Wynik przetargu

Zamawiający:
Miasto i Gmina Pleszew
Adres: Rynek 1, 63300 Pleszew, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: umgpleszew@pleszew.pl
tel: (062) 74 28 300
fax: (062) 74 28 301
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 8622020150 Data Udzielenia: 2015-04-16
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Remont Sali wiejskiej w Suchorzewie - zamówienie dodatkowe Włodzimierz Kowalski Firma Usługowo - Handlowo - Produkcyjna
Kobylin
79 268,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-04-16
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
453000000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
79 269,00 zł
Minimalna złożona oferta:
79 269,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
79 269,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
79 269,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Pleszew: Remont Sali wiejskiej w Suchorzewie - zamówienie dodatkowe


Numer ogłoszenia: 86220 - 2015; data zamieszczenia: 16.04.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto i Gmina Pleszew, Rynek 1, 63-300 Pleszew, woj. wielkopolskie, tel. (062) 74 28 300, faks (062) 74 28 301.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont Sali wiejskiej w Suchorzewie - zamówienie dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są następujące roboty ogólnobudowlane: -naprawa kominów, włożenie wkładu kominowego z wykonaniem rozwiercenia przewodu kominowego, prostowanie więźby, naprawa podwalin i murłat, wymiana belki stropowej, -wykonanie fundamentów tarasu i schodów zewnętrznych, -elewacje, daszki, gładzie cem.-wap., -prace naprawcze wewnątrz budynku, płyty g-k na ścianach, podciągach, -izolacja z keramzytu na stropach łukowych, -roboty elektryczne, przewody uziemiające i wyrównawcze, -roboty sanitarne, izolacje rurociągów.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.30.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.04.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Włodzimierz Kowalski Firma Usługowo - Handlowo - Produkcyjna, ul. Adama Mickiewicza 8, 63-740 Kobylin, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 64446,11 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    79268,72


  • Oferta z najniższą ceną:
    79268,72
    / Oferta z najwyższą ceną:
    79268,72


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a)z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b)wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne Miasto i Gmina Pleszew w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zawarło z Włodzimierzem Kowalskim prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą Firma Usługowo - Handlowo - Produkcyjna z siedzibą: ul. Adama Mickiewicza 8, 63-740 Kobylin umowę na zadanie inwestycyjne pn. Remont sali wiejskiej w Suchorzewie - umowa nr 203/2014 z dnia 19.09.2014r. na kwotę 342.996,28 zł brutto (278.858,76 zł netto) W trakcie prowadzenia robót budowlanych ustalono konieczność wykonania niżej wymienionych robót nie ujętych w dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zamówieniu podstawowym o łącznej wartości szacunkowej 64 446,11 zł netto. Roboty ogólnobudowlane: - naprawa kominów, włożenie wkładu kominowego z wykonaniem rozwiercenia przewodu kominowego, prostowanie więźby, naprawa podwalin i murłat, wymiana belki stropowej. Podczas prowadzenia prac remontowych, podczas wymiany pokrycia dachu okazało się, że stan techniczny kominów wskazuje na potrzebę ich naprawy. W czasie kiedy wykonywano dokumentację projektowo-kosztorysową poddasze było zamieszkałe przez lokatorów, nie było dostępu i pełnego wglądu aby ocenić stan techniczny kominów ponieważ były zabudowane ściankami. W czasie prowadzenia prac remontowych, lokatorzy opuścili pomieszczenia na poddaszu, wtedy można było dokonać odkrywek. Okazało się, że światło przewodu dymowego przeznaczonego do kotłowni jest niedrożne i ma za mały przekrój. Ze względu na zaistniałą sytuację Inwestor i Inspektor Nadzoru postanowili o rozwierceniu komina wraz z naprawą kominów oraz zastosowanie wkładu kominowego z blachy kwasoodpornej grub. 0,8. Po rozebraniu ścianek działowych na poddaszu i odkryciu elementów więźby dachowej okazało się, że niektóre elementy więźby wymagają naprawy lub wymiany. Wcześniej gdy poddasze było zamieszkałe przez lokatorów, nie było dostępu do tych elementów więźby i koszty te nie były ujęte w kosztorysie inwestorskim. Inwestor i Inspektor Nadzoru ze względu na bezpieczeństwo postanowili, że niezbędne jest prostowanie więźby, naprawa podwalin i murłat, wymiana belki stropowej. - wykonanie fundamentów tarasu i schodów zewnętrznych Kosztorys inwestorski remontu sali wiejskiej przewidywał remont istniejących schodów i tarasu ale w mniejszym zakresie. tj.: rozebranie posadzki i murków oporowych tarasu. Podczas prowadzenia prac remontowych okazało się, że pod murkami oporowymi nie było żadnego fundamentu i spękania schodów i tarasu są skutkiem ich błędnej konstrukcji tzn. stopnie schodowe i murki wykonano tylko na podsypce piaskowej i podczas wieloletniego użytkowania i zmiennych warunków atmosferycznych nastąpiło zbyt duże osiadanie podsypki i niecelowe byłoby wykonanie nowego tarasu i schodów zewnętrznych bez fundamentu, gdyż nie gwarantowałoby to stabilności ich konstrukcji. Dlatego Inwestor i Inspektor Nadzoru postanowili o wykonaniu fundamentu pod murki oporowe tarasu i pod schody, a także nowe schody zewnętrzne ze względu na ich bardzo zły stan techniczny. - elewacje, daszki, okna piwniczne Po zdemontowaniu istniejących daszków nad wejściami okazało się że nie nadają się one do ponownego montażu dlatego Inwestor i Inspektor Nadzoru ze względu na ochronę nowo zamontowanych drzwi postanowili, że należy zamontować nowe daszki chroniące przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Kosztorys inwestorski nie obejmował odtworzenia studzienek przy oknach piwnicznych jednak przy wykonywaniu tynków elewacyjnych okazało się że murki studzienek nie nadają się do odświeżenia ze względu na zupełnie zmurszałą cegłę. Inwestor i Inspektor Nadzoru postanowili, że należy wykonać nowe studzienki przy okienkach piwnicznych. - prace naprawcze wewnątrz budynku, płyty g-k na ścianach, podciągach. W związku z poniżej opisanym zastosowaniem izolacji z keramzytu zmianie uległ nieznacznie również poziom posadzki, dlatego Inwestor i Inspektor Nadzoru stwierdzili, że wymagana jest wymiana nadproży drzwiowych, aby wysokość otworów była zgodna wymogami warunków technicznych. Wykonanie takich robót jak: ługowanie farby olejnej, przyklejenie warstwy siatki na ścianach, ze względu na pojawienie się pęknięć na tynkach, przyklejenie płyt karton - gips w miejscach gdzie bez skucia tynku nie byłoby możliwe ułożenie płytek, z przyczyn technicznych jest niezbędne do prawidłowego wykonania robót objętych umową z Wykonawcą. Ponadto aby ukończyć roboty objęte umową należy najpierw wykonać w/w prace naprawcze. Ponadto Inwestor i Inspektor Nadzoru stwierdzili, że ze względów przeciwpożarowych należy obudować podciągi i słupy płytami ogniochronnymi. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. - izolacja z keramzytu na stropach łukowych. Podczas prowadzenia prac remontowych, po zdemontowaniu drewnianej podłogi okazało się, że pod podłogą pomiędzy legarami widoczne są fragmenty stropów łukowych. Wystające fragmenty stropu są nierówne i w złym stanie technicznym. Niemożliwe było wykonanie posadzki w takiej technologii jak przewidywał projekt i kosztorysy inwestorskie. Dlatego Inwestor i Inspektor Nadzoru postanowili o wykonaniu wzmocnienia stropu poprzez uzbrojenie siatką stalową oraz wyrównanie poziomu pod planowane ułożenie posadzki poprzez usypanie luźno warstwy z keramzytu o średniej grubości warstwy około 20 cm. Zmiana została zaakceptowana również przez projektanta i wpisana do dziennika budowy. Roboty elektryczne, przewody uziemiające i wyrównawcze. Budynek sali wiejskiej nie posiada instalacji odgromowej na dachu i ścianach budynku. Ze względów bezpieczeństwa Inwestor i Inspektor Nadzoru postanowili, że należy wykonać dodatkowe połączenia uziemiające i wyrównawcze wraz z wyłącznikiem ppoż. Roboty sanitarne, izolacje rurociągów. Ze względu na nowy pozom posadzki Inwestor i Inspektor Nadzoru postanowili aby rury instalacji centralnego ogrzewania poprowadzone zostały w posadzce dlatego w celu zabezpieczenia należy wykonać izolację rur otulinami - elastycznymi rurami preizolowanymi. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 278.858,76 zł netto, szacowana wartość zamówienia dodatkowego wynosi 64.446,11 zł netto co stanowi 23,11% wartości realizowanego zamówienia. W związku z tym, iż nastąpiła konieczność wykonania dodatkowych i nieprzewidzianych robót niezbędnych do kontynuacji prowadzonego remontu, Zamawiający zamierza udzielić zamówienia dodatkowego w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych tj. Włodzimierzowi Kowalskiemu prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą Firma Usługowo - Handlowo - Produkcyjna z siedzibą: ul. Adama Mickiewicza 8, 63-740 Kobylin. Zamówienie dodatkowe stanowi 23,11% czyli nie więcej niż 50 % wartości realizowanego zamówienia oraz jest niezbędne do jego prawidłowego wykonania co zostało stwierdzone w protokole konieczności a jego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W przedmiotowym postępowaniu istnieją zatem przesłanki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych i Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki.