Kwidzyn: Doposażenie szkół w sprzęt oraz pomoce dydaktyczne w ramach projektu Każdy z nas jest indywidualnością - wyrównywanie szans edukacyjno - rozwojowych uczniów klas I - III szkół podstawowych Gminy Kwidzyn


Numer ogłoszenia: 293197 - 2011; data zamieszczenia: 09.11.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kwidzyn , ul. Grudziądzka 30, 82-500 Kwidzyn, woj. pomorskie, tel. 055 261-41-51, faks 055 2792306.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.gminakwidzyn.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Doposażenie szkół w sprzęt oraz pomoce dydaktyczne w ramach projektu Każdy z nas jest indywidualnością - wyrównywanie szans edukacyjno - rozwojowych uczniów klas I - III szkół podstawowych Gminy Kwidzyn.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
dostawy.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą sprzętu oraz pomocy dydaktycznych w ramach projektu Każdy z nas jest indywidualnością - wyrównywanie szans edukacyjno - rozwojowych uczniów klas I - III szkół podstawowych Gminy Kwidzyn a także wszelkimi kosztami realizacji, a w szczególności z kosztami: dostarczenia, załadunku, rozładunku przedmiotu zamówienia. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet: IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr A, B i C do SIWZ. Każda dostawa będzie uzgodniona szczegółowo pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Dostarczone materiały muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad, zapakowane w opakowania umożliwiające jednoznaczną identyfikację zapakowanego produktu. Zaleca się, aby dostarczony asortyment zapakowany był w bezpieczne opakowanie, uniemożliwiające uszkodzenie produktów w czasie transportu. Odpowiedzialność za uszkodzenia produktów w czasie transportu ponosi Wykonawca. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrotu dostarczonego asortymentu nie spełniającego wymogów jakościowych oczekiwanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełniania tego samego poziomu jakościowego, merytorycznego oraz gwarantując taką samą funkcjonalność jak produkty opisane w przedmiocie zamówienia. Gdziekolwiek w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do Polskich Norm, dopuszczalne jest stosowanie odpowiednich norm krajów Unii Europejskiej, w zakresie przyjętym przez polskie prawodawstwo. Wykonawca w ramach każdego zadania musi zaoferować dostawę wszystkich pozycji wymienionych w każdym z zadań..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.16.21.10-9, 39.16.21.00-6, 37.42.00.00-8, 30.23.60.00-2.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 3.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 1.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:


  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w przypadkach zmiany terminu realizacji umowy z powodu: a) okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; b) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron; c) niekorzystnych warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają realizację przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami; d) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.gminakwidzyn.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Kwidzyn, ul Grudziądzka 30, 82-500 Kwidzyn, pietro II, pokój 31.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
17.11.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Kwidzyn, ul Grudziądzka 30, 82-500 Kwidzyn, pietro I, pokój 14 (Sekretariat).


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet: IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Pomoce dydaktyczne.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Lp.OPIS Ilość sztuk zestawów I.SZKOŁA PODSTAWOWA W TYCHNOWACH 1Program multimedialny EduSenus Dysleksja Pakiet I multimedialne oprogramowanie wspomagające profilaktykę ,diagnozę oraz terapię pedagogiczną trudności w czytaniu i pisaniu. Składa się z następujących części: Aplikacja terapeuty program zarządzający;Ocena ryzyka dysleksji moduł diagnostyczny dla dzieci po pierwszym roku nauki czytania; Litery moduł terapeutyczny dla dzieci do 7,9 lat. Program przystosowany jest do przeprowadzenia kompleksowej oceny dziecka, pomocnej w diagnozowaniu w zakresie funkcji percepcyjno motorycznych. 1 2Wyprawka pierwszoklasisty pakiet na dobry początek, zawiera: Zestaw Kontrolny, czyli okrągła podstawa wykonana z drewna, z 12 drewnianymi klockami w 6 kolorach, 2 tarcze blanco oraz 12 drewnianych tarcz tematycznych ze zbiorem zabaw dla dzieci od 6 lat. Paleta rozwija u dzieci spostrzegawczość, koncentrację, uczy myślenia i zapamiętywania oraz kształtuje osobowość i charakter. 3 3Metoda dobrego startu Od piosenki do literki Autorzy: Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakucka. W skład publikacji wchodzą: Podręcznik A4, Płyta CD, Teczka z ćwiczeniami do wprowadzania 24 liter małych i wielkich. 3. 4 Kącik manipulacyjny Kaja zachęcający do ćwiczeń usprawniających motorykę palców i dłoni. Każda z czterech ścian wyposażona jest w różnego rodzaju pomoce (labirynty z koralikami, duże figury na podstawie, figury geometryczne do dopasowania). Kącik wykonany jest z drewna o wymiarach125x125x80 cm. 1 5 Trener pamięci 5 zmysłów - gra z dwoma poziomami trudności, rozwija koncentrację, pamięć, logiczne myślenie, stymuluje mowę i wzbogaca słownictwo. Przeznaczona dla dzieci od 4 do 8 lat. Zawiera: 20 laminowanych kart z obrazkami; 16 elementów do zakrywania obrazków;32 małe karty;Instrukcja. 3 6Perskie oko- autor Małgorzata Podleśna- ćwiczenia percepcji wzrokowej dla dzieci w młodszym wieku, usprawniające analizę i syntezę wzrokową. Zawiera karty z materiałem obrazkowym i literowym, ułożonym według stopnia trudności. Ćwiczenia mają na celu :1.Sprawne rozpoznawanie liter;2.Wyrabianie umiejętności całościowego ujmowania wyrazu;3.Kształcenie pamięci wzrokowej; 4.Rozwój sprawności prawidłowego odwzorowania; 5.Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej;6.Podnoszenie poziomu graficznego pisma;7.Kształtowanie umiejętności matematyczne. 3 7Metoda dobrego startu Od wierszyka do literki - pakiet, płyta CD - Autorzy: Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakucka. W skład publikacji wchodzą dwa zeszyty 1 i 2 z materiałem do wprowadzania 24 liter małych i wielkich. Zawiera wierszyki, które są punktem wyjścia do ćwiczeń językowych. 3 8Ser szwajcarski- dwie drewniane tablice umieszczone na stojaku, zaspokaja potrzeby rozwojowe dzieci w wieku wczesnoszkolnym w tym potrzeby ruchu, koncentracji, logicznego myślenia poprzez zabawę do nauki, od rzeczy łatwiejszych do trudniejszych. Aktywizują sferę emocjonalną - motywacyjną. Dwuczęściowa konstrukcja - stelaże łączone metalowymi zawiasami; materiał: drewno starannie wykończone; dwie wymienne płyty z otworami ;zakończenia sznurków wykonane z toczonego drewna - malowane ekologiczną farbą 1 9 Zestaw kontrolny PUS- podręczne zamykane pudełko z plastiku, w którym znajduję się 12 ponumerowanych klocków. Zestaw ten rośnie razem z dzieckiem, raz zakupiony służy przez wiele lat do zabawy ze wszystkimi książeczkami. PUS przez zabawę daje dziecku radość i satysfakcję z samodzielnego działania. W sposób aktywny, skutecznie umożliwia zdobywanie, poszerzenie i utrwalenie wiedzy. 6 10 Książeczki do zestawu kontrolnego PUS; gry i zabawy logiczne zawarte w książeczkach wpływają na rozwój; spostrzegania, koncentracji uwagi, zapamiętywania, analizy i syntezy wzrokowej. Kruk z krukolandii 1,Chrząszcz z Żyrzyna 1,Chyża żmija Syk-Syk 1, Miała baba koguta 1, Rusz głową 2,Sto pytań i odpowiedzi 2, Skoncentruj się. 2 11 Mikroskop z wyświetlaczem-mikroskop może służyć do pracy indywidualnej, ale dzięki wyświetlaczowi pozwala na oglądanie preparatów kilkorgu dzieciom jednocześnie. Powiększa 150x, 300x, 600x. Zestaw zawiera 11 akcesoriów, wysokość 25cm. 3 12 Sudoku matematyczne - japońska krzyżówka logiczna, zawiera 1 plansze, 81 kartoników w czterech kolorach (cyfry 1-9), książeczkę z zadaniami, klepsydrę. 1 13 Kaligrafia- ćwiczenia graficzne utrwalające znajomość liter oraz ich prawidłowy zapis w liniaturze. Autorka Monika Kraszewska. Karty pracy do wykorzystania na lekcji, zajęciach wyrównawczych oraz jako materiał do samodzielnej pracy w domu. 3 14 Ćwiczenia grafomotoryczne- Autorka Monika Kraszewska. Ćwiczenia graficzne przygotowujące do czynności pisania, usprawniające ruchy ręki. 3 15 Lewa ręka rysuje i pisze, część 2 i 3- ćwiczenia usprawniające motorykę ręki oraz stymulujące koordynację wzrokowo-ruchową dla dzieci leworęcznych. Autor Marta Bogdanowicz, Marta Rożyńska. 3 cz.2 3 cz.3 16Ćwiczenia do zajęć wyrównawczych dla klasy I-II - Autor Monika Kraszewska. Zestaw 50 kart pracy dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi. Utrwalenie obrazu graficznego liter, cyfr oraz wspomaganie umiejętności liczenia oraz pisania. 3 17 Logico Piccolo- czytanki. Zawiera 8 książeczek tematycznych o zróżnicowanym stopniu trudności oraz 5 ramek z kolorowymi przesuwnymi guzikami. Rozbudza ciekawość świata, motywuje do wykonywania kolejnych ćwiczeń, zapewnia poczucie radości i dumy. 2 18 Logico Piccolo- ortografia. Zawiera 8 książeczek tematycznych o zróżnicowanym stopniu trudności oraz 8 ramek, z kolorowymi przesuwnymi guzikami. Rozbudza ciekawość świata, motywuje do wykonywania kolejnych ćwiczeń, zapewnia poczucie radości i dumy. 1 19 Felix- gra dydaktyczna rozwijająca i doskonaląca sprawność manualną, percepcję ruchową, celność, koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację uwagi oraz umiejętność współpracy i działania. Zawiera: Duża drewnianą planszę podzieloną na 4 kolorowe strefy; 136 sztuk kołeczków po 34 w 4 kolorach kołeczki; Kostkę ponumerowaną od 1-3; Kostkę ponumerowaną od 1-6; Kostka z kolorami. 1 20 EduSensus Matematyk -program multimedialny przeznaczony do pracy pedagogicznej z uczniem ze specyficznymi trudnościami arytmetycznymi w wieku od 5 do 9 lat. Jest to zestaw materiałów wspomagających regularną naukę matematyki na określonym poziomie . Program zawiera: Aplikację terapeuty, Moduł ogólnej diagnozy, Specjalistyczny moduł diagnozy i terapii dyskalkulii 1 21 Waga szkolna, metalowa waga z płaskimi szalkami, dzieci uzmysławiają sobie znaczenie wartości liczb poprzez umieszczanie ciężarków na ramionach wagi. Za jej pomocą można w prosty sposób zilustrować dodawanie, odejmowanie lub mnożenie. 1 22 Waga wisząca do 5 kg, przydatna na zajęciach matematycznych do ważenia różnych rzeczy. 1 23 Klocki matematyczne do indywidualizacji nauczania matematyki - zestaw drewnianych, zróżnicowanych wielkością i długością klocków w drewnianym zasuwanym pudle, przeznaczonych do zajęć matematycznych i nauki liczenia, porównywania wielkości i ilości, dodawania i odejmowania na konkretach, jak również wykorzystywany do diagnozy i terapii dzieci w wieku od 5 do 10 lat. 3 24 Zestaw dużych odważników w skład zestawu wchodzą 4 odważniki: 1 x 500g, 2 x 200g, 1 x 100g, 1 25 Zestaw odważników w pudełku w skład zestawu wchodzą 10 odważników: 2 x 1g,2 x 2g,2 x 5g,2 x 10g, 1 x 20g,1 x 50g 1 26 Logico Piccolo- Działania matematyczne. Zawiera 10 książeczek tematycznych o zróżnicowanym stopniu trudności oraz 10 ramek z kolorowymi przesuwnymi guzikami. Rozbudza ciekawość świata, motywuje do wykonywania kolejnych ćwiczeń, zapewnia poczucie radości i dumy. 2 27 Logico Piccolo- Geometria. Zawiera 7 książeczek tematycznych o zróżnicowanym stopniu trudności oraz 7 ramek z kolorowymi przesuwnymi guzikami. Rozbudza ciekawość świata, motywuje do wykonywania kolejnych ćwiczeń, zapewnia poczucie radości i dumy. 2 28 Pakiet 3 programów Przygoda na Ziemi, Przygoda w kosmosie, Przygoda z pogodą- program multimedialny 1 29 EduSensus Logopedia pakiet podstawowy -program multimedialny umożliwiający przeprowadzenie diagnozy i terapii w formie zabaw. Zestaw zawiera: Aplikację logopedy, 5 programów do diagnozy i terapii, Dodatkowo kalibrator dźwięków, mikrofon, nakładka na mikrofon; 1 30 Zestaw biodegradacyjny- zestaw plastikowych pojemników (14,5 x 12 cm) z pokrywkami do doświadczeń biologicznych. W zestawie 6 próbek miedzi, 6 próbek aluminium, 6 próbek cyny, 6 próbek plastiku, 6 kartoników 1 31 Sekrety elektroniki -ponad 500 eksperymentów , podczas zabawy dzieci mogą budować własne urządzenia elektryczne do żarówki do urządzeń wydających różne dźwięki. W zestawie znajduje się płyta montażowa, układy elektroniczne, złączki. 3 32 Układ Słoneczny model przestrzenny- wymiary 48x34x10 cm płaskie i przestrzenne modele z interaktywnymi przyciskami dzięki którym dzieci zdobywają wiedzę o planetach , quiz z 1000 pytań. 1 33 Magnetyczne historyjki- kolorowe czytelne historyjki magnetyczne zachęcające dzieci do mówienia, opowiadania o sytuacjach, zdarzeniach, których doświadczyło. Zestaw zawiera: 3plansze magnetyczne formatu A4, 8 sześcioelementowych historyjek (48 obrazów o wymiarach: 60x70 mm), Scenariusze zajęć, 1 34 Łezka relaksacyjna -miękka i wygodna gruszka wypełniona granulatem, dopasowująca się do osoby siedzącej ,pokryta trwałą tkaniną. 6 35 Ekspresje-układanka gra umieszczona w estetycznym drewnianym opakowaniu , wykonana z drewnianych tabliczek, zawiera 18 elementów (6 tablic przedstawiających włosy, 6- oczy, 6- usta) z których do się ułożyć 6 twarzy wyrażających emocje. Do zestawu dołączono 3 drewniane kostki z rysunkami części twarzy do uwożenia. 3 36 Pacynki Małpka Czarodziejka, Głos Koguta zestaw zawiera : 8 pacynek,Płytę CD,Książeczkę z dialogami dwóch bajek Zestaw pozwala na przygotowanie przedstawienia teatralnego. 1 37 Puzzelator - to puzzle podłogowe, mozaika podłogowa, kolorowe domino, gry planszowe. Zawiera: 26 antypoślizgowych gumowych płytek o wymiarach 25x25 cm, (obustronne: figury, litery), 37 plastikowych kart zadań o różnym stopniu trudności, 2 kostki ( kostka kolor, kostka oczka), 20 szarf w 4 podstawowych kolorach, Całość umieszczona w drewnianej skrzyneczce na stabilnych kółkach 1 38 Puzzle emocje - drewniane puzzle o wymiarach 29x21x1 cm, składające się z 16 elementów do układania o różnej tematyce 39Radość, Zły humor, Złość,Strach,Smutek,Zaskoczenie 6 II SZKOŁA PODSTAWOWA W KORZENIEWIE 1 Diagnoza ucznia- Marzena Walkowiak, Agnieszka Wrzesiak, Dorota Szwugier- Poradnik przeznaczony dla osób pracujących z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Podpowiada jak należy rozumieć problematykę indywidualizacji nauczania w klasach początkowych. Pomaga w przeprowadzaniu pełnej diagnozy ucznia oraz opracowaniu dla niego indywidualnego programu pracy. Zawartość teczki: opisy prób diagnostycznych z zakresu motoryki, lateralizacji, analizatora wzrokowego, analizatora słuchowego, mowy; Karty zapisu wyników prób; Opis umiejętności wymaganych na poszczególnych etapach edukacyjnych; Karta obserwacji zachowania dziecka; wskazówki jak napisać indywidualny program edukacyjny; ogólne wskazówki do pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo i lękowym; załączniki pomoce do przeprowadzenia prób diagnostycznych. 1 2 Labirynt ósemka-ćwiczenia z leniwą ósemką wpływają na orientację przestrzenną, pamięć, koncentrację, wspomagają terapię zaburzeń typu dysleksja i dysgrafia. Korzystnie wpływają na koordynację wzrokowo-ruchową. Wykonany z tworzywa, średnica 38 cm. W zestawie 6 gumowych kulek. 1 3 Labirynt na ścianę-duży labirynt w kształcie kwiatka do zawieszenia na ścianie. Do ćwiczeń rozwijających motorykę dłoni i koordynację wzrokowo-ruchową. Wym. 66x1,2x47,5 cm. 1 4 Trening słuchu -ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci-Joanna Graban, Romana Sprawka. Zbiór ponad 200 zabaw kształtujących percepcję słuchową w zakresie wszystkich jej funkcji, pogrupowanych tematycznie, uwzględniających stopniowanie trudności. Książka zawiera opisy zabaw, ilustracje, rebusy, gry oraz materiał dźwiękowy (płyta CD, 2 kolorowe gry: Piramida oraz Rymy, format A4, 136 stron). 1 5 Dźwięki wokół nas - gra rozwijająca koncentrację, umiejętność różnicowania dźwięków i wzbogaca słownictwo. Zadaniem dziecka jest rozpoznawanie dźwięku i połączenie go z odpowiednią ilustracją (12 plansz o wym.13,2x20,4 cm; 120 kartoników; CD z nagraniem dźwięków). 1 6 Karty do nauki czytania-zestaw kart z zadaniami polegającymi na odnalezieniu właściwej cechy obrazków. Pomoc pozwala kształtować właściwy kierunek czytania od lewej strony do prawej ( 24 karty o wym. 24,5x5,6 cm; 224 plastikowe ramki o wym. 6,6x7,6 cm) 1 7 Analiza i synteza wzrokowa- Agnineszka Fabisiak-Majcher,Marta Korenda, Elżbieta Szmuc-Ławczys - zestaw ćwiczeń przygotowujących dzieci do nauki czytania i pisania lub pomagających w pokonywaniu trudności z nabywaniem tych umiejętności. Teczka zawiera 47 kart formatuA4 z ćwiczeniami i tekturowe elementy do układania. Różnorodny materiał: kolorowe, czarno-białe i konturowe rysunki umożliwiają dzieciom stymulację i rozwój analizatora wzrokowego. 1 8 Abecadło 1 i 2- celem dydaktycznym książeczek ABECADŁO część 1 i 2 jest kształcenie umiejętności rozpoznawania liter jako znaków graficznych, rozróżnianie liter drukowanych i pisanych, łączenia w pary liter z obrazkiem,, którego nazwa rozpoczyna się od danej litery, odszukiwanie takich samych liter w zbiorach, odczytywanie prostych trzyliterowych wyrazów. 2 9 Kocham czytać pakiet 18 zeszytów- Jagoda Cieszyńska- seria logopedyczna przeznaczona jest do wczesnej nauki czytania dla dzieci zagrożonych dysleksją, z wadami wymowy. Pakiet pozwala m.in. wcześnie rozpocząć naukę czytania, zwiększyć zasób słownictwa opanować sztukę czytania ze zrozumieniem. W zestawie gratis znajdują się: Kocham Czytać-poradnik dla rodziców i nauczycieli oraz kolorowanka( 16x20 cm, zeszyt 20 str., kolorowanka 40 str., poradnik 120 str.). 1 10 Warsztat doskonalenia graficznego-ilustracje ukazują różne kształty linii, które wprowadzają progresję stopnia trudności: linie ukośne, spirale, znaki literopodobne. Dzięki ćwiczeniom dzieci uczą się płynności w rysowaniu linii, by lepiej przygotować się do nauki pisania (6 przezroczystych teczek, 30 kart o wym. 30x21 cm, 8 mazaków). 1 11 Kolorowe szlaczki-kolorowe plansze z obrazkami zawierającymi różne rodzaje linii. Pomoc do ćwiczeń usprawniających motorykę ręki i przygotowujących do umiejętności pisania. Dzieci wkładają karty w przezroczyste teczki i mogą po nich pisać załączonymi mazakami (18 kart A4, 8 teczek, mazaki). 7 12 Przygotowanie do nauki pisania - ćwiczenia grafomotoryczne wg Hanny Tymichovej -Marta Bogdanowicz - książka dla rodziców i nauczycieli dzieci, które przygotowują się do nauki pisania, nie lubią rysować, piszą wolno i nieczytelnie. 1 13 311 szlaczków i zygzaczków- ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą -Renata Anna Hływa - książka zawiera szlaczki i zygzaki usprawniające rękę piszącą. Rysowanie zaproponowanych wzorów kształtuje płynność i precyzję ruchów, doskonali technikę pisania, ćwiczy koncentrację uwagi, a także rozwija spostrzegawczość (9 format A4, str. 108). 7 14 Logiczna mozaika- dzieci rozwijają logiczne myślenie, spostrzegawczość, uczą się rozpoznawać figury geometryczne oraz pracować z kartami zadań. Zestaw zawiera podstawy do wpinania nap , na których dzieci mogą odtwarzać ciągi danych elementów.( 8 podstaw o wym.23x4 cm, 96 nap o śr.3,3 cm, 36 kart z zadaniami) 1 15 Alfabet zgadywanka-zbiór 24 zagadek wraz z rozwiązaniami w formie obrazków na kartonikach. Dopasowanie znaczenia i kształtu kartonika to zabawa, która ćwiczy czytanie ciche ze zrozumieniem, rozwija koncentrację oraz umiejętność logicznego myślenia. (24 dwudzielne kartoniki o wym. 8,2x5,2 cm, instrukcja gry) 1 16 Komplet plansz w trzy linie- komplet 10 plansz w 3 linie (tło czarne, linie białe) do ćwiczeń grafomotorycznych z wykorzystaniem białego pisaka. Pomoc do wielokrotnego wykorzystania( wym. 20,5x24,5 cm). 1 17 Białe ołówki-12 sztuk do rysowania na tabliczkach ze szlaczkiem. 1 18 Tabliczki ze szlaczkiem 1- 6 dużych dwustronnych tabliczek z rysunkami narysowanymi linią kropkowaną (wym.36x30 cm). 1 19 Nasadki profilowane- nasadka z elastycznego tworzywa na przybory do pisania pozwala nauczyć lub skorygować sposób ułożenia palców (15 sztuk w 5 kolorach). 1 20 Kłopoty z alfabetem- nowatorska zabawa wspomagająca naukę liter. Autorka w ciekawym tekście przemyca wiadomości potrzebne pierwszoklasistom, dzieci poszukują zaginionych literek wraz z psem detektywem (format 22x29 cm, oprawa twarda, 72 str. ) 1 21 Korale i litery- zestaw koralików oraz kostek z literkami do nawlekania. Całość umieszczona w drewnianej zasuwanej skrzynce z przegródkami ( 170 kostek z literami, 72 korale w kształcie misia, motyla, rybki, serduszka, kwiatka; wym. skrzynki 30x33 cm; 8 kolorowych sznurków o dł. 75 cm). 1 22 Makata z literami- wisząca plansza z materiału z kieszonkami wykonanymi z przezroczystego tworzywa. W łatwy sposób można uporządkować umieszczone w kieszonkach litery (wym.65x77 cm, 500 kartoników z literami i znakami o wys. 11 cm). 1 23 Alfabet - litery pisane-zestaw dwustronnych plastikowych tabliczek, zawierających małe i wielkie litery alfabetu oraz znaki interpunkcyjne ( wym. 4x6 cm, 326 szt). 1 24 Klocki LOGO-zestaw 150 klocków w funkcjonalnym opakowaniu. Każdy klocek to 4 podstawowe warianty zapisu litery ( wielka i mała drukowana oraz wielka i mała wpisana w liniaturę). Pomoc zatwierdzona przez MEN. 4 25 Instrukcja do klocków LOGO- instrukcja zawiera propozycję zadań i ćwiczeń. 1 26 Abc- magnetyczne litery w skrzynce do nauki języka polskiego- pole magnetyczne z literami motywujące dzieci do samodzielnej pracy, uczniowie budują słówka, zwroty i krótkie teksty. W skrzynce ze stali nierdzewnej znajduje się 213 dużych i małych liter wykonanych z twardej pianki, powleczonych z jednej strony laminatem, a drugiej folią magnetyczną (wym. skrzynki 31,4x22,5 cm; wys. liter 2 cm) 7 27 Mały teatrzyk wielofunkcyjny- Dwustronny stojak, ustawiony stroną kolorowymi postaciami zamienia się w teatrzyk, z drugiej strony jest zielona magnetyczna tablica- można bawić się w sklep, pocztę itp. (wys.110 cm , szer. 65 cm). 1 28 Pacynki- postacie bajkowe cz.1- 6 pacynek 1 29 Opowiadania o zwierzętach- historyjki obrazkowe- kolorowe obrazki do opowiadania, uczą rozpoznawania ciągu zdarzeń i ćwiczą płynność wypowiedzi. 8 historyjek obrazkowych (36 kolorowych kart 12x13 cm, pudełko). 1 30 Reksio i ortografia- program dla uczniów szkół podstawowych, zawiera kompletną wiedzę ortograficzną wymaganą przez program nauczania. Jest zbiorem zasad pisowni oraz gier i zabaw sprawdzających znajomość ortografii. 1 31 Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową ręki i koordynację wzrokowo- ruchową- H. Tymichova- zbiór przykładowych ilustracji do obrysowywania jednym ciągłym ruchem wraz komentarzem metodycznym. 1 32 Ćwiczenia grafomotoryczne. Klasa 0-1.Zeszyt 1- Ewa Gaweł, wyd. Impuls (36 str., A4) 7 33 Ćwiczenia grafomotoryczne. Klasa 2-3.Zeszyt 2- Ewa Gaweł, wyd. Impuls ( 36 str., A4) 7 34 Podstawka do ścieżek magnetycznych- wym. 36x30x14 cm. 2 35 Ścieżki magnetyczne II - poziom łatwiejszy- zabawa ścieżkami rozwijająca sprawność motoryczną rąk, koordynację wzrokowo-ruchową, precyzję ruchów. W skład zestawu wchodzi: 6 plastikowych plansz ze szlaczkami ( 34,5x25 cm), 6 magnetycznych figurek (wys. 3,5cm, uchwyt 6 cm) 1 36 Magnetyczne pionki - 6 magnetycznych pionków o wys. 3,5 cm, uchwyt 6 cm. 1 37 Twister sensoryczny- 6 elastycznych krążków z kolcami - zapewniają kojącą symulację dotykową, rozwijają mięśnie śródręcza. Śr.15 cm gr. 3 cm 1 38 Złap piłkę- zabawa polegająca na łapaniu piłki, co pozwala rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową, zręczność. W zestawie 3 sztuki ( dł. 38 cm, śr. piłki 7 cm). 2 39 Gra multimedialna Czytam i piszę interaktywna nauka języka polskiego. EduSensus. Nauka liter oparta na zabawie, pracując z programem dzieci miną rozwiązują rebusy, krzyżówki, tworzą rymowanki, słuchają piosenek. Program przeznaczony również do pracy indywidualnej. 1 40 Multimedialny program do terapii i diagnozy dysleksji .Eduterapeutica. Dysleksja-pakiet multimedialny wspomagający profilaktykę, diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci od 5 do 9 lat ze szczególnym uwzględnieniem specyficznych problemów w nauce czytania i pisania. 1 41 Gry czytelnicze -część 1 Irena Majchrzak-zestaw kart z fragmentami tekstów i ilustracji przeznaczony do nauki czytania ze zrozumieniem. Ćwiczenie polega na samodzielnym dopasowaniu wyrazów, a potem zdań do właściwych obrazków. 7 42 Kolorowe liczby - klocki o różnej długości w 10 kolorach. Najmniejszy, biały klocek ilustruje liczbę 1 i jest punktem odniesienia dla innych klocków w zestawie, które są jego wielokrotnością. 12 43 Liczydło stojące - duże - służy do prezentacji grupowej lub indywidualnej pracy dziecka podczas pierwszych obliczeń. W solidnej, drewnianej ramie umieszczono 10 rzędów korali (po 5 w każdym kolorze). Stabilny, składany stojak utrzymuje liczydło, co pozwala na swobodne przemieszczanie go w różne miejsca sali. wym. ok. 85x120cm. 2 44 Matematyka na wesoło zbiór łatwych do przeprowadzenia ćwiczeń, które za pośrednictwem sztuki wprowadzą podstawowe zagadnienia matematyczne. Dzieci zapoznają się z matematyką używając farby, papieru, plasteliny, gałązek ,kleju, klocków i wielu innych materiałów plastycznych. 2 45 Magnetyczne krążki i znaki arytmetyczne - 100 dwukolorowych krążków magnetycznych (śr. 5 cm); 25 magnetycznych krążków ze znakami arytmetycznymi +,-,=,>,< .walizeczka. 2 46 Złotówki edukacyjne - banknoty - 40 papierowych banknotów złotowych, największy13,5x6,5cm, najmniejszy 11x5,5cm , drukowane jednostronnie. 4 47 Złotówki edukacyjne - monety - estetyczne i realistyczne monety ułatwiają dzieciom przeprowadzenie obliczeń pieniężnych . Wykonane z tworzywa. 4 48 Oś liczbowa 0 -100 - wymiar 6x102 cm, wykonana z samoprzylepnego papieru, można na nich pisać wielokrotnie mazakiem suchościeralnym. 4 49 Oś liczbowa 0 -20 - wymiar 6x44 cm, wykonana z samoprzylepnego papieru, można na nich pisać wielokrotnie mazakiem sucho ścieralnym. 4 50 Komplet kostek matematycznych w 3 kolorach - umożliwiają przeprowadzenie zabaw dydaktycznych na każdym poziomie nauczania. Trzy kolory umożliwiają ustalenie zarówno kolejnych składników lub czynników, jak też tworzenie liczb trzycyfrowych. 36 kostek sześciennych o boku ok. 1,2 cm, na kostkach nadruk kropek 1-6 w układzie klasycznym 4 51 10 tabliczek + 1000 kołeczków (zestaw) - drewniana tabliczka posiada 100 otworków w 10 rzędach po 10, w których umieszczane są kołeczki z tworzywa. Układ tabliczek pozwala na wszechstronne wykorzystanie pomocy jako konkretu na lekcjach matematyki. Tabliczka ma wymiar 15x15x1cm i wykonana jest z solidnego drewna bukowego. Kołeczki występują w 5 kolorach . Ich średnica wynosi 0,7 cm a długość 1,2 cm - wykonane są z wysokiej jakości tworzywa w kształcie walców. 2 52 Mozaika kwadratów prosta w formie mozaika do zabawy sekwencjami i ornamentami . Poznając geometryczne prawidłowości dzieci mogą układać z kwadratów fantazyjne obrazki. Podstawa z tworzywa, 350 kwadratów w 12 kolorach (wym. ok. 2,3 x 2,3cm) 12 53 Geoplany - dwustronny, siatka 5 x 5 i okrąg 24 punkty, długość boku 15 cm 12 54 Zapasowe gumki do geoplanów 2 55 Karty do geoplanów - seria łatwe -12 dwustronnych kart z tworzywa (16 x16 cm) 2 56 Karty do geoplanów - seria symetria - 12 dwustronnych kart z tworzywa (16 x 16 cm) 2 57 Małymi kroczkami zegar zestaw kart pracy przeznaczony dla n-li klas I - III. Opracowanie przygotowane dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi, które wymagają dużej ilości powtórzeń i ćwiczeń utrwalających. 2 58 Duże korale z kartami aktywności w komplecie znajduje się 120 dużych korali z kolorowego trwałego tworzywa (6 dużych kształtów). Załączone dwustronne karty aktywności zawierają dwa rodzaje zadań. Z jednej strony zamieszczony jest kolorowy wzór do wiernego odtwarzania. Na odwrocie karty przedstawiono wzór z oznaczeniem kształtu. Dzieci mogą nawlekać korale na drewniane trzpienie lub sznurki. 4 59 Kwadraty kolorowe -wysokiej jakości liczmany w kształcie kwadratów. Grubość elementów i przyjemne w dotyku tworzywo zachęcają dzieci do liczenia. Ograniczenie kolorystyki do 4 barw ułatwia wizualne przedstawienie działań arytmetycznych . 400 kwadratów o boku 2,5 cm wykonanych z trwałego tworzywa o grubości 0,5 cm; w 4 kolorach: zielonym, żółtym, czerwonym i niebieskim; umieszczone w trwałym opakowaniu 4 60 Talerzyki kolorowe - 1000 sztuk - ekonomiczny zestaw liczmanów dla całej klasy. Talerzyki mają karbowane brzegi, dzięki czemu można je ustawić w stosiki. Wysokość stosików można porównywać i przeliczać. 2 61 Tarcza zegarowa z systemem kół zębatych - trwałe i estetyczne tarcze zegarowe posiadają wbudowany system kół zębatych, dzięki czemu automatycznie zachowane są relacje minut i godzin w trakcie ćwiczeń. W zestawie jedna tarcza demonstracyjna 34 cm i 24 tarcze uczniowskie o średnicy 10 cm wykonane z estetycznego i trwałego tworzywa 2 62 Klepsydry - w komplecie 2 szt. klepsydr piaskowych, wys. 9 cm. Wykonane z tworzywa sztucznego. Jedna przesypuje piasek w trakcie 2 minut, a druga w trakcie 1 minuty. 2 63 Klocki logiczne dla dzieci - duże - 60 klocków w 5 kształtach, wymiary dużych figur: kwadraty o boku 7,6cm, koło o średnicy 7,6 cm, trójkąt o boku 7,6 cm, prostokąt 7,6 x 3,8 cm sześciokąt o boku 4 cm, kartonowe pudło z wkładką. 10 64 Klocki logiczne -małe - 60 figur w małym, kieszonkowym formacie, 5 kształtów, pudełko z tworzywa 12 65 Uchwyty na ołówek -miękkie , giętkie uchwyty na ołówek zwiększające komfort pisania - 10 szt. w opakowaniu 2 66 Liczmany -18 dwustronnych lizaków z liczbami, dł. 14 cm 12 67 Waga szalkowa - metalowa- wymiary 14 x 17 x 40 cm , bez odważników 2 68 Odważniki w zestawie 4 szt. w wysokości 4-7 cm 2 69 Trening matematyczny - zestaw kart , który pozwala ćwiczyć wykonywanie podstawowych działań arytmetycznych. Wykonane z tworzywa karty drukowane są dwustronnie, z jednej strony zadanie, z drugiej odpowiedź. Stąd też nadają się do pracy w parach. 120 dwustronnych kart wykonanych z estetycznego tworzywa, wymiar karty ok. 4,5 x 8,5 cm, nadrukowana dolna linia wskazuje poprawność trzymania karty. Mnożenie do 100 2, Dzielenie do 100 2, Dodawanie do 25 1 70 Stoper klasowy praktyczny i łatwy do zastosowania w klasie. Można nim mierzyć czas do różnych obliczeń i eksperymentów. 2 71 Pakiet MANGO przygoda z pogodą, na ziemi, w kosmosie I, II, III - interaktywne gry umożliwiające dzieciom zdobycie podstawowej wiedzy na temat zjawisk i praw przyrody oraz przeprowadzanie rzeczywistych eksperymentów naukowych. Pakiet zawiera 3 gry edukacyjne Przygoda z pogodą, Przygoda na Ziemi, Przygoda w kosmosie. Wersja jednostanowiskowa. 1 zestaw 72 Lornetki -posiadające 10 krotne powiększenie, dzięki temu możliwa jest obserwacja zwierząt z dalekiej odległości. Waga ok. 214 gram, co pozwala na korzystanie z nich dzieciom. Pasek na stałe przymocowany do lornetki. Otwór średnicy 25 mm, co zapewnia przy świetle dziennym nieograniczoną jakość obserwacji. 11 73 Cykl życiowy żaby- figurki - zestaw składa się z 4 figurek. Wielkość figur: 5-7 cm. Wykonane z tworzywa sztucznego. 1 74 Zakręcany pojemnik z lupą - Pojemnik o wysokości 6,5 cm , stabilna, podwójnie powiększająca lupa. Lupa daje obraz 4- krotnie powiększony. Soczewki O 45 i 30 mm ze wzorem podłoża. 10 75 Ekran - ścienny manualny ze sprężonym mechanizmem zwijania. Materiał ekranu matowy w proporcji 4:3. Wysokość wysuwu ekranu regulowana dzięki mechanizmowi blokowania, który zabezpiecza przed samoczynnym zwijaniem. Obudowa zabezpiecza ekran przed kurzem. Wymiary: 128x171, przekątna 214cm. 1 76 Przewodnik przyrodniczy na wycieczkę- książka zawiera informacje o najczęściej spotykanych zwierzętach, roślinach i grzybach. Zaprezentowane są typowe cechy ułatwiające rozpoznanie gatunków. Książka zawiera 750 barwnych ilustracji. 5 77 Małe obserwatorium glebowe - dzieci mogą oglądać podziemny i nadziemny rozwój rośliny. Wystarczy wsypać ziemię i umieścić w niej nasiona. Obserwatorium może ukazać podziemną działalność dżdżownic. Pojemnik z tworzywa, wentylowana pokrywa,4 opakowania kolorowego granulatu, instrukcja 1 78 Na polu, w lesie, na łące pomoce dydaktyczne- pomoc przeznaczona jest do kształcenia zintegrowanego z przewagą treści o charakterze środowiskowo- ekologicznym. Możliwość manipulacji elementami pobudza aktywność dzieci. Plansze przedstawiają środowiska: pola , lasu i łąki, zawierają ilustracje zwierząt i roślin, które przy pomocy rzepów można nanosić na duże plansze. 1 komp. 79 Stemple przyrodnicze - Duże stemple przedstawiające różnorodne motywy przyrodnicze: liście i owoce drzew, zwierzęta leśne i ich ślady. 2 komp. 80 Stacja meteorologiczna - to wszystkie niezbędne przyrządy do obserwacji podstawowych parametrów klimatycznych na jednym pionowym drążku. Dzieci mogą rejestrować: temperaturę powietrza, prędkość wiatru, kierunek wiatru, opady atmosferyczne. Wbudowany zegar słoneczny pozwala odczytać czas. Długość drążka 116 cm. 1 81 Wędrujące owady- gra ucząca rozpoznawania kolorów owadów, miejsca ich przebywania. 3 82 Plansze dydaktyczne Polska przyroda -plansze o estetycznej kolorystyce i czytelnie rozłożonej treści. Wykonane z kredowego papieru i zaopatrzone w metalowe listewki u góry i na dole. Wymiar 70x100 c. Tytuły plansz: Ptaki śpiewające, Ptaki wodne, Mieszkańcy lasów. 3 Ze wzgledu na ograniczona liczbę znaków do 30000 pozostałe pozycję są dostępne w Załączniku A do SIWZ.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    39.16.21.10-9, 39.16.21.00-6.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Okres w miesiącach: 1.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Sprzęt sportowy.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Lp. Nazwa Ilość sztuk zestawów 1 Zjeżdżalnia duża - wym. 200x49x7cm, Wykonana z drewna. 1 2 Drabinka duża - wym.200x49x7cm, wykonana z drewna 1 3 Drabinka żerdziowa - dł. belki 200cm; dł. szczebli 10cm,gr.belki 6,5x6,5cm 1 4 Trapez drabinka duża - samodzielny przyrząd gimnastyczny jak również element stanowiący podstawę do tworzenia torów przeszkód. Wykonany z drewna. Wymiary 70x62x75x32 cm 2 5 Równoważnia duża - dł. belki 200cm;gr. belki 6,5x6,5 cm 1 6 Równoważnia 6 - zaczepowa - składająca się z 5 desek o wym. 100x9x2cm;6 cegieł o sworzniach łączących 3 deski o wym. 28x14x5 cm 1 7 Sensoryczne kamienie - zestaw wykonanych z tworzywa sztucznego półkul, doskonałych do ćwiczeń równowagi i koordynacji, posiadających wypustki sensoryczne pobudzające dotyk i wspomagające ćwiczenia korekcji stóp. 1 8 Drabinka półokrągła - element toru przeszkód lub samodzielny przyrząd gimnastyczny, ma zastosowanie w zajęciach z dziećmi z zaburzeniami równowagi, zmianami napięciowymi w obrębie kończyn dolnych, problemami z przenoszeniem środka ciężkości ciała, poczuciem ciała w przestrzeni, koordynacja ruchową. 1 9 Drabinka trójkątna - przyrząd gimnastyczny mający zastosowanie w zajęciach z dziećmi z zaburzeniami równowagi, zmianami napięciowymi w obrębie kończyn dolnych, problemami z przenoszeniem środka ciężkości ciała, poczuciem ciała w przestrzeni, koordynacja ruchową. Atrakcyjnym elementem zwiększającym możliwość wykonywanych ćwiczeń jest różnorodny rozstaw zamieszczonych w nim szczebli. Wymiary: dł. boku 90 cm, wys.80 cm. 1.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    37.42.00.00-8.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Okres w miesiącach: 1.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Sprzęt komputerowy.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Lp. OPIS Ilość sztuk/ zestawów 1 Laptop Procesor: dwurdzeniowy, 2,1 GHz, 2MB cache Karta graficzna: pamięć 1024, DirectX11, wyjścia HDMI oraz D-Sub Komunikacja: Karta sieciowa: 100Mbps, WiFi 802.11 b/g/n Pamięć RAM: 4 GB DDR3 Dysk twardy: 500 GB Czytnik kart pamięci: SD SDHC Napęd optyczny: nagrywarka DVD-/+ RW Przekątna ekranu LCD: 15.6 cali; nominalna rozdzielczość LCD: 1366 x 768 pikseli System operacyjny Windows 7 Home Premium 3 2 Pakiet Microsoft Office 2010 PL 2 3 Urządzenie wielofunkcyjne drukowanie, kopiowanie, skanowanie, technologia druku: atramentowa standardowy format nośnika A4; miesięczny cykl pracy -15 000 stron; max rozdzielczość czarny - 4800 x 1200 dpi; max rozdzielczość kolor - 1200 x 4800 dpi; szybkość drukowania czarny - 35 str./min; typ skaner - kolorowy, technologia CIS; rozdzielczość skanera - 2400 x 4800 dpi; interfejs: Wi-Fi, USB 2.0, Ethernet 10/100 Mbps; DADF (automatyczny podajnik dokumentów z dupleksem), automatyczny dupleks Plus 1 dodatkowy komplet oryginalnych tuszy 1.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    30.23.60.00-2.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Okres w miesiącach: 1.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    najniższa cena.



Kwidzyn: Doposażenie szkół w sprzęt oraz pomoce dydaktyczne w ramach projektu Każdy z nas jest indywidualnością - wyrównywanie szans edukacyjno - rozwojowych uczniów klas I - III szkół podstawowych Gminy Kwidzyn


Numer ogłoszenia: 348519 - 2011; data zamieszczenia: 30.12.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 293197 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kwidzyn, ul. Grudziądzka 30, 82-500 Kwidzyn, woj. pomorskie, tel. 055 261-41-51, faks 055 2792306.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Doposażenie szkół w sprzęt oraz pomoce dydaktyczne w ramach projektu Każdy z nas jest indywidualnością - wyrównywanie szans edukacyjno - rozwojowych uczniów klas I - III szkół podstawowych Gminy Kwidzyn.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą sprzętu oraz pomocy dydaktycznych w ramach projektu Każdy z nas jest indywidualnością - wyrównywanie szans edukacyjno - rozwojowych uczniów klas I - III szkół podstawowych Gminy Kwidzyn a także wszelkimi kosztami realizacji, a w szczególności z kosztami: dostarczenia, załadunku, rozładunku przedmiotu zamówienia. Każda dostawa będzie uzgodniona szczegółowo pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Dostarczone materiały muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad, zapakowane w opakowania umożliwiające jednoznaczną identyfikację zapakowanego produktu. Zaleca się, aby dostarczony asortyment zapakowany był w bezpieczne opakowanie, uniemożliwiające uszkodzenie produktów w czasie transportu. Odpowiedzialność za uszkodzenia produktów w czasie transportu ponosi Wykonawca. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrotu dostarczonego asortymentu nie spełniającego wymogów jakościowych oczekiwanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełniania tego samego poziomu jakościowego, merytorycznego oraz gwarantując taką samą funkcjonalność jak produkty opisane w przedmiocie zamówienia. Gdziekolwiek w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do Polskich Norm, dopuszczalne jest stosowanie odpowiednich norm krajów Unii Europejskiej, w zakresie przyjętym przez polskie prawodawstwo. Wykonawca w ramach każdego zadania musi zaoferować dostawę wszystkich pozycji wymienionych w każdym z zadań..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.16.21.10-9, 39.16.21.00-6, 37.42.00.00-8, 30.23.60.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet: IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
2   


Nazwa:
Sprzęt sportowy


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.12.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Nowa Szkoła Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 90-248 Łódź, kraj/woj. łódzkie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2033,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    2080,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    2080,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    2080,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
3   


Nazwa:
Sprzęt komputerowy


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.12.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • iNET Grzegorz Warelich, {Dane ukryte}, 82-500 Kwidzyn, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 7724,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    8822,18


  • Oferta z najniższą ceną:
    8822,18
    / Oferta z najwyższą ceną:
    9302,90


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Grudziądzka 30, 82-500 Kwidzyn
woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: przetargi@gminakwidzyn.pl
tel: 055 261-41-51
fax: 552 792 306
Termin składania wniosków lub ofert:
2011-11-16
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 29319720110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-11-08
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 1 miesięcy
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 3
Kryterium ceny: 0%
WWW ogłoszenia: www.gminakwidzyn.pl
Informacja dostępna pod: Urząd Gminy Kwidzyn, ul Grudziądzka 30, 82-500 Kwidzyn, pietro II, pokój 31
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
30236000-2 Różny sprzęt komputerowy
37420000-8 Sprzęt gimnastyczny
39162100-6 Pomoce dydaktyczne
39162110-9 Sprzęt dydaktyczny
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Sprzęt sportowy Nowa Szkoła Sp. z o.o.
Łódź
2011-12-30 2 080,00
Sprzęt komputerowy iNET Grzegorz Warelich
Kwidzyn
2011-12-30 8 822,00