Postępowanie przetargowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie modelu zarządzania publicznym terminalem promowym zlokalizowanym przy Nabrzeżu Polskim w Porcie Gdynia.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie modelu zarządzania publicznym terminalem promowym zlokalizowanym przy Nabrzeżu Polskim w Porcie Gdynia. ⦁ Założenia i wymagania dot. modelu: ⦁ Model zarządzania publicznym terminalem promowym powinien stanowić koncepcję zarządzania przedstawiającą optymalne rozwiązania pozwalające na sprawne funkcjonowanie terminalu. ⦁ Model zarzadzania powinien być uniwersalny tj. możliwy do zastosowania w przypadku rozpoczęcia działalności w terminalu przez dwóch jak i przez jednego operatora promowego. Dla elementów modelu, które wymagają wariantowości ze względu na ilość operatorów promowych należy opracować dwa warianty. ⦁ Proponowane rozwiązania nie mogą dyskryminować żadnego z operatorów promowych, którzy rozpoczną działalność w publicznym terminalu promowym. ⦁ Proponowane rozwiązania muszą pozostawać w zgodzie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. ⦁ Elementy modelu do opracowania: ⦁ Skrócony opis terminalu promowego – elementy publicznej infrastruktury ogólnodostępnej i suprastruktury (na bazie propozycji dostarczonej przez ZMPG S.A.). ⦁ Struktura organizacyjna zarządzania terminalem i forma prawna. Charakterystyka roli ZMPG S.A. jako właściciela terminalu i zarządzającego jego infrastrukturą. Wykonawca powinien opracować co najmniej 3 warianty struktury organizacyjnej i wskazać wariant rekomendowany. ⦁ Podział obowiązków pomiędzy ZMPG S.A. a operatorów promowych, w tym ich pracowników i usługodawców zapewniający najlepsze rozwiązania operacyjne i uwzględniający m.in. ustawę o portach i przystaniach morskich. Określenie szczegółowego podziału ról na linii Port – Operatorzy w zakresie usług portowych jak m.in. cumowanie, obsługa ramp, przeładunek, usługi serwisowe, dostawy mediów do elementów infrastruktury i suprastruktury terminalu oraz na statki a także w zakresie innych czynności związanych z działalnością terminalu. Przygotowanie dwóch wariantów dla jednego i dwóch operatorów promowych. ⦁ Organizacja ruchu promów; rozkład okien czasowych przy dwóch operatorach, z uwzględnieniem postojów serwisowych (na poziomie 10 godzin tygodniowo na sprzątanie i prace konserwacyjne), buforów czasowych pomiędzy oknami czasowymi. Wskazanie najbardziej optymalnego harmonogramu uwzględniającego najbardziej efektywne i bezpieczne wykorzystanie nabrzeża. Uwzględnienie wstępnych i ogólnych wytycznych ZMPG S.A. ⦁ Opracowanie harmonogramów technologii wykonywania usług poszczególnych operatorów, dostosowanych do ustalonych slotów. Harmonogram czynności wykonywanych przez poszczególnych operatorów promowych powinien zapewniać sprawną pracę terminalu. ⦁ Organizacja ruchu pojazdów i pasażerów pieszych (Przygotowanie dwóch wariantów dla jednego i dwóch operatorów promowych), w tym m.in.: ⦁ organizacja ruchu jednostek ładunkowych accompanied (zestawów drogowych, pojazdów ciężarowych, ładunków nadgabarytowych), określenie minimalnej ilości miejsc dla samochodów ciężarowych na parkingach buforowych; ⦁ organizacja ruchu autobusów przewożących pasażerów i wjeżdżających na prom/ zjeżdżających z promu; ⦁ organizacja ruchu pojazdów osobowych, w tym z przyczepami kempingowymi, lawetami itp.; ⦁ organizacja ruchu jednostek ładunkowych typu unaccompanied, w tym obsługa zdawania oraz odbioru naczep z terminalu oraz obsługa ładunkowa jednostek podczas rozładunku z promu /załadunku na prom; ⦁ organizacja ruchu rowerzystów; ⦁ organizacja ruchu wszelkiego rodzaju pojazdów dostawczych i serwisowych (dostawy na prom i do magazynu, dostawa/odbiór prowiantu, serwis pralni, odbiór odpadów itp.); ⦁ zasady awizacji przejazdu do/z Nabrzeża Francuskiego; ⦁ organizacja obsługi parkingów (dla pracowników, dla klientów i pasażerów). ⦁ Propozycje dodatkowych rozwiązań usprawniających przepływ pojazdów i pasażerów. ⦁ Wskazanie sposobu organizacji postoju sprzętu przeładunkowego operatorów promowych (ciągników, roll-trailerów, wózków widłowych itp.). Przygotowanie dwóch wariantów dla jednego i dwóch operatorów promowych. ⦁ Sposoby działania w sytuacjach kryzysowych (awarie, kongestie, opóźnienia, trudne warunki atmosferyczne, klęski żywiołowe, alarmy itp.). Ustalenie listy ryzyk i potencjalnych sposobów reagowania ze wskazaniem dodatkowych działań jakie należy wykonać wcześniej aby zniwelować potencjalne straty i szkody. ⦁ Określenie elementów niezbędnych do organizacji zarządzania i wdrożenia w formie przepisów/regulaminów – określenie listy niezbędnych instrukcji, zasad i regulaminów. Wskazanie, które instrukcje, zasady i regulaminy powinny zostać wykonane lub zmodyfikowane przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, a które przez armatorów. ⦁ Przygotowanie niezbędnych (brakujących) instrukcji, regulaminów dot. procesów/czynności wykonywanych w przyszłym terminalu, których nie regulują lub nie regulują w wystarczającym stopniu powszechnie obowiązujące przepisy lub przepisy ustanowione przez ZMPG S.A., a które powinny być opracowane przez ZMPG S.A. (należy również uwzględnić, że wykonawca publicznego terminalu promowego – Korporacja Budowlana Doraco - sporządzi instrukcję obsługi i eksploatacji dla wszystkich obiektów, urządzeń i systemów). Wykonawca modelu zarządzania powinien opracować m.in.: Ogólne Warunki Świadczenia Usług związanych z korzystaniem z publicznego terminalu promowego, regulamin obsługi promów/statków, instrukcję ruchu osobowego i pojazdów, regulamin/regulaminy parkingów, regulamin obsługi naczep, regulamin obsługi klientów terminalu, instrukcję eksploatacji stanowiska promowego oraz zweryfikować mapę przepływu pojazdów w terminalu. Zamawiający dopuszcza opracowanie jednego dokumentu – regulaminu/instrukcji/zasad, który powinien jednak obejmować m.in. powyższe obszary funkcjonowania terminalu. Wykonawca modelu powinien także w jednym z przygotowanych przez niego przepisów (np. w Ogólnych Warunkach Świadczenia Usług związanych z korzystaniem z publicznego terminalu promowego) wskazać listę instrukcji/regulaminów/zasad ustanowionych przez ZMPG. S.A., do których przestrzegania zobowiązani będą operatorzy promowi prowadzący działalność w terminalu. ⦁ Zestawienie przewidywanych kosztów eksploatacyjnych terminalu. ⦁ Wzór/projekt umowy pomiędzy ZMPG S.A. a operatorami promowymi na korzystanie z nabrzeża oraz ogólnodostępnej infrastruktury. ⦁ Inne elementy modelu niezbędne do zapewnienia właściwego funkcjonowania terminalu. ⦁ Uwzględnienie w opracowaniu metod wizualnych, np. tabel, schematów, rysunków, zdjęć, modeli itp. Materiały do udostępnienia Wykonawcy przez Zamawiającego: ⦁ Dokumentacja techniczna. ⦁ Studium wykonalności projektu dofinansowanego ze środków UE. ⦁ Wniosek o dofinasowanie. ⦁ Prognozy i analizy ruchu. Mikrosymulacja na obszarze terminalu. ⦁ Decyzje administracyjne (decyzja środowiskowa, pozwolenie na budowę). ⦁ Materiały z rozpoznania rynku. ⦁ Wstępne i ogólne wytyczne ZMPG S.A.
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 524312-N-2020 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | DSP-612/DMH/SW/04/2020 |
| Data publikacji zamówienia: | 2020-03-17 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
| Czas na realizację: | 105 dni |
| Wadium: | - |
| Oferty uzupełniające: | TAK |
| Oferty częściowe: | NIE |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 1 |
| Kryterium ceny: | 0% |
| WWW ogłoszenia: | https://port-gdynia.logintrade.net/rejestracja/ |
| Informacja dostępna pod: | |
| Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
| 71241000-9 | Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy |
