Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Bieżące utrzymanie czystości i porządku na terenie Parku w Rogoźniku w okresie od dnia 01.03.2019 r. do 31.12.2019 r.

Zamawiający:
Gmina Bobrowniki
Adres: | ul. Gminna 8, 42-583 Bobrowniki, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sekretariat@bobrowniki.pl tel: 32 287-78-87 fax: 32 287-74-86 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510059946-N-2019 | Data Udzielenia: | 2019-02-28 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
90600000-3 | Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Bieżące utrzymanie czystości i porządku na terenie Parku w Rogoźniku w okresie od dnia 01.03.2019 r. do 31.12.2019 r. | Bobrownickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. Bobrowniki | 120 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-02-28 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 90600000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 120 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 120 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 120 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 120 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 27109 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510059946-N-2019 z dnia 28-03-2019 r. Gmina Bobrowniki: Bieżące utrzymanie czystości i porządku na terenie Parku w Rogoźniku w okresie od dnia 01.03.2019 r. do 31.12.2019 r. OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bobrowniki, Krajowy numer identyfikacyjny 27625787700000, ul. ul. Gminna 8, 42-583 Bobrowniki, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 287-78-87, e-mail sekretariat@bobrowniki.pl, faks 32 287-74-86. Adres strony internetowej (url): bip.bobrowniki.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Bieżące utrzymanie czystości i porządku na terenie Parku w Rogoźniku w okresie od dnia 01.03.2019 r. do 31.12.2019 r. Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.271.1.2.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Bieżące utrzymanie czystości i porządku na terenie Parku w Rogoźniku w okresie od dnia 01.03.2019 r. do 31.12.2019 r.polegające na usuwaniu odpadów z koszy, porządkowanie terenu, karczowaniu krzewów wraz z utylizacją, koszeniu trawy wraz z utylizacją, odśnieżaniu alejek parkowych. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 90600000-3 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Na podstawie z art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, 2215, z 2019 r. poz. 53), zwanej dalej ustawą Pzp, Gmina Bobrowniki może udzielić zamówienia z wolnej ręki (zamówienie in-house), polegającego na realizacji usługi związanej z zapewnieniem bieżącego utrzymania czystości i porządku na terenie Parku w Rogoźniku w okresie od 01.03.2019 r. do 31.12.2019 r. Spółce pod firmą Bobrownickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Bobrownikach. Warunki udzielenia zamówienia ,,in-house” zostały określone w art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy Pzp: 1. Posiadanie przez zamawiającego nad wykonawcą kontroli analogicznej do kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami (w szczególności poprzez dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania), przy czym warunek jest uznawany za spełniony także w przypadku wykazania odpowiedniego poziomu kontroli na kolejnych szczeblach zależności kapitałowej (czyli np. zamawiający -> ,,spółka-córka" -wykonawca/,,spółka-wnuczka"); 2. Wykonywanie przez wykonawcę zadań powierzonych jej przez zamawiającego lub przez inną spółkę, nad którą ten zamawiający sprawuje odpowiedni poziom kontroli - w zakresie, co najmniej 90% działalności (w dyrektywie progiem jest 80%). Do obliczania progu ,,90% działalności" przyjmuje się średni przychód osiągnięty przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed udzieleniem zamówienia. Jeśli jednak dane takie są niedostępne (np. wykonawca istnieje krócej niż trzy lata) lub są nieodpowiednie (np. wykonawca przechodził w tym okresie reorganizację), do ustalenia spełnienia wymienionego wyżu progu mogą służyć ,,wiarygodne prognozy handlowe". Niezbędne są, zatem w takim razie prognozy finansowe oparte na wiarygodnych (odpowiednio udokumentowanych) założeniach (art. 67 ust. 8 i 9 Pzp); 3. Brak bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kapitale wykonawcy. Wyjątkami są przypadki, gdy wykonawcą jest spółka z udziałem partnera prywatnego wyłonionego w postępowaniu o partnerstwo publiczno-prywatne zgodnie z odpowiednimi przepisami, a także spółki, w których do 15% kapitału zakładowego oraz do 15% głosów na zgromadzeniu wspólników lub walnym zgromadzeniu należy do pracowników (art. 67 ust. 10 Pzp).W przypadku powierzenia przez gminę zadań własnej spółce prawa handlowego posiadającej status komunalnej osoby prawnej, w której gmina posiada cały kapitał zakładowy (100%), jest spełniony warunek posiadania kontroli przez instytucję zamawiający. W takim bowiem przypadku gmina zachowuje wyłączną możliwość decydowania o sprawach spółki (pełną kontrolę nad spółką). Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, 1000, 1349, 1432, 2500) dalej u.s.g., są zadania własne gminy, określone w art. 7 ust. l u.s.g., których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Wskazany art. 7 ust. l u.s.g. zawiera przykładowy katalog zadań użyteczności publicznej stanowiących zdania własne gminy. Jeśli przedmiotem działalności spółki określone w umowie spółki są usługi, które gmina chce powierzyć to dopuszczalne jest zastosowanie art. 67 ustawy pkt 12 ustawy prawo zamówień publicznych ,,Powierzenie przez jednostkę samorządu terytorialnego zadań własnych komunalnej spółce prawa handlowego powołanej w celu wykonywania tych zadań nie stanowi zatem udzielenia zamówienia publicznego w rozumieniu art. 2 pkt 13 p.z.p. i nie wymaga stosowania procedur udzielania zamówień publicznych. Takie też stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 11 sierpnia 2005 r.(sygn. akt II GSK 105/05). W wyroku tym NSA stwierdził, iż ,,Wykonywanie przez gminę zadań komunalnych we własnym zakresie przez utworzoną w tym celu jednostkę organizacyjną siłą rzeczy zawarcia umowy nie wymaga. Podstawą powierzenia wykonywania tych zadań jest, bowiem sam akt organu gminy powołujący do życia tę jednostkę i określający przedmiot jej działania. (...) W stosunkach zachodzących pomiędzy gminą i utworzoną przez nią jednostką organizacyjną jest również miejsce na zawarcie umowy o realizację zamówienia publicznego na rzecz gminy. Jednakże pod warunkiem, że mamy do czynienia ze zleceniem zamówienia niemieszczącego się w zakresie zadań, dla których Gmina powołała tę jednostkę. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |