Szczecin: Wykonanie 3 badań ewaluacyjnych (3 zadań)


Numer ogłoszenia: 245122 - 2010; data zamieszczenia: 10.08.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Zachodniopomorskie-Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego , ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 44 67 120, faks 091 44 67 120, 44 67 185.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.wzp.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie 3 badań ewaluacyjnych (3 zadań).


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zadanie 1: Ocena zdolności beneficjentów do realizacji projektów wpisanych na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013 tak zwana lista IPI. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 Instytucja Zarządzająca zaplanowała trzy systemy naborów projektów: - konkursowy, - indywidualny, - systemowy. Projekt listy IPI powstał w 2007 r. i zawierał 25 projektów. Pierwsza lista przyjęta uchwałą przez Zarząd Województwa w lipcu 2008 roku zawierała natomiast 24 projekty. Pierwsza aktualizacja listy, z marca 2009 roku, również zawierała 24 projekty, jeden został usunięty oraz jeden podzielony na 2 projekty. W wyniku kolejnej aktualizacji listy w maju 2009 roku, na liście zostało umieszczonych łącznie 39 projektów, a we wrześniu tego samego roku z listy usunięto jeden projekt i w efekcie zawierała ona 38 projektów. Ostatnia aktualizacja listy miała miejsce w kwietniu 2010 roku, w wyniku której znalazły się na niej 73 projekty. Obecnie orientacyjny koszt całkowity wszystkich projektów wynosi 2 015 920 000 PLN. W przypadku braku pomocy publicznej, szacunkowa kwota dofinansowania wszystkich 73 projektów wynosi 977 810 000 PLN. Natomiast w przypadku wystąpienia pomocy publicznej, kwota ta wynosi 427 620 000 PLN. Wszystkie przedsięwzięcia przewidziane do realizacji w ramach I osi priorytetowej przyczyniają się do wzrostu konkurencyjności i innowacyjności regionu. Projekty realizowane w ramach II osi priorytetowej stanowią kluczowe inwestycje infrastrukturalne określone w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Przedsięwzięcia, które będą realizowane w ramach III, V oraz VI i VII osi priorytetowej są zgodne ze strategiami specyficznymi dla danego sektora, np. zdrowia, turystyki, transportu. Realizacja projektów indywidualnych ma duże znaczenie nie tylko dla rozwoju regionu, ale także znacznie oddziałuje na realizację Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Zadanie 2: Ocena efektywności i skuteczności wdrażania Pomocy Technicznej w ramach RPO WZ na lata 2007- 2013 i poziomu kosztów administracyjnych zarządzania i wdrażania RPO WZ 2007-2013. Celem głównym 8 Osi priorytetowej Pomoc Techniczna jest stworzenie sprawnego systemu wdrażania i zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 poprzez zapewnienie efektywności działania administracji zaangażowanej we wdrażanie funduszy strukturalnych w ramach RPO oraz zwiększenie potencjału administracyjnego poprzez realizację Planu działań na rzecz zwiększenia potencjału administracji samorządowej zmierzającego do zapewnienia właściwej realizacji RPO 2007-2013, oraz stworzenie efektywnego systemu promocji i informacji. W ramach 8 Osi priorytetowej Pomoc Techniczna realizowane są dwa działania: 1. Działanie 8.1 Wsparcie procesu zarządzania i wdrażania RPO WZ; 2. Działanie 8.2 Wsparcie działań informacyjno-promocyjnych oraz procesów ewaluacji RPO WZ. Są one ukierunkowane na właściwą organizację i funkcjonowanie systemu zarządzania i wdrażania RPO WZ, w tym m.in.: przygotowanie dokumentacji konkursowych, nabór i ocenę projektów, zakontraktowanie przyznanych środków, weryfikację wniosków o płatność, zarządzanie finansowe, monitoring i ewaluację oraz kontrolę. Ponadto, w ramach powyższych działań wspierane są: - funkcjonowanie systemu informatycznego służącego obsłudze realizacji RPO WZ i jego monitorowania, - podnoszenie umiejętności i kwalifikacji pracowników oraz wyposażenie ich w niezbędny sprzęt techniczny, - utrzymanie oraz wynajem powierzchni biurowych. Za realizację tych zadań odpowiada Instytucja Zarządzająca RPO WZ, istotnym jest więc określenie efektywności i skuteczności wykorzystania środków dostępnych w ramach Pomocy Technicznej w odniesieniu do zapewnienia odpowiedniego potencjału administracyjnego. Celem badania poziomu kosztów jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy podobne efekty można było uzyskać niższym nakładem środków finansowych, a także poddanie analizie potrzeb Instytucji Zarządzającej RPO WZ oraz wykazanie innych, istotnych obszarów wykorzystania środków z Pomocy Technicznej RPO WZ. Wyniki badania ewaluacyjnego zostaną wykorzystane do opracowania Rocznego Planu Działań na rok 2012, który będzie zawierał szczegółowe wydatki przewidziane do realizacji w tymże roku oraz aktualizacji systemu motywacyjnego dla pracowników Instytucji Zarządzającej RPO WZ. Ponadto, poprzez realizację badania Instytucja Zarządzająca otrzyma rekomendacje, które pozwolą stosunkowo szybko zareagować na ewentualne nieprawidłowości i wprowadzić niezbędne zmiany. Zadanie 3: Ocena zdolności monitoringu i ewaluacji we wdrażaniu RPO WZ na lata 2007-2013 oraz systemu wdrażania rekomendacji wykonanych badań ewaluacyjnych. Zgodnie z zapisami RPO WZ 2007-2013 zasada monitorowania zakłada systematyczną ocenę wdrażania programu przy użyciu zbioru wskaźników monitoringu. W Programie wskazano również, że prawidłowe zarządzanie RPO wiąże się z systematyczną oceną działań związanych z realizacją Programu, analizą postępu jego realizacji, oceną przydatności podejmowanych działań. W związku z powyższym Instytucja Zarządzająca RPO WZ prowadzi monitoring Programu w oparciu o ilościowe i jakościowe informacje z realizacji działań, poddziałań, osi priorytetowych i programu. Prawidłowy przebieg procesu monitorowania pozwala m.in. na bieżąco śledzić postęp finansowy i rzeczowy programu, odpowiednio wcześnie reagować na występujące trudności i nieprawidłowości, przyczyniając się w konsekwencji do zapewnienia odpowiedniej jakości wdrażania. Monitoring RPO WZ jest ściśle powiązany z systemem sprawozdawczości, który nakłada na IZ RPO WZ obowiązek sporządzania sprawozdań okresowych i rocznych, a także informacji miesięcznych i raportów z przygotowania projektów indywidualnych oraz kwartalnych i rocznych sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej, jak również miesięcznych sprawozdań z udzielonej pomocy de minimis. W przygotowanie sprawozdań półrocznych i rocznych zaangażowani są przede wszystkim pracownicy Biura ds. Inicjatyw Wspólnotowych i Monitoringu oraz pracownicy pozostałych komórek WZRPO. Ponadto, z systemem sprawozdawczości ściśle związany jest system wskaźników i stopień ich osiągnięcia. Problemem jest agregacja wskaźników z poziomu działania poddziałania na poziom Programu oraz na poziom Krajowego Systemu Informatycznego 2007-2013 KSI oraz pozyskiwanie potrzebnych informacji i danych. Proces gromadzenia informacji, agregacji wskaźników oraz przygotowywania sprawozdań jest bardzo czasochłonny i długotrwały oraz angażuje dużą liczbę pracowników IZ RPO WZ. Do wyżej wymienionych dokumentów, a zwłaszcza do sprawozdań okresowych i rocznych, IZ RPO WZ otrzymała liczne uwagi od IPOC i MRR oraz Komisji Europejskiej. Ponadto IZ RPO WZ dostrzega problemy pojawiające się w odniesieniu do gromadzenia potrzebnych danych i dlatego zleca się wykonanie niniejszej ewaluacji. W 2007 roku rozpoczął działalność Zachodniopomorski Komitet Monitorujący. Podczas każdego posiedzenia Instytucja Zarządzająca RPO WZ przedstawia informacje dotyczące postępów we wdrażaniu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Ponadto, Zachodniopomorski Komitet Monitorujący otrzymuje informacje na temat rekomendacji ze zrealizowanych badań ewaluacyjnych. W 2007 roku rozpoczęła swoją działalność Jednostka Ewaluacyjna Instytucja Zarządzająca RPO WZ, którą wspiera wspólna dla RPO WZ 2007-2013 i komponentu regionalnego PO KL Zachodniopomorska Grupa Sterująca Ewaluacją oraz jej grupy tematyczne. Za realizację działań ewaluacyjnych w ramach RPO WZ również odpowiedzialne jest Biuro ds. Inicjatyw Wspólnotowych i Monitoringu. Ewaluacja Programu realizowana jest w oparciu o Plan Ewaluacji RPO WZ na lata 2007-2013 oraz o Okresowe Plany Ewaluacji na dany rok kalendarzowy. Proces zarządzania badaniami ewaluacyjnymi jest skomplikowany i czasochłonny, tym bardziej że pracownicy odpowiedzialni za ewaluację wykonują także inne zadania związane z realizacją RPO WZ. Jednakże aby ewaluacja spełniała swoją rolę w procesie zarządzania RPO WZ, rekomendacje otrzymane przez od ewaluatorów powinny być analizowane i odpowiednio wdrażane. IZ RPO WZ w celu zweryfikowania wewnętrznego systemu ewaluacji wraz z systemem wdrażania i zarządzania rekomendacjami zleca niniejsze badanie..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 3.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.11.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
-


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ZADANIE NR 1 Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonali należycie co najmniej 3 usługi o wartości nie mniejszej niż 30 000 zł brutto każda (a w przypadku, jeżeli wartość usługi została w umowie wyrażona w walucie obcej - wyrażona w złotych równowartość kwoty co najmniej 30 000 złotych brutto wg średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o świadczenie usług), których przedmiotem było przeprowadzenie ewaluacji programu(ów) finansowanych ze środków Unii Europejskiej, przy czym przynajmniej jedno badanie dotyczyło oceny projektów inwestycyjnych finansowanych z tych programów. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za każde kolejne badanie z oceny projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach programów finansowanych ze środków UE wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. ZADANIE 2 Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonali należycie co najmniej 3 usługi o wartości nie mniejszej niż 30 000 zł brutto każda (a w przypadku, jeżeli wartość usługi została w umowie wyrażona w walucie obcej - wyrażona w złotych równowartość kwoty co najmniej 30 000 złotych brutto wg średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o świadczenie usług), których przedmiotem było przeprowadzenie ewaluacji programu(ów) finansowanych ze środków Unii Europejskiej, przy czym przynajmniej jedno badanie dotyczyło systemu realizacji programu w tym oceny/audytu procedur. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za każde kolejne badanie dotyczące systemów realizacji programów finansowanych ze środków UE wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. ZADANIE NR 3 Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonali należycie co najmniej 3 usługi o wartości nie mniejszej niż 30 000 zł brutto każda (a w przypadku, jeżeli wartość usługi została w umowie wyrażona w walucie obcej - wyrażona w złotych równowartość kwoty co najmniej 30 000 złotych brutto wg średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o świadczenie usług), których przedmiotem było przeprowadzenie ewaluacji programu(ów) finansowanych ze środków Unii Europejskiej, przy czym przynajmniej jedno badanie dotyczyło systemu realizacji programu, w tym oceny-audytu procedur. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za każde kolejne badanie dotyczące systemów realizacji programów finansowanych ze środków UE wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ZADANIE NR 1 Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia co najmniej 3 osób, legitymujących się wyższym wykształceniem, które wykonywać będą zamówienie, w tym: a) Kierownika badania, który posiada udokumentowane doświadczenie w kierowaniu co najmniej 3 badaniami ewaluacyjnymi, z których co najmniej jedno dotyczyło oceny projektów/programów inwestycyjnych realizowanych w ramach programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za kierowanie każdym kolejnym badaniem ewaluacyjnym przez kierownika wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. b) Co najmniej jednego eksperta ds. oceny merytorycznej i technicznej projektów inwestycyjnych, który udokumentuje min. 2 letnie doświadczenie, m.in. z zakresu oceny projektów inwestycyjnych oraz brał udział w badaniach ewaluacyjnych. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za każdego dodatkowego eksperta oraz za każdy kolejny rok doświadczenia eksperta/ów wykonawca otrzyma dodatkowo po 1 pkt. c) Eksperta ds. badań ilościowych, posiadającego doświadczenie wynikające z realizacji co najmniej 3 badań, w których brał udział w analizie i interpretacji danych pochodzących z badań ilościowych - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za udział w każdej kolejnej analizie i interpretacji danych ilościowych ponad wskazane w opisie otrzyma dodatkowo 1 pkt. d) Eksperta ds. badań jakościowych, który brał udział w co najmniej 3 badaniach ewaluacyjnych w roli eksperta ds. badań jakościowych (brał udział w konstrukcji narzędzi badawczych lub ich realizacji oraz był odpowiedzialny za analizę i interpretację danych). Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za udział eksperta w każdej kolejnej ewaluacji w roli eksperta ds. badań jakościowych wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. Funkcje dwóch różnych ekspertów może pełnić jedna osoba, o ile tylko spełnia łącznie wszystkie postawione dla tych ekspertów wymagania. Podobnie funkcję kierownika badania i eksperta może pełnić ta sama osoba, o ile tylko spełnia ona łącznie wymagania postawione zarówno dla kierownika oraz eksperta. Jedna osoba może pełnić co najwyżej dwie funkcje. ZADANIE NR 2 Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia co najmniej 3 osób, legitymujących się wyższym wykształceniem, które wykonywać będą zamówienie, w tym: a) Kierownika badania, który posiada udokumentowane doświadczenie w kierowaniu co najmniej 3 badaniami ewaluacyjnymi, z których co najmniej jedno dotyczyło systemu realizacji programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za kierowanie każdym kolejnym badaniem ewaluacyjnym przez kierownika wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. b) Co najmniej jednego eksperta ds. zarządzania zasobami ludzkimi, który udokumentuje min. 2 letnie doświadczenie w tym zakresie. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za każdego dodatkowego eksperta oraz za każdy kolejny rok doświadczenia eksperta/ów wykonawca otrzyma dodatkowo po 1 pkt. c) Eksperta ds. badań ilościowych, posiadającego doświadczenie wynikające z realizacji co najmniej 3 badań, w których brał udział w analizie i interpretacji danych pochodzących z badań ilościowych - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za udział w każdej kolejnej analizie i interpretacji danych ilościowych ponad wskazane w opisie otrzyma dodatkowo 1 pkt. d) Eksperta ds. jakościowych badań społecznych, który brał udział w co najmniej 3 badaniach ewaluacyjnych w roli eksperta ds. badań jakościowych (brał udział w konstrukcji narzędzi badawczych lub ich realizacji oraz był odpowiedzialny za analizę i interpretację danych). Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za udział eksperta w każdej kolejnej ewaluacji w roli eksperta ds. badań jakościowych wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. Funkcje dwóch różnych ekspertów może pełnić jedna osoba, o ile tylko spełnia łącznie wszystkie postawione dla tych ekspertów wymagania. Podobnie funkcję kierownika badania i eksperta może pełnić ta sama osoba, o ile tylko spełnia ona łącznie wymagania postawione zarówno dla kierownika oraz eksperta. Jedna osoba może pełnić co najwyżej dwie funkcje. ZADANIE NR 3 Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia co najmniej 3 osób, legitymujących się wyższym wykształceniem, które wykonywać będą zamówienie, w tym: a) Kierownika badania, który posiada udokumentowane doświadczenie w kierowaniu co najmniej 3 badaniami ewaluacyjnymi, z których co najmniej jedno dotyczyło systemu realizacji programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za kierowanie każdym kolejnym badaniem ewaluacyjnym przez kierownika wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. b) Co najmniej 1 eksperta ds. oceny/audytu procedur, który udokumentuje min. 3 letnie doświadczenie oraz brał w tym czasie udział przynajmniej w 2 badaniach ewaluacyjnych i/lub innych badaniach/ekspertyzach z wykorzystaniem socjologicznych metod badawczych. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za każdego dodatkowego eksperta oraz za każdy kolejny rok doświadczenia eksperta/ów wykonawca otrzyma dodatkowo po 1 pkt. c) Eksperta ds. badań ilościowych, posiadającego doświadczenie wynikające z realizacji co najmniej 3 badań, w których brał udział w analizie i interpretacji danych pochodzących z badań ilościowych - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za udział w każdej kolejnej analizie i interpretacji danych ilościowych ponad wskazane w opisie otrzyma dodatkowo 1 pkt. d) Eksperta ds. badań jakościowych, który brał udział w co najmniej 3 badaniach ewaluacyjnych w roli eksperta ds. badań jakościowych (brał udział w konstrukcji narzędzi badawczych lub ich realizacji oraz był odpowiedzialny za analizę i interpretację danych). Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt a za udział eksperta w każdym kolejnym badaniu w roli eksperta ds. badań jakościowych wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. Funkcje dwóch różnych ekspertów może pełnić jedna osoba, o ile tylko spełnia łącznie wszystkie postawione dla tych ekspertów wymagania. Podobnie funkcję kierownika badania i eksperta może pełnić ta sama osoba, o ile tylko spełnia ona łącznie wymagania postawione zarówno dla kierownika oraz eksperta. Jedna osoba może pełnić co najwyżej dwie funkcje.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
dialog konkurencyjny.


IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:
3.

Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu

Dla zadania nr 1 1. W przypadku warunku dotyczącego posiadanego doświadczenia, zamawiający będzie stosował następujące zasady przydzielania punktów: Doświadczenie wykonawcy. Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za każde kolejne badanie z oceny projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach programów finansowanych ze środków UE wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. W przypadku WYKAZU OSÓB PRZEWIDZIANYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA: a/ kierownik badania- za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za kierowanie każdym kolejnym badaniem ewaluacyjnym przez kierownika wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. b/ ekspert ds. oceny merytorycznej i technicznej projektów inwestycyjnych -za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za każdego dodatkowego eksperta oraz za każdy kolejny rok doświadczenia eksperta/ów wykonawca otrzyma dodatkowo po 1 pkt. c/ ekspert ds. badań ilościowych - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za udział w każdej kolejnej analizie i interpretacji danych ilościowych ponad wskazane w opisie otrzyma dodatkowo 1 pkt. d/ ekspert ds. badań jakościowych -za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za udział eksperta w każdej kolejnej ewaluacji w roli eksperta ds. badań jakościowych wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. Funkcje dwóch różnych ekspertów może pełnić jedna osoba, o ile tylko spełnia łącznie wszystkie postawione dla tych ekspertów wymagania. Podobnie funkcję kierownika badania i eksperta może pełnić ta sama osoba, o ile tylko spełnia ona łącznie wymagania postawione zarówno dla kierownika oraz eksperta. Jedna osoba może pełnić co najwyżej dwie funkcje. Żaden z członków Zespołu Badawczego nie może być pracownikiem lub doradcą w Instytucji Audytowej i Instytucji Certyfikującej oraz Instytucji Zarzadzajacej w ramach systemu realizacji RPO WZ. ZADANIE NR 2 1. W przypadku warunku dotyczącego posiadanego doświadczenia, zamawiający będzie stosował następujące zasady przydzielania punktów: Doświadczenie wykonawcy.Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za każde kolejne badanie dotyczące systemów realizacji programów finansowanych ze środków UE wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. 2. W przypadku WYKAZU OSÓB PRZEWIDZIANYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA: a/ kierownika badania - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za kierowanie każdym kolejnym badaniem ewaluacyjnym przez kierownika wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. b/ ekspert ds. zarządzania zasobami ludzkimi - a spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za każdego dodatkowego eksperta oraz za każdy kolejny rok doświadczenia eksperta/ów wykonawca otrzyma dodatkowo po 1 pkt. c/ekspert ds. badań ilościowych - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za udział w każdej kolejnej analizie i interpretacji danych ilościowych ponad wskazane w opisie otrzyma dodatkowo 1 pkt. d/ ekspert ds. jakościowych badań społecznych - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za udział eksperta w każdej kolejnej ewaluacji w roli eksperta ds. badań jakościowych wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. Funkcje dwóch różnych ekspertów może pełnić jedna osoba, o ile tylko spełnia łącznie wszystkie postawione dla tych ekspertów wymagania. Podobnie funkcję kierownika badania i eksperta może pełnić ta sama osoba, o ile tylko spełnia ona łącznie wymagania postawione zarówno dla kierownika oraz eksperta. Jedna osoba może pełnić co najwyżej dwie funkcje. Żaden z członków Zespołu Badawczego nie może być pracownikiem lub doradcą w Instytucji Audytowej i Instytucji Certyfikującej oraz Instytucji Zarządzającej w ramach systemu realizacji RPO WZ. ZADANIE NR 3 1. W przypadku warunku dotyczącego posiadanego doświadczenia, zamawiający będzie stosował następujące zasady przydzielania punktów: Doświadczenie wykonawcy.Za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za każde kolejne badanie dotyczące systemów realizacji programów finansowanych ze środków UE wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. 2. W przypadku WYKAZU OSÓB PRZEWIDZIANYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA: a) Kierownik badania -za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za kierowanie każdym kolejnym badaniem ewaluacyjnym przez kierownika wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. b/ ekspert ds. oceny/audytu procedur - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za każdego dodatkowego eksperta oraz za każdy kolejny rok doświadczenia eksperta/ów wykonawca otrzyma dodatkowo po 1 pkt. c/ Ekspert ds. badań ilościowych - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za udział w każdej kolejnej analizie i interpretacji danych ilościowych ponad wskazane w opisie otrzyma dodatkowo 1 pkt. d/ ekspert ds. badań jakościowych - za spełnienie tego warunku wykonawca otrzyma 1 pkt, a za udział eksperta w każdym kolejnym badaniu w roli eksperta ds. badań jakościowych wykonawca otrzyma dodatkowo 1 pkt. Żaden z członków Zespołu Badawczego nie może być pracownikiem lub doradcą w Instytucji Audytowej i Instytucji Certyfikującej oraz Instytucji Zarządzającej w ramach systemu realizacji RPO WZ. Zamawiający zakwalifikuje do dalszego etapu przedmiotowego postępowania do każdego zadania 3 wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. W przypadku złożenia do każdego zadania wniosków przez więcej niż 3 wykonawców zamawiający wybierze wykonawców, którzy otrzymają najwyższe oceny spełniania warunków w oparciu o zasady przyznawania punktów opisane przy wybranych warunkach szczególnych udziału w postępowaniu. W przypadku uzyskania przez kilku wykonawców takiej samej liczby punktów, która będzie plasowała ich na 3 miejscu zamawiający zakwalifikuje do dalszego etapu przedmiotowego postępowania wszystkich tych wykonawców. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, będzie mniejsza lub równa 3, Zamawiający zakwalifikuje do dalszego etapu przedmiotowego postępowania wszystkich Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu. Każdy z Wykonawców może złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na zadanie nr 1, na zadanie nr 2, na zadanie nr 3, czyli na jedno zadanie, na dwa zadania lub trzy zadania.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - termin realizacji - 30
  • 3 - koncepcja badania - 20


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Stosownie do treści art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: 1) konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy na skutek wystąpienia przeszkód niezależnych od woli stron (np. niekorzystne warunki atmosferyczne, zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia, a w szczególności mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. siły wyższej w rozumieniu kodeksu cywilnego, wystąpienie gwałtownej dekoniunktury, lub kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej), 2) konieczności dostosowania postanowień umownych do zmian wynikających z nowelizacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa z uwagi na brak możliwości realizacji umowy wedle pierwotnej jej treści, lub z uwagi na rażącą stratę grożącą jednej ze Stron, 3) zmian redakcyjnych Umowy, lub zmian będących następstwem zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych oraz zmian dotyczących wskazania przedstawicieli stron wyznaczonych do prowadzenia spraw związanych z realizacją umowy, 4) zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszty ponoszone przez Zamawiającego, 5) konieczności zmiany sposobu wzajemnych rozliczeń i numerów rachunków bankowych. 3. Wszelkie zmiany wprowadzane do niniejszej umowy dokonywane będą z poszanowaniem zasad i obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności z art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zasad ogólnych określonych tą ustawą. 4. Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić jedynie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 5. Zmiana ustawowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) zostanie uwzględniona przez Strony bez konieczności dokonywania zmiany umowy.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Na tym etapie nie ma jeszcze Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Na tym etapie nie ma jeszcze Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.


IV.4.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
ZADANIE NR 1- Oczekiwane produkty i rezultaty. Głównym rezultatem badania jest przedstawienie przez Wykonawcę Raportu końcowego z ewaluacji, zawierającego odpowiedzi na pytania sformułowane w koncepcji badawczej). Zakłada się, że w trakcie realizacji badania Wykonawca przedstawi Zamawiającemu łącznie dwa raporty: 1. Raport wstępny końcowy, który będzie zawierał wstępne wyniki badania z analizy danych wtórnych i zrealizowanych metod badawczych, wnioski wyciągnięte na podstawie wyników oraz pierwsze nasuwające się ewaluatorom rekomendacje. Wykonawca przedłoży go w wersji elektronicznej w formacie .doc oraz .pdf . 2. Raport końcowy z realizacji badania. Wymaga się od Wykonawcy, aby raport końcowy z realizacji badania został przedłożony w dwóch egzemplarzach wydruku w kolorze oraz dwóch egzemplarzach na nośniku CD/DVD i zawierał co najmniej następujące elementy: 1) streszczenie raportu - nie więcej niż 5 stron A4, mogące stanowić samodzielny dokument (dodatkowo przetłumaczone na język angielski); 2) spis treści; 3) wprowadzenie; 4) opis zastosowanej metodologii oraz źródła, które zostały wykorzystane w badaniu; 5) opis wyników badania, ich analizy i interpretacje wraz z ogólnymi wnioskami i rekomendacjami (dokonany w oparciu o pytania badawcze) z położeniem nacisku na wskazanie najlepszych praktyk i propozycji usprawnień w nowej perspektywie finansowej; 6) aneksy przedstawiające m.in. szczegółowe rekomendacje oraz opis wybranej i zastosowanej metodologii, jak również inne informacje (wykorzystane narzędzia badawcze, projekt prezentacji multimedialnej). 7) bibliografię. Dodatkowo wraz z wstępnym raportem końcowym oraz raportem końcowym Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Tabelę wdrażania rekomendacji, służącą do monitorowania procesu wdrażania rekomendacji . Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag do raportów: wstępnego i końcowego. Na nośniku elektronicznym, na którym zostanie zamieszczony raport końcowy, Wykonawca dostarczy również prezentację multimedialną badania. Ponadto Wykonawca, w ramach umownego wynagrodzenia, będzie zobowiązany do przedstawienia maksymalnie dwóch prezentacji badania, w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego, o których poinformuje Wykonawcę z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Każdy raport z ewaluacji powinien być odpowiednio oznakowany. Na stronie tytułowej raportu powinny znajdować się, zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., flaga Unii Europejskiej, logo Programu Regionalnego, logo Narodowej Strategii Spójności, herb Województwa Zachodniopomorskiego, jak również odniesienie do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego tzn. napis: Badanie ewaluacyjne jest finansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007- 2013. Dokładne parametry ww. znaków graficznych zostaną szczegółowo omówione i przekazane mailowo lub na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym. Raport końcowy z badania oraz cały proces badawczy zostanie oceniony przez Zamawiającego zgodnie z Kartą oceny procesu i wyników badania ewaluacyjnego, stanowiącą załącznik nr 2 do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Planowane wykorzystanie wyników Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonego badania zostaną wykorzystane przez Instytucję Zarządzającą RPO WZ do wzmocnienia monitoringu zagrożonych projektów oraz opracowania zakresu wsparcia jakiego IZ RPO WZ może udzielić beneficjentom IPI. Upowszechnianie wyników Wyniki badania zostaną przedstawione m.in. na posiedzeniu Zachodniopomorskiego Komitetu Monitorującego, Zachodniopomorskiej Grupy Sterującej Ewaluacją. Raport z ewaluacji będzie dostępny na stronie internetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 (www.rpo.wzp.pl). ZADANIE NR 2 - Głównym rezultatem badania jest przedstawienie przez Wykonawcę Raportu końcowego z ewaluacji, zawierającego odpowiedzi na pytania postawione w koncepcji badawczej). Zakłada się, że w trakcie realizacji badania Wykonawca przedstawi Zamawiającemu łącznie dwa raporty: 1. Raport wstępny końcowy, który będzie zawierał wstępne wyniki badania z analizy danych wtórnych i zrealizowanych metod badawczych, wnioski wyciągnięte na podstawie wyników oraz pierwsze nasuwające się ewaluatorom rekomendacje. Wykonawca przedłoży go w wersji elektronicznej w formacie.doc oraz.pdf. 2. Raport końcowy z realizacji badania. Wymaga się od Wykonawcy, aby raport końcowy z realizacji badania został przedłożony w dwóch egzemplarzach wydruku w kolorze oraz dwóch egzemplarzach na nośniku CD/DVD i zawierał co najmniej następujące elementy: - spis treści, - streszczenie raportu - nie więcej niż 5 stron A4 w wersji polskiej i angielskiej, mogące stanowić samodzielny dokument - wprowadzenie, - opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywanych w badaniu, - opis wyników ewaluacji, dokonany w oparciu o pytania badawcze, - wnioski i rekomendacje, - aneksy przedstawiające zestawienia i analizę danych oraz opis wybranej i zastosowanej metodologii, jak również inne informacje (wykorzystane narzędzia badawcze, projekt prezentacji multimedialnej), - spis tabel i schematów - bibliografię. Dodatkowo wraz z wstępnym raportem końcowym oraz raportem końcowym Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Tabelę wdrażania rekomendacji, służącą do monitorowania procesu wdrażania rekomendacji . Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag do raportów: wstępnego i końcowego. Na nośniku elektronicznym, na którym zostanie zamieszczony raport końcowy, Wykonawca dostarczy również prezentację multimedialną badania. Ponadto Wykonawca, w ramach umownego wynagrodzenia, będzie zobowiązany do przedstawienia maksymalnie dwóch prezentacji badania, w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego, o których poinformuje Wykonawcę z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Dokładne parametry ww. znaków graficznych zostaną szczegółowo omówione i przekazane mailowo lub na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym. Raport końcowy z badania oraz cały proces badawczy zostanie oceniony przez Zamawiającego zgodnie z Kartą oceny procesu i wyników badania ewaluacyjnego. Raport końcowy z ewaluacji powinien być odpowiednio oznakowany. Na stronie tytułowej raportu powinny znajdować się, zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., flaga Unii Europejskiej, logo Programu Regionalnego, logo Narodowej Strategii Spójności, herb Województwa Zachodniopomorskiego, jak również odniesienie do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego tzn. napis: Badanie ewaluacyjne jest finansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007- 2013. Planowane wykorzystanie wyników Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonego badania zostaną wykorzystane przez Instytucję Zarządzającą RPO WZ do dokonania ewentualnych zmian we wdrażaniu działań w ramach Pomocy Technicznej RPO WZ oraz do aktualizacji systemu motywacyjnego. Upowszechnianie wyników Wyniki badania zostaną przedstawione m.in. na posiedzeniu Zachodniopomorskiego Komitetu Monitorującego, Zachodniopomorskiej Grupy Sterującej Ewaluacją oraz do wiadomości Instytucji Zarządzającej RPO WZ. ZADANIE NR 3 - Głównym rezultatem badania jest przedstawienie przez Wykonawcę Raportu końcowego z ewaluacji, zawierającego odpowiedzi na pytania sformułowane w koncepcji badawczej). Zakłada się, że w trakcie realizacji badania Wykonawca przedstawi Zamawiającemu łącznie dwa raporty: 1) Raport wstępny końcowy, który będzie zawierał wstępne wyniki badania z analizy danych wtórnych i zrealizowanych metod badawczych, wnioski wyciągnięte na podstawie wyników oraz pierwsze nasuwające się ewaluatorom rekomendacje. Wykonawca przedłoży go w wersji elektronicznej w formacie .doc oraz .pdf . 2) Raport końcowy z realizacji badania. Wymaga się od Wykonawcy, aby raport końcowy z realizacji badania został przedłożony w dwóch egzemplarzach wydruku w kolorze oraz dwóch egzemplarzach na nośniku CD/DVD i zawierał co najmniej następujące elementy: 1) streszczenie raportu - nie więcej niż 5 stron A4, mogące stanowić samodzielny dokument (dodatkowo przetłumaczone na język angielski); 2) spis treści; 3) wprowadzenie; 4) opis zastosowanej metodologii oraz źródła, które zostały wykorzystane w badaniu; 5) opis wyników badania, ich analizy i interpretacje wraz z ogólnymi wnioskami i rekomendacjami (dokonany w oparciu o pytania badawcze) z położeniem nacisku na wskazanie najlepszych praktyk i propozycji usprawnień w nowej perspektywie finansowej; 6) aneksy przedstawiające m.in. szczegółowe rekomendacje oraz opis wybranej i zastosowanej metodologii, jak również inne informacje (wykorzystane narzędzia badawcze, projekt prezentacji multimedialnej). 7) bibliografię. Dodatkowo wraz z wstępnym raportem końcowym oraz raportem końcowym Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Tabelę wdrażania rekomendacji, służącą do monitorowania procesu wdrażania rekomendacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag do raportów: wstępnego i końcowego. Na nośniku elektronicznym, na którym zostanie zamieszczony raport końcowy, Wykonawca dostarczy również prezentację multimedialną badania. Ponadto Wykonawca, w ramach umownego wynagrodzenia, będzie zobowiązany do przedstawienia maksymalnie dwóch prezentacji badania, w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego, o których poinformuje Wykonawcę z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Każdy raport z ewaluacji powinien być odpowiednio oznakowany. Na stronie tytułowej raportu powinny znajdować się, zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., flaga Unii Europejskiej, logo Programu Regionalnego, logo Narodowej Strategii Spójności, herb Województwa Zachodniopomorskiego, jak również odniesienie do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego tzn. napis: Badanie ewaluacyjne jest finansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007- 2013. Dokładne parametry ww. znaków graficznych zostaną szczegółowo omówione i przekazane mailowo lub na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym. Raport końcowy z badania oraz cały proces badawczy zostanie oceniony przez Zamawiającego zgodnie z Kartą oceny procesu i wyników badania ewaluacyjnego, stanowiącą załącznik nr 2 do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Planowane wykorzystanie wyników. Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonego badania zostaną wykorzystane przez Instytucję Zarządzającą RPO WZ do dokonania ewentualnych zmian w systemie monitoringu i ewaluacji RPO WZ. Upowszechnianie wyników. Wyniki badania zostaną przedstawione m.in. na posiedzeniu Zachodniopomorskiego Komitetu Monitorującego, Zachodniopomorskiej Grupy Sterującej Ewaluacją. Raport z ewaluacji będzie dostępny na stronie internetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 (www.rpo.wzp.pl)..


IV.4.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Zamawiający nie przewiduje przyznawania wykonawcom nagród określonych w art. 60c ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
18.08.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego WOiRZL, Wieloosobowe Stanowisko ds. Zamówień Publicznych, ul. Piłsudskiego 40-42, 70-421 Szczecin, pok. 343.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Realizacja zamówienia będzie finansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach 8 osi priorytetowej - Pomoc Techniczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Ocena zdolności beneficjentów do realizacji projektów wpisanych na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013 (tak zwana lista IPI).


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Cel główny Ocena zdolności beneficjentów do realizacji projektów wpisanych na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych i wpływu projektów indywidualnych na realizację RPO WZ na lata 2007 - 2013. Cele szczegółowe 1. Ocena dotychczasowego doświadczenia beneficjentów w realizacji większych projektów inwestycyjnych. 2. Ocena jakości struktur odpowiedzialnych za przygotowanie i realizację projektów w instytucjach beneficjentów. 3. Zidentyfikowanie obszarów krytycznych mających największe znaczenie dla wdrożenia poszczególnych projektów (zagrożenia i szanse). 4. Ocena stanu przygotowania projektów w ramach IPI w odniesieniu do zaplanowanego harmonogramu realizacji i podpisanych preumów. 5. Ocena wpływu projektów indywidualnych na realizację celów i wskaźników programowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 Zakres badania Zakres przedmiotowy Badaniem zostaną objęte wszystkie projekty ujęte na aktualnej Indykatywnej Liście Projektów Indywidualnych. Zakres terytorialny Badaniu podlegają projekty realizowane na terenie województwa zachodniopomorskiego. Zakres czasowy Badanie dotyczy projektów umieszczonych na liście IPI w latach 2006 - 2010 Zakres ewaluacji - kwestie i pytania ewaluacyjne 1. Jakie doświadczenie mają Beneficjenci w realizacji projektów? Jaki wpływ na realizację projektów IPI ma nabyte doświadczenie? a. Czy są beneficjenci, którzy w ogóle nie mają doświadczenia w realizacji projektów dofinansowanych ze środków UE? Jakie zagrożenia dla realizacji projektu IPI niesie ze sobą brak takiego doświadczenia? Jak beneficjent i lub IZ RPO WZ może temu przeciwdziałać? 2. Jaka jest zdolność instytucji beneficjentów do przygotowania i realizacji projektów IPI? a. Czy zasoby kadrowe przypisane do projektu są wystarczające? b. Czy system monitorowania realizacji projektu pozwala na identyfikację problemów we wdrażaniu projektu oraz szybką i skuteczną reakcję beneficjenta? 3. Jakie obszary krytyczne mają największe znaczenie dla wdrożenia poszczególnych projektów? Jakie czynniki sukcesu lub porażki zostały zidentyfikowane? a. Czy beneficjent identyfikuje ryzyka i zagrożenia dla realizacji projektu i potrafi im przeciwdziałać? b. Jakie problemy beneficjenci napotykają w trakcie wdrażania projektów IPI? 4. Jaki jest stan przygotowania poszczególnych projektów w odniesieniu do zaplanowanego harmonogramu realizacji? a. Czy beneficjent jest zdolny do realizacji projektu zgodnie z założonym harmonogramem? b. W których projektach występuje zagrożenie nie zrealizowania go w terminie i dlaczego? 5. W jakim stopniu procedury IZ RPO WZ zapewniają sprawną realizację monitoringu w zakresie projektów indywidualnych? Czy występują problemy w realizacji tych procedur, a jeśli tak, to jakie i jak je rozwiązać? 6. Czy istnieje potrzeba wprowadzenia zmian w procedurach monitoringu IZ RPO WZ w celu usprawnienia realizowanych zadań? Jeśli tak, to jakie zmiany w procedurach usprawniłyby procesy w zakresie monitoringu? 7. Czy narzędzia, jakimi dysponuje Instytucja Zarządzająca, pozwalają na szczegółowy monitoring projektów IPI w ramach RPO WZ oraz dają wyczerpujące informacje o postępie wdrażania projektów indywidualnych w województwie zachodniopomorskim? Jeśli nie to jak można je udoskonalić? 8. Jaki jest wpływ projektów indywidualnych na realizację celu głównego i celów szczegółowych RPOWZ na lata 2007-2013 oraz wskaźników programowych? 9. Jak wskaźniki ujęte w projektach indywidualnych wpływają na realizację RPO WZ w poszczególnych latach? Jako efekt przeprowadzonego badania, oprócz ogólnej analizy wyników badania, IZ RPO WZ powinna otrzymać analizę każdego projektu z listy IPI uwzględniającą odpowiedzi na powyższe pytania. Powyższe pytania powinny zostać zweryfikowane przez Wykonawcę. Katalog pytań jest otwarty. Zostanie on zweryfikowany oraz zmieniony poszerzony w wyniku udzielenia zamówienia publicznego w trybie dialogu konkurencyjnego. Kryteria ewaluacyjne Skuteczność - badanie projektów IPI powinno być przeprowadzone głównie pod kątem tego kryterium. Wyniki badania powinny dać odpowiedź na podstawowe pytanie tj. czy projekty są skutecznie wdrażane i czy są lub mogą się pojawić problemy zagrożenia w ich realizacji. Trafność - rozumiana jako adekwatność projektów ujętych na liście IPI do celów Programu. Wyniki badania powinny dać odpowiedź na pytanie czy projekty IPI zostały trafnie dobrane pod kątem realizacji celów Programu? Wykonawca może zaproponować inne lub dodatkowe kryteria ewaluacyjne. Wykonawca powinien zapoznać się z następującymi dokumentami programowymi i strategicznymi: 1. Rozporządzenie Rady WE nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. oraz 1828 z dnia 8 grudnia 2006 r. 2. Ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2006 r.) nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. nr 140, poz. 984 z pózn. zm.), 3. Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013, 4. Uszczegółowienie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013, 5. Indykatywna Lista Projektów Indywidualnych dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013, 6. Dokumentacja konkursowa dotycząca konkursów ogłoszonych dla projektów indywidualnych w ramach RPO WZ. 7. Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie jednolitego systemu zarządzania i monitorowania projektów indywidualnych Oczekiwana metodologia Zamawiający oczekuje, że Wykonawca zaproponuje metodologię, którą zastosuje podczas realizacji przedmiotowego badania. Metodologia zostanie opracowana po przeprowadzeniu dialogu konkurencyjnego i zostanie przedstawiona w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia w ramach kolejnego etapu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Głównym rezultatem badania jest przedstawienie przez Wykonawcę Raportu końcowego z ewaluacji, zawierającego odpowiedzi na pytania sformułowane w koncepcji badawczej. Zakłada się, że w trakcie realizacji badania Wykonawca przedstawi Zamawiającemu łącznie dwa raporty: 1. Raport wstępny końcowy, który będzie zawierał wstępne wyniki badania z analizy danych wtórnych i zrealizowanych metod badawczych, wnioski wyciągnięte na podstawie wyników oraz pierwsze nasuwające się ewaluatorom rekomendacje. Wykonawca przedłoży go w wersji elektronicznej w formacie .doc oraz .pdf . 2. Raport końcowy z realizacji badania. Wymaga się od Wykonawcy, aby raport końcowy z realizacji badania został przedłożony w dwóch egzemplarzach wydruku w kolorze oraz dwóch egzemplarzach na nośniku CD,DVD i zawierał co najmniej następujące elementy: 1) streszczenie raportu - nie więcej niż 5 stron A4, mogące stanowić samodzielny dokument (dodatkowo przetłumaczone na język angielski); 2) spis treści; 3) wprowadzenie; 4) opis zastosowanej metodologii oraz źródła, które zostały wykorzystane w badaniu; 5) opis wyników badania, ich analizy i interpretacje wraz z ogólnymi wnioskami i rekomendacjami (dokonany w oparciu o pytania badawcze) z położeniem nacisku na wskazanie najlepszych praktyk i propozycji usprawnień w nowej perspektywie finansowej; 6) aneksy przedstawiające m.in. szczegółowe rekomendacje oraz opis wybranej i zastosowanej metodologii, jak również inne informacje (wykorzystane narzędzia badawcze, projekt prezentacji multimedialnej). 7) bibliografię. Dodatkowo wraz z wstępnym raportem końcowym oraz raportem końcowym Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Tabelę wdrażania rekomendacji, służącą do monitorowania procesu wdrażania rekomendacji opracowaną według wzoru określonego w załączniku nr 1 do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag do raportów: wstępnego i końcowego. Na nośniku elektronicznym, na którym zostanie zamieszczony raport końcowy, Wykonawca dostarczy również prezentację multimedialną badania. Ponadto Wykonawca, w ramach umownego wynagrodzenia, będzie zobowiązany do przedstawienia maksymalnie dwóch prezentacji badania, w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego, o których poinformuje Wykonawcę z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Każdy raport z ewaluacji powinien być odpowiednio oznakowany. Na stronie tytułowej raportu powinny znajdować się, zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828 z dnia 8 grudnia 2006 r., flaga Unii Europejskiej, logo Programu Regionalnego, logo Narodowej Strategii Spójności, herb Województwa Zachodniopomorskiego, jak również odniesienie do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego tzn. napis: Badanie ewaluacyjne jest finansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007- 2013. Dokładne parametry ww. znaków graficznych zostaną szczegółowo omówione i przekazane mailowo lub na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym. Raport końcowy z badania oraz cały proces badawczy zostanie oceniony przez Zamawiającego zgodnie z Kartą oceny procesu i wyników badania ewaluacyjnego, stanowiącą załącznik nr 2 do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Planowane wykorzystanie wyników Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonego badania zostaną wykorzystane przez Instytucję Zarządzającą RPO WZ do wzmocnienia monitoringu zagrożonych projektów oraz opracowania zakresu wsparcia jakiego IZ RPO WZ może udzielić beneficjentom IPI. Upowszechnianie wyników Wyniki badania zostaną przedstawione m.in. na posiedzeniu Zachodniopomorskiego Komitetu Monitorującego, Zachodniopomorskiej Grupy Sterującej Ewaluacją. Raport z ewaluacji będzie dostępny na stronie internetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 (www.rpo.wzp.pl.).


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    73.11.00.00-6.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Termin realizacji - 30
    • 3. Koncepcja badania - 20


CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Ocena efektywności i skuteczności wdrażania Pomocy Technicznej w ramach RPO WZ na lata 2007- 2013 i poziomu kosztów administracyjnych zarządzania i wdrażania RPO WZ 2007-2013,.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Cel główny: Ocena zasadności i efektywności poniesienia kosztów zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 w ramach 8 Osi priorytetowej Pomoc Techniczna. Cele szczegółowe: 1. Ocena bezpośrednich efektów wdrażania Pomocy Technicznej ze względu na system instytucjonalny RPO WZ. 2. Identyfikacja innych, istotnych obszarów wykorzystania środków Pomocy Technicznej RPO WZ. 3. Analiza systemu finansowania i rozliczania projektów realizowanych w ramach Pomocy Technicznej. 4. Ocena efektywności finansowania ekspertów Komisji Oceniających Projekty. 5. Ocena planowania budżetu Pomocy Technicznej na dany rok oraz poziomu jego realizacji. 6. Ocena przygotowania merytorycznego pracowników finansowanych w ramach Pomocy Technicznej. 7. Ocena systemu motywacyjnego RPO WZ. 8. Identyfikacja istotnych obszarów zadań, w których IZ RPO WZ powinna jeszcze zaangażować środki Pomocy Technicznej, aby wzmocnić swój potencjał instytucjonalny. 9. Sformułowanie rekomendacji dla Instytucji Zarządzającej. Zakres badania Zakres przedmiotowy: Przedmiotem badania jest analiza poziomu kosztów zarządzania i wdrażania RPO WZ na lata 2007-2013, pochodzących ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Pomocy Technicznej oraz ocena zasadności i efektywności ich poniesienia. Zakres czasowy: Od początku wdrażania Programu (od roku 2007) do momentu realizacji badania tj. września -października 2010 roku. Ponadto, okres 2011-2013 będzie dotyczył oceny zaplanowanego poziomu środków. Kryteria oceny Głównym kryterium oceny jakimi powinien posługiwać się Wykonawca w trakcie przeprowadzania badania będzie: Skuteczność - rozumiana jako efektywne wsparcie zarządzania i wdrażania RPO WZ na lata 2007-2013 poprzez m.in. zapewnienie odpowiedniego potencjału instytucjonalnego Instytucji Zarządzającej RPO WZ. Pytania ewaluacyjne Obszar 1: Wdrażanie Pomocy Technicznej Jakie są bezpośrednie efekty wdrażania Pomocy Technicznej? W jakim stopniu zostały wykorzystane środki przewidziane na Pomoc Techniczną w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013? Jeśli jest niski, to jakie zmiany należy wprowadzić, aby poziom wykorzystania środków w ramach Pomocy Technicznej był wyższy i bardziej efektywny? Jakie są obszary w których Pomoc Techniczna nie została wykorzystana a powinna? Czy istnieją bariery w realizacji działań w ramach Pomocy Technicznej? Jeśli tak, to jakie i jak je usunąć? Obszar 2: Budżet Pomocy Technicznej W jakim stopniu budżet przeznaczony na realizację Pomocy Technicznej został racjonalnie i efektywnie rozplanowany? Czy grupy wydatków zostały prawidłowo określone? Jeśli nie, to dlaczego? Obszar 3: Poziom kosztów administracyjnych i wdrażania RPO WZ Czy ilość pracowników zajmujących się obsługą Pomocy Technicznej w IZ RPO WZ jest odpowiednia? Jeśli nie, to ilu pracowników powinno zostać zaangażowanych? Jakie kwalifikacje mają pracownicy zatrudnieni przy realizacji RPO WZ? Czy pracownicy otrzymują wynagrodzenie adekwatne do posiadanych kwalifikacji i doświadczenia? Jakie jest powiązanie między systemem ocen pracowniczych z poziomem wynagrodzeń i systemem szkoleń dla pracowników? Jakie potrzeby szkoleniowe mają pracownicy Instytucji Zarządzającej RPO WZ? Jakie są koszty zapewnienia kadr w ramach RPO WZ na lata 2007-2013? Czy w opinii ewaluatora są one relatywnie niskie, czy wysokie? Jakie są koszty zapewnienia sprzętu w ramach RPO WZ na lata 2007-2013? Czy w opinii ewaluatora są one relatywnie niskie, czy wysokie? Jakie są koszty finansowania ekspertów KOP w ramach RPO WZ na lata 2007-2013? Czy w opinii ewaluatora są one relatywnie niskie, czy wysokie? Czy są one zasadne? W jakim stopniu lokalny system informatyczny jest dopasowany do potrzeb zarządzania, wdrażania, monitorowania i kontroli RPO WZ? Czy są obszary, w których działalność systemu mogłaby być rozszerzona? Katalog pytań jest otwarty. Wykonawca w oparciu o swoje doświadczenie, mając na uwadze cel badania, powinien zweryfikować powyższe pytania i może zaproponować dodatkowe zagadnienia, które powinny zostać przeanalizowane. Wykonawca powinien przedstawić ewentualne propozycje w składanej ofercie. Wykonawca powinien przeprowadzić badanie ewaluacyjne w oparciu o: 1/ Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. oraz 1828 z dnia 8 grudnia 2006 r. 2/ Ustawę z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2006 r.nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. nr 140, poz. 984 z pózn. zm.), 3/ RPO WZ na lata 2007-2013, 4/ Uszczegółowienie RPO WZ na lata 2007-2013, 5/ Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie korzystania z Pomocy Technicznej, 6/ Roczne Plany Realizacji Działań w ramach Pomocy Technicznej RPO WZ, 7/ Sprawozdania z realizacji RPO WZ Wykonawca powinien się też zapoznać z raportami innych badań ewaluacyjnych przeprowadzonych przez IZ RPO WZ, które są dostępne na stronie internetowej www.rpo.wzp.pl w zakładce Ewaluacja. Głównym rezultatem badania jest przedstawienie przez Wykonawcę Raportu końcowego z ewaluacji, zawierającego odpowiedzi na pytania sformułowane w koncepcji badawczej. Zakłada się, że w trakcie realizacji badania Wykonawca przedstawi Zamawiającemu łącznie dwa raporty: Raport wstępny końcowy, który będzie zawierał wstępne wyniki badania z analizy danych wtórnych i zrealizowanych metod badawczych, wnioski wyciągnięte na podstawie wyników oraz pierwsze nasuwające się ewaluatorom rekomendacje. Wykonawca przedłoży go w wersji elektronicznej w formacie.doc oraz.pdf. Raport końcowy z realizacji badania. Wymaga się od Wykonawcy, aby raport końcowy z realizacji badania został przedłożony w dwóch egzemplarzach wydruku w kolorze oraz dwóch egzemplarzach na nośniku CD/DVD i zawierał co najmniej następujące elementy: - spis treści, - streszczenie raportu - nie więcej niż 5 stron A4 w wersji polskiej i angielskiej, mogące stanowić samodzielny dokument - wprowadzenie, - opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywanych w badaniu, - opis wyników ewaluacji, dokonany w oparciu o pytania badawcze, - wnioski i rekomendacje, - aneksy przedstawiające zestawienia i analizę danych oraz opis wybranej i zastosowanej metodologii, jak również inne informacje (wykorzystane narzędzia badawcze, projekt prezentacji multimedialnej), - spis tabel i schematów - bibliografię. Dodatkowo wraz z wstępnym raportem końcowym oraz raportem końcowym Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Tabelę wdrażania rekomendacji, służącą do monitorowania procesu wdrażania rekomendacji opracowaną według wzoru określonego w załączniku nr 2 do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag do raportów: wstępnego i końcowego. Na nośniku elektronicznym, na którym zostanie zamieszczony raport końcowy, Wykonawca dostarczy również prezentację multimedialną badania. Ponadto Wykonawca, w ramach umownego wynagrodzenia, będzie zobowiązany do przedstawienia maksymalnie dwóch prezentacji badania, w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego, o których poinformuje Wykonawcę z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Dokładne parametry ww. znaków graficznych zostaną szczegółowo omówione i przekazane mailowo lub na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym. Raport końcowy z badania oraz cały proces badawczy zostanie oceniony przez Zamawiającego zgodnie z Kartą oceny procesu i wyników badania ewaluacyjnego, stanowiącą załącznik nr 3 do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Raport końcowy z ewaluacji powinien być odpowiednio oznakowany. Na stronie tytułowej raportu powinny znajdować się, zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., flaga Unii Europejskiej, logo Programu Regionalnego, logo Narodowej Strategii Spójności, herb Województwa Zachodniopomorskiego, jak również odniesienie do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego tzn. napis: Badanie ewaluacyjne jest finansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007- 2013. Planowane wykorzystanie wyników Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonego badania zostaną wykorzystane przez Instytucję Zarządzającą RPO WZ do dokonania ewentualnych zmian we wdrażaniu działań w ramach Pomocy Technicznej RPO WZ oraz do aktualizacji systemu motywacyjnego. Upowszechnianie wyników Wyniki badania zostaną przedstawione m.in. na posiedzeniu Zachodniopomorskiego Komitetu Monitorującego, Zachodniopomorskiej Grupy Sterującej Ewaluacją oraz do wiadomości Instytucji Zarządzającej RPO WZ..


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    73.11.00.00-6.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Termin realizacji - 30
    • 3. Koncepcja badania - 20


CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Ocena zdolności monitoringu i ewaluacji we wdrażaniu RPO WZ na lata 2007-2013 oraz systemu wdrażania rekomendacji wykonanych badań ewaluacyjnych..


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Cel główny Ocena systemu monitorowania oraz ewaluacji RPO WZ wraz z systemem wdrażania rekomendacji z badań ewaluacyjnych. Cele szczegółowe 1. Ocena rozwiązań systemowych i potencjału administracyjnego w ramach monitoringu i ewaluacji RPO WZ 2. Ocena realizacji procesów monitoringu i ewaluacji wraz z systemem wdrażania rekomendacji 3. Ocena wykorzystania monitoringu, ewaluacji i rekomendacji w zarządzaniu i wdrażaniu RPO WZ 4. Ocena trafności i użyteczności rekomendacji zawartych w zrealizowanych badaniach ewaluacyjnych. 5. Ocena wpływu wdrożonych rekomendacji na realizację RPO WZ 6. Identyfikacja ewentualnych barier i problemów w realizacji monitoringu i ewaluacji RPO WZ oraz przedstawienie propozycji zmian i nowych rozwiązań. Zakres badania Zakres przedmiotowy Przedmiotem badania jest analiza systemu monitoringu i ewaluacji RPO WZ wraz z systemem wdrażania rekomendacji z badań ewaluacyjnych. Zakres czasowy Od początku wdrażania Programu (od roku 2007) do momentu rozpoczęcia realizacji badania. Kryteria i pytania ewaluacyjne Kryteria ewaluacyjne 1/ Trafność rozumiana jako trafne zaprojektowanie systemu monitoringu i ewaluacji w odniesieniu do wymagań prawnych oraz potrzeb informacyjnych Instytucji Zarządzającej RPO WZ 2/ Skuteczność rozumiana jako sprawne realizowanie procesów monitoringu i ewaluacji; gromadzenie danych i informacji przydatnych z punktu widzenia zarządzania i wdrażania Programu; możliwość odpowiednio szybkiego wychwycenia problemów w realizacji RPO WZ oraz reakcji IZ RPO WZ Wykonawca może zaproponować inne lub dodatkowe kryteria ewaluacyjne. Pytania ewaluacyjne I. Monitoring i sprawozdawczość Obszar 1: Ocena rozwiązań systemowych, procedur i potencjału administracyjnego 1. W jakim stopniu procedury zapewniają sprawną realizację monitoringu i sprawozdawczości, zwłaszcza pod kątem gromadzenia potrzebnych informacji i danych? Czy występują problemy w realizacji tych procedur, a jeśli tak, to jakie i jak je rozwiązać? 2. W jakim stopniu obowiązujące procedury w zakresie monitoringu są przejrzyste, jasne i zrozumiałe dla pracowników zaangażowanych w realizację procesu monitorowania RPO WZ? 3. Czy istnieje potrzeba wprowadzenia zmian w procedurach monitoringu i sprawozdawczości w celu usprawnienia realizowanych zadań? Jeśli tak, to jakie zmiany w procedurach usprawniłyby procesy w zakresie monitoringu i sprawozdawczości? 4. W jakim stopniu IZ RPO WZ jest w stanie zidentyfikować bariery i problemy w realizacji RPO WZ i podjąć w odpowiednim czasie działania korygujące? 5. Czy zasoby kadrowe IZ RPO WZ są wystarczające do realizacji procedur? 6. Jak powinien wyglądać system monitorowania pomocy publicznej po przystąpieniu województwa zachodniopomorskiego do systemu SHRIMP? Obszar 2: Ocena narzędzi wykorzystywanych w monitoringu 1. Czy narzędzia, jakimi dysponuje Instytucja Zarządzająca, pozwalają na szczegółowy monitoring prowadzonych działań w ramach RPO WZ oraz dają wyczerpujące informacje o postępie wdrażania Programu w województwie zachodniopomorskim? 2. W jakim stopniu dostępne narzędzia informatyczne pozwalają skutecznie monitorować wdrażanie RPO WZ? 3. Czy Lokalny System Informatyczny (LSI) oraz KSI pozwalają uzyskać dane niezbędne dla procesu monitoringu i sprawozdawczości? Jeżeli nie, to jakie bariery występują w procesie pozyskiwania danych? 4. Jakie rozwiązania techniczne lub organizacyjne pozwoliłyby na usprawnienie procesu wprowadzania i przetwarzania danych sprawozdawczych w ramach RPO WZ? Obszar 3: Ocena wykorzystania monitoringu w zarządzaniu i wdrażaniu RPO WZ 1. W jakim stopniu dane i informacje pozyskane z monitoringu są wykorzystywane do podejmowania decyzji związanych z zarządzaniem i wdrażaniem Programu? 2. Czy są obszary, w których IZ RPO WZ pozyskuje niewystarczającą ilość danych i informacji z monitoringu? Jeśli tak, to które i w jaki sposób można uzupełnić system monitoringu w tym zakresie? II. Ewaluacja Obszar 1: Ocena rozwiązań systemowych, procedur i potencjału administracyjnego 1. W jakim stopniu procedury zapewniają sprawną realizację ewaluacji? Czy występują problemy w realizacji tych procedur, a jeśli tak, to jakie i jak je rozwiązać? 2. W jakim stopniu obowiązujące procedury w zakresie ewaluacji są przejrzyste, jasne i zrozumiałe dla pracowników zaangażowanych w realizację procesu ewaluacji RPO WZ? 3. Czy zasoby kadrowe IZ RPO WZ są wystarczające do realizacji działań ewaluacyjnych? Obszar 2: Ocena wykorzystania ewaluacji w zarządzaniu i wdrażaniu RPO WZ 1. W jakim stopniu wyniki badań ewaluacyjnych są wykorzystywane w ramach systemu zarządzania i kontroli RPO WZ? 2. W jaki sposób wdrożone rekomendacje wpłynęły na zmiany w realizacji RPO WZ? 3. Czy pojawiły się negatywne efekty wdrożenia rekomendacji? Jeśli tak to jakie? 4. Czy na efekty wdrożenia rekomendacji miały wpływ również inne czynniki? Jeśli tak, to jakie i w jakim stopniu? III. ZKM i ZGSE 1. W jaki sposób informacje z systemu monitoringu i ewaluacji wpływają na podejmowanie decyzji i formułowanie rekomendacji przez członków ZKM i ZGSE dla IZ RPO WZ? Katalog pytań jest otwarty i zostanie zweryfikowany i ewentualnie zmieniony, poszerzony w wyniku dialogu konkurencyjnego w ramach postępowania przetargowego. Wykonawca przed realizacją badania powinien zapoznać się co najmniej z następującymi dokumentami: 1/ Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083 z dnia 11 lipca 2006 r. oraz 1828 z dnia 8 grudnia 2006 r. 2/ Ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2006 r.nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. nr 140, poz. 984 z pózn. zm.), 3/ RPO WZ na lata 2007-2013 (dostępny na stronie www.rpo.wzp.pl), 4/ Uszczegółowienie RPO WZ na lata 2007-2013 (dostępne na stronie www.rpo.wzp.pl), 5/ Wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie sprawozdawczości, wytycznymi dotyczącymi komitetów monitorujących oraz wytycznymi nr 6 w zakresie ewaluacji programów operacyjnych na lata 2007-2013 Wykonawca powinien się też zapoznać z raportami innych badań ewaluacyjnych przeprowadzonych przez IZ RPO WZ, które są dostępne na stronie internetowej www.rpo.wzp.pl w zakładce Ewaluacja. Założenia metodologiczne Założenia metodologiczne zostaną opracowane po przeprowadzeniu dialogu konkurencyjnego i przedstawione w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia w ramach kolejnego etapu postępowania przetargowego. Głównym rezultatem badania jest przedstawienie przez Wykonawcę Raportu końcowego z ewaluacji, zawierającego odpowiedzi na pytania postawione w koncepcji badawczej. Zakłada się, że w trakcie realizacji badania Wykonawca przedstawi Zamawiającemu łącznie dwa raporty: 1) Raport wstępny końcowy, który będzie zawierał wstępne wyniki badania z analizy danych wtórnych i zrealizowanych metod badawczych, wnioski wyciągnięte na podstawie wyników oraz pierwsze nasuwające się ewaluatorom rekomendacje. Wykonawca przedłoży go w wersji elektronicznej w formacie .doc oraz .pdf . 2) Raport końcowy z realizacji badania. Wymaga się od Wykonawcy, aby raport końcowy z realizacji badania został przedłożony w dwóch egzemplarzach wydruku w kolorze oraz dwóch egzemplarzach na nośniku CD/DVD i zawierał co najmniej następujące elementy: 1) streszczenie raportu - nie więcej niż 5 stron A4, mogące stanowić samodzielny dokument (dodatkowo przetłumaczone na język angielski); 2) spis treści; 3) wprowadzenie; 4) opis zastosowanej metodologii oraz źródła, które zostały wykorzystane w badaniu; 5) opis wyników badania, ich analizy i interpretacje wraz z ogólnymi wnioskami i rekomendacjami (dokonany w oparciu o pytania badawcze) z położeniem nacisku na wskazanie najlepszych praktyk i propozycji usprawnień w nowej perspektywie finansowej; 6) aneksy przedstawiające m.in. szczegółowe rekomendacje oraz opis wybranej i zastosowanej metodologii, jak również inne informacje (wykorzystane narzędzia badawcze, projekt prezentacji multimedialnej). 7) bibliografię. Dodatkowo wraz z wstępnym raportem końcowym oraz raportem końcowym Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Tabelę wdrażania rekomendacji, służącą do monitorowania procesu wdrażania rekomendacji opracowaną według wzoru określonego w załączniku nr 1 do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag do raportów: wstępnego i końcowego. Na nośniku elektronicznym, na którym zostanie zamieszczony raport końcowy, Wykonawca dostarczy również prezentację multimedialną badania. Ponadto Wykonawca, w ramach umownego wynagrodzenia, będzie zobowiązany do przedstawienia maksymalnie dwóch prezentacji badania, w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego, o których poinformuje Wykonawcę z siedmiodniowym wyprzedzeniem. Każdy raport z ewaluacji powinien być odpowiednio oznakowany. Na stronie tytułowej raportu powinny znajdować się, zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., flaga Unii Europejskiej, logo Programu Regionalnego, logo Narodowej Strategii Spójności, herb Województwa Zachodniopomorskiego, jak również odniesienie do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego tzn. napis: Badanie ewaluacyjne jest finansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007- 2013. Dokładne parametry ww. znaków graficznych zostaną szczegółowo omówione i przekazane mailowo lub na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym. Raport końcowy z badania oraz cały proces badawczy zostanie oceniony przez Zamawiającego zgodnie z Kartą oceny procesu i wyników badania ewaluacyjnego, stanowiącą załącznik nr 2 do Opisu Przedmiotu Zamówienia. Planowane wykorzystanie wyników. Wnioski i rekomendacje z przeprowadzonego badania zostaną wykorzystane przez Instytucję Zarządzającą RPO WZ do dokonania ewentualnych zmian w systemie monitoringu i ewaluacji RPO WZ. Upowszechnianie wyników. Wyniki badania zostaną przedstawione m.in. na posiedzeniu Zachodniopomorskiego Komitetu Monitorującego, Zachodniopomorskiej Grupy Sterującej Ewaluacją. Raport z ewaluacji będzie dostępny na stronie internetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 (www.rpo.wzp.pl).


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    73.11.00.00-6.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 30.11.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. Termin realizacji - 30
    • 3. Koncepcja badawcza - 20


Szczecin: Wykonanie 3 badań ewaluacyjnych (3 zadań)


Numer ogłoszenia: 358626 - 2010; data zamieszczenia: 05.11.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 245122 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Zachodniopomorskie-Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 44 67 120, faks 091 44 67 120, 44 67 185.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie 3 badań ewaluacyjnych (3 zadań).


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie 3 badań ewaluacyjnych (3 zadań): Zadanie 1: Ocena zdolności beneficjentów do realizacji projektów wpisanych na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013 (tak zwana lista IPI), Zadanie 2: Ocena efektywności i skuteczności wdrażania Pomocy Technicznej w ramach RPO WZ na lata 2007- 2013 i poziomu kosztów administracyjnych zarządzania i wdrażania RPO WZ 2007-2013, Zadanie 3: Ocena zdolności monitoringu i ewaluacji we wdrażaniu RPO WZ na lata 2007-2013 oraz systemu wdrażania rekomendacji wykonanych badań ewaluacyjnych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Dialog konkurencyjny


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Badania ewaluacyjne finansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007- 2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Ocena zdolności beneficjentów do realizacji projektów wpisanych na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013 (tak zwana lista IPI).


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.10.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Europejskie Centrum Doradztwa Finansowego Badania i Szkolenia - Ewa Joachimczak, {Dane ukryte}, 62-530 Kazimierz Biskupi, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 81967,21 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    60024,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    60024,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    60024,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
2   


Nazwa:
Ocena efektywności i skuteczności wdrażania Pomocy Technicznej w ramach RPO WZ na lata 2007- 2013 i poziomu kosztów administracyjnych zarządzania i wdrażania RPO WZ 2007-2013.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.10.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • CASE - Doradcy Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 00-010 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 81967,21 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    94000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    94000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    94000,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
3   


Nazwa:
Ocena zdolności monitoringu i ewaluacji we wdrażaniu RPO WZ na lata 2007-2013 oraz systemu wdrażania rekomendacji wykonanych badań ewaluacyjnych.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.10.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • CASE - Doradcy Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 00-010 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 81967,21 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    80000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    80000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    80000,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin
woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia.publiczne@wzp.pl
tel: 091 44 67 120
fax: 091 44 67 185
Termin składania wniosków lub ofert:
2010-08-17
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 24512220100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-08-09
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [DK]: Dialog Konkurencyjny
Czas na realizację: 104 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 3
Kryterium ceny: 50%
WWW ogłoszenia: www.wzp.pl
Informacja dostępna pod: Na tym etapie nie ma jeszcze Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
73110000-6 Usługi badawcze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Ocena zdolności beneficjentów do realizacji projektów wpisanych na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013 (tak zwana lista IPI). Europejskie Centrum Doradztwa Finansowego Badania i Szkolenia - Ewa Joachimczak
Kazimierz Biskupi
2010-11-07 60 024,00
Ocena efektywności i skuteczności wdrażania Pomocy Technicznej w ramach RPO WZ na lata 2007- 2013 i poziomu kosztów administracyjnych zarządzania i wdrażania RPO WZ 2007-2013. CASE - Doradcy Sp. z o.o.
Warszawa
2010-11-07 94 000,00
Ocena zdolności monitoringu i ewaluacji we wdrażaniu RPO WZ na lata 2007-2013 oraz systemu wdrażania rekomendacji wykonanych badań ewaluacyjnych. CASE - Doradcy Sp. z o.o.
Warszawa
2010-11-07 80 000,00