | |
79300000-7 | Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka | |
71241000-9 | Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy | |
79320000-3 | Usługi badania opinii publicznej | |
79310000-0 | Usługi badania rynku | |
73110000-6 | Usługi badawcze | |
79311200-9 | Usługi przeprowadzania badań ankietowych |