Gdańsk: wykonanie opracowania pn. Koncepcja poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim


Numer ogłoszenia: 139431 - 2014; data zamieszczenia: 30.06.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Pomorskie , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3261555, faks 58 3261556.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.pomorskie.eu


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wykonanie opracowania pn. Koncepcja poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania pn. Koncepcja poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu opracowania pt. Koncepcja poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim zwanego dalej Opracowaniem. Opracowanie będzie przedstawiać trzy warianty proponowanej interwencji prowadzącej do poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wersji wstępnej Opracowania, którą Zamawiający podda recenzji niezależnych ekspertów, a następnie Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania wersji ostatecznej uwzględniającej zgłoszone uwagi. Opracowanie służyć będzie do przygotowania przedsięwzięcia strategicznego pn. Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy opisanego w Regionalnym Programie Strategicznym w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Aktywni Pomorzanie Zamówienie jest finansowane z projektu nr 10.02.02-00-005 13 pn. Przygotowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia strategicznego Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy realizowanego w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.W celu wykonania Opracowania Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia minimum metodologicznego badania zawartego w punkcie 3.4. Opracowany przedmiot zamówienia musi uwzględniać: a) kluczowe branże o największym potencjale rozwoju dla regionu, b) stan szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim (m.in. w zakresie infrastruktury i potencjału kadrowego oraz dostępności do szkół zawodowych), c) oczekiwania i możliwości interesariuszy, w tym pracodawców, związane z włączeniem się w realizację przedsięwzięcia strategicznego oraz proces kształcenia zawodowego, d) potrzeby w zakresie modernizacji/rozbudowy i doposażenia adekwatnego do kształcenia dla poszczególnych kwalifikacji/zawodów, określonego w wariantowych propozycjach najkorzystniejszego zakresu interwencji dla przedsięwzięcia strategicznego, e) koszty wdrożenia i eksploatacji przedsięwzięcia strategicznego, f) analizy ryzyka wdrożenia przedsięwzięcia strategicznego. 3.1 Cel zamówienia Celem Zamówienia jest przygotowanie koncepcji poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim poprzez ukształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych odpowiadającej potrzebom subregionalnych i regionalnego rynków pracy. Propozycja musi określić zasięg i zakres planowanego na lata 2014-2020 przedsięwzięcia strategicznego realizowanego przez Samorząd Województwa Pomorskiego w partnerstwie z organami prowadzącymi szkoły zawodowe. Cel główny i cele szczegółowe wraz z podstawowym katalogiem pytań badawczych. Cel główny: Opracowanie trzech wariantowych propozycji najkorzystniejszego zakresu interwencji w ramach przedsięwzięcia strategicznego pn.:Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy Pytanie 1 możliwą organizację uwzględniającą zmiany w szkolnictwie zawodowym. Wsparcie rozwoju których szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe (z podziałem na typy i zawody) jest najbardziej uzasadnione, biorąc pod uwagę: rozwój gospodarczy powiatów, subregionów i regionu, specyfikę branż kluczowych, aktualną jakość nauczania w szkołach mierzoną wynikami egzaminów zewnętrznych oraz zawodowych, potencjał szkół w zakresie infrastruktury (w tym socjalnej), wyposażenia i kadr, aktualną oraz możliwą współpracą z pracodawcami, aktualną oraz możliwą współpracą ze szkołami wyższymi, aktualne oraz możliwe wykorzystanie infrastruktury w celu prowadzenia kształcenia całożyciowego oraz działalności ośrodków egzaminacyjnych OKE zakres i koszty wymaganych inwestycji, rozmieszczenie przestrzenne i związaną z nim dostępność transportową, koszty późniejszej działalności szkół, w tym koszty eksploatacyjne, inwestycje odtworzeniowe itp. Odpowiedzi na pytania 2-4 należy sformułować w odniesieniu do szkół, których wsparcie jest najbardziej uzasadnione zgodnie z kryteriami, o których mowa w pytaniu 1. 2 Jakie inwestycje w zakresie modernizacji, rozbudowy/przebudowy itp. (w tym infrastruktury socjalnej szkół) oraz zakupy doposażenia, dotyczące poszczególnych placówek, są niezbędne w celu poprawy jakości szkolnictwa zawodowego? 3 Jakie formy wsparcia należy zaoferować uczniom i nauczycielom szkół oraz placówek prowadzących kształcenie zawodowe? 4 Jakie działania należy podjąć w celu poprawy jakości współpracy szkół z instytucjami zewnętrznymi (pracodawcami, szkołami wyższymi, instytucjami rynku pracy)? W celu udzielenia odpowiedzi na pytania przypisane do celu głównego konieczne jest uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania dotyczące celów szczegółowych: Cel szczegółowy I: Określenie relacji między szkolnictwem zawodowym i ustawicznym a potrzebami lokalnego i regionalnego rynku pracy w kontekście branż kluczowych definiowanych w istniejących opracowaniach oraz lokalnych i regionalnych dokumentach strategicznych. Lp. Pytanie 5 Jakie są potrzeby kształcenia w poszczególnych zawodach w ujęciu powiatowym, subregionalnym i regionalnym (aktualnie i w przewidywalnej przyszłej perspektywie czasowej)? 6 Jakie są potrzeby kształcenia w poszczególnych zawodach w ujęciu powiatowym, subregionalnym i regionalnym z punktu widzenia branż kluczowych (aktualnie i w przewidywalnej przyszłej perspektywie czasowej)? 7 W jakim zakresie aktualna sieć szkół zawodowych oraz realizowane kierunki kształcenia odpowiadają potrzebom, o których mowa w pytaniach 5 i 6? Cel szczegółowy II: Przeprowadzenie diagnozy aktualnego stanu szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim z podziałem na zawody oraz na poszczególne zespoły szkół oraz placówki. Lp. Pytanie 8 Jak przedstawiają się tendencje na podstawie wyników rekrutacji w ostatnich trzech latach do szkół zawodowych w poszczególnych powiatach w odniesieniu do danych wojewódzkich z podziałem na poszczególne powiaty z uwzględnieniem typów szkół zawodów ? 9 Ilu uczniów w województwie pomorskim uczęszcza do szkół zawodowych i jak wygląda rozkład uczniów wg poszczególnych powiatach oraz typach szkół? Jak mają się te liczby w ujęciu procentowym do liczby wszystkich uczniów szkół ponadgimnazjalnych na terenie województwa i poszczególnych powiatów? Jaka będzie liczba uczniów szkół ponadgimnazjalnych w województwie i poszczególnych powiatach w kolejnych latach do roku 2020? 10 Jak wygląda rozmieszczenie szkół kształcących w poszczególnych zawodach w poszczególnych powiatach (czy istnieją sytuacje, że w jednej miejscowości dane zawody nauczane są w kilku szkołach)? 11 W jakich powiatach województwa pomorskiego liczba placówek kształcenia ustawicznego lub szkół dla dorosłych jest największa, a w jakich najmniejsza, w odniesieniu do liczby mieszkańców? 12 Jak liczna jest kadra nauczycielska przygotowująca do wykonywania zawodu: w odniesieniu do poszczególnych zawodów oraz powiatów, z podziałem na nauczycieli teoretycznych przedmiotów zawodowych oraz praktycznej nauki zawodu, z podaniem stażu pracy, z wyodrębnieniem zatrudnionych specjalistów, którzy nie posiadają wykształcenia pedagogicznego? 13 Jaki procent uczniów przystępuje i jaka jest zdawalność egzaminów zawodowych w poszczególnych zawodach w ostatnich trzech latach ? Jaki procent uczniów przystępuje i jaka jest zdawalność egzaminu maturalnego uczniów kształcących się w poszczególnych zawodach? Jaka liczba osób przystępuje i jakie są wyniki egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie wdrażanego od roku szkolnego 2012/2013 z podziałem na poszczególne kwalifikacje? Cel szczegółowy III: Zidentyfikowanie oczekiwań i możliwości organów prowadzących, pracodawców oraz szkół wyższych związanych z włączeniem się w realizację przedsięwzięcia strategicznego oraz w proces kształcenia zawodowego. Lp. Pytanie 14 Jak przebiega aktualnie współpraca szkół zawodowych z pracodawcami? 15 Jaka jest oferta pracodawców w zakresie współpracy ze szkołami zawodowymi w odniesieniu do nauczycieli i uczniów? 16 Jakie działania należy podjąć w celu poprawy jakości oraz rozszerzenia współpracy pracodawców ze szkołami zawodowymi? 17 Jak przebiega aktualnie współpraca szkół zawodowych ze szkołami wyższymi? 18 Jaka jest oferta szkół wyższych w zakresie współpracy ze szkołami zawodowymi w odniesieniu do nauczycieli i uczniów? 19 Jakie działania należy podjąć w celu poprawy jakości współpracy szkół wyższych ze szkołami zawodowymi? 20 Jakie są plany organów prowadzących dotyczące zmian w zakresie działalności podległych im szkół zawodowych? 21 Jakie są oczekiwania organów prowadzących w zakresie poprawy jakości szkolnictwa zawodowego, która będzie realizowana w ramach przedsięwzięcia strategicznego? Cel szczegółowy IV: Zidentyfikowanie potrzeb w zakresie modernizacji/rozbudowy i doposażenia adekwatnego do kształcenia dla poszczególnych grup zawodów. Lp. Pytanie 22 Jaki jest potencjał infrastrukturalny (stan, warunki techniczne, możliwości rozbudowy) poszczególnych szkół zawodowych? 23 Czy szkoły i placówki spełniają standardy wyposażenia pracowni i warsztatów szkolnych dla poszczególnych grup zawodów rekomendowane przez KOWEZiU? Jakie są aktualne potrzeby związane z doposażeniem techniczno-dydaktycznym? 24 Jak wygląda rozmieszczenie terytorialne ośrodków egzaminacyjnych w poszczególnych zawodach? Jakie są potrzeby w zakresie powołania nowych ośrodków egzaminacyjnych i w jakich zawodach? 25 Czy szkoły i placówki posiadają odpowiednią bazę socjalną (internaty, stołówki i inne rozwiązania istotne z punktu widzenia uczniów)? Cel szczegółowy V: Oszacowanie kosztów wdrożenia i eksploatacji sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych odpowiadającej potrzebom subregionalnych i regionalnego rynków pracy w każdym z planowanych wariantów interwencji. Lp. Pytanie 26 Jakie będą przewidywane koszty modernizacji sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych, tak aby odpowiadała potrzebom subregionalnych i regionalnego rynków pracy? 27 Jakie będą przewidywane koszty eksploatacji sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych odpowiadającej potrzebom subregionalnych i regionalnego rynków pracy w ciągu 5 lat po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia strategicznego? 28 Czy planowana zmodernizowana sieć szkół będzie wymagała współpracy różnych organów prowadzących? W jaki sposób (organizacyjnie i finansowo) będzie realizowana ta współpraca? Cel szczegółowy VI: Przeprowadzenie analizy ryzyka wdrożenia przedsięwzięcia strategicznego Lp. Pytanie 29 Jakie mogą być potencjalne zagrożenia dot. realizacji przedsięwzięcia (w odniesieniu do poszczególnych zaproponowanych wariantów)? 30 W jaki sposób należałoby przeciwdziałać powyższym zagrożeniom? Zamawiający wymaga, aby warianty interwencji zostały sporządzone między innymi w oparciu o opracowany przez Wykonawcę ranking szkół i placówek zlokalizowanych w województwie pomorskim. Ramowe kryteria, w oparciu o które powinien zostać opracowany ranking, to: stan szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim (m.in. infrastruktura, potencjał kadrowy, dostępność do szkół zawodowych), kształcenie w branżach kluczowych o największym potencjale dla województwa, współpraca z pracodawcami/innymi interesariuszami związana z włączaniem ich w proces kształcenia zawodowego. W oparciu o wyżej wymienione kryteria powinny zostać opracowane szczegółowe podkryteria, w ramach których Wykonawca zamierza przyznawać szkołom i placówkom punkty, które przesądzą o miejscu danej szkoły/placówki w ostatecznym rankingu. 3.2 Odbiorcy Bezpośrednim odbiorcą niniejszego Opracowania jest Samorząd Województwa Pomorskiego oraz organy prowadzące szkoły zawodowe. Pośrednimi odbiorcami wyników Opracowania będą m.in. szkoły prowadzące kształcenie zawodowe i placówki kształcenia ustawicznego województwa pomorskiego. 3.3 Podmioty badania Badaniem na terenie województwa pomorskiego powinny zostać objęte: - publiczne i niepubliczne szkoły prowadzące kształcenie zawodowe tj. zasadnicze szkoły zawodowe, technika, szkoły policealne, szkoły specjalne przysposabiające do pracy - placówki kształcenia ustawicznego (CKU) oraz placówki kształcenia praktycznego (CKP) - nauczyciele szkół zawodowych teoretycznych przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu - reprezentacja pracodawców, w tym firm z branż kluczowych dla rozwoju regionu - średnie duże przedsiębiorstwa, - przedstawiciele organów prowadzących szkół i placówek, w tym zwłaszcza przedstawiciele samorządu terytorialnego, których zakres obowiązków związany jest z organizowaniem pracy szkół - przedstawiciele Powiatowych Urzędów Pracy oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy. - przedstawiciele szkół wyższych. 3.4 Minimum metodologiczne badania Zadaniem Wykonawcy jest przygotowanie wersji wstępnej Opracowania, a następnie wersji ostatecznej uwzględniającej uwagi grupy niezależnych ekspertów powołanych przez Zamawiającego. Badanie powinno zostać zrealizowane z wykorzystaniem metod ilościowych i jakościowych, w tym analizą danych zastanych (desk research),: 3.4.1 Analiza danych zastanych - desk research Analiza danych zastanych (Desk Research) jest podstawową metodą stosowaną w badaniach eksploracyjnych. Analiza dokumentów jest metodą badań społecznych, która zakłada szczegółową weryfikację istniejących i dostępnych danych. Analiza typu Desk Research nie jest zatem związana z pozyskiwaniem nowych informacji, a jedynie scaleniem, przetworzeniem i analizą dostępnych danych pod kątem tematu badania. Analiza dokumentów będzie stanowić podstawę umożliwiającą selekcję informacji niezbędnych do uzyskania odpowiedzi na sformułowane wyżej pytania badawcze. 3.4.2. Ilościowe badania ankietowe (PAPI) Badanie powinno zostać przeprowadzone na podstawie przygotowanego kwestionariusza badania (ankiety). Zamawiający wymaga, aby ankiety zostały przeprowadzone bezpośrednio podczas wizyty u respondentów (technika PAPI). Kwestionariusz przygotowuje Wykonawca. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego wzór ankiety w terminie do 5 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy. Zamawiający zaakceptuje ankietę lub wskaże uwagi, które Wykonawca uwzględni w terminie do 3 dni roboczych licząc od dnia wskazania uwag przez Zamawiającego. Badanie ilościowe objąć powinno 100% szkół publicznych i co najmniej 20% niepublicznych prowadzących kształcenie w zawodach zgodnych z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego oraz 100% placówek kształcenia ustawicznego na terenie województwa pomorskiego. Badanie powinno być zrealizowane z dyrektorami szkół/placówek lub ich zastępcami osobami wydelegowanymi posiadającymi wiedzę w zakresie przedmiotu badania. Badanie ilościowe powinno dać odpowiedź m.in. w zakresie wyposażenia pracowni szkół i placówek zgodnie ze standardami Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej (ze standardami wyposażenia pracownik dla szkół i placówek kształcących w poszczególnych zawodach zapoznać można się na stronie: http: new.koweziu.edu.pl wyposazenie-pracowni) 3.4.3 Indywidualne wywiady pogłębione - IDI Indywidualne wywiady IDI odgrywają szczególną rolę w eksploracji przedmiotu badania, gdyż umożliwiają uzyskanie szczegółowych informacji. Badanie pozwoli poznać opinie nt. bazy (infrastruktura, wyposażenie dydaktyczne) szkół prowadzących kształcenie zawodowe i placówek kształcenia ustawicznego oraz ocenić gotowość wprowadzenia zmian związanych z rozbudową i wyposażeniem szkół i placówek województwa pomorskiego. Wytypowane osoby posiadać powinny doświadczenie w realizacji badań jakościowych, w tym w przeprowadzaniu indywidualnych wywiadów pogłębionych w co najmniej jednym badaniu, gdzie realizowane były wywiady IDI. Indywidualne Wywiady Pogłębione powinny zostać przeprowadzone co najmniej z nauczycielami przedmiotów zawodowych w szkołach publicznych oraz nauczycielami placówek kształcenia ustawicznego na terenie województwa pomorskiego. Wywiady powinny być zrealizowane w każdym z powiatów województwa pomorskiego. W przypadku gdy w powiecie znajduje się 5 szkół i więcej wówczas na każde 5 szkół należy przeprowadzić 2 wywiady. 3.4.4 Zogniskowane Wywiady Grupowe - FGI Planowane wywiady będą miały charakter eksploracyjny. Pozyskane informacje powinny przyczynić się do rozpoznania oczekiwań interesariuszy-pracodawców i możliwości interesariuszy związanych z włączeniem się w realizację przedsięwzięcia strategicznego oraz procesu kształcenia zawodowego. Realizacja wywiadów FGI powinna umożliwić uzupełnienie materiału badawczego zgromadzonego w trakcie analizy wyników uzyskanych dzięki zastosowaniu pozostałych przewidzianych metod oraz umożliwić przygotowanie wniosków. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie zogniskowanych wywiadów grupowych na próbie reprezentantów firm z terenu powiatu - średni/duzi przedsiębiorcy (badaniem powinni zostać objęci właściciele przedsiębiorstw lub osoby przez nich wskazane, lecz zajmujące stanowiska kierownicze i charakteryzujące się wiedzą w temacie badania), przedstawicieli organów prowadzących szkół i placówek (w tym zwłaszcza przedstawicieli samorządu terytorialnego, których zakres obowiązków związany jest z organizowaniem pracy szkół), przedstawicieli Powiatowych Urzędów Pracy oraz przedstawicieli wyższych uczelni. W każdym z wywiadów powinno wziąć udział 8 10 uczestników, w tym co najmniej dwóch reprezentantów każdej z wymienionych grup. Zamawiający określił minimalną liczbę wywiadów na 3 dla każdego z subregionów województwa pomorskiego, pozostawiając Wykonawcy swobodę w doborze konkretnych powiatów. 3.4.5 Konsultacja wyników badania w gronie ekspertów w obszarze rynku pracy i szkolnictwa zawodowego Zamawiający wymaga przeprowadzenia konsultacji wyników badania w gronie ekspertów w obszarze rynku pracy i szkolnictwa zawodowego, przy czym nie określa metody, którą konsultacje z ekspertami powinny zostać przeprowadzone. Wybór metody i uzasadnienie wyboru leżą po stronie Wykonawcy, który powinien poinformować Zamawiającego o tym wyborze i jego uzasadnieniu na etapie przedstawienia raportu metodologicznego. Konsultacja wyników badania powinna odbyć się po uzyskaniu wstępnych wyników badania pozostałymi przewidzianymi metodami i być sposobem weryfikacji tez postawionych przez zespół badawczy. Zamawiający określa minimalną liczbę ekspertów na 12 osób, przy czym może ona ulec zwiększeniu w zależności od wyboru metody konsultacji przez Wykonawcę. 3.4.6 Wizja lokalna publicznych zespołów szkół zawodowych W ramach wizji dla każdego zespołu szkół w województwie pomorskim zostanie wykonana odrębna dokumentacja obejmująca: - opis ilościowy i jakościowy infrastruktury kształcenia oraz infrastruktury socjalnej - opis ilościowy i jakościowy wyposażenia i pomocy dydaktycznych w tym warsztatów, ośrodków egzaminacyjnych - dokumentację fotograficzną dotyczącą powyższych elementów. Podczas przeprowadzania wizji lokalnej należy zaplanować również wszystkie bezpośrednie formy badawcze obejmujące daną palcówkę i odpowiednie osoby. Zamawiający wymaga aby zespół składał się z min. 2 osób, po stronie Wykonawcy jest zapewnienie logistyki niniejszej formy badawczej oraz opracowanie i przekazanie przedmiotowej szkole wszelkich informacji formularzy niezbędnych do wykonania tego zadania. Powyższy katalog metod i technik badawczych może zostać rozszerzony przez Wykonawcę, jeśli uzna on, że osiągnięcie celów szczegółowych wymaga zastosowania dodatkowych metod i technik. Każda z dodatkowych metod przedstawionych przez Zamawiającego powinna zostać uzasadniona pod kątem celów szczegółowych. 3.5 Oczekiwane produkty Opracowania Finalnymi produktami badania powinny być: raport metodologiczny - podlegający akceptacji Zamawiającego przed rozpoczęciem badania terenowego, raport końcowy - raport powinien zawierać wnioski i rekomendacje wraz ze szczegółowo opisanymi i uzasadnionymi trzema wariantami interwencji, w celu uzyskania przejrzystości otrzymanych wyników należy posłużyć się w ocenie przyjętymi w ofercie Wykonawcy kryteriami wraz z wagami dla poszczególnych szkół/placówek danej branży. prezentacja multimedialna w formacie MS Office PowerPoint. transkrypcje w formacie MS Office Word sporządzone na podstawie indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) oraz zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI), - wszelkie bazy wyników w formacie MS Office Excel lub transkrypcje w formacie MS Office Word, na podstawie, których sporządzone zostały zestawienia wyników. baza zgromadzonych danych dotycząca badanych szkół w formacie MS Excel uwzględniająca zaproponowane kryteria i ich wagi, dokumentacja fotograficzna. 2.5.1 Raport metodologiczny Raport metodologiczny powinien zostać przygotowany przez Wykonawcę w terminie 3 tygodni od daty podpisania umowy. Raport metodologiczny powinien zostać przygotowany w formacie MS Office Word w wersji elektronicznej. Omawiane opracowanie powinno zawierać informacje co najmniej w zakresie: celów badania, doboru próby i metod/technik badawczych, procesu kontrolnego, raportu końcowego i harmonogramu realizacji projektu. Do raportu metodologicznego powinny zostać dołączone projekty narzędzi badawczych. Akceptacja raportu metodologicznego i narzędzi badawczych będzie niezbędna przed przystąpieniem do terenowej realizacji badania. 3.5.2 Raport końcowy Raport końcowy powinien zostać przygotowany przez Wykonawcę w terminie 13 tygodni od daty akceptacji raportu metodologicznego przez Zamawiającego. Raport końcowy powinien zostać przygotowany w formacie MS Office Word w wersji elektronicznej i papierowej (2 egzemplarze + 2 płyty CD/DVD). Struktura raportu końcowego powinna uwzględniać: stronę tytułową, spis treści, wprowadzenie, skróconą notę metodologiczną przygotowaną na podstawie raportu metodologicznego, opis wyników badania wraz z analizą i interpretacją, wnioski i rekomendacje zakończone szczegółowo opisanymi trzema wariantami interwencji. Minimalna objętość raportu końcowego bez załączników powinna wynosić 150 stron w formacie A4. Raport końcowy powinien zawierać analizę wyników w ujęciu regionalnym, subregionalnym i powiatowym, a trzy warianty interwencji wynikać wprost z przeprowadzonej analizy. 3.5.3 Prezentacja multimedialna Prezentacja multimedialna powinna zostać przygotowana przez Wykonawcę w terminie 2 tygodni od daty akceptacji raportu końcowego przez Zamawiającego. Prezentacja powinna zostać przygotowana w formacie MS Office PowerPoint w wersji elektronicznej i przekazana Zamawiającemu na osobnej płycie CD/DVD. Prezentacja zawierać powinna skróconą charakterystykę badania (cel badania, metody/techniki badawcze) oraz najistotniejsze wnioski i rekomendacje wraz ze skróconym opisem trzech wariantów interwencji. Objętość prezentacji multimedialnej powinna zawierać się w przedziale 20-30 slajdów. 3.5.4 Transkrypcje i bazy wynikowe Wszelkie transkrypcje i bazy wynikowe oraz dokumentacja fotograficzna powinny zostać przekazane Zamawiającemu wraz z prezentacją multimedialną, na osobnej płycie CD/DVD. Dane w nich zawarte powinni umożliwić identyfikację konkretnej ankiety i placówki ze względu na numer porządkowy i podmiot/lokalizację, gdzie wywiad został przeprowadzony. Wraz z transkrypcjami i bazami wynikowymi Zamawiający wymaga przekazania schematu kodowania informacji w bazach. 3.6 Wymogi dodatkowe 2.6.1 Wykonawca zobowiązuje się do uwzględniania uwag zgłaszanych przez Zamawiającego. 2.6.2 Wykonawca będzie zobowiązany do pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (telefonicznym i e-mailowym), w godzinach 7 45-15 45 od poniedziałku do piątku. Wykonawca jest zobowiązany do wyznaczenia osoby do kontaktów roboczych. 2.6.3 Wykonawca będzie zobowiązany do informowania Zamawiającego o: stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji przedmiotu zamówienia (na bieżąco), przygotowania kwestionariuszy scenariuszy materiałów do badania, realizacji prac terenowych. 2.6.4 Zamawiający ma możliwość wielokrotnego zgłaszania uwag do treści lub formy raportów. Wykonawca powinien uwzględnić uwagi lub zastrzeżenia zgłoszone przez Zamawiającego i przekazać nową wersję lub odnieść się do nich. Uwagi lub zastrzeżenia Zamawiającego powinny być zgłaszane w terminie nie późniejszym niż 7 dni roboczych od daty otrzymania raportów. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia uwag lub zastrzeżeń poza terminem wskazanym powyżej w sytuacji, gdy Wykonawca nie uwzględni wszystkich jego uwag lub zastrzeżeń zgłoszonych poprzednio. 2.6.5 Wykonawca zapewni Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom pełny wgląd we wszystkie dokumenty związane bezpośrednio lub pośrednio z realizacją zamówienia. 2.6.6 Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia co najmniej 1 recenzenta, który powinien być uwzględniony w Bazie promotorów zmian kształcenia zawodowego Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej i lub jest nauczycielem konsultantem w zakresie kształcenia zawodowego. Recenzję należy dołączyć do raportu końcowego. Opis kwalifikacji recenzenta należy przedstawić stosując odpowiednio zapisy SIWZ w zakresie wykazywania kwalifikacji członków zespołu badawczego. 2.6.7 Zamawiający wymaga odniesienie do subregionów województwa pomorskiego było zgodne z podziałem zamieszczonym na stronie http: strategia2020.pomorskie.eu pl archiwum subregionalne_zespoly_robocze 3.7 Harmonogram realizacji zamówienia. Wymagany termin realizacji zamówienia został określony na 10 grudnia 2014 roku, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do terminowej realizacji poszczególnych etapów prac: przekazanie raportu metodologicznego wraz z narzędziami badawczymi - 3 tygodnie od daty podpisania umowy, przekazanie ostatecznej wersji raportu metodologicznego wraz z narzędziami badawczymi - 5 tygodni od daty podpisania umowy, przekazanie raportu końcowego - do 10 listopada 2014 roku. przekazanie ostatecznej wersji raportu końcowego wraz z prezentacją multimedialną i transkrypcjami/bazami wynikowymi - w terminie do 10 grudnia 2014r. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie Umowy, który stanowi załącznik nr 7 do SIWZ..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
92.31.22.10-6, 79.31.12.00-9.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 10.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ), jak również wskazane w sekcji III.4.1. niniejszego ogłoszenia


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), należycie wykonał co najmniej 2 badania edukacyjne, w tym co najmniej 1 badanie dotyczące kształcenia zawodowego lub ustawicznego, przy czym wartość łączna tych badań wyniosła co najmniej 180 000 zł brutto. Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 2 SIWZ (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 3 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ), jak również wskazanych w sekcji III.4.1 niniejszego ogłoszenia


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ), jak również wskazane w sekcji III.4.1. niniejszego ogłoszenia


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia zespołu badawczego składającego się z co najmniej 3 osób w tym koordynatora zespołu, zdolnych do realizacji zamówienia, posiadających doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia, tj. z których każda brała udział w charakterze eksperta, doradcy, koordynatora, kierownika lub członka zespołu badawczego w co najmniej 2 projektach/badaniach w zakresie oświaty publicznej w tym co najmniej 1 o tematyce dotyczącej kształcenia zawodowego/ustawicznego. Ponadto: a) do kierowania Zespołem badawczym Wykonawca wyznaczy koordynatora - osobę, która jest autorem lub współautorem minimum 2 ekspertyz, publikacji lub opracowań o tematyce związanej z kształceniem zawodowym lub ustawicznym oraz 2 ekspertyz, publikacji lub opracowań o tematyce związanej z funkcjonowaniem systemu oświaty w Polsce. b) co najmniej jedna osoba wchodząca w skład zespołu badawczego będzie posiadać wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym w obszarach związanych z prawem oświatowym, zarządzania/ administrowania/ prowadzenia publicznych szkół lub placówek oświatowych w Polsce. c) co najmniej jedna osoba wchodząca w skład zespołu badawczego będzie posiadać wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z wykonywaniem analiz ekonomicznych. Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 3 SIWZ (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ), jak również wskazane w sekcji III.4.1 niniejszego ogłoszenia


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ), jak również wskazane w sekcji III.4.1. niniejszego ogłoszenia


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Udział w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający, w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych przyjmuje, że wykonawcami są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 3) Wykonawcy, o których mowa w pkt 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia. 4) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty, o których mowa w rozdziale VI w ust. 2 pkt 1-2 oraz w ust. 3 SIWZ oraz wskazanych w sekcji II.4.2, II.4.4. niniejszego ogłoszenia. 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 1-3 oraz w sekcji III.4.1. niniejszego ogłoszenia. Dokumenty te powinny być przygotowane w taki sposób, aby Zamawiający mógł dowiedzieć się, jaki udział w wykonaniu zamówienia będzie miał każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 SIWZ, tj. aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy ust. 3. 5. Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę - z wyjątkiem dokumentów wskazanych w ust. 6 niniejszego rozdziału. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega za zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów - poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. Dokumenty, o których mowa w rozdział VI ust. 1 pkt 1 oraz ust. 3 i ust. 10 SIWZ muszą być złożone w oryginale lub kserokopii poświadczonej notarialnie. 7. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go i nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 8. Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymaganych w SIWZ, lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania oraz uznanie jego oferty za odrzuconą, z zastrzeżeniem ust. 12 niniejszego rozdziału. 9. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzające spełnienie: a) warunków udziału w postępowaniu b) wymagań określonych przez Zamawiającego lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt a) i b), zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 10. Wykonawca do oferty musi dołączyć Opis sposobu realizacji badania, na podstawie którego Zamawiający dokona oceny ofert w kryterium Sposób realizacji badania: waga 40%.

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Sposób realizacji badania - 40


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

§ 4 1. Wszelkie zmiany Umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 2. Wykonawca wnioskujący o zmianę Umowy przedkłada Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do Umowy. 3. Istotne zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, mogą dotyczyć: 1) któregokolwiek z terminów, o których mowa w Umowie, lub 2) warunków i terminów płatności wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy, lub 3) przedstawionego przez Wykonawcę składu zespołu badawczego. 4. Zmiany, o których mowa w ust. 3, mogą nastąpić w następujących przypadkach: 1) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 - w przypadku przedłużenia lub przedłużania się terminu zakończenia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, 2) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 - w przypadku zmian w trakcie wykonywania Umowy powszechnie obowiązujących przepisów prawa - z zastrzeżeniem, że cena oferty brutto ustalona jest na cały okres obowiązywania Umowy i nie podlega podwyższeniu nawet w sytuacji zmiany przepisów dotyczących zmiany stawki podatku VAT, 3) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 3 - jeżeli osoba wchodząca w skład zespołu badawczego nie może wykonywać swoich ustalonych obowiązków z powodu udokumentowanych przez Wykonawcę zdarzeń losowych (miedzy innymi choroby, śmierci lub nieplanowanej zmiany miejsca pobytu zamieszkania pracy osoby wchodzącej do składu zespołu badawczego) lub udokumentowanego przez Wykonawcę ustania podstawy prawnej do dysponowania przez Wykonawcę osobą prowadzącą zajęcia (między innymi na skutek wypowiedzenia lub rozwiązania na mocy porozumienia stron umowy łączącej Wykonawcę i osobę wchodzącą do składu zespołu badawczego), 4) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 - w przypadku wystąpienia siły wyższej, Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.pomorskie.eu

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
21.07.2014 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a (czynna w dni robocze: od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45).


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie jest finansowane z projektu nr 10.02.02-00-00513 pn. Przygotowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia strategicznego Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy realizowanego w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Gdańsk: wykonanie opracowania pn. Koncepcja poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim


Numer ogłoszenia: 300834 - 2014; data zamieszczenia: 10.09.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 139431 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Pomorskie, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3261555, faks 58 3261556.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wykonanie opracowania pn. Koncepcja poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania pn. Koncepcja poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu opracowania pt. Koncepcja poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim zwanego dalej Opracowaniem. Opracowanie będzie przedstawiać trzy warianty proponowanej interwencji prowadzącej do poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wersji wstępnej Opracowania, którą Zamawiający podda recenzji niezależnych ekspertów, a następnie Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania wersji ostatecznej uwzględniającej zgłoszone uwagi. Opracowanie służyć będzie do przygotowania przedsięwzięcia strategicznego pn. Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy opisanego w Regionalnym Programie Strategicznym w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Aktywni Pomorzanie Zamówienie jest finansowane z projektu nr 10.02.02-00-005 13 pn. Przygotowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia strategicznego Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy realizowanego w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.W celu wykonania Opracowania Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia minimum metodologicznego badania zawartego w punkcie 3.4. Opracowany przedmiot zamówienia musi uwzględniać: a) kluczowe branże o największym potencjale rozwoju dla regionu, b) stan szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim (m.in. w zakresie infrastruktury i potencjału kadrowego oraz dostępności do szkół zawodowych), c) oczekiwania i możliwości interesariuszy, w tym pracodawców, związane z włączeniem się w realizację przedsięwzięcia strategicznego oraz proces kształcenia zawodowego, d) potrzeby w zakresie modernizacji/rozbudowy i doposażenia adekwatnego do kształcenia dla poszczególnych kwalifikacji/zawodów, określonego w wariantowych propozycjach najkorzystniejszego zakresu interwencji dla przedsięwzięcia strategicznego, e) koszty wdrożenia i eksploatacji przedsięwzięcia strategicznego, f) analizy ryzyka wdrożenia przedsięwzięcia strategicznego. 3.1 Cel zamówienia Celem Zamówienia jest przygotowanie koncepcji poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim poprzez ukształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych odpowiadającej potrzebom subregionalnych i regionalnego rynków pracy. Propozycja musi określić zasięg i zakres planowanego na lata 2014-2020 przedsięwzięcia strategicznego realizowanego przez Samorząd Województwa Pomorskiego w partnerstwie z organami prowadzącymi szkoły zawodowe. Cel główny i cele szczegółowe wraz z podstawowym katalogiem pytań badawczych. Cel główny: Opracowanie trzech wariantowych propozycji najkorzystniejszego zakresu interwencji w ramach przedsięwzięcia strategicznego pn.:Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy Pytanie 1 możliwą organizację uwzględniającą zmiany w szkolnictwie zawodowym. Wsparcie rozwoju których szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe (z podziałem na typy i zawody) jest najbardziej uzasadnione, biorąc pod uwagę: rozwój gospodarczy powiatów, subregionów i regionu, specyfikę branż kluczowych, aktualną jakość nauczania w szkołach mierzoną wynikami egzaminów zewnętrznych oraz zawodowych, potencjał szkół w zakresie infrastruktury (w tym socjalnej), wyposażenia i kadr, aktualną oraz możliwą współpracą z pracodawcami, aktualną oraz możliwą współpracą ze szkołami wyższymi, aktualne oraz możliwe wykorzystanie infrastruktury w celu prowadzenia kształcenia całożyciowego oraz działalności ośrodków egzaminacyjnych OKE zakres i koszty wymaganych inwestycji, rozmieszczenie przestrzenne i związaną z nim dostępność transportową, koszty późniejszej działalności szkół, w tym koszty eksploatacyjne, inwestycje odtworzeniowe itp. Odpowiedzi na pytania 2-4 należy sformułować w odniesieniu do szkół, których wsparcie jest najbardziej uzasadnione zgodnie z kryteriami, o których mowa w pytaniu 1. 2 Jakie inwestycje w zakresie modernizacji, rozbudowy/przebudowy itp. (w tym infrastruktury socjalnej szkół) oraz zakupy doposażenia, dotyczące poszczególnych placówek, są niezbędne w celu poprawy jakości szkolnictwa zawodowego? 3 Jakie formy wsparcia należy zaoferować uczniom i nauczycielom szkół oraz placówek prowadzących kształcenie zawodowe? 4 Jakie działania należy podjąć w celu poprawy jakości współpracy szkół z instytucjami zewnętrznymi (pracodawcami, szkołami wyższymi, instytucjami rynku pracy)? W celu udzielenia odpowiedzi na pytania przypisane do celu głównego konieczne jest uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania dotyczące celów szczegółowych: Cel szczegółowy I: Określenie relacji między szkolnictwem zawodowym i ustawicznym a potrzebami lokalnego i regionalnego rynku pracy w kontekście branż kluczowych definiowanych w istniejących opracowaniach oraz lokalnych i regionalnych dokumentach strategicznych. Lp. Pytanie 5 Jakie są potrzeby kształcenia w poszczególnych zawodach w ujęciu powiatowym, subregionalnym i regionalnym (aktualnie i w przewidywalnej przyszłej perspektywie czasowej)? 6 Jakie są potrzeby kształcenia w poszczególnych zawodach w ujęciu powiatowym, subregionalnym i regionalnym z punktu widzenia branż kluczowych (aktualnie i w przewidywalnej przyszłej perspektywie czasowej)? 7 W jakim zakresie aktualna sieć szkół zawodowych oraz realizowane kierunki kształcenia odpowiadają potrzebom, o których mowa w pytaniach 5 i 6? Cel szczegółowy II: Przeprowadzenie diagnozy aktualnego stanu szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim z podziałem na zawody oraz na poszczególne zespoły szkół oraz placówki. Lp. Pytanie 8 Jak przedstawiają się tendencje na podstawie wyników rekrutacji w ostatnich trzech latach do szkół zawodowych w poszczególnych powiatach w odniesieniu do danych wojewódzkich z podziałem na poszczególne powiaty z uwzględnieniem typów szkół zawodów ? 9 Ilu uczniów w województwie pomorskim uczęszcza do szkół zawodowych i jak wygląda rozkład uczniów wg poszczególnych powiatach oraz typach szkół? Jak mają się te liczby w ujęciu procentowym do liczby wszystkich uczniów szkół ponadgimnazjalnych na terenie województwa i poszczególnych powiatów? Jaka będzie liczba uczniów szkół ponadgimnazjalnych w województwie i poszczególnych powiatach w kolejnych latach do roku 2020? 10 Jak wygląda rozmieszczenie szkół kształcących w poszczególnych zawodach w poszczególnych powiatach (czy istnieją sytuacje, że w jednej miejscowości dane zawody nauczane są w kilku szkołach)? 11 W jakich powiatach województwa pomorskiego liczba placówek kształcenia ustawicznego lub szkół dla dorosłych jest największa, a w jakich najmniejsza, w odniesieniu do liczby mieszkańców? 12 Jak liczna jest kadra nauczycielska przygotowująca do wykonywania zawodu: w odniesieniu do poszczególnych zawodów oraz powiatów, z podziałem na nauczycieli teoretycznych przedmiotów zawodowych oraz praktycznej nauki zawodu, z podaniem stażu pracy, z wyodrębnieniem zatrudnionych specjalistów, którzy nie posiadają wykształcenia pedagogicznego? 13 Jaki procent uczniów przystępuje i jaka jest zdawalność egzaminów zawodowych w poszczególnych zawodach w ostatnich trzech latach ? Jaki procent uczniów przystępuje i jaka jest zdawalność egzaminu maturalnego uczniów kształcących się w poszczególnych zawodach? Jaka liczba osób przystępuje i jakie są wyniki egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie wdrażanego od roku szkolnego 2012/2013 z podziałem na poszczególne kwalifikacje? Cel szczegółowy III: Zidentyfikowanie oczekiwań i możliwości organów prowadzących, pracodawców oraz szkół wyższych związanych z włączeniem się w realizację przedsięwzięcia strategicznego oraz w proces kształcenia zawodowego. Lp. Pytanie 14 Jak przebiega aktualnie współpraca szkół zawodowych z pracodawcami? 15 Jaka jest oferta pracodawców w zakresie współpracy ze szkołami zawodowymi w odniesieniu do nauczycieli i uczniów? 16 Jakie działania należy podjąć w celu poprawy jakości oraz rozszerzenia współpracy pracodawców ze szkołami zawodowymi? 17 Jak przebiega aktualnie współpraca szkół zawodowych ze szkołami wyższymi? 18 Jaka jest oferta szkół wyższych w zakresie współpracy ze szkołami zawodowymi w odniesieniu do nauczycieli i uczniów? 19 Jakie działania należy podjąć w celu poprawy jakości współpracy szkół wyższych ze szkołami zawodowymi? 20 Jakie są plany organów prowadzących dotyczące zmian w zakresie działalności podległych im szkół zawodowych? 21 Jakie są oczekiwania organów prowadzących w zakresie poprawy jakości szkolnictwa zawodowego, która będzie realizowana w ramach przedsięwzięcia strategicznego? Cel szczegółowy IV: Zidentyfikowanie potrzeb w zakresie modernizacji/rozbudowy i doposażenia adekwatnego do kształcenia dla poszczególnych grup zawodów. Lp. Pytanie 22 Jaki jest potencjał infrastrukturalny (stan, warunki techniczne, możliwości rozbudowy) poszczególnych szkół zawodowych? 23 Czy szkoły i placówki spełniają standardy wyposażenia pracowni i warsztatów szkolnych dla poszczególnych grup zawodów rekomendowane przez KOWEZiU? Jakie są aktualne potrzeby związane z doposażeniem techniczno-dydaktycznym? 24 Jak wygląda rozmieszczenie terytorialne ośrodków egzaminacyjnych w poszczególnych zawodach? Jakie są potrzeby w zakresie powołania nowych ośrodków egzaminacyjnych i w jakich zawodach? 25 Czy szkoły i placówki posiadają odpowiednią bazę socjalną (internaty, stołówki i inne rozwiązania istotne z punktu widzenia uczniów)? Cel szczegółowy V: Oszacowanie kosztów wdrożenia i eksploatacji sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych odpowiadającej potrzebom subregionalnych i regionalnego rynków pracy w każdym z planowanych wariantów interwencji. Lp. Pytanie 26 Jakie będą przewidywane koszty modernizacji sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych, tak aby odpowiadała potrzebom subregionalnych i regionalnego rynków pracy? 27 Jakie będą przewidywane koszty eksploatacji sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych odpowiadającej potrzebom subregionalnych i regionalnego rynków pracy w ciągu 5 lat po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia strategicznego? 28 Czy planowana zmodernizowana sieć szkół będzie wymagała współpracy różnych organów prowadzących? W jaki sposób (organizacyjnie i finansowo) będzie realizowana ta współpraca? Cel szczegółowy VI: Przeprowadzenie analizy ryzyka wdrożenia przedsięwzięcia strategicznego Lp. Pytanie 29 Jakie mogą być potencjalne zagrożenia dot. realizacji przedsięwzięcia (w odniesieniu do poszczególnych zaproponowanych wariantów)? 30 W jaki sposób należałoby przeciwdziałać powyższym zagrożeniom? Zamawiający wymaga, aby warianty interwencji zostały sporządzone między innymi w oparciu o opracowany przez Wykonawcę ranking szkół i placówek zlokalizowanych w województwie pomorskim. Ramowe kryteria, w oparciu o które powinien zostać opracowany ranking, to: stan szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim (m.in. infrastruktura, potencjał kadrowy, dostępność do szkół zawodowych), kształcenie w branżach kluczowych o największym potencjale dla województwa, współpraca z pracodawcami/innymi interesariuszami związana z włączaniem ich w proces kształcenia zawodowego. W oparciu o wyżej wymienione kryteria powinny zostać opracowane szczegółowe podkryteria, w ramach których Wykonawca zamierza przyznawać szkołom i placówkom punkty, które przesądzą o miejscu danej szkoły/placówki w ostatecznym rankingu. 3.2 Odbiorcy Bezpośrednim odbiorcą niniejszego Opracowania jest Samorząd Województwa Pomorskiego oraz organy prowadzące szkoły zawodowe. Pośrednimi odbiorcami wyników Opracowania będą m.in. szkoły prowadzące kształcenie zawodowe i placówki kształcenia ustawicznego województwa pomorskiego. 3.3 Podmioty badania Badaniem na terenie województwa pomorskiego powinny zostać objęte: - publiczne i niepubliczne szkoły prowadzące kształcenie zawodowe tj. zasadnicze szkoły zawodowe, technika, szkoły policealne, szkoły specjalne przysposabiające do pracy - placówki kształcenia ustawicznego (CKU) oraz placówki kształcenia praktycznego (CKP) - nauczyciele szkół zawodowych teoretycznych przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu - reprezentacja pracodawców, w tym firm z branż kluczowych dla rozwoju regionu - średnie duże przedsiębiorstwa, - przedstawiciele organów prowadzących szkół i placówek, w tym zwłaszcza przedstawiciele samorządu terytorialnego, których zakres obowiązków związany jest z organizowaniem pracy szkół - przedstawiciele Powiatowych Urzędów Pracy oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy. - przedstawiciele szkół wyższych. 3.4 Minimum metodologiczne badania Zadaniem Wykonawcy jest przygotowanie wersji wstępnej Opracowania, a następnie wersji ostatecznej uwzględniającej uwagi grupy niezależnych ekspertów powołanych przez Zamawiającego. Badanie powinno zostać zrealizowane z wykorzystaniem metod ilościowych i jakościowych, w tym analizą danych zastanych (desk research),: 3.4.1 Analiza danych zastanych - desk research Analiza danych zastanych (Desk Research) jest podstawową metodą stosowaną w badaniach eksploracyjnych. Analiza dokumentów jest metodą badań społecznych, która zakłada szczegółową weryfikację istniejących i dostępnych danych. Analiza typu Desk Research nie jest zatem związana z pozyskiwaniem nowych informacji, a jedynie scaleniem, przetworzeniem i analizą dostępnych danych pod kątem tematu badania. Analiza dokumentów będzie stanowić podstawę umożliwiającą selekcję informacji niezbędnych do uzyskania odpowiedzi na sformułowane wyżej pytania badawcze. 3.4.2. Ilościowe badania ankietowe (PAPI) Badanie powinno zostać przeprowadzone na podstawie przygotowanego kwestionariusza badania (ankiety). Zamawiający wymaga, aby ankiety zostały przeprowadzone bezpośrednio podczas wizyty u respondentów (technika PAPI). Kwestionariusz przygotowuje Wykonawca. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego wzór ankiety w terminie do 5 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy. Zamawiający zaakceptuje ankietę lub wskaże uwagi, które Wykonawca uwzględni w terminie do 3 dni roboczych licząc od dnia wskazania uwag przez Zamawiającego. Badanie ilościowe objąć powinno 100% szkół publicznych i co najmniej 20% niepublicznych prowadzących kształcenie w zawodach zgodnych z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego oraz 100% placówek kształcenia ustawicznego na terenie województwa pomorskiego. Badanie powinno być zrealizowane z dyrektorami szkół/placówek lub ich zastępcami osobami wydelegowanymi posiadającymi wiedzę w zakresie przedmiotu badania. Badanie ilościowe powinno dać odpowiedź m.in. w zakresie wyposażenia pracowni szkół i placówek zgodnie ze standardami Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej (ze standardami wyposażenia pracownik dla szkół i placówek kształcących w poszczególnych zawodach zapoznać można się na stronie: http: new.koweziu.edu.pl wyposazenie-pracowni) 3.4.3 Indywidualne wywiady pogłębione - IDI Indywidualne wywiady IDI odgrywają szczególną rolę w eksploracji przedmiotu badania, gdyż umożliwiają uzyskanie szczegółowych informacji. Badanie pozwoli poznać opinie nt. bazy (infrastruktura, wyposażenie dydaktyczne) szkół prowadzących kształcenie zawodowe i placówek kształcenia ustawicznego oraz ocenić gotowość wprowadzenia zmian związanych z rozbudową i wyposażeniem szkół i placówek województwa pomorskiego. Wytypowane osoby posiadać powinny doświadczenie w realizacji badań jakościowych, w tym w przeprowadzaniu indywidualnych wywiadów pogłębionych w co najmniej jednym badaniu, gdzie realizowane były wywiady IDI. Indywidualne Wywiady Pogłębione powinny zostać przeprowadzone co najmniej z nauczycielami przedmiotów zawodowych w szkołach publicznych oraz nauczycielami placówek kształcenia ustawicznego na terenie województwa pomorskiego. Wywiady powinny być zrealizowane w każdym z powiatów województwa pomorskiego. W przypadku gdy w powiecie znajduje się 5 szkół i więcej wówczas na każde 5 szkół należy przeprowadzić 2 wywiady. 3.4.4 Zogniskowane Wywiady Grupowe - FGI Planowane wywiady będą miały charakter eksploracyjny. Pozyskane informacje powinny przyczynić się do rozpoznania oczekiwań interesariuszy-pracodawców i możliwości interesariuszy związanych z włączeniem się w realizację przedsięwzięcia strategicznego oraz procesu kształcenia zawodowego. Realizacja wywiadów FGI powinna umożliwić uzupełnienie materiału badawczego zgromadzonego w trakcie analizy wyników uzyskanych dzięki zastosowaniu pozostałych przewidzianych metod oraz umożliwić przygotowanie wniosków. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie zogniskowanych wywiadów grupowych na próbie reprezentantów firm z terenu powiatu - średni/duzi przedsiębiorcy (badaniem powinni zostać objęci właściciele przedsiębiorstw lub osoby przez nich wskazane, lecz zajmujące stanowiska kierownicze i charakteryzujące się wiedzą w temacie badania), przedstawicieli organów prowadzących szkół i placówek (w tym zwłaszcza przedstawicieli samorządu terytorialnego, których zakres obowiązków związany jest z organizowaniem pracy szkół), przedstawicieli Powiatowych Urzędów Pracy oraz przedstawicieli wyższych uczelni. W każdym z wywiadów powinno wziąć udział 8 10 uczestników, w tym co najmniej dwóch reprezentantów każdej z wymienionych grup. Zamawiający określił minimalną liczbę wywiadów na 3 dla każdego z subregionów województwa pomorskiego, pozostawiając Wykonawcy swobodę w doborze konkretnych powiatów. 3.4.5 Konsultacja wyników badania w gronie ekspertów w obszarze rynku pracy i szkolnictwa zawodowego Zamawiający wymaga przeprowadzenia konsultacji wyników badania w gronie ekspertów w obszarze rynku pracy i szkolnictwa zawodowego, przy czym nie określa metody, którą konsultacje z ekspertami powinny zostać przeprowadzone. Wybór metody i uzasadnienie wyboru leżą po stronie Wykonawcy, który powinien poinformować Zamawiającego o tym wyborze i jego uzasadnieniu na etapie przedstawienia raportu metodologicznego. Konsultacja wyników badania powinna odbyć się po uzyskaniu wstępnych wyników badania pozostałymi przewidzianymi metodami i być sposobem weryfikacji tez postawionych przez zespół badawczy. Zamawiający określa minimalną liczbę ekspertów na 12 osób, przy czym może ona ulec zwiększeniu w zależności od wyboru metody konsultacji przez Wykonawcę. 3.4.6 Wizja lokalna publicznych zespołów szkół zawodowych W ramach wizji dla każdego zespołu szkół w województwie pomorskim zostanie wykonana odrębna dokumentacja obejmująca: - opis ilościowy i jakościowy infrastruktury kształcenia oraz infrastruktury socjalnej - opis ilościowy i jakościowy wyposażenia i pomocy dydaktycznych w tym warsztatów, ośrodków egzaminacyjnych - dokumentację fotograficzną dotyczącą powyższych elementów. Podczas przeprowadzania wizji lokalnej należy zaplanować również wszystkie bezpośrednie formy badawcze obejmujące daną palcówkę i odpowiednie osoby. Zamawiający wymaga aby zespół składał się z min. 2 osób, po stronie Wykonawcy jest zapewnienie logistyki niniejszej formy badawczej oraz opracowanie i przekazanie przedmiotowej szkole wszelkich informacji formularzy niezbędnych do wykonania tego zadania. Powyższy katalog metod i technik badawczych może zostać rozszerzony przez Wykonawcę, jeśli uzna on, że osiągnięcie celów szczegółowych wymaga zastosowania dodatkowych metod i technik. Każda z dodatkowych metod przedstawionych przez Zamawiającego powinna zostać uzasadniona pod kątem celów szczegółowych. 3.5 Oczekiwane produkty Opracowania Finalnymi produktami badania powinny być: raport metodologiczny - podlegający akceptacji Zamawiającego przed rozpoczęciem badania terenowego, raport końcowy - raport powinien zawierać wnioski i rekomendacje wraz ze szczegółowo opisanymi i uzasadnionymi trzema wariantami interwencji, w celu uzyskania przejrzystości otrzymanych wyników należy posłużyć się w ocenie przyjętymi w ofercie Wykonawcy kryteriami wraz z wagami dla poszczególnych szkół/placówek danej branży. prezentacja multimedialna w formacie MS Office PowerPoint. transkrypcje w formacie MS Office Word sporządzone na podstawie indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) oraz zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI), - wszelkie bazy wyników w formacie MS Office Excel lub transkrypcje w formacie MS Office Word, na podstawie, których sporządzone zostały zestawienia wyników. baza zgromadzonych danych dotycząca badanych szkół w formacie MS Excel uwzględniająca zaproponowane kryteria i ich wagi, dokumentacja fotograficzna. 2.5.1 Raport metodologiczny Raport metodologiczny powinien zostać przygotowany przez Wykonawcę w terminie 3 tygodni od daty podpisania umowy. Raport metodologiczny powinien zostać przygotowany w formacie MS Office Word w wersji elektronicznej. Omawiane opracowanie powinno zawierać informacje co najmniej w zakresie: celów badania, doboru próby i metod/technik badawczych, procesu kontrolnego, raportu końcowego i harmonogramu realizacji projektu. Do raportu metodologicznego powinny zostać dołączone projekty narzędzi badawczych. Akceptacja raportu metodologicznego i narzędzi badawczych będzie niezbędna przed przystąpieniem do terenowej realizacji badania. 3.5.2 Raport końcowy Raport końcowy powinien zostać przygotowany przez Wykonawcę w terminie 13 tygodni od daty akceptacji raportu metodologicznego przez Zamawiającego. Raport końcowy powinien zostać przygotowany w formacie MS Office Word w wersji elektronicznej i papierowej (2 egzemplarze + 2 płyty CD/DVD). Struktura raportu końcowego powinna uwzględniać: stronę tytułową, spis treści, wprowadzenie, skróconą notę metodologiczną przygotowaną na podstawie raportu metodologicznego, opis wyników badania wraz z analizą i interpretacją, wnioski i rekomendacje zakończone szczegółowo opisanymi trzema wariantami interwencji. Minimalna objętość raportu końcowego bez załączników powinna wynosić 150 stron w formacie A4. Raport końcowy powinien zawierać analizę wyników w ujęciu regionalnym, subregionalnym i powiatowym, a trzy warianty interwencji wynikać wprost z przeprowadzonej analizy. 3.5.3 Prezentacja multimedialna Prezentacja multimedialna powinna zostać przygotowana przez Wykonawcę w terminie 2 tygodni od daty akceptacji raportu końcowego przez Zamawiającego. Prezentacja powinna zostać przygotowana w formacie MS Office PowerPoint w wersji elektronicznej i przekazana Zamawiającemu na osobnej płycie CD/DVD. Prezentacja zawierać powinna skróconą charakterystykę badania (cel badania, metody/techniki badawcze) oraz najistotniejsze wnioski i rekomendacje wraz ze skróconym opisem trzech wariantów interwencji. Objętość prezentacji multimedialnej powinna zawierać się w przedziale 20-30 slajdów. 3.5.4 Transkrypcje i bazy wynikowe Wszelkie transkrypcje i bazy wynikowe oraz dokumentacja fotograficzna powinny zostać przekazane Zamawiającemu wraz z prezentacją multimedialną, na osobnej płycie CD/DVD. Dane w nich zawarte powinni umożliwić identyfikację konkretnej ankiety i placówki ze względu na numer porządkowy i podmiot/lokalizację, gdzie wywiad został przeprowadzony. Wraz z transkrypcjami i bazami wynikowymi Zamawiający wymaga przekazania schematu kodowania informacji w bazach. 3.6 Wymogi dodatkowe 2.6.1 Wykonawca zobowiązuje się do uwzględniania uwag zgłaszanych przez Zamawiającego. 2.6.2 Wykonawca będzie zobowiązany do pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (telefonicznym i e-mailowym), w godzinach 7 45-15 45 od poniedziałku do piątku. Wykonawca jest zobowiązany do wyznaczenia osoby do kontaktów roboczych. 2.6.3 Wykonawca będzie zobowiązany do informowania Zamawiającego o: stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji przedmiotu zamówienia (na bieżąco), przygotowania kwestionariuszy scenariuszy materiałów do badania, realizacji prac terenowych. 2.6.4 Zamawiający ma możliwość wielokrotnego zgłaszania uwag do treści lub formy raportów. Wykonawca powinien uwzględnić uwagi lub zastrzeżenia zgłoszone przez Zamawiającego i przekazać nową wersję lub odnieść się do nich. Uwagi lub zastrzeżenia Zamawiającego powinny być zgłaszane w terminie nie późniejszym niż 7 dni roboczych od daty otrzymania raportów. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia uwag lub zastrzeżeń poza terminem wskazanym powyżej w sytuacji, gdy Wykonawca nie uwzględni wszystkich jego uwag lub zastrzeżeń zgłoszonych poprzednio. 2.6.5 Wykonawca zapewni Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom pełny wgląd we wszystkie dokumenty związane bezpośrednio lub pośrednio z realizacją zamówienia. 2.6.6 Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia co najmniej 1 recenzenta, który powinien być uwzględniony w Bazie promotorów zmian kształcenia zawodowego Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej i lub jest nauczycielem konsultantem w zakresie kształcenia zawodowego. Recenzję należy dołączyć do raportu końcowego. Opis kwalifikacji recenzenta należy przedstawić stosując odpowiednio zapisy SIWZ w zakresie wykazywania kwalifikacji członków zespołu badawczego. 2.6.7 Zamawiający wymaga odniesienie do subregionów województwa pomorskiego było zgodne z podziałem zamieszczonym na stronie http: strategia2020.pomorskie.eu pl archiwum subregionalne_zespoly_robocze 3.7 Harmonogram realizacji zamówienia. Wymagany termin realizacji zamówienia został określony na 10 grudnia 2014 roku, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do terminowej realizacji poszczególnych etapów prac: przekazanie raportu metodologicznego wraz z narzędziami badawczymi - 3 tygodnie od daty podpisania umowy, przekazanie ostatecznej wersji raportu metodologicznego wraz z narzędziami badawczymi - 5 tygodni od daty podpisania umowy, przekazanie raportu końcowego - do 10 listopada 2014 roku. przekazanie ostatecznej wersji raportu końcowego wraz z prezentacją multimedialną i transkrypcjami/bazami wynikowymi - w terminie do 10 grudnia 2014r. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie Umowy, który stanowi załącznik nr 7 do SIWZ...


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
92.31.22.10-6, 79.31.12.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zamówienie jest finansowane z projektu nr 10.02.02-00-00513 pn. Przygotowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia strategicznego Kształtowanie sieci ponadgimnazjalnych szkół zawodowych uwzględniającej potrzeby subregionalnych i regionalnego rynków pracy realizowanego w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.08.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 52-238 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 276422,77 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    307500,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    307500,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    325950,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk
woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@pomorskie.eu
tel: 583 261 555
fax: (58)3268557
Termin składania wniosków lub ofert:
2014-07-20
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 13943120140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-06-29
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 142 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 60%
WWW ogłoszenia: www.pomorskie.eu
Informacja dostępna pod: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
79311200-9 Usługi przeprowadzania badań ankietowych
92312210-6 Usługi świadczone przez autorów
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
wykonanie opracowania pn. Koncepcja poprawy jakości szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o.
Wrocław
2014-09-10 307 500,00