Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13”.
Opis przedmiotu przetargu: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13”. 1. Przedmiotem umowy jest zrealizowanie zadania pn.: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13”, w ramach projektów, na które Powiat Sokólski złożył wnioski o dofinansowania: 1) Program Wieloletni „Senior +” na lata 2015-2020 2) Pn. „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego” nr wniosku o dofinansowanie RPO.05.03.01-20-0201/18, nr naboru RPPD.05.03.01-IZ.00-20-001/18 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa V: Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.3 Efektywność energetyczna w sektorze mieszkaniowym i budynkach użyteczności publicznej, Poddziałanie 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne, Priorytet inwestycyjny 4.3 Wspieranie efektywności energetycznej, inteligentnego zarządzania energią i wykorzystania odnawialnych źródeł energii w infrastrukturze publicznej, w tym w budynkach publicznych i w sektorze mieszkaniowym 1.1. Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka będzie pełnił rolę inwestora zastępczego w imieniu Zamawiającego w ramach niniejszej inwestycji, zgodnie z Uchwałą Zarządu Powiatu Sokólskiego nr 91/2019 z dnia 13.03.2019r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Sokółce do wykonywania czynności związanych z realizacją projektu „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego” w ramach Osi priorytetowej V. Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.3 Efektywność energetyczna w sektorze mieszkaniowym i budynkach użyteczności publicznej, Poddziałanie 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. 1.1. Wykonawca powinien zapoznać się z pełną dokumentacją projektową, oraz z lokalnymi warunkami realizacji wykonania robót, a także może dokonać wizji placu budowy w terenie. 1.2. Inspektorzy Nadzoru Inwestorskiego, stosownie do swoich branż, nadzorują cały proces inwestycyjny robót wynikających z wydanych decyzji pozwolenia na budowę, projektów budowlanych i projektów wykonawczych, zawartych umów z wykonawcami robót budowlanych oraz wszystkie czynności wynikające z Prawa Budowlanego, rozporządzeń Ministra Infrastruktury, a w szczególności: 1) reprezentują Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji budowy z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 2) posiadają znajomość dokumentacji techniczno-prawnej, terenu budowy, jego uzbrojenia i zagospodarowania; 3) dokonują sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu (na przykład zbrojenia konstrukcji przed ich zabetonowaniem, ułożenie izolacji przed wykonaniem warstw zabezpieczających) lub zanikających (na przykład deskowania czy rusztowania); 4) sprawdzają pomiary robót wykonanych przez Wykonawcę robót; 5) organizują prace związane z nadzorem tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót przez Wykonawcę; 6) zatwierdzają plan BIOZ, kontrolują przestrzeganie przez Wykonawcę zasad i przepisów BHP; 7) opiniują program zapewnienia jakości (PZJ); 8) prowadzą systematyczną kontrolę zgodności cech jakościowych wykonywanych elementów robót i wbudowywanych wyrobów budowlanych z wymaganiami specyfikacji technicznych oraz dokumentacji projektowej - w oparciu o wyniki badań, dostarczone przez Wykonawcę; 9) dokonują akceptacji stosowanej technologii robót o ile stwierdzą zgodność ze wszystkimi wymogami technicznymi oraz wymogami zawartymi w dokumentacji projektowej; 10) wykonują czynności w zakresie akceptacji wszystkich materiałów stosowanych do budowy, pod kątem ich rodzaju, jakości i przydatności do wbudowania; 11) kontrolują i oceniają przedkładane świadectwa jakościowe, atesty na materiały i aprobaty techniczne; 12) egzekwują od Wykonawcy wykonanie dodatkowych badań i pomiarów, względnie przeprowadzenia badań niezależnych - w przypadku wątpliwości, co do wiarygodności badań Wykonawcy; 13) uczestniczą w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń; 14) sprawdzają świadectwa dokumentujące przeprowadzenie legalizacji i wykalibrowania sprzętu do pomiarów i badań, używanego przez Wykonawcę i na tej podstawie - dopuszczenie do użytku; 15) sprawdzają zakres rzeczowy robót przez udział w obmiarach; 16) potwierdzają faktycznie wykonane robót oraz usunięcie wad; 17) przyjmują zgłoszenie Wykonawcy o zakończeniu robot (wpisem do dziennika budowy) i po jego sprawdzeniu skontrolowaniu i zaaprobowaniu operatu kolaudacyjnego wpisem do dziennika budowy - powiadamiają Zamawiającego o gotowości robót do odbioru ostatecznego; 18) biorą udział w pracach komisji odbioru ostatecznego, odbioru po okresie gwarancji i rękojmi, po uprzednim sprawdzeniu usunięcia wad i powiadomieniu o tym Zamawiającego; 19) zobowiązani są do obecności na budowie oraz w siedzibie Zamawiającego według potrzeb dla prawidłowej realizacji zadania i nie rzadziej niż raz w tygodniu. 2. Wartość szacunkowa robót budowlanych dla zadania: ,, Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13” wynosi 534 198,10zł netto. 3. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2018 poz. 1986 z późn. zm.) wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. 4. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy między innymi Inspektorów Nadzoru, osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane. Wymóg nie dotyczy również osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (samozatrudnienie), które wszystkie czynności wskazane przez Zamawiającego (jako podlegające zatrudnieniu na umowę o pracę) wykonuje samodzielnie. 5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 4. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Powyższy obowiązek Wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obowiązuje także pracowników Podwykonawców i dalszych Podwykonawców. 6. Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia jest zawarty w Rozdziałach II. – IV. SIWZ (Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia).
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510180720-N-2019 z dnia 29-08-2019 r. Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13”. OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej tak Nazwa projektu lub programu „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego” nr wniosku o dofinansowanie RPO.05.03.01-20-0201/18, nr naboru RPPD.05.03.01-IZ.00-20-001/18 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa V: Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.3 Efektywność energetyczna w sektorze mieszkaniowym i budynkach użyteczności publicznej, Poddziałanie 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne, Priorytet inwestycyjny 4.3 Wspieranie efektywności energetycznej, inteligentnego zarządzania energią i wykorzystania odnawialnych źródeł energii w infrastrukturze publicznej, w tym w budynkach publicznych i w sektorze mieszkaniowym. Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 580941-N-2019 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, Krajowy numer identyfikacyjny 05066730800000, ul. ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 857118909, e-mail dzial.techniczny@pzd.sokolka.com, faks 857112229. Adres strony internetowej (url): www.pzd.sokolka.com I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13”. Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): PZD/DR-Ui/4112/4/2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13”. 1.1. Przedmiotem umowy jest zrealizowanie zadania pn.: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13”, w ramach projektów, na które Powiat Sokólski złożył wnioski o dofinansowania: 1) Program Wieloletni „Senior +” na lata 2015-2020 2) Pn. „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego” nr wniosku o dofinansowanie RPO.05.03.01-20-0201/18, nr naboru RPPD.05.03.01-IZ.00-20-001/18 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa V: Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.3 Efektywność energetyczna w sektorze mieszkaniowym i budynkach użyteczności publicznej, Poddziałanie 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne, Priorytet inwestycyjny 4.3 Wspieranie efektywności energetycznej, inteligentnego zarządzania energią i wykorzystania odnawialnych źródeł energii w infrastrukturze publicznej, w tym w budynkach publicznych i w sektorze mieszkaniowym 1.1.1. Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka będzie pełnił rolę inwestora zastępczego w imieniu Zamawiającego w ramach niniejszej inwestycji, zgodnie z Uchwałą Zarządu Powiatu Sokólskiego nr 91/2019 z dnia 13.03.2019r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Sokółce do wykonywania czynności związanych z realizacją projektu „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego” w ramach Osi priorytetowej V. Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.3 Efektywność energetyczna w sektorze mieszkaniowym i budynkach użyteczności publicznej, Poddziałanie 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. 1.1.2. Wykonawca powinien zapoznać się z pełną dokumentacją projektową, oraz z lokalnymi warunkami realizacji wykonania robót, a także może dokonać wizji placu budowy w terenie. 1.1.3. Inspektorzy Nadzoru Inwestorskiego, stosownie do swoich branż, nadzorują cały proces inwestycyjny robót wynikających z wydanych decyzji pozwolenia na budowę, projektów budowlanych i projektów wykonawczych, zawartych umów z wykonawcami robót budowlanych oraz wszystkie czynności wynikające z Prawa Budowlanego, rozporządzeń Ministra Infrastruktury, a w szczególności: 1) reprezentują Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji budowy z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; 2) posiadają znajomość dokumentacji techniczno-prawnej, terenu budowy, jego uzbrojenia i zagospodarowania; 3) dokonują sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu (na przykład zbrojenia konstrukcji przed ich zabetonowaniem, ułożenie izolacji przed wykonaniem warstw zabezpieczających) lub zanikających (na przykład deskowania czy rusztowania); 4) sprawdzają pomiary robót wykonanych przez Wykonawcę robót; 5) organizują prace związane z nadzorem tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót przez Wykonawcę; 6) zatwierdzają plan BIOZ, kontrolują przestrzeganie przez Wykonawcę zasad i przepisów BHP; 7) opiniują program zapewnienia jakości (PZJ); 8) prowadzą systematyczną kontrolę zgodności cech jakościowych wykonywanych elementów robót i wbudowywanych wyrobów budowlanych z wymaganiami specyfikacji technicznych oraz dokumentacji projektowej - w oparciu o wyniki badań, dostarczone przez Wykonawcę; 9) dokonują akceptacji stosowanej technologii robót o ile stwierdzą zgodność ze wszystkimi wymogami technicznymi oraz wymogami zawartymi w dokumentacji projektowej; 10) wykonują czynności w zakresie akceptacji wszystkich materiałów stosowanych do budowy, pod kątem ich rodzaju, jakości i przydatności do wbudowania; 11) kontrolują i oceniają przedkładane świadectwa jakościowe, atesty na materiały i aprobaty techniczne; 12) egzekwują od Wykonawcy wykonanie dodatkowych badań i pomiarów, względnie przeprowadzenia badań niezależnych - w przypadku wątpliwości, co do wiarygodności badań Wykonawcy; 13) uczestniczą w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń; 14) sprawdzają świadectwa dokumentujące przeprowadzenie legalizacji i wykalibrowania sprzętu do pomiarów i badań, używanego przez Wykonawcę i na tej podstawie - dopuszczenie do użytku; 15) sprawdzają zakres rzeczowy robót przez udział w obmiarach; 16) potwierdzają faktycznie wykonane robót oraz usunięcie wad; 17) przyjmują zgłoszenie Wykonawcy o zakończeniu robot (wpisem do dziennika budowy) i po jego sprawdzeniu skontrolowaniu i zaaprobowaniu operatu kolaudacyjnego wpisem do dziennika budowy - powiadamiają Zamawiającego o gotowości robót do odbioru ostatecznego; 18) biorą udział w pracach komisji odbioru ostatecznego, odbioru po okresie gwarancji i rękojmi, po uprzednim sprawdzeniu usunięcia wad i powiadomieniu o tym Zamawiającego; 19) zobowiązani są do obecności na budowie oraz w siedzibie Zamawiającego według potrzeb dla prawidłowej realizacji zadania i nie rzadziej niż raz w tygodniu. 1.2. Wartość szacunkowa robót budowlanych dla zadania: ,, Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13” wynosi 534 198,10zł netto. 1.3. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2018 poz. 1986 z późn. zm.) wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. 1.4. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy między innymi Inspektorów Nadzoru, osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane. Wymóg nie dotyczy również osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (samozatrudnienie), które wszystkie czynności wskazane przez Zamawiającego (jako podlegające zatrudnieniu na umowę o pracę) wykonuje samodzielnie. 1.5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.4. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Powyższy obowiązek Wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obowiązuje także pracowników Podwykonawców i dalszych Podwykonawców. 1.6. Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia jest zawarty w Rozdziałach II. – IV. SIWZ (Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia). II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 71520000-9 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 580941-N-2019 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | PZD/DR-Ui/4112/4/2019 |
Data publikacji zamówienia: | 2019-07-31 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.pzd.sokolka.com |
Informacja dostępna pod: | www.pzd.sokolka.com |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
71520000-9 | Usługi nadzoru budowlanego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: „Głęboka modernizacja energetyczna budynków Powiatu Sokólskiego. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego w Sokółce przy ul. 1 Maja 13”. | Andrzej Piecielski prowadzący działalność pod firmą Przedsiębiorstwo Budowlano – Usługowe „LEF” Andrzej Piecielski Białystok | 2019-08-21 | 24 600,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2019-08-21 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 71520000-9 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 24 600,00 zł Minimalna złożona oferta: 24 600,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 24 600,00 zł Maksymalna złożona oferta: 24 600,00 zł |