Lublin: Wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II


Numer ogłoszenia: 122007 - 2014; data zamieszczenia: 05.06.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. (81) 445 41 59, faks (81) 445 41 63 , strona internetowa http://bip.kul.lublin.pl/zamowienia-publiczne,16027.html


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do Instrukcji.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienie z wolnej ręki zostało zastosowane na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z Dz. U. 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Na podstawie wyżej wspomnianego artykułu ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku, gdy łącznie wystąpią następujące przesłanki: wykonawcą zamówień dodatkowych będzie dotychczasowy wykonawca usług lub robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym; zamówienia dodatkowe nie zostały objęte zamówieniem podstawowym; zamówienia dodatkowe nie przekraczają łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego; zamówienia dodatkowe są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego; wykonanie zamówień dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (pkt 4 planowanych robót dodatkowych); b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego (punkt 1-3 planowanych robót dodatkowych). W przypadku niniejszego postępowania wszystkie wyżej wymienione przesłanki zostały spełnione łącznie. Zamówienie z wolnej ręki w przedmiotowym postępowaniu dotyczy naprawy ukrytych wad powykonawczych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL. Roboty dodatkowe objęte zamówieniem dodatkowym dotyczą wad ukrytych powstałych w wyniku robót budowlanych wykonywanych przez poprzedniego Wykonawcę firmę Mostostal Warszawa S.A. Zamawiający w lipcu 2012 r. rozwiązał umowę z firmą Mostostal Warszawa S.A. i wszczął kolejne postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w celu wyłonienia nowego Wykonawcy na roboty budowlane w zakresie dokończenie budowy budynku ICBN. W dniu 06.11.2013 r. Zmawiający zawarł umowę Nr UZDZZ/2013/11/1 z firmą WARBUD S.A. W trakcie wykonywania robót budowlanych wskazanych w umowie podstawowej ujawniły się wady, których Zamawiający pomimo dołożenia należytej staranności na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i przed podpisaniem umowy nie mógł przewidzieć. Zamówienie dodatkowe polegać będzie na naprawie rur dla kabli elektrycznych, znajdujących się pod posadzką w piwnicy budynku ICBN; naprawie wsporników podestu dolnego na ścianie zewnętrznej żelbetowej; naprawie przykanalików kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz wykończenie ścian żelbetowych pod konstrukcją świetlika i zasłonięcie nierówności kątownikami. Wszystkie w/w roboty dodatkowe nie zostały objęte zamówieniem podstawowym, są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a ich łączna wartość nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający nie mógł przewidzieć wcześniej konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie tego rodzaju wad wymagało wykonania czynności technicznych za pomocą specjalistycznego sprzętu. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i stało się konieczne na skutek niemożliwej wcześniej do przewidzenia sytuacji. Wartość zlecanego zamówienia dodatkowego wynosi 0,6 % w stosunku do zamówienia podstawowego. Naprawa rur dla kabli elektrycznych, znajdujących się pod posadzką w piwnicy budynku ICBN jest niezbędna do wykonania zamówienia podstawowego. Rury dla kabli elektrycznych znajdujące się w piwnicy budynku ICBN, zostały odebrane na etapie budowy jako roboty ulegające zakryciu, potwierdzone wpisem do Dziennika Budowy, następnie zostały zakryte posadzką. Rury te zostały uszkodzone, wada ta została wykryta przez obecnego Wykonawcę robót firmę WARBUD S.A. poprzez przeprowadzenie wideoinspekcji za pomocą specjalistycznych kamer. Zamawiający pomimo dołożenia należytej staranności, nie mógł przewidzieć konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie wad wymagało wykonania czynności technicznych za pomocą specjalistycznego sprzętu. Naprawa wsporników podestu dolnego na ścianie zewnętrznej żelbetowej jest niezbędna do wykonania zamówienia podstawowego. W/w roboty budowlane zostały wykonane przez poprzedniego Wykonawcę i zostały odebrane przez Zmawiającego tuż przed rozwiązaniem umowy z firmą Mostostal Warszawa S.A. Wady te nie były widoczne w momencie odbioru i ujawniły się dopiero po przekazaniu placu budowy nowemu Wykonawcy tj. firmie WARBUD S.A. po dokonaniu pomiarów geodezyjnych. Zamawiający nie mógł przewidzieć konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie wad wymagało przeprowadzenia pomiarów geodezyjnych. Naprawa przykanalików kanalizacji deszczowej i sanitarnej jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Rury kanalizacji deszczowej i sanitarnej zostały odebrane na etapie budowy, jako roboty ulegające zakryciu, potwierdzone wpisem do Dziennika Budowy. W związku z tym, iż były to roboty ulegające zakryciu, rury zostały zasypane ziemią. Po przekazaniu placu budowy w miejscu, gdzie znajdowała się kanalizacja deszczowa i sanitarna, nastąpiło zapadnięcie gruntu, wówczas zostały ujawnione wady powykonawcze. W celu dokładnego sprawdzenia rozmiarów wad obecny Wykonawca firma WARBUD S.A. przeprowadził specjalistyczne pomiary, wideoinspekcję, za pomocą specjalistycznych kamer. Zamawiający pomimo dołożenia należytej staranności, nie mógł przewidzieć konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie wad wymagało wykonania czynności technicznych za pomocą specjalistycznego sprzętu. Wszystkie wyżej wskazane naprawy są niezbędne do prawidłowego ukończenia budowy budynku ICBN tj. wykonania zamówienia podstawowego, w którego zakres wchodzi również uzyskanie na rzecz Zamawiającego prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku ICBN, co w przypadku niewykonania w/w napraw będzie niemożliwe. Wykończenie ścian żelbetowych pod konstrukcją świetlika i zasłonięcie nierówności kątownikami. Poprzedni Wykonawca robót budowlanych wykonał konstrukcję żelbetową świetlika w sposób niedokładny, co uniemożliwia prawidłowe umiejscowienie zaprojektowanych tam żaluzji. W związku z tym Wykonawca uznał, iż należy wykończyć nawierzchnię przez poszpachlowanie ściany tynkiem oraz zasłonić powstałe szczeliny za pomocą kątowników. Z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zmówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Natomiast szkody jakie mogłyby wywołać ewentualne opóźnienia w wykonywaniu w/w robót poprzez zlecenie innemu wykonawcy byłyby bardzo wysokie i mogłyby spowodować niezrealizowanie postępowania w terminie na który wskazuje umowa o dofinansowanie. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania wskazanego zamówienia dodatkowego i nie może zostać w sposób prawidłowy ukończone bez wykonania w/w prac. Zarówno korzyści ekonomicznie jak również i gospodarcze przemawiają za koniecznością zlecenia w/w prac obecnemu Wykonawcy zamówienia podstawowego, zlecenie innemu Wykonawcy wykonania naprawy wykończenia ścian żelbetowych pod konstrukcją świetlika i zasłonięcie nierówności kątownikami przewyższyłoby kilkakrotnie wartość roboty. Wykonawcą robót dodatkowych będzie dotychczasowy Wykonawca robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym tj. firma WARBUD S.A. Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa. Na w/w okoliczności Wykonawca sporządził zaakceptowany przez inspektora nadzoru protokół konieczności Nr 1. Przedmiotowe roboty dodatkowe, konieczne do wykonania były wcześniej niemożliwe do przewidzenia pomimo dołożenia przez Zamawiającego należytej staranności przy przygotowywaniu zamówienia podstawowego i przeprowadzeniu inwentaryzacji budynku siłami własnymi przez swoich pracowników posiadający odpowiednią wiedzę i kwalifikacje pozwalające na szczegółową weryfikację poprawności wykonanych prac przez poprzedniego wykonawcę. Zamówienie dodatkowe swoim zakresem obejmuje prace, bez których budynek nie zostanie ukończony i ma bezpośredni wpływ na walory techniczne, jakościowe i funkcjonalno-użytkowe zamówienia podstawowego, w szczególności wpływa na dopuszczenie tego przedmiotu do użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013, poz. 1409 z poźn. zm.). Przytoczony stan faktyczny pozwala obiektywnie stwierdzić, iż zamówienie dodatkowe wynika z kwestii technicznych. Zatem powyższe przemawia za tym, iż trybem właściwym i zgodnym z przepisami ustawy PZP w w/w przypadku jest tryb zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5. Zastosowanie wyżej wymienionego trybu zamówienia jest jak najbardziej trafne i właściwe. Przedstawiona powyżej argumentacja znajduje potwierdzenie w świetle faktycznych i prawnych przesłanek zastosowania powyższego trybu.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • WARBUD S. A., Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Lublin: Wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II


Numer ogłoszenia: 202842 - 2014; data zamieszczenia: 16.06.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 122007 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. (81) 445 41 59, faks (81) 445 41 63.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do Instrukcji.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt Budowa i wyposażenie Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na podstawie umowy o dofinansowanie z dnia 29 czerwca 2009 r. nr POPW.01.03.00-06-003/09-00 zawartej z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Osi Priorytetowej I Nowoczesna Gospodarka Działania I.3 Wspieranie innowacji.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.06.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • WARBUD S.A., {Dane ukryte}, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 158882,47 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    170970,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    170970,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    170970,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie z wolnej ręki zostało zastosowane na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z Dz. U. 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Na podstawie wyżej wspomnianego artykułu ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku, gdy łącznie wystąpią następujące przesłanki: wykonawcą zamówień dodatkowych będzie dotychczasowy wykonawca usług lub robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym; zamówienia dodatkowe nie zostały objęte zamówieniem podstawowym; zamówienia dodatkowe nie przekraczają łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego; zamówienia dodatkowe są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego; wykonanie zamówień dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (pkt 4 planowanych robót dodatkowych); b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego (punkt 1-3 planowanych robót dodatkowych). W przypadku niniejszego postępowania wszystkie wyżej wymienione przesłanki zostały spełnione łącznie. Zamówienie z wolnej ręki w przedmiotowym postępowaniu dotyczy naprawy ukrytych wad powykonawczych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL. Roboty dodatkowe objęte zamówieniem dodatkowym dotyczą wad ukrytych powstałych w wyniku robót budowlanych wykonywanych przez poprzedniego Wykonawcę firmę Mostostal Warszawa S.A. Zamawiający w lipcu 2012 r. rozwiązał umowę z firmą Mostostal Warszawa S.A. i wszczął kolejne postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w celu wyłonienia nowego Wykonawcy na roboty budowlane w zakresie dokończenie budowy budynku ICBN. W dniu 06.11.2013 r. Zmawiający zawarł umowę Nr UZDZZ/2013/11/1 z firmą WARBUD S.A. W trakcie wykonywania robót budowlanych wskazanych w umowie podstawowej ujawniły się wady, których Zamawiający pomimo dołożenia należytej staranności na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i przed podpisaniem umowy nie mógł przewidzieć. Zamówienie dodatkowe polegać będzie na naprawie rur dla kabli elektrycznych, znajdujących się pod posadzką w piwnicy budynku ICBN; naprawie wsporników podestu dolnego na ścianie zewnętrznej żelbetowej; naprawie przykanalików kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz wykończenie ścian żelbetowych pod konstrukcją świetlika i zasłonięcie nierówności kątownikami. Wszystkie w/w roboty dodatkowe nie zostały objęte zamówieniem podstawowym, są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a ich łączna wartość nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający nie mógł przewidzieć wcześniej konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie tego rodzaju wad wymagało wykonania czynności technicznych za pomocą specjalistycznego sprzętu. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i stało się konieczne na skutek niemożliwej wcześniej do przewidzenia sytuacji. Wartość zlecanego zamówienia dodatkowego wynosi 0,6 % w stosunku do zamówienia podstawowego. Naprawa rur dla kabli elektrycznych, znajdujących się pod posadzką w piwnicy budynku ICBN jest niezbędna do wykonania zamówienia podstawowego. Rury dla kabli elektrycznych znajdujące się w piwnicy budynku ICBN, zostały odebrane na etapie budowy jako roboty ulegające zakryciu, potwierdzone wpisem do Dziennika Budowy, następnie zostały zakryte posadzką. Rury te zostały uszkodzone, wada ta została wykryta przez obecnego Wykonawcę robót firmę WARBUD S.A. poprzez przeprowadzenie wideoinspekcji za pomocą specjalistycznych kamer. Zamawiający pomimo dołożenia należytej staranności, nie mógł przewidzieć konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie wad wymagało wykonania czynności technicznych za pomocą specjalistycznego sprzętu. Naprawa wsporników podestu dolnego na ścianie zewnętrznej żelbetowej jest niezbędna do wykonania zamówienia podstawowego. W/w roboty budowlane zostały wykonane przez poprzedniego Wykonawcę i zostały odebrane przez Zmawiającego tuż przed rozwiązaniem umowy z firmą Mostostal Warszawa S.A. Wady te nie były widoczne w momencie odbioru i ujawniły się dopiero po przekazaniu placu budowy nowemu Wykonawcy tj. firmie WARBUD S.A. po dokonaniu pomiarów geodezyjnych. Zamawiający nie mógł przewidzieć konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie wad wymagało przeprowadzenia pomiarów geodezyjnych. Naprawa przykanalików kanalizacji deszczowej i sanitarnej jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Rury kanalizacji deszczowej i sanitarnej zostały odebrane na etapie budowy, jako roboty ulegające zakryciu, potwierdzone wpisem do Dziennika Budowy. W związku z tym, iż były to roboty ulegające zakryciu, rury zostały zasypane ziemią. Po przekazaniu placu budowy w miejscu, gdzie znajdowała się kanalizacja deszczowa i sanitarna, nastąpiło zapadnięcie gruntu, wówczas zostały ujawnione wady powykonawcze. W celu dokładnego sprawdzenia rozmiarów wad obecny Wykonawca firma WARBUD S.A. przeprowadził specjalistyczne pomiary, wideoinspekcję, za pomocą specjalistycznych kamer. Zamawiający pomimo dołożenia należytej staranności, nie mógł przewidzieć konieczności wykonania w/w robót dodatkowych, ze względu na fakt iż ujawnienie wad wymagało wykonania czynności technicznych za pomocą specjalistycznego sprzętu. Wszystkie wyżej wskazane naprawy są niezbędne do prawidłowego ukończenia budowy budynku ICBN tj. wykonania zamówienia podstawowego, w którego zakres wchodzi również uzyskanie na rzecz Zamawiającego prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku ICBN, co w przypadku niewykonania w/w napraw będzie niemożliwe. Wykończenie ścian żelbetowych pod konstrukcją świetlika i zasłonięcie nierówności kątownikami. Poprzedni Wykonawca robót budowlanych wykonał konstrukcję żelbetową świetlika w sposób niedokładny, co uniemożliwia prawidłowe umiejscowienie zaprojektowanych tam żaluzji. W związku z tym Wykonawca uznał, iż należy wykończyć nawierzchnię przez poszpachlowanie ściany tynkiem oraz zasłonić powstałe szczeliny za pomocą kątowników. Z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zmówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Natomiast szkody jakie mogłyby wywołać ewentualne opóźnienia w wykonywaniu w/w robót poprzez zlecenie innemu wykonawcy byłyby bardzo wysokie i mogłyby spowodować niezrealizowanie postępowania w terminie na który wskazuje umowa o dofinansowanie. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania wskazanego zamówienia dodatkowego i nie może zostać w sposób prawidłowy ukończone bez wykonania w/w prac. Zarówno korzyści ekonomicznie jak również i gospodarcze przemawiają za koniecznością zlecenia w/w prac obecnemu Wykonawcy zamówienia podstawowego, zlecenie innemu Wykonawcy wykonania naprawy wykończenia ścian żelbetowych pod konstrukcją świetlika i zasłonięcie nierówności kątownikami przewyższyłoby kilkakrotnie wartość roboty. Wykonawcą robót dodatkowych będzie dotychczasowy Wykonawca robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym tj. firma WARBUD S.A. {Dane ukryte}, 02-342 Warszawa. Na w/w okoliczności Wykonawca sporządził zaakceptowany przez inspektora nadzoru protokół konieczności Nr 1. Przedmiotowe roboty dodatkowe, konieczne do wykonania były wcześniej niemożliwe do przewidzenia pomimo dołożenia przez Zamawiającego należytej staranności przy przygotowywaniu zamówienia podstawowego i przeprowadzeniu inwentaryzacji budynku siłami własnymi przez swoich pracowników posiadający odpowiednią wiedzę i kwalifikacje pozwalające na szczegółową weryfikację poprawności wykonanych prac przez poprzedniego wykonawcę. Zamówienie dodatkowe swoim zakresem obejmuje prace, bez których budynek nie zostanie ukończony i ma bezpośredni wpływ na walory techniczne, jakościowe i funkcjonalno-użytkowe zamówienia podstawowego, w szczególności wpływa na dopuszczenie tego przedmiotu do użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013, poz. 1409 z poźn. zm.). Przytoczony stan faktyczny pozwala obiektywnie stwierdzić, iż zamówienie dodatkowe wynika z kwestii technicznych. Zatem powyższe przemawia za tym, iż trybem właściwym i zgodnym z przepisami ustawy PZP w w/w przypadku jest tryb zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5. Zastosowanie wyżej wymienionego trybu zamówienia jest jak najbardziej trafne i właściwe. Przedstawiona powyżej argumentacja znajduje potwierdzenie w świetle faktycznych i prawnych przesłanek zastosowania powyższego trybu.

Adres: Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin
woj. lubelskie
Dane kontaktowe: email: dzp@kul.pl
tel: (81) 445 41 59
fax: (81) 445 41 63
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 12200720140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-06-04
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http://bip.kul.lublin.pl/zamowienia-publiczne,16027.html
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Wykonanie robót budowlanych związanych z naprawą wad ukrytych w budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II WARBUD S.A.
Warszawa
2014-06-16 170 970,00