Wynik przetargu

Adres: Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: judyta.kowalska@ms.gov.pl
tel: 22 5212773, 5212888, 5212214
fax: 22 6289785, 5212697
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 3945320100 Data Udzielenia: 2010-02-24
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
79112000-2 Usługi reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług prawnych przez kancelarię prawniczą LINKLATERS C. WIŚNIEWSKI i WSPÓLNICY
Warszawa
100 600,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-02-24
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791110005
791120002
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
100 600,00 zł
Minimalna złożona oferta:
100 600,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
100 600,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
100 600,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Świadczenie usług prawnych przez kancelarię prawniczą


Numer ogłoszenia: 39453 - 2010; data zamieszczenia: 24.02.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Sprawiedliwości, Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 521 27 73,5212888, 5212214, faks 022 6289785, 5212697.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawnych przez kancelarię prawniczą.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem umowy są usługi prawnicze polegające na reprezentowaniu Rzeczypospolitej Polskiej wyłącznie w rozmowach z notyfikującym spór inwestorem i tylko w terminie do 26 kwietnia 2010 r. Dlatego ochrona ważnych praw i interesów Skarbu Państwa wymaga zawarcia umowy w trybie pilnym. Ze względu na wartość przedmiotu sporu niepodjęcie natychmiastowych działań ze strony Ministerstwa Sprawiedliwości grozić może poważnymi skutkami finansowymi. Na wybór takiego trybu wskazuje konieczność wyłonienia Zleceniobiorcy, który sprostałby szczególnym wymaganiom Zleceniodawcy, tj. przede wszystkim braku skonfliktowania z którąkolwiek ze stron sporu. Dodatkowo chodzi o wiedzę i doświadczenie zdobyte w podobnych tego typu sprawach.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5, 79.11.20.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Świadczenie usług prawnych przez kancelarię prawniczą


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.02.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • LINKLATERS C. WIŚNIEWSKI i WSPÓLNICY, ul. Sienna 39, 00-121 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 100600 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    100600


  • Oferta z najniższą ceną:
    100600
    / Oferta z najwyższą ceną:
    100600


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b i 1a pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Ponadto zgodnie z art. 5 ust. 1a pkt 3 ustawy w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. nr 12, poz.68 - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze kategoria 21), Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować okolicznością związaną z poniesieniem straty w mieniu publicznym. Wobec powyższego, do niniejszego postępowania znajduje zastosowanie art. 5 ust. 1b oraz art. 5 ust. 1 a pkt 3 ustawy, ponieważ przedmiotem postępowania jest świadczenie usług prawniczych w zakresie doradztwa prawnego o kodzie CPV 79111000-5 i świadczenie usług reprezentacji prawnej o kodzie CPV 79112000-2. Przedmiotem umowy będą usługi prawnicze polegające na reprezentowaniu Rzeczypospolitej Polskiej wyłącznie w rozmowach z notyfikującym spór inwestorem i tylko w terminie do 26 kwietnia 2010 r. Dlatego ochrona ważnych praw i interesów Skarbu Państwa wymaga zawarcia umowy w trybie pilnym. Ze względu na wartość przedmiotu sporu niepodjęcie natychmiastowych działań ze strony Ministerstwa Sprawiedliwości grozić może poważnymi skutkami finansowymi. Na wybór takiego trybu wskazuje konieczność wyłonienia Zleceniobiorcy, który sprostałby szczególnym wymaganiom Zleceniodawcy, tj. przede wszystkim braku skonfliktowania z którąkolwiek ze stron sporu. Dodatkowo chodzi o wiedzę i doświadczenie zdobyte w podobnych tego typu sprawach. Pismem z dnia 26 października 2009r. Deutsche Telekom AG z siedzibą w Bonn notyfikowała spór inwestycyjny przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie umowy między Polską Rzeczypospolitą Ludową a Republiką Federalną Niemiec w sprawie popierania i wzajemnej ochrony inwestycji, sporządzonej w Warszawie dnia 10 listopada 1989r. (Dz.U. z 1991r.,Nr 27, poz. 116), zmienionej Protokołem z dnia 14 maja 2003r. (Dz.U. z 2006r.,Nr 13, poz. 84). Deutsche Telekom AG z siedzibą w Bonn zarzuca, że jej inwestycja doznała szkody na terenie RP. Inwestycją tą są nakłady finansowe związane z funkcjonowaniem Polskiej Telefonii Cyfrowej Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (operator komórkowy ERA). Deutsche Telekom AG z siedzibą w Bonn zamierza dochodzić roszczeń odszkodowawczych z tytułu zmniejszenia wartości inwestycji w wysokości co najmniej 9 215 000 000 PLN, a także z tytułu dalszych szkód w razie pozbawienia Deutsche Telekom AG z siedzibą w Bonn inwestycji na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w postaci 48% udziałów w kapitale zakładowym Polskiej Telefonii Cyfrowej Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w wysokości co najmniej 14 832 000 000 PLN. W związku z obrotem udziałami Polskiej Telefonii Cyfrowej Spółki z. ograniczoną odpowiedzialnością podejmowanych było szereg postępowań sądowych. Deutsche Telekom AG z siedzibą w Bonn zarzuca, że w toku ww. postępowań dopuszczono się działań i zaniechań o charakterze wywłaszczeniowym, dyskryminacyjnym, nieuczciwym i niesłusznym, a w konsekwencji doszło do naruszenia obowiązków RP wynikających z umowy między Polską Rzeczypospolitą Ludową a Republiką Federalną Niemiec w sprawie popierania i wzajemnej ochrony inwestycji, sporządzonej w Warszawie dnia 10 listopada 1989r. (Dz.U. z 199lr.,Nr 27, poz. 116), zmienione Protokołem z dnia 14 maja 2003r. (Dz.U. z 2006r.,Nr 13, poz. 84). Półroczny okres na polubowne zakończenie sporu w trybie art. 11 ust. 1 w/w umowy mija 26 kwietnia 2010 r. Z uwagi na powyższą wartość przedmiotu sporu, skomplikowany stan faktyczny i prawny, a także ze względu na brak doświadczenia w prowadzeniu międzynarodowych postępowań arbitrażowych po stronie Ministerstwa Sprawiedliwości, zachodzi konieczność współpracy z renomowaną kancelarią prawniczą już na etapie poprzedzającym ewentualne postępowanie arbitrażowe. Ze względu na bardzo ścisłe powiązanie niniejszej sprawy ze sprawą z powództwa Vivendi SA w Paryżu i Vivendi Telecom International SA w Paryżu celowe jest zawarcie umowy właśnie z tą Kancelarią bowiem reprezentuje ona Rzeczpospolitą Polską w tym sporze. W odniesieniu do innych kancelarii zachodzi obawa konfliktu interesów. Dodatkowo wiedza jaką zdobyli przedstawiciele Kancelarii Linklaters w postępowaniu z powództwa spółek Vivendi, w tym znajomość bardzo dużej liczby dokumentów, jest atutem, który może być wykorzystany w postępowaniu z Deutsche Telekom AG z siedzibą w Bonn. Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy zostało opublikowane w Biuletynie zamówień Publicznych pod numerem 31811 -2010 z dnia 16.02.2010 r.