Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Kartuzy
Adres: ul. gen. Józefa Hallera 1, 83-300 Kartuzy, woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: zamowieniapubliczne@poczta.kartuzy.pl
tel: 58 694 52 00
fax: 586 945 135
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 500014514-N-2018 Data Udzielenia: 2018-01-17
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45212330-8 Roboty budowlane w zakresie bibliotek
45223110-0 Instalowanie konstrukcji metalowych
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zmiana funkcji lokali usługowych na bibliotekę w budynku dworca kolejowego w Kartuzach Budimex S.A.
Warszawa
526 842,00
0,50
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2018-01-17
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
45000000
45212330
45223110
45300000
45400000
45421000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
526 842,00 zł
Minimalna złożona oferta:
526 842,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
526 842,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
526 842,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 25760 KB
Ogłoszenie nr 500014514-N-2018 z dnia 18-01-2018 r.
Gmina Kartuzy: Zmiana funkcji lokali usługowych na bibliotekę w budynku dworca kolejowego w Kartuzach

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia realizowany będzie w ramach projektu pn.: „Kompleksowa Rewitalizacja Centrum Kartuz” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500071803-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kartuzy, Krajowy numer identyfikacyjny 52754600000, ul. ul. gen. Józefa Hallera  1, 83300   Kartuzy, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 58 694 52 00, e-mail zamowieniapubliczne@poczta.kartuzy.pl, faks 586 945 135.
Adres strony internetowej (url): www.kartuzy.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zmiana funkcji lokali usługowych na bibliotekę w budynku dworca kolejowego w Kartuzach

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
IZ.271.56.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest zmiana funkcji lokali usługowych na bibliotekę na pierwszej kondygnacji budynku dworca kolejowego w Kartuzach. Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.: „Kompleksowa Rewitalizacja Centrum Kartuz” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. 2. Zamówienie obejmuje w szczególności wykonanie następujących kategorii robót: 1) dostawa i montaż konstrukcji stalowej antresoli, 2) wykonanie instalacji wewnętrznych (sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej), 3) budowa ścianek działowych, 4) dostawa oraz montaż elementów stolarki oraz ślusarki, 5) roboty wykończeniowe.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7


Dodatkowe kody CPV:
45212330-8, 45223110-0, 45421000-4, 45300000-0, 45400000-1
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21/12/2017

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
266283.15

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Budimex S.A.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Stawki 40
Kod pocztowy: 01-040
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
526842.31
Oferta z najniższą ceną/kosztem 526842.31
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 526842.31
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a)  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający w wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego nr IZ.271.14.2016, którego przedmiotem było m.in. budowa dworca kolejowego na terenie działki o nr ew. gr. 94/21, obręb ewidencyjny nr 9 w Kartuzach oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie na wykonany obiekt, w dniu 11.10.2016 r. udzielił zamówienia Wykonawcy Budimex S.A., z siedzibą przy ul. Stawki 40 w Warszawie. W trakcie realizacji przedmiotu umowy wystąpiły okoliczności umożliwiające pozyskanie dofinansowania na utworzenie biblioteki w realizowanym budynku dworca kolejowego. Dokumentacja techniczna i dokumentacja przetargowa nie zakładały takiej funkcji w budynku. Biblioteka miała powstać na pierwszym piętrze realizowanego budynku dworca, gdzie pierwotnie zakładano komercyjne lokale usługowe. W związku z powyższym konieczne stało się wykonanie zamiennej dokumentacji projektowej w zakresie zmiany przeznaczenia pierwszego piętra budynku z komercyjnych lokali usługowych na cel biblioteki. Ponadto, z uwagi na obowiązujące przepisy prawa (w szczególności prawo budowlane i powiązane z nią akty wykonawcze), normy budowlane oraz przepisy dotyczące BHP i p.poż, stało się konieczne dokonanie zmian w zakresie zarówno konstrukcyjnym budynku jak i funkcjonalnym oraz stało się niezbędne dostosowanie instalacji wewnętrznych do nowego układu konstrukcyjnego. W efekcie uzyskano zamienną dokumentację projektową, która znacząco wpływa na roboty budowlane wykonywane obecnie w budynku dworca. Po dokonaniu analizy w zakresie doboru odpowiedniego trybu zamówienia publicznego, uzyskano następujące wnioski: 1) Wykonanie zamówienia, dotyczącego zmiany funkcji przeznaczenia piętra budynku z lokali usługowych na cel biblioteki, po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy nr IZ.271.14.2016, byłoby technicznie i finansowo nieuzasadnione. Takie wykonanie zamówienia spowodowałoby poniesienie przez Zamawiającego niepotrzebnych i nieuzasadnionych dodatkowych kosztów związanych z koniecznością wykonania częściowej rozbiórki świeżo wykonanych elementów budynku (m. in. wyburzenia części instalacji wewnętrznych oraz ścianek) oraz wykonania nowych elementów według zmienionego projektu. 2) Ingerencja w wykonany obiekt przez dodatkowego Wykonawcę naraziłaby Zamawiającego na częściową lub całkowitą utratę dziesięcioletniej gwarancji jakości oraz rękojmi za wady udzielonej przez Budimex S.A 3) Udzielenie zamówienia publicznego, na zmieniony zakres zamówienia, Wykonawcy realizującemu roboty budowlane objęte zamówieniem IZ.271.14.2016 zmniejszy zakres niezbędnych do wykonania robót budowlanych, znacznie przyspieszy ukończenie inwestycji oraz oddanie budynku dworca do użytkowania. 4) Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu jest możliwe dopiero po zakończeniu realizacji obu zadań inwestycyjnych w związku z faktem, że oba zamówienia będą realizowane w ramach tej samej zmienionej dokumentacji projektowej i tej samej decyzji pozwolenia na budowę. Powyższe wnioski jednoznacznie wskazują, że przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym oraz ewentualne udzielenie zamówienia innemu Wykonawcy niż Budimex S.A byłoby nierozsądne i nieuzasadnione z następujących obiektywnych powodów: 1) technicznych – roboty budowlane objęte przedmiotowym zamówieniem są ściśle powiązane z robotami obecnie realizowanymi przez Budimex S.A w ramach zawartej umowy nr IZ.271.14.2016 oraz znacznie ingerują w pierwotnie założoną konstrukcję budynku. W trakcie realizacji obu zamówień będzie zachodziła znaczna wzajemna ingerencja jednego zamówienia na drugie. Powyższe okoliczności mają istotnym wpływ na odpowiedzialność Wykonawcy zarówno podczas realizacji zamówień jak i w późniejszym okresie udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady. Udzielenie bowiem przedmiotowego zamówienia innemu Wykonawcy spowoduje, że dochodzenie ewentualnych praw Zamawiającego z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wady stanie się bardzo utrudnione, jeśli nie niemożliwe. Te same czynniki mają również wpływ na potencjalny brak możliwości dochodzenia przez Zamawiającego swoich praw w przypadku nienależytej realizacji przedmiotu zamówienia w budynku dworca dla obydwu zamówień. Na marginesie należy również wskazać, że wprowadzenie nowego Wykonawcy na teren inwestycji realizowanej przez Budimex S.A, z uwagi na ścisłe powiązanie robót budowlanych dla obydwu zamówień, powodowałyby wstrzymywanie robót ekip budowlanych jednego Wykonawcy z powodu realizacji robót przez drugiego Wykonawcę w tym samym miejscu, co znacznie utrudniłoby organizację oraz koordynację wykonywanych robót budowlanych. Ponadto w przypadku postępowania w trybie konkurencyjnym należy uwzględnić dodatkowy czas potrzebny na przeprowadzenie postępowania i ewentualne wprowadzenie dodatkowego Wykonawcy na plac budowy. Czynniki te powodowałyby niepotrzebne przestoje ekip budowlanych firmy Budimex S.A. z powodu realizacji robót przez drugiego Wykonawcę w tym samym miejscu. W efekcie może to przełożyć się na znaczne wydłużenie - większe od zakładanego przez Zamawiającego - terminu realizacji inwestycji i oddania do użytkowania budynku dworca, co w konsekwencji może powodować wysokie ryzyko niedotrzymania terminów zawartych w umowie o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą. 2) ekonomicznych – wprowadzenie nowego Wykonawcy na teren inwestycji realizowanej przez Budimex S.A niezaprzeczalnie będzie wiązało się z zaangażowaniem dodatkowej ilości pracowników oraz sprzętu. Wykorzystanie potencjału firmy Budimex S.A, obecnego już na placu budowy, wpłynie na obniżenie kosztów robocizny, pracy sprzętu oraz – z uwagi na znacznie większą skalę zakupów – kosztów materiałów budowlanych i wyposażenia. Udzielenie zamówienia firmie Budimex S.A wywrze korzystny wpływ ekonomiczny dla Zamawiającego w zakresie odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu udzielonej gwarancji jakości i rękojmi poprzez uniknięcie ryzyka ograniczenia lub utraty możliwości dochodzenia roszczeń. Dodatkowo w przypadku udzielenia zamówienia firmie Budimex S.A w trybie zamówienia z wolnej ręki Zamawiający eliminuje wysokie ryzyko wystąpienia dodatkowych kosztów dla Zamawiającego, które musiałby ponieść w przypadku ewentualnych roszczeń firmy Budimex S.A. z tytułu przestojów w realizacji robót budowlanych, nie wynikających z winy Wykonawcy (konieczność przedłużenia ubezpieczenia placu budowy, konieczność dłuższego zaangażowania w realizacje inwestycji kadry kierowniczej i pracowniczej, itd.). Mając powyższe na uwadze oraz postanowienia ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 2077) – szczególnie w zakresie środków publicznych, które powinny być wydatkowane w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonego celu – uznaje się za zasadne przeprowadzenie przedmiotowego postępowania publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki i udzielenie zamówienia Wykonawcy Budimex S.A., z siedzibą przy ul. Stawki 40 w Warszawie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy Prawo Zamówień Publicznych.