Myszków: Usługi prawnicze dla Urzędu Miasta Myszkowa


Numer ogłoszenia: 244518 - 2013; data zamieszczenia: 25.06.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Myszków, ul. Kościuszki 26, 42-300 Myszków, woj. śląskie, tel. (34) 313 26 82 w. 145, faks (34) 313 50 29 , strona internetowa http://www.miastomyszkow.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi prawnicze dla Urzędu Miasta Myszkowa.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na: a) doradztwie prawnym, w tym w zakresie zastępstwa procesowego dotyczącym zakresu merytorycznego Referatu Zamówień Publicznych, Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji oraz Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej. b) zastępstwie procesowym przed sądami i innymi organami orzekającymi w zakresie spraw należących do zakresu merytorycznego Referatu Zamówień Publicznych i Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt umowy.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne dla Urzędu Miasta Myszkowa, w tym w zakresie zastępstwa procesowego (dla Referatu Zamówień Publicznych, Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji oraz Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej) i zastępstwo procesowe przed sądami i innymi organami orzekającymi w zakresie spraw należących do zakresu merytorycznego Referatu Zamówień Publicznych i Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji. Usługi prawnicze należą do katalogu usług o charakterze nie priorytetowym zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nie priorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68). Zgodnie z art. 5 ust. 1a w/w ustawy Pzp w zakresie takich usług nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W zakresie usług prawniczych polegających na doradztwie prawnym, zgodnie z powyższym przepisem, zgodnie z którym do postępowań o udzielenie zamówień, mających za przedmiot usługi o charakterze nie priorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W praktyce obsługi prawnej Urzędu Miasta znaczący udział mają sprawy, w których występują spory pomiędzy Miastem a stronami trzecimi lub co najmniej zagrożenie powstania takich sporów rozstrzyganych przez właściwe sądy lub inne organy orzekające (m. in.: sądy powszechne, SKO, Wojewoda, WSA, KIO). Nie ulega wątpliwości, iż podmiot, który doradza w trakcie podejmowania czynności przez Zamawiającego, w tym w postępowaniu przetargowym w sposób najbardziej efektywny obroni decyzje Zamawiającego w razie sporu przed sądami i innymi organami orzekającymi. Podmiot taki nie tylko jest już zaznajomiony z postępowaniem oraz problemami prawnymi pojawiającymi w jego trakcie, ale także podjął szereg działań, w tym analizę poglądów doktryny i orzecznictwa w celu doradzenia Zamawiającemu podczas dokonywania czynności w relacji z wykonawcą. Przeczyłoby zasadzie tak celowego, jak i oszczędnego wydatkowania środków, powierzenie obu tych czynności różnym podmiotom. Wówczas bowiem wykonawca realizujący usługi zastępstwa procesowego częściowo dublowałby czynności podjęte przez wykonawcę wykonującego bieżącą obsługę prawną, np. w zakresie analizy orzecznictwa, zaznajamiania się z dokumentacją postępowania itp. Specyfiką niniejszego zamówienia jest silne połączenie obu zakresów świadczonych usług. Niewątpliwie świadczenie kompleksowych usług prawniczych w zakresie realizacji współpracy z wykonawcą umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązywanie spraw oraz uzyskanie korzystnych, zgodnych z interesem Zamawiającego rozstrzygnięć organów orzekających, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność i efektywność wydatkowania środków. Istotna w przypadku niniejszego zamówienia jest również konieczność zapewnienia kontynuacji świadczonych przez wykonawcę usług. Zamawiający w chwili wszczęcia postępowania prowadzi szereg ważnych projektów, które wiążą się z udzielaniem zamówień publicznych. Powierzenie usług dotychczasowemu wykonawcy pozwoli zapewnić sprawne kontynuowanie tych spraw. Nie budzi wątpliwości, iż nowy wykonawca musiałby zapoznać się ze wszystkimi sprawami w toku, co z uwagi na ich ilość prowadziłoby do zahamowania działań oraz wiązałoby się z uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań przez Zamawiającego. . Utrzymanie ciągłości wykonywania usług przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotnie ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonywanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie z uwagi na interes gospodarczy Zamawiającego. Jednocześnie zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z p. zm.) w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami trybunałami lun innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Adwokacka Adwokat Aneta Gajda, ul. H. Dąbrowskiego 22, 40-032 Katowice, kraj/woj. śląskie.


Myszków: Usługi prawnicze dla Urzędu Miasta Myszkowa


Numer ogłoszenia: 260986 - 2013; data zamieszczenia: 04.07.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 244518 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Myszków, ul. Kościuszki 26, 42-300 Myszków, woj. śląskie, tel. (34) 313 26 82 w. 145, faks (34) 313 50 29.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi prawnicze dla Urzędu Miasta Myszkowa.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na: a) doradztwie prawnym, w tym w zakresie zastępstwa procesowego dotyczącym zakresu merytorycznego Referatu Zamówień Publicznych, Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji oraz Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej. b) zastępstwie procesowym przed sądami i innymi organami orzekającymi w zakresie spraw należących do zakresu merytorycznego Referatu Zamówień Publicznych i Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt umowy.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.07.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Adwokacka Adwokat Aneta Gajda, {Dane ukryte}, 40-032 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 119250,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    141394,65


  • Oferta z najniższą ceną:
    141394,65
    / Oferta z najwyższą ceną:
    141394,65


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne dla Urzędu Miasta Myszkowa, w tym w zakresie zastępstwa procesowego (dla Referatu Zamówień Publicznych, Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji oraz Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej) i zastępstwo procesowe przed sądami i innymi organami orzekającymi w zakresie spraw należących do zakresu merytorycznego Referatu Zamówień Publicznych i Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji. Usługi prawnicze należą do katalogu usług o charakterze nie priorytetowym zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nie priorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68). Zgodnie z art. 5 ust. 1a w/w ustawy Pzp w zakresie takich usług nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W zakresie usług prawniczych polegających na doradztwie prawnym, zgodnie z powyższym przepisem, zgodnie z którym do postępowań o udzielenie zamówień, mających za przedmiot usługi o charakterze nie priorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W praktyce obsługi prawnej Urzędu Miasta znaczący udział mają sprawy, w których występują spory pomiędzy Miastem a stronami trzecimi lub co najmniej zagrożenie powstania takich sporów rozstrzyganych przez właściwe sądy lub inne organy orzekające (m. in.: sądy powszechne, SKO, Wojewoda, WSA, KIO). Nie ulega wątpliwości, iż podmiot, który doradza w trakcie podejmowania czynności przez Zamawiającego, w tym w postępowaniu przetargowym w sposób najbardziej efektywny obroni decyzje Zamawiającego w razie sporu przed sądami i innymi organami orzekającymi. Podmiot taki nie tylko jest już zaznajomiony z postępowaniem oraz problemami prawnymi pojawiającymi w jego trakcie, ale także podjął szereg działań, w tym analizę poglądów doktryny i orzecznictwa w celu doradzenia Zamawiającemu podczas dokonywania czynności w relacji z wykonawcą. Przeczyłoby zasadzie tak celowego, jak i oszczędnego wydatkowania środków, powierzenie obu tych czynności różnym podmiotom. Wówczas bowiem wykonawca realizujący usługi zastępstwa procesowego częściowo dublowałby czynności podjęte przez wykonawcę wykonującego bieżącą obsługę prawną, np. w zakresie analizy orzecznictwa, zaznajamiania się z dokumentacją postępowania itp. Specyfiką niniejszego zamówienia jest silne połączenie obu zakresów świadczonych usług. Niewątpliwie świadczenie kompleksowych usług prawniczych w zakresie realizacji współpracy z wykonawcą umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązywanie spraw oraz uzyskanie korzystnych, zgodnych z interesem Zamawiającego rozstrzygnięć organów orzekających, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność i efektywność wydatkowania środków. Istotna w przypadku niniejszego zamówienia jest również konieczność zapewnienia kontynuacji świadczonych przez wykonawcę usług. Zamawiający w chwili wszczęcia postępowania prowadzi szereg ważnych projektów, które wiążą się z udzielaniem zamówień publicznych. Powierzenie usług dotychczasowemu wykonawcy pozwoli zapewnić sprawne kontynuowanie tych spraw. Nie budzi wątpliwości, iż nowy wykonawca musiałby zapoznać się ze wszystkimi sprawami w toku, co z uwagi na ich ilość prowadziłoby do zahamowania działań oraz wiązałoby się z uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań przez Zamawiającego. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotnie ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonywanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie z uwagi na interes gospodarczy Zamawiającego. Jednocześnie zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z p. zm.) w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami trybunałami lun innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeSeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki

Adres: Kościuszki 26, 42-300 Myszków
woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: zamowieniapubliczne@miastomyszkow.pl
tel: (34)3132682
fax: (34)3135029
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 24451820130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-06-24
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http://www.miastomyszkow.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Usługi prawnicze dla Urzędu Miasta Myszkowa Kancelaria Adwokacka Adwokat Aneta Gajda
Katowice
2013-07-04 141 394,00