Wynik przetargu

Adres: ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: zp@swietochlowice.pl
tel: 323 491 800
fax: 32 349 18 12
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 510230393-N-2019 Data Udzielenia: 2019-10-16
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o.
Świętochłowice
3 130 874,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2019-10-16
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
45000000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
3 130 874,00 zł
Minimalna złożona oferta:
3 130 874,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
3 130 874,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
3 130 874,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 44254 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510230393-N-2019 z dnia 28-10-2019 r.
Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice: Przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice, Krajowy numer identyfikacyjny 51589100000000, ul. ul. Katowicka  54, 41-600  Świętochłowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323 491 800, e-mail zp@swietochlowice.pl, faks 32 349 18 12.
Adres strony internetowej (url): www.bip.swietochlowice.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
OR.271.20.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach, w tym wykonanie robót budowlanych, polegających na: - rozbiórce (frezowaniu) istniejących warstw nawierzchni, - wykonaniu robót ziemnych - wykonaniu warstwy wzmocnionego podłoża - wykonanie warstw podbudowy zasadniczej i pomocniczej - wykonanie robót brukarskich - wykonanie ścieżki rowerowej - wykonanie warstw nawierzchni - wykonanie tymczasowej organizacji ruchu - Wykonanie docelowej organizacji ruchu Szczegółowy zakres prac, będących przedmiotem zamówienia zawarty jest w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do zaproszenia oraz dokumentacji technicznej - przedmiarach, STWIOR stanowiących załącznik nr 2 do zaproszenia do negocjacji.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7


Dodatkowe kody CPV:
45233140-2, 45233142-6, 45111000-8, 45233200-1, 45233223-8, 45230000-8, 45233142-6
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17/10/2019

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
2621576.74

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Łagiewnicka 76
Kod pocztowy: 41-608
Miejscowość: Świętochłowice
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
3130874.10
Oferta z najniższą ceną/kosztem 3130874.10
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 3130874.10
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), dalej w skrócie ustawa P.z.p. zamówienie z wolnej ręki typu „in hause” może być udzielone przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1- 3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na czele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzenia sprawami tej osoby prawnej warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a) c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Gmina Świętochłowice jako jednostka samorządu terytorialnego posiada status zamawiającego, który może udzielić zamówienia z wolnej ręki typu „in hause”, ponieważ zalicza się do jednostek sektora finansów publicznych (art. 9 pkt 2 ustawy o finansach publicznych ). Natomiast Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia będąc kapitałową spółką prawa handlowego (art. 12 k.s.h.) posiada status osoby prawnej. Zatem spełnione są wymagane przepisami ustawy przesłanki podmiotowe udzielenia zamówienia z wolnej ręki. Ad. a) Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o. z siedzibą w Świętochłowicach, dalej w skrócie „MPUK”, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia z wolnej ręki zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017) i wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000704237. Zgodę na utworzenie Spółki wyraziła uprzednio Rada Miejska w Świętochłowicach w uchwale Nr XLI/337/17 z dnia 27 września 2017 r. podjętej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i objęcia w niej udziałów. Udziałowcami w MPUK są Gmina Świętochłowice oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Świętochłowicach Sp. z o.o. dalej w skrócie jako „MPGK” Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada 100% udziałów w MPGK. MPGK posiada z kolei w MPUK ze 100 równych udziałów - 99 udziałów. Pozostały jeden (1) udział w MPUK posiada Zamawiający - Gmina Świętochłowice. Powyższa struktura udziałowa ulegnie zmianie z chwilą wniesienia przez MPGK aportu w postaci zorganizowanych części przedsiębiorstwa do MPUK w zamian za nowe udziały w podwyższonym kapitale zakładowym co w żaden sposób nie wpłynie na niespełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p.. Funkcję Zgromadzenia Wspólników w MPGK pełni organ wykonawczy Gminy tj. Prezydent Miasta Świętochłowice. Jako jedyny Wspólnik, Prezydent Miasta Świętochłowice ma prawo powoływania i odwoływania pełnego składu rady nadzorczej odpowiedzialnej m.in. za powoływanie i odwoływanie zarządu MPGK, który w spółce zależnej MPUK jest umocowany do wykonywania praw i obowiązków wspólnika. Ponadto w § 20 ust. 1 umowy spółki MPUK, wymieniono szereg kluczowych spraw, w odniesieniu do których, decyzja należy do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia Wspólników MPUK. Jest to m.in. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu z działalności spółki za ubiegły rok obrotowy; podejmowanie decyzji co do podziału zysku lub pokrycia strat; udzielenie członkom Zarządu absolutorium z wykonania przez nich obowiązków; określenie liczby członków Zarządu; wyrażenie zgody na zbycie lub wydzierżawienie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części; wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości, wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązaniu spółki lub sprawowaniu zarządu lub nadzoru, określenie sposobu wykonywania prawa głosu na zgromadzeniu wspólników spółek w których spółka ma akcje lub udziały. Oprócz wskazanej kontroli pośredniej, do umowy MPUK, wprowadzono postanowienia szczególne, które zapewniają Zamawiającemu - Gminie Świętochłowice sprawowanie nad spółką bezpośredniej kontroli. Zgodnie z § 15 ust. 5 umowy MPUK, uprzedniego podjęcia uchwały Zgromadzenia Wspólników Wspólnika MPGK wymaga : a) określenie sposobu wykonywania prawa głosu przez tego Wspólnika na Zgromadzeniu Wspólników MPUK, b) określenie rekomendacji co do wskazania Prezesa Zarządu lub członków zarządu MPUK. Natomiast zgodnie z § 15 ust. 6 umowy spółki MPUK, Wspólnikowi – Gminie Świętochłowice, przysługują szczególne uprawniania do powoływania większości składu rady nadzorczej tj. a) 2 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 3 członków, b) 3 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 4 członków, c) 3 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 5 członków. Dodatkowo, przewodniczącym rady nadzorczej MPUK może zostać wyłącznie osoba wskazana przez Wspólnika Gminę Świętochłowice (vide: § 25 ust. 4 umowy). W celu wzmocnienia bezpośredniej kontroli Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad MPUK, dokonano również odpowiedniej zmiany umowy MPGK (Uchwała Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników nr 1/NZW/2017 z dnia 26 października 2017 r. w sprawie zmian Aktu Założycielskiego - dodanie § 21 ust. 1 pkt ł). Zgromadzenie Wspólników MPGK (Prezydent Miasta Świętochłowice) otrzymało wyłączne uprawnienie do określania sposobu wykonywania prawa głosu na Zgromadzeniu Wspólników spółek zależnych, w których MPGK posiada akcje lub udziały. Prezydent Miasta Świętochłowice ma więc bezpośredni wpływ na kluczowe decyzje podejmowane przez Zgromadzenie Wspólników MPUK. Analogicznie jak MPGK, działalność MPUK podlega przepisom ustawy o gospodarce komunalnej, która określa zasady powoływania i odwoływania rady nadzorczej i zarządu spółki. Należy również wskazać inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, które mają zastosowanie do MPUK, a które wprowadzają określone mechanizmy nadzoru Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad spółką w kluczowych sprawach. Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn. zm.), do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: tworzenia i przystępowania do spółek i występowania z nich; określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez prezydenta; tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek (art. 18 ust. 2 pkt 9 f-h). Ustawa z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2190 z późn. zm.), nakłada natomiast na podmiot uprawniony do wykonywania praw udziałowych (a więc de facto Prezydenta Miasta Świętochłowice) obowiązek podejmowania działań mających na celu ukształtowanie i stosowanie w MPUK zasad wynagradzania członków zarządu i rady nadzorczej. Reasumując, wskazany powyżej układ zależności pomiędzy Zamawiającym - Gminą Świętochłowice, MPGK i oraz MPUK, pozwala przyjąć, iż Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada pełną kontrolę nad MPUK, w tym w szczególności posiada dominujący wpływ na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Tym samym spełniona jest przesłanka określona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p. Ad. b) MPUK zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017), co oznacza, że do wykazania spełnienia przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ustawy P.z.p. znajdzie zastosowanie kryterium ustalania procentu działalności wskazane w art. 67 ust. 9 pzp tj. wiarygodna prognoza handlowa. Podstawowym celem utworzenia MPUK było wykonywanie zadań powierzonych przez Gminę Świętochłowice lub osoby prawne nad którymi Gmina sprawuje kontrolę. Głównie są to zadania z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów oraz utrzymania porządku i czystości w mieście. Pomimo, iż MPUK jest spółką która została utworzona stosunkowo niedawno (2017 r.), dysponuje ona bogatym doświadczeniem w wykonywaniu ww. zadań. Należy bowiem wyjaśnić, iż w drodze aportu z MPGK do MPUK przeszły zorganizowane części przedsiębiorstwa tj. Zakład Oczyszczania Miasta oraz Zakład Ulic i Transportu wraz z całym zapleczem administracyjno-biurowym. Przez wiele lat zakłady te, funkcjonując w strukturze MPGK, odpowiedzialne były za realizację tych zadań na podstawie zawartych przez MPGK z Gminą Świętochłowice umów. Należy również nadmienić, iż oprócz ww. zakładów MPUK przejął całą zatrudnioną w nich załogę. W 2018 r. MPUK realizowało na rzecz gminy następujące zadania (przychody wewnętrzne): 1. odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych (umowa nr U/529/GM/1633/17 z dnia 26 października 2017 r. oraz aneks nr 1 z dnia 28 grudnia 2017 r.); 2. odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych (umowa nr U/528/GM/1632/17 z dnia 26 października 2017 r. oraz aneks nr 1 z dnia 28 grudnia 2017 r.); 3. odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych (umowa nr U/20/GM/25/18 z dnia 29 grudnia 2017 r.); 4. remonty cząstkowe dróg (umowa nr 94/IK/272/ZP/2017 z dnia 29 grudnia 2017 r.); 5. całoroczne utrzymanie czystości i przejezdności dróg oraz opróżnianie koszy ulicznych z odpadów (umowa nr 96/IK/272/ZP/2017 z dnia 29 grudnia 2017 r.); 6. utrzymanie zieleni miejskiej w pasach drogowych na terenie miasta Świętochłowice (nr 18/IK/272/ZP/2018 z dnia 23 marca 2018 r.) 7. utrzymanie oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych będących własnością Gminy Świętochłowice (umowa nr 95/IK/272/ZP/2017 z dnia 29 grudnia 2017 r.); 8. pozostałe zadania zlecane poza trybem in-house na rzecz Gminy Świętochłowice i gminnych jednostek organizacyjnych tj.: likwidacja dzikich wysypisk, oczyszczenie terenów na obszarze miasta Świętochłowice po imprezach masowych, flagowanie miasta, utrzymanie koksowników, roboty remontowe i rozbiórkowe, usługi serwisowe, itp. Strukturę wartościową przychodów wewnętrznych z w/w zadań przedstawia poniższa tabela nr 1: Zadanie Przychód netto 2018 1.Odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych 690 192,00 2.Odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych 376 873,58 3.Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych 7 031 843,46 4.Remonty cząstkowe 1 460 382,84 5.Letnie i zimowe utrzymanie czystości oraz opróżnianie koszy 2 180 000,04 6.Utrzymanie zieleni w pasie drogowym 1 011 125,38 7.Utrzymanie oświetlenia 357 603,00 8.Pozostałe usługi 1 490 965,16 Suma 14 598 985,46 W 2018 r. MPUK realizowało/realizuje ponadto, zadania pozyskane od kontrahentów zewnętrznych takie jak remonty dróg i chodników oraz usługi parkingowe. Strukturę wartościową przychodów zewnętrznych przedstawia poniższa tabela nr 2: Rodzaj przychodu zewnętrznego Przychód netto 2018 1.Wynajm miejsc parkingowych 115 795,21 2.Roboty remontowo-drogowe 630 623,04 Suma 746 418,25 Odnosząc powyższe wartości przychodów wewnętrznych do przychodów zewnętrznych, należy stwierdzić, iż w 2018 r. 95,14 % działalności MPUK stanowią zadania wewnętrzne. Intencją Gminy Świętochłowice jest to, by MPUK w roku 2019 w dalszym ciągu realizowało na rzecz Gminy podobny zakres zadań, w stosunku do tego który był realizowany do dnia 31 grudnia 2018 r. (patrz tabela nr 1). MPUK zamierza zaś zawrzeć z Gminą stosowne umowy. Aktualnie MPUK zrealizował usługi i roboty budowalne zlecone w trybie in-house w pierwszym półroczu 2019. Nie jest więc jeszcze możliwe precyzyjne określenie ich wartości na cały rok 2019. Jako minimalny poziom prognozowanej wartości przychodów wewnętrznych na 2019 r. należy przyjąć poziom tych przychodów z 2019 r., które zostały uzyskane z umów zawartych i wykonanych w roku 2019 oraz prognozowanych przychodów w drugim półroczu 2019 roku, z wyjątkiem wartości zagospodarowania odpadów zmieszanych z nieruchomości zamieszkałych (2 291 000 zł). Prognozowaną strukturę wartościową przychodów wewnętrznych na 2019 r. przedstawia poniższa tabela nr 4: Zadanie Przychód roczny progn. 2019 1.Odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych 690 192 2.Odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych 331 068 3.Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych 8 257 559 4.Remonty cząstkowe 1 276 360 5.Letnie i zimowe utrzymanie czystości oraz opróżnianie koszy 2 751 405 6.Utrzymanie zieleni w pasie drogowym 979 852 7.Utrzymanie oświetlenia 259 965 8. Bieżące utrzymanie terenów zieleni miejskiej w parkach, na skwerach oraz placów zabaw, zewnętrznych siłowni plenerowych i obiektów „Street Workout” na terenie miasta Świętochłowice 250 013 9. Bieżące utrzymanie oznakowania poziomego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice 81 000 10. Przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach 80 000 11. Przebudowa dróg gminnych: Wiśniowej, Bukowej oraz powiatowych: 1-Maja, Metalowców i Bytomskiej na terenie miasta Świętochłowice 1 250 000 12.Pozostałe usługi 884 602 Suma 17 092 016 Z wyjątkiem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych (poz. 1) oraz umowy na odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych (poz. 2), które zostały zawarte na okres 3 lat, umowy na realizację pozostałych zadań wskazanych w tabeli powyżej, zawarte będą na okres do 1 roku. MPUK w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza również kontynuować zadania wynikające z umów zawartych przez MPGK z podmiotami innymi aniżeli Gmina Świętochłowice oraz gminne osoby prawne („przychody zewnętrzne”). Na chwilę obecną jedynym wiarygodnym przychodem zewnętrznym na 2019 r. jest przychód wynikający z zawartych przez MPUK umów najmu miejsc parkingowych na pozostających we władaniu MPUK parkingach przy ul. Łagiewnickiej i Bytomskiej w Świętochłowicach. MPUK wykonuje również roboty remontowo – drogowe na rzecz innych podmiotów. Szacuje się przychody na z tego tytułu na poziomie roku 2018. Strukturę wartościową przychodów zewnętrznych na 2019 r. przedstawia poniższa tabela nr 5: Rodzaj przychodu zewnętrznego Progn. 2019 1. Wynajem miejsc parkingowych 114 958 2.Roboty remontowo-drogowe i inne 1 461 946 Suma 1 576 904 Prognozę przychodu MPUK na 2019 r. przedstawia poniższa tabela nr 6: Progn. 2019 Przychody wewnętrzne 17 092 016 Przychody zewnętrzne 1 576 904 Suma 18 668 920 Odnosząc powyższą wartość przychodów zewnętrznych do z umów zawartych z Gminą Świętochłowice, należy stwierdzić, iż 91,55 % działalności MPUK będą stanowiły zadania wewnętrzne. Wartość zadań z poz. 1 i 2 z tabeli nr 4 jest już znana (umowy zostały już zawarte). Wartość pozostałych zadań jest szacunkowa (patrz uwagi powyżej). Ostateczne kwoty zostaną ustalone w drodze negocjacji. Przedstawioną powyżej prognozę procentowej struktury przychodów MPUK dodatkowo uwiarygadnia ustalony z Gminą sposób rozliczania z tytułu realizacji poszczególnych zadań. Należy podkreślić, iż poza zadaniem z poz. 4 (remonty cząstkowe dróg), z poz. 6 (utrzymanie zieleni w pasie drogowym) oraz z poz. 9 (oznakowanie poziome) z tabeli nr 4, za realizację pozostałych zadań przewiduje się wynagrodzenie ryczałtowe. Oznacza to, że wskazane powyżej kwoty będą stanowiły pewny przychód MPUK. Zadania pt. remonty cząstkowe, utrzymanie zieleni w pasie drogowym oraz wykonanie oznakowania poziomego rozliczane są natomiast kosztorysowo tzn. wskazane w umowach wynagrodzenia będą maksymalnymi, jakie będzie można uzyskać w ramach ich realizacji, zaś wynagrodzenie rzeczywiste będzie uzależnione od faktycznie wykonanych w ramach tej umowy zleceń. Należy podkreślić, iż prognoza przychodów wewnętrznych MPUK w 2019 (tabela nr 4) została dookreślona w sposób maksymalnie ostrożny (poziom minimalny). Wskazana powyżej lista zadań zlecanych przez Gminę Świętochłowice nie ma natomiast charakteru zamkniętego. Są to jedynie te zadania, które na chwilę sporządzania niniejszej prognozy handlowej można uznać za dostatecznie zidentyfikowane lub powtarzalne w ujęciu historycznym (wiarygodne) tj. znany jest ich zakres i wartość w stosunku do już zawartych umów oraz szacunkowy zakres oraz wartość w stosunku do umów, które mają zostać zawarte „w trybie in house”. Istotny jest fakt, iż nawet przy tak ostrożnym ujęciu prognozy w zakresie przychodów wewnętrznych, spełnienie przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12) ustawy P.z.p. nie jest w żaden sposób zagrożone. MPUK nie wyklucza również możliwości poszukiwania w drugim półroczu 2019 r. na rynku innych aniżeli wskazane w tabeli nr 5 zadań zewnętrznych w zakresie przedmiotu działalności MPUK wskazanym w umowie spółki. Będzie to jednak miało miejsce jedynie pod warunkiem nieprzekroczenia wskazanego w art. 67 ust. 1 pkt 12 b) ustawy P.z.p. progu działalności realizowanej na rzecz Gminy (ponad 90%). Reasumując z przedmiotowej prognozy wynika, że w czasie obowiązywania umowy na realizację zamówienia w trybie z wolnej ręki w 2019 r., polegającego na „Przebudowie ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach”, ponad 90% działalności MPUK dotyczyć będzie wykonywania zadań powierzonych jej przez Gminę Świętochłowice lub osoby prawne, nad którymi Gmina posiada kontrolę, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit a) ustawy P.z.p. Oznacza to, że spełniona jest przesłanka z art. 67 ust. 1 pkt 12 b) ustawy P.z.p.. Ad. c) W MPUK (kontrolowanej osobie prawnej) nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Jedynymi udziałowcami spółki są MPGK oraz Gmina Świętochłowice (Zamawiający).
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych