Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Myszków
Adres: Kościuszki 26, 42-300 Myszków, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: zamowieniapubliczne@miastomyszkow.pl
tel: (34)3132682
fax: (34)3135029
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 510147470-N-2019 Data Udzielenia: 2019-07-11
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych „SANIKO” Sp. z o.o.
Myszków
956 981,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2019-07-11
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
90513100
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
956 981,00 zł
Minimalna złożona oferta:
956 981,00 zł
Ilość złożonych ofert:
0
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
956 981,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
956 981,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 38841 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510147470-N-2019 z dnia 17-07-2019 r.
Gmina Myszków: ŚWIADCZENIE USŁUGI PN. REALIZACJA OBOWIĄZKU GMINY W ZAKRESIE ODBIERANIA I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY MYSZKÓW.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Myszków, Krajowy numer identyfikacyjny 15139849700000, ul. Kościuszki  26, 42-300  Myszków, woj. śląskie, państwo Polska, tel. (34)3132682, e-mail zamowieniapubliczne@miastomyszkow.pl, faks (34)3135029.
Adres strony internetowej (url): www.bip.miastomyszkow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

ŚWIADCZENIE USŁUGI PN. REALIZACJA OBOWIĄZKU GMINY W ZAKRESIE ODBIERANIA I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY MYSZKÓW.

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
ZP.271.28.2019.JG

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Rodzaj zamówienia: usługa. 2. Kody CPV dotyczące zamówienia: Główny kod: ­ 90 51 31 00 – 7: usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych Dodatkowe kody: ­ 90 50 00 00 – 2: usługi związane z odpadami, ­ 90 51 10 00 – 2: usługi wywozu odpadów, ­ 90 51 20 00 – 9: usługi transportu odpadów, ­ 90 53 30 00 – 2: usługi gospodarki odpadami. 3. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pn. Realizacja obowiązku gminy w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Myszków, która polega wykonaniu usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Myszków w poszczególnych frakcjach: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01; 2) papier i tektura, (w tym opakowania z papieru i tektury) 20 01 01, 15 01 01; 3) metal 20 01 40, 15 01 04; 4) tworzywa sztuczne (w tym opakowania z tworzyw sztucznych), 15 01 02, 20 01 39; 5) opakowania wielomateriałowe 15 01 05, 6) szkło i odpady opakowaniowe ze szkła 20 01 02, 15 01 07, 7) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunale, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07; 8) odpady zielone ulegające biodegradacji 20 02 01; 9) odpady spożywcze i kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 08; 10) popiół z palenisk domowych 20 01 99; 11) zużyte opony 16 01 03; 12) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny , 20 01 35*, 20 01 36; 13) meble i inne odpady wielkogabarytowe 20 03 07. 4. Istotne dane ilościowe związane z wykonanie usługi: 1) liczba mieszkańców, posiadających stałe zameldowanie według stanu na dzień 31.12.2018r.: 30 734 osoby; 2) liczba mieszkańców zadeklarowanych w gminnym systemie gospodarki odpadami komunalnymi w zabudowie jednorodzinnej na dzień 28.02.2019 roku: 15 050 osób; 3) liczba mieszkańców zadeklarowanych w gminnym systemie gospodarki odpadami komunalnymi w zabudowie wielolokalowej na dzień 28.02.2019 roku: 10 944 osób; 4) liczba gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej na dzień 28.02.2019 roku określona na podstawie ilości złożonych deklaracji: 5 480 gospodarstw; 5) liczba gospodarstw domowych w zabudowie wielolokalowej na dzień 28.02.2019 roku: 8 310 gospodarstw; 6) istniejąca na dzień 28.02.2019 roku liczba budynków wielolokalowych (bloków): 207 bloków; 7) liczba nieruchomości o utrudnionym dojeździe do posesji: 500 nieruchomości; 8) liczba zbiorczych punktów odpadów wyposażonych w pojemniki (tzw. gniazd śmietnikowych) w zabudowie wielolokalowej na dzień 28.02.2019 roku: a) istniejących: 69 sztuk; 9) faktyczna na dzień 28.02.2019 roku liczba pojemników „120 litrów” na odpady zmieszane, w którą wyposażone są nieruchomości: 1 906 pojemników; 10) faktyczna na dzień 28.02.2019 roku liczba pojemników „240 litrów” na odpady zmieszane, w którą wyposażone są nieruchomości: 1 820 pojemników; 11) faktyczna na dzień 28.02.2019 roku liczba pojemników o pojemności „120 litrów” przeznaczona do gromadzenia odpadów kuchennych i spożywczych, w którą wyposażone są nieruchomości: 3 896 pojemników; 12) faktyczna na dzień 28.02.2019 roku liczba metalowych pojemników o pojemności „110 litrów” do gromadzenia odpadów popiołu z palenisk domowych w zabudowie jednorodzinnej, w którą wyposażone są nieruchomości: 5294 pojemniki; 13) faktyczna na dzień 28.02.2019 roku liczba pojemników „1100 litrów” przeznaczonych na odpady zmieszane, w którą wyposażone są nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej: 25 pojemników; 14) faktyczna na dzień 28.02.2019 roku liczba pojemników „1100 litrów” przeznaczonych na odpady zmieszane, w którą wyposażone są nieruchomości w zabudowie wielolokalowej: 148 pojemników; 15) faktyczna na dzień 28.02.2019 roku liczba pojemników o pojemności 1100 litrów do gromadzenia odpadów w sposób selektywny w punktach zbiórki tzw. gniazdach śmietnikowych w zabudowie wielolokalowej, w którą wyposażone są nieruchomości z podziałem na: a) papier i tektura: 77 pojemników, b) bioodpady: 61 pojemników, c) szkło: 73 pojemniki, d) tworzywa sztuczne i odpady wielomateriałowe: 105 pojemników; 16) faktyczna na dzień 28.02.2019 roku liczba metalowych pojemników o pojemności „1100 litrów” przeznaczona do gromadzenia odpadów popiołu z palenisk domowych w zabudowie wielolokalowej: 31 pojemników; 17) lokalizacja punktów zbiórki odpadów komunalnych w zabudowie wielolokalowej, z których należy odbierać odpady zgodnie z zapisami umowy znajduje się w załączniku nr 1 do zasad wykonywania i odbioru usługi pn. Realizacja obowiązku gminy w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Myszków wraz ze standardami wykonywania usługi; 18) Przewidywane ilości przeznaczonych do odbioru frakcji odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Myszków w okresie realizacji przedmiotu zamówienia (okres obowiązywania umowy), na podstawie których winno zostać ustalone wynagrodzenie Wykonawcy: a) 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 644 Mg, b) odpady gromadzone selektywnie (15 01 06, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07): 185,36 Mg, c) 20 01 08 - odpady biodegradowalne spożywcze: 206,64 Mg, d) 20 02 01 - odpady biodegradowalne zielone (liście i trawa): 12,88 Mg, e) 20 03 07 - odpady wielkogabarytowe: 6,72 Mg, f) odpady z grupy 17: 17,36 Mg, g) 20 01 99 - popioły z palenisk domowych : 190,96 Mg, h) pozostałe odpady, niesklasyfikowane powyżej: 8,96 Mg. W przypadku zakończenia postępowania o nr referencyjnym ZP.271.10.2019.JG, przed dniem 04.09.2019 roku, ilości ww. odpadów mogą ulec zmniejszeniu z uwagi na skrócenie maksymalnego terminu realizacji umowy podanego w zaproszeniu do negocjacji. 5. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w Zasadach wykonywania i odbioru usługi pn. Realizacja obowiązku gminy w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Myszków wraz ze standardami wykonywania usługi, które stanowią załącznik do wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
90513100-7


Dodatkowe kody CPV:
90500000-2, 90511000-2, 90512000-9, 90533000-2
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12/07/2019

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
704936.30

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych „SANIKO” Sp. z o.o.
Email wykonawcy: transport@saniko.pl
Adres pocztowy: ul. Bolesława Prusa 70
Kod pocztowy: 42-300
Miejscowość: Myszków
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
956981.24
Oferta z najniższą ceną/kosztem 956981.24
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 956981.24
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
tak

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 30 %

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne: Gmina Myszków w dniu 10 kwietnia 2019 roku zamieściła w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu na usługi w trybie przetargu nieograniczonego na udzielenie zamówienia na usługi pn. „Gospodarka odpadami komunalnymi w gminie Myszków,” w ramach którego planowała zawrzeć od 1 lipca 2019 r. umowę w sprawie zamówienia publicznego na świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Myszków. W dniu 20 maja 2019 roku nastąpiło otwarcie ofert a w dniu 25 czerwca 2019 roku dokonano czynności wyboru najkorzystniejszej oferty. Na dzień 8 lipca 2019 roku Zamawiający planował wysłanie wezwania do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z wybranym wykonawcą, ale w dniu 4 lipca 2019 roku wpłynęło do Zamawiającego odwołanie od dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, którego skutkiem jest wstrzymanie zawarcia umowy z wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Zamawiający zamierza udzielić zamówienia z wolnej ręki tylko na okres niezbędny do zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację usługi odbioru i zagospodarowania odpadów. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm) zwana dalej „ustawą Pzp” Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Do zamawiającego należy zatem ustalenie i wykazanie, czy i dlaczego nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia, a w konsekwencji konieczne jest skorzystanie z niekonkurencyjnego trybu zamówienia z wolnej ręki. Z uzasadnienia faktycznego wynika, że w dniu 4 lipca 2019 roku wpłynęło do Zamawiającego odwołanie od dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, którego skutkiem jest wstrzymanie zawarcia umowy z wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w dniu 25.06.2019 r. „Natychmiastowe” wykonanie zamówienia należy rozumieć, jako konieczność realizacji szybciej niż pilnie ‒ z dnia na dzień (tzw. szybka reakcja). Zamawiający wskazuje, że nie może dopuścić do zagrożenia sanitarnego i epidemiologicznego na terenie Gminy Myszków i zmuszony jest zapewnić ciągłość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych jest obowiązkiem ustawowym gminy. Odbiór odpadów jest to usługa, która powinna być świadczona w sposób ciągły i niezakłócony. Konsekwencje wystąpienia przerwy w świadczeniu tej usługi powodowałyby wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego i dotknęłaby nie tyle samego zamawiającego, ale przede wszystkim mieszkańców, za których bezpieczeństwo odpowiada zamawiający. Niewątpliwie natychmiastowe wykonanie zamówienia leży w interesie publicznym, gdyż wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego mogłoby się wiązać z wystąpieniem zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców. Można zatem przyjąć, że w przedmiotowym stanie faktycznym wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia. Z uwagi na powyższe wymagane jest natychmiastowe rozpoczęcie wykonywania zamówienia i z tej przyczyny nie jest możliwe zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Wartość udzielanego zamówienia jest mniejsza od kwoty 221 000 euro, która stanowi wysokość progu unijnego dla dostaw i usług zamawianych przez jednostki samorządu terytorialnego. Minimalny termin składania ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp nie może być krótszy niż 7 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ponadto zgodnie z art. 94 ustawy Pzp dla zamówień o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp minimalny termin, po którym zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego, to 5 dni liczone od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty - jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni - jeżeli zostało przesłane w inny sposób. Z kolei art. 85 ust. 1 pkt 1 określa termin związania ofertą na 30 dni, w którym zamawiający winien przynajmniej dokonać wyboru najkorzystniejszej ofert. Ww. przepisy przedkładają się na występujący w praktyce udzielania zamówień publicznych stosunkowo długi czasokres niezbędny do przeprowadzenia postępowań, który wynosi ok. 5 tygodni od momentu wszczęcia postępowania do jego zakończenia - terminu zawarcia umowy. Ww. okres w przypadku wniesienia odwołania, gdy postępowanie prowadzone w „procedurach krajowych”, może trwać nawet powyżej dwóch miesięcy. Z ww. powodów przeprowadzenie przez zamawiającego postępowania o opisanym poniżej przedmiocie zamówienia w trybie konkurencyjnym przy występującym stanie faktycznym spowodowałoby przerwanie ciągłości wykonywania usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych i doprowadzenie do zagrożenia sanitarno-epidemiologicznego na terenie gminy Myszków. Zamawiający zmuszony zaistniałą sytuacją do zastosowania niekonkurencyjnego trybu jakim jest zamówienie z wolnej ręki zastosował zasadę proporcjonalności, aby pozbawienie praw wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu nie było nadmierne w stosunku do potrzeb a jedynie wystarczające do osiągnięcia słusznego celu, jakim w przedmiotowej sprawie jest uzyskanie czasu na zakończenie procedury konkurencyjnej, która wydłużyła się z uwagi na wniesione odwołanie. Zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej i poglądami doktryny poprzez „wyjątkową sytuację”, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, należy rozumieć takie zdarzenie, które w normalnym toku rzeczy byłoby mało prawdopodobne, przy czym przewidywalność określonych zdarzeń przez Zamawiającego powinna być postrzegana w kategoriach obiektywnych. Niemożliwość przewidzenia to wystąpienie okoliczności, które w normalnym stanie rzeczy byłyby bardzo mało prawdopodobne czy też skala zjawiska przekracza standardowy zakres. Przy czym nie mogą być one spowodowane działaniem lub zaniechaniem zamawiającego. W wyroku z dnia 24 lipca 2017 roku KIO 1415/17 Krajowa Izba Odwoławcza wskazuje się, że „Przedłużenie się procedury przetargowej skutkiem korzystania przez wykonawców ze środków ochrony prawnej, nie jest okolicznością wyjątkową, gdyż zamawiający z takim rozwojem sytuacji winien się liczyć i z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym wszcząć procedurę o udzielenie zamówienia publicznego. Nie stanowi jednak naruszenia normy art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.) stosowanej odpowiednio, jeżeli zamawiający doraźnie, na krótki okres udziela zamówienia z wolnej ręki na usługi odbioru i zagospodarowania odpadów - na okres do zakończenia postępowania przetargowego w trybie konkurencyjnym”. Podobne stanowisko Krajowa Izba Odwoławcza zaprezentowała w wyroku z dnia 6 lutego 2018 roku KIO 138/18 „Nie stanowi naruszenia normy art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986) (udzielenie zamówienia z wolnej ręki), jeżeli zamawiający doraźnie, na krótki okres udziela zamówienia z wolnej ręki na usługi odbioru i zagospodarowania odpadów - na okres do zakończenia postępowania przetargowego w trybie konkurencyjnym i wyboru wykonawcy zamówienia. Wynika to z faktu, iż odbiór odpadów jest to usługa, która powinna być świadczona w sposób ciągły i niezakłócony. Konsekwencje wystąpienia przerwy w świadczeniu tej usługi powodowałyby wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego i dotknęły by nie tyle samego zamawiającego, ale przede wszystkim mieszkańców, za których bezpieczeństwo odpowiada zamawiający. Niewątpliwie natychmiastowe wykonanie zamówienia leży w interesie publicznym, gdyż wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego mogłoby się wiązać z wystąpieniem zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców”.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych