Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Miasta i Gminy Lidzbark
Zamawiający:
Gmina Lidzbark
Adres: | Sądowa 21, 13-230 Lidzbark, woj. warmińsko-mazurskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: umig@lidzbark.pl tel: 236 961 505 fax: 236 962 107 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500203036-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-08-23 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
50232100-1 | Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Miasta i Gminy Lidzbark | ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. Sopot | 755 009,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-08-23 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 50232100 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 755 010,00 zł Minimalna złożona oferta: 755 010,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 755 010,00 zł Maksymalna złożona oferta: 755 010,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 21007 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500203036-N-2018 z dnia 24-08-2018 r.
Gmina Lidzbark: Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Miasta i Gminy Lidzbark
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Lidzbark, Krajowy numer identyfikacyjny 13037794200000, ul. Sądowa 21, 13-230 Lidzbark, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 236 961 505, e-mail umig@lidzbark.pl, faks 236 962 107.
Adres strony internetowej (url): http://bip.umig.lidzbark.pl
Adres strony internetowej (url): http://bip.umig.lidzbark.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Miasta i Gminy Lidzbark
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
BiGK.271.1.12.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Wykonawca, w ramach wykonywania niniejszej zamówienia, zobowiązany będzie do podjęcia i wykonania czynności niezbędnych do zapewnienia ciągłości działania oświetlenia na Obszarze w porze od zmierzchu do świtu, w tym do: a)Wykonania Usługi Kompleksowej przy wykorzystaniu posiadanej Infrastruktury; b)utrzymania posiadanej Infrastruktury wykorzystywanej do wykonania Usługi Kompleksowej w dobrym stanie technicznym, umożliwiającym świadczenie Usługi Kompleksowej o należytej jakości na zasadach ciągłych, w tym przeprowadzania napraw, remontów lub wymiany awaryjnej poszczególnych urządzeń wchodzących w skład tej Infrastruktury, w zakresie, w jakim zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wedle najlepszej profesjonalnej wiedzy Wykonawcy i ustalonych zwyczajów, jest to niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Infrastruktury; c)bieżącego monitorowania sprawności Infrastruktury; d)prowadzenia rejestru zdarzeń; e) zapewnienia oświetlenia w obszarze funkcjonowania Infrastruktury zgodnie z wykazem, w porze od zmierzchu do świtu, z zastrzeżeniem, iż pora świecenia może być regulowana przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego f) podniesienia standardu oświetlenia na terenie Miasta i gminy Lidzbark poprzez rozbudowę własnej sieci oświetleniowej.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/08/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 607845.60 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 0 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Rzemieślinicza 17/19 Kod pocztowy: 81-855 Miejscowość: Sopot Kraj/woj.: pomorskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 755009.64 Oferta z najniższą ceną/kosztem 755009.64 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 755009.64 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust . 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 67 ust. 1 pkt 1 stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi, co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a ) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: Obowiązkiem Gminy jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy wg ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy Prawo energetyczne. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic Miasta i Gminy Lidzbark, gmina musi posiadać zgodę właściciela urządzeń oświetleniowych tj. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot, na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, przez inny podmiot zewnętrzny. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. pismem nr EOŚ-5833/SE-PJ/2018 z dnia 27 czerwca 2018 r. nie wyraził zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia prac eksploatacyjnych i ruchowych oraz zabudowy urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych na terenie Miasta i Gminy Lidzbark. Z pisma wynika, że prowadzenie prac eksploatacyjnych i ruchowych w infrastrukturze energetycznej obejmującej linie energetyczne, stacje transformatorowe, urządzenia automatyki, urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia jest działalnością wymagającą ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa i jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Specyfika i funkcje powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie (dostarczające energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego (np. przewody zasilające i sterujące oświetlenia są prowadzone jako wspólne) mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich za, które odpowiada dostawca. Ponadto ENERGA Oświetlenie Sp z o.o. jako właściciel i najemca infrastruktury nie może nie mieć wpływu na dokonywanie specjalistycznych i odpowiedzialnych prac na jej majątku. Oczywistym jest, że każdy właściciel – zgodnie z treścią art. 140 Kodeksu cywilnego – może korzystać ze swojej rzeczy z wyłączeniem innych osób. Gmina nie może, zatem narzucić właścicielowi infrastruktury wykonawcy, którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 Kc i rodziło po stronie Spółki roszczenia określone w art. 222 Kc. Wskazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.
Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 67 ust. 1 pkt 1 stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi, co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a ) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: Obowiązkiem Gminy jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy wg ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy Prawo energetyczne. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic Miasta i Gminy Lidzbark, gmina musi posiadać zgodę właściciela urządzeń oświetleniowych tj. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot, na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, przez inny podmiot zewnętrzny. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. pismem nr EOŚ-5833/SE-PJ/2018 z dnia 27 czerwca 2018 r. nie wyraził zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia prac eksploatacyjnych i ruchowych oraz zabudowy urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych na terenie Miasta i Gminy Lidzbark. Z pisma wynika, że prowadzenie prac eksploatacyjnych i ruchowych w infrastrukturze energetycznej obejmującej linie energetyczne, stacje transformatorowe, urządzenia automatyki, urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia jest działalnością wymagającą ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa i jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Specyfika i funkcje powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie (dostarczające energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego (np. przewody zasilające i sterujące oświetlenia są prowadzone jako wspólne) mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich za, które odpowiada dostawca. Ponadto ENERGA Oświetlenie Sp z o.o. jako właściciel i najemca infrastruktury nie może nie mieć wpływu na dokonywanie specjalistycznych i odpowiedzialnych prac na jej majątku. Oczywistym jest, że każdy właściciel – zgodnie z treścią art. 140 Kodeksu cywilnego – może korzystać ze swojej rzeczy z wyłączeniem innych osób. Gmina nie może, zatem narzucić właścicielowi infrastruktury wykonawcy, którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 Kc i rodziło po stronie Spółki roszczenia określone w art. 222 Kc. Wskazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.