Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Świadczenie usług oświetlenia ulicznego na terenie Gostynina
Zamawiający:
Gmina Miasta Gostynina
Adres: | ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zp@gostynin.pl tel: 242 360 737 fax: 242 360 712 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500202889-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-08-23 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
50232100-1 | Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług oświetlenia ulicznego na terenie Gostynina | ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. Sopot | 254 350,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-08-23 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 50232100 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 254 350,00 zł Minimalna złożona oferta: 254 350,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 254 350,00 zł Maksymalna złożona oferta: 254 350,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 19801 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500202889-N-2018 z dnia 24-08-2018 r.
Gmina Miasta Gostynina: Świadczenie usług oświetlenia ulicznego na terenie Gostynina
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500192625-N-2018
Numer ogłoszenia: 500192625-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gostynina, Krajowy numer identyfikacyjny 61101543100000, ul. ul. Rynek 26, 09500 Gostynin, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 242 360 737, e-mail zp@gostynin.pl, faks 242 360 712.
Adres strony internetowej (url): http://www.umgostynin.bip.org.pl
Adres strony internetowej (url): http://www.umgostynin.bip.org.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług oświetlenia ulicznego na terenie Gostynina
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
ZP. 271.1.20.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Usługi stanowiące przedmiot zamówienia polegają na utrzymaniu urządzeń oświetleniowych i obejmują czynności konserwacyjne i naprawcze punktów oświetlenia stanowiących własność ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. usytuowanych na ulicach Gostynina, w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym zgodnie z obowiązującymi przepisami. W ramach zawartej umowy Spółka zobowiązana będzie do prowadzenia napraw, usuwania awarii urządzeń oraz zagrożeń powstałych w ich wyniku.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/08/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 206788.80 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Rzemieślnicza 17/19 Kod pocztowy: 81-855 Miejscowość: Sopot Kraj/woj.: pomorskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 254350.22 Oferta z najniższą ceną/kosztem 254350.22 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 254350.22 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 1 lit. b Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 1579 ze zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów – jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Właścicielem infrastruktury oświetlenia ulicznego w Gostyninie - objętej przedmiotowym zamówieniem - jest ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie. W piśmie z dnia 08.08.2018 r. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. jako właściciel infrastruktury energetycznej obejmującej min. linie energetyczne, stacje transformatorowe, urządzenia automatyki, urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia, nie wyraziła zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji zarówno urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego oraz zabudowy urządzeń jak i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych na terenie Gminy Miasta Gostynina. W uzasadnieniu Spółka podaje, iż jest to działalność wymagająca ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa i jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Specyfika i funkcjonalne powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie (dostarczają energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego – usuwanie awarii, wyłączanie, zabiegi eksploatacyjne urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich, za które odpowiada dostawca. Z treści pisma wynika również, że to na ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. jako na właściciela, nałożone są obowiązki utrzymania urządzeń w należytym stanie technicznym. Wyrażenie zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prac, które Spółka sama wykonuje własnym personelem na swoich urządzenia w zakresie jej funkcjonowania naraziłoby Spółkę na straty finansowe spowodowane utratą przychodów, straty materialne, co w konsekwencji groziłoby odpowiedzialnością karną w stosunku do osób Zarządzających, stanowiłoby to naruszenie art. 140 Kodeksu cywilnego, i rodziło po stronie Spółki roszczenie określone w art. 222 Kodeksu cywilnego. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. jako spółka zależna Grupy Kapitałowej ENERGA jest podmiotem wyznaczonym do świadczenia usług oświetlenia i konserwacji na terenie działania Grupy, wobec czego przeprowadzenie postępowania w trybie z wolnej ręki było w pełni uzasadnione.
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 1 lit. b Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 1579 ze zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów – jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Właścicielem infrastruktury oświetlenia ulicznego w Gostyninie - objętej przedmiotowym zamówieniem - jest ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie. W piśmie z dnia 08.08.2018 r. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. jako właściciel infrastruktury energetycznej obejmującej min. linie energetyczne, stacje transformatorowe, urządzenia automatyki, urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia, nie wyraziła zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji zarówno urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego oraz zabudowy urządzeń jak i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych na terenie Gminy Miasta Gostynina. W uzasadnieniu Spółka podaje, iż jest to działalność wymagająca ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa i jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Specyfika i funkcjonalne powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie (dostarczają energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego – usuwanie awarii, wyłączanie, zabiegi eksploatacyjne urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich, za które odpowiada dostawca. Z treści pisma wynika również, że to na ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. jako na właściciela, nałożone są obowiązki utrzymania urządzeń w należytym stanie technicznym. Wyrażenie zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prac, które Spółka sama wykonuje własnym personelem na swoich urządzenia w zakresie jej funkcjonowania naraziłoby Spółkę na straty finansowe spowodowane utratą przychodów, straty materialne, co w konsekwencji groziłoby odpowiedzialnością karną w stosunku do osób Zarządzających, stanowiłoby to naruszenie art. 140 Kodeksu cywilnego, i rodziło po stronie Spółki roszczenie określone w art. 222 Kodeksu cywilnego. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. jako spółka zależna Grupy Kapitałowej ENERGA jest podmiotem wyznaczonym do świadczenia usług oświetlenia i konserwacji na terenie działania Grupy, wobec czego przeprowadzenie postępowania w trybie z wolnej ręki było w pełni uzasadnione.