Wynik przetargu

Adres: ul. Dąbrowskiego , 42-200 Częstochowa, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: okregowa@prokuratura.czest.pl
tel: 343 240 571
fax: 0-34 324 11 69
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 5954220150 Data Udzielenia: 2015-03-18
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową siedziby Prokuratury Rejonowej Częstochowa Północ i Południe w Częstochowie przy ul. Sikorskiego 80 - roboty dodatkowe, zamienne ZPHU KROMAR Marian Krotla
Starokrzepice
161 867,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-03-18
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
161 867,00 zł
Minimalna złożona oferta:
161 867,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
161 867,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
161 867,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Częstochowa: Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową siedziby Prokuratury Rejonowej Częstochowa Północ i Południe w Częstochowie przy ul. Sikorskiego 80 - roboty dodatkowe, zamienne


Numer ogłoszenia: 59542 - 2015; data zamieszczenia: 18.03.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Prokuratura Okręgowa w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 23/35, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 034 3240571, faks 0-34 324 11 69.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową siedziby Prokuratury Rejonowej Częstochowa Północ i Południe w Częstochowie przy ul. Sikorskiego 80 - roboty dodatkowe, zamienne.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową siedziby Prokuratury Rejonowej Częstochowa Północ i Południe w Częstochowie przy ul. Sikorskiego 80 - roboty dodatkowe, zamienne.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.03.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ZPHU KROMAR Marian Krotla, ul. Oleska 280, 42-161 Starokrzepice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 131599,45 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    161867,32


  • Oferta z najniższą ceną:
    161867,32
    / Oferta z najwyższą ceną:
    161867,32


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Decyzja o realizacji przebudowy wykonanych wg dokumentacji pierwotnej drzwi i ścian kancelarii tajnej została podjęta ze względu na konieczność dostosowania ww pomieszczenia do aktualnych wymogów otrzymanych przez Zamawiającego. Zamawiający został zobligowany do wykonania wygrodzenia kancelarii z murem o odpowiadającej nośności granicznej ściany z cegły pełnej o grubości min.15cm. (cegła kratowa Max18,8cm), co spowodowało konieczność robót wyburzeniowych wykonanej wg pierwotnego projektu ściany 12 cm i demontażu drzwi. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia dokumentacji projektowej. W pierwotnej wersji pomieszczenie tzn. kancelarii tajnej nie miało spełniać parametrów, które stanowią podstawę ujęcia przedmiotowych robót w niniejszym protokole, a dokumenty opatrzone klauzulą tajne miały znajdować się w kancelarii tajnej Prokuratury Okręgowej w Częstochowie. Ze względu na odmienną koncepcję polityki kadrowej Prokuratury Okręgowej w Częstochowie (jesień 2014 r.) zaistniała konieczność dostosowania pomieszczenia numer 2.4 do wymogów, jakie spełniać mają oddziały kancelarii tajnych dotyczące m.in. nośności granicznej ściany odpowiadającej nośności ściany z cegły pełnej o grubości 15 cm oraz przedsionka. Stąd zmiana w dokumentacji. d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie wykończenia pomieszczeń nr nr 2.4 oraz nr 2.5 z uwagi na rozbieżności w obydwu wersjach w usytuowaniu sufitów podwieszonych, wykładzin podłogowych oraz instalacji. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie pomieszczeń biurowych na I piętrze jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa zdecydowane spowodowałoby techniczne utrudnienia przy późniejszej przebudowie pomieszczeń i generowało dodatkowe koszty. Konieczność wyremontowania pomieszczenia wymiennika cieplnego została podyktowana faktycznym, złym stanem technicznym ścian, sufitu, posadzek gres co zostało stwierdzone po robotach demontażowych urządzeń i instalacji. Wykonanie części powyższych robót remontowo-wykończeniowych było konieczne do kontynuacji montażu urządzeń i instalacji. Realizacja zakresu robót tynkarskich była konieczna do wykonania przed malowaniem ścian i sufitów, a terminowe odłożenie napraw i malowania wiąże się z późniejsza koniecznością zabezpieczenia wykonanych i odnowionych elementów instalacji oraz możliwością ich zniszczeń. Wyburzenie istniejącej studzienki schładzającej i budowa nowej, z wymiana pompy przewidzianej do usuwania wody, spowodowana jest bardzo złym stanem technicznym stwierdzonym podczas trwania robót demontażowych instalacji, a terminowe odłożenie tych robót eliminuje prawidłową technologię węzła i spowoduje w przyszłości niewspółmierne duży wzrost kosztów. Dobudowa nowego wpustu podłogowego (kratki instalacji sanitarnej) spowodowana jest brakiem właściwego technologicznie odprowadzenia wody spuszczanej ze zładu w czasie prac serwisowych lub awarii, co zostało stwierdzone po wykonaniu robót wyburzeniowych i demontażowych. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym. c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia dokumentacji projektowej. Powyższe zostało stwierdzone po robotach demontażowych urządzeń i instalacji. d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego z uwagi na konieczność kontynuacji montażu urządzeń i instalacji. Skucia i roboty tynkarskie, ich wykonanie jest konieczne przed realizacją malowania ścian i sufitów, które to roboty są ujęte w zamówieniu podstawowym. Naprawa wadliwych posadzek, co zostało ujawnione po demontażach urządzeń jest elementem poprzedzającym montaż instalacji i urządzeń technologicznych, Wyburzenie i wymiana istniejącej studni schładzającej w węźle wraz z wadliwym osprzętem ( pompa) zostało stwierdzone podczas robot demontażowych urządzeń i instalacji a wady pompy zostały ujawnione przy spuszczaniu wody z instalacji.. e) Z przyczyn technicznych: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z opisem w podpunkcie d). f) z przyczyn gospodarczych: oddzielenie zamówienia podstawowego od dodatkowego wiąże się ze wzrostem kosztów w przypadku późniejszej realizacji - demontaż, montaż, skucia, wyburzenia. Wykonanie wymiany skorodowanych instalacji z widocznymi śladami świadczącymi o przeciekach, zostało stwierdzone w czasie robót rozbiórkowych, a ich wymiana podyktowana jest koniecznością zapewnienia bezawaryjności (przecieki) w wyremontowanych pomieszczeniach obiektu. Awaria na etapie eksploatacji wyremontowanego budynku powodowałby bardzo wysokie koszty naprawy i odtworzenia. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia dokumentacji projektowej. Powyższe zostało stwierdzone po robotach demontażowych urządzeń i instalacji, w czasie robót rozbiórkowych oraz przy wykonywaniu żelbetowych ram usztywniających konstrukcje budynku (obszar ukryty pod zabudową płytami GK) d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego z uwagi na konieczność kontynuacji montażu urządzeń i instalacji oraz zabudów sufitów płytami GK. e) Z przyczyn technicznych wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego zgodnie z opisem w podpunkcie d). Dodatkowo uwzględniając przyczyny techniczne, oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego i wykonanie go w okresie późniejszym wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przy ewentualnej naprawie uszkodzonych rurociągów oraz zniszczonych w ich wyniku sufitów oraz ścian. Ponadto w przypadku wystąpienia awarii w okresie grzewczym powstałyby problemy z utrzymaniem obiektu w stanie technicznym umożliwiającym jego użytkowanie. Decyzja o wymianie aluminiowych przegród o odporności pożarowej EI60 oraz wymianie drzwi jednoskrzydłowych o odporności EI60 została podjęta na etapie wykonywania robót wykończeniowych i wynika z konieczności dostosowania do wymogów pożarowych ciągów ewakuacyjnych na korytarzach. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót w chwili określania zakresu i w samej procedurze wyłonienia oferenta ponieważ powyższe roboty nie były zawarte w uzgodnionej przez rzeczoznawcę ds.zabepieczeń p.poż dokumentacji projektowej. Dodatkowe, w trakcie prowadzenia robót, oględziny przy których stwierdzono konieczność wymiany spękanych szyb, zniszczonych elementów przegród, oraz dodatkowe uzgodnienia z przedstawicielem prewencji PSP spowodowały konieczność dostosowania dróg ewakuacji do wymogów przepisów pożarowych. d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie uzyskania pozytywnej opinii z końcowego przeglądu służb PSP oraz w zakresie uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu biurowego. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie wykończenia ciągów ewakuacyjno-komunikacyjnych jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa zdecydowane spowodowałoby techniczne utrudnienia przy późniejszej przebudowie przegród aluminiowych i generowało dodatkowe koszty. Wykonanie schodów wyjściowych z obniżonej części na teren o poziomie +1,50 m jest konieczne ze względu na zapewnienie dostępu do całego terenu należącego do nieruchomości, bez wykorzystywania terenów będących w gestii innych właścicieli, w szczególności do zapewnienia bezkolizyjnego dostępu do serwisowania urządzeń klimatyzacji. Montaż barier jest konieczny ze względu na dostosowanie zagospodarowania do przepisów BHP oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników, co warunkuje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie(warunkowego). Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania bezpiecznego dojścia do serwisowania i wejścia na teren Zamawiającego w tej formie ponieważ wytyczne projektowania i sam projekt nie przewidywał zmiany zagospodarowania polegającego m.in. na dokonaniu rozgrodzenia użytkowników, które wyeliminowało możliwości dotychczasowej komunikacji. d) Realizacja powyższych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie zapewnienia dojścia do urządzeń klimatyzacji oraz dojścia do pozostałych terenów Prokuratury Rejonowej. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie zapewnienia bezpiecznych dojść i uzyskania pozwolenia na użytkowanie ( forma warunkowa) jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, opóźnienie wykonawstwa zdecydowane spowodowałoby techniczne utrudnienia, a późniejsza przebudowa w szczególności i wykop pod fundamenty schodów , generowałyby dodatkowe koszty. Montaż dwóch lamp oświetlenia zewnętrznego jest konieczny w celu zapewnienia bezpiecznego dojścia w rejon windy, wejścia bocznego, schodów zewnętrznych. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym; c) Niemożliwym było przewidzieć konieczność wykonania tych robót w tej formie ponieważ wytyczne do projektowania i sam projekt nie przewidywał realizacji zagospodarowania. W przeprowadzonych w lutym 2015 ustalenia z PINB uzyskano informację o konieczności doświetlenia wejścia schodów i wejścia do przedsionka windowego co warunkuje otrzymanie pozwolenia na użytkowania (forma warunkowa) . d) Realizacja powyżej wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie bezpieczeństwa użytkowników - bezpiecznego dojścia do przedsionka windy, schodów terenowych oraz jest niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie bezpiecznego dojścia do przedsionka windy, schodów terenowych ( uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu) jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa zdecydowanie spowodowałoby techniczne utrudnienia przy późniejszej rozprowadzeniu okablowania i generowało dodatkowe koszty. Wykonanie instalacji kontroli dostępu jest konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników obiektu przy zachowaniu dostępności urządzenia windy. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia dokumentacji projektowej. W pierwotnej wersji przewidziano uruchomienie dotychczas funkcjonującego systemu, ale na etapie realizacji prac okazało się, że nie jest to możliwe ze względów technicznych - przewody są poprzecinane, części systemu brakuje. d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie wykończenia pomieszczeń w których zainstalowano elementy kontroli dostępu oraz pomieszczeń w których rozprowadzane jest okablowanie. e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa zdecydowanie spowodowałoby techniczne utrudnienia przy późniejszym rozprowadzaniu okablowania i montażu urządzeń i wymagałoby naprawiania wykończonych pomieszczeń i generowało dodatkowe koszty. Decyzja o montażu zamiennego zestawu pomiarowego została podjęta w lutym 2015 po przeprojektowaniu dotychczasowego układu pomiarowego, który po zamontowaniu nie został zaakceptowany i odebrany przez uprawnionego przedstawiciela PWiK. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia oferty i samej procedury przetargu ze względu na inne rozwiązania projektowe . d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie przyłącza wody użytkowej do obiektu Prokuratury Rejonowej co warunkuje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie ( forma warunkowa). e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie funkcjonowania instalacji wody, jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego-opóźnienie wykonawstwa spowodowałoby brak pozwolenia na użytkowanie konieczność wykonywania przebudowy układu pomiarowego co generowało poprzez nieużytkowanie jednostki dodatkowe koszty. Decyzja o rezygnacji z dostawy złączek typu patchcord o projektowanej długości 2,1m z jednoczesną dostawą złączek typu patchcord o długościach 5m, 3m, 1m , została podjęta na wniosek informatyków prokuratury Okręgowej. Wytyczne o trasach prowadzenia połączeń pomiędzy urządzeniami zostały przekazane przez informatyków w lutym 2015 po zapoznaniu się ze stanem faktycznym odległości urządzeń w pomieszczeniach serwerowni. Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym ( rezygnacja niewłaściwego oferowanego rozwiązania) c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia oferty i samej procedury przetargu ze względu na inne rozwiązania projektowe . d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie instalacji i funkcjonowania sieci IT, przesunięcie terminowe dostawy i montażu przedmiotowych złączek spowodowałaby brak funkcjonowania sieci komputerowych . e) Z przyczyn gospodarczych oraz technicznych: prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego w zakresie realizacji połączeń złączkami wg wskazanych tras o rożnych długościach zapewnia funkcjonale sieci komputerowej, brak rezygnacji z dostawy złączek o długości 2,1m powodowałby niepotrzebne straty budżetowe - nie zastałyby wykorzystane. Decyzja o montażu i dostarczeniu przedmiotowego sprzętu teleinformatycznego została podjęta na podstawie zaleceń informatyków Prokuratury Okręgowej z lutego 2015: Uzasadnienie: a) Wykonanie powyższych robót nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia podstawowego. b) Nie są to roboty ujęte w zamówieniu podstawowym c) Niemożliwe było przewidzieć konieczność wykonania tych robót na etapie tworzenia oferty i samej procedury przetargu ze względu na inne rozwiązania projektowe . d) Realizacja wyszczególnionych robót jest niezbędna do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego w zakresie instalacji i funkcjonowania sieci IT, przesunięcie terminowe dostawy i montażu przedmiotowego osprzętu spowodowałaby brak funkcjonowania sieci komputerowych .