Wynik przetargu
IFPS/02A/13
Zamawiający:
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu
Adres: | ul. Mochnackiego 10, 02042 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sekretariat@ifps.org.pl tel: 223 118 102 fax: 223 118 118 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 2402320130 | Data Udzielenia: | 2013-02-14 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu obejmujące w szczególności obsługę w zakresie prawa zamówień publicznych oraz zamówień nieobjętych przepisami ustawy w okrsie 11 miesięcy od 01.02.2013 r. | ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA KOMADYTOWA IZABELA ŻYGLICKA I WSPÓŁNICY KATOWICE | 398 200,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-02-14 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 398 200,00 zł Minimalna złożona oferta: 398 200,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 398 200,00 zł Maksymalna złożona oferta: 398 200,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Warszawa: IFPS/02A/13
Numer ogłoszenia: 24023 - 2013; data zamieszczenia: 14.02.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, ul. Pstrowskiego 1, 01-943 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8356670, faks 022 8355214.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
IFPS/02A/13.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu obejmujące w szczególności obsługę w zakresie prawa zamówień publicznych oraz zamówień nieobjętych przepisami ustawy w okrsie 11 miesięcy od 01.02.2013 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu obejmujące w szczególności obsługę w zakresie prawa zamówień publicznych oraz zamówień nieobjętych przepisami ustawy w okrsie 11 miesięcy od 01.02.2013 r.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.01.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA KOMADYTOWA IZABELA ŻYGLICKA I WSPÓŁNICY, UNIWERSYTECKA 13, 40-007 KATOWICE, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 421960,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
398200,00
Oferta z najniższą ceną:
398200,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
398200,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wybór trybu zamówienia z wolnej ręki jest uzasadniony w związku z treścią art. 5 ust. 1a pkt 1 oraz 4 ustawy - prawo zamówień publicznych. W pierwszej kolejności należy wskazać, że wykonawca powyższy aktualnie reprezentuje Zamawiającego w prowadzonym przez Prezesa UZP od ponad 15 miesięcy postępowaniu wyjaśniającym, a następnie kontroli doraźnej związanej z postępowaniem o sygnaturze IFPS/49/2011. W postępowaniu tym udzielono pięciokrotnie odpowiedzi na pytania i wezwania Prezesa UZP i przekazano około tysiąca stron dokumentów dotyczących postępowania. Zapoznanie się z zebranym materiałem, zwłaszcza w obliczu mogącego nastąpić w najbliższym czasie zakończenia postępowania kontrolnego, zajęłoby nowemu wykonawcy niewspółmiernie wiele czasu i groziłoby nie tylko naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, ale i poważnym zagrożeniem uniemożliwienia terminowego skorzystania przez Zamawiającego z przysługujących mu środków prawnych. Udzielenie wykonawcy zamówienia w pozostałym zakresie objętym zamówieniem uzasadnione jest również i tym faktem, że wykonawca ten posiada pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się postępowań w przedmiocie udzielenia zamówienia publicznego. Wykonawca, świadcząc usługi na rzecz Zamawiającego, dotychczas w sposób należyty i bardzo sumienny wywiązywał się z wszelkich powierzonych mu zadań, okazując bardzo wysoki poziom przygotowania merytorycznego oraz bardzo duże rozeznanie w zakresie specyfiki działalności Zamawiającego, a w rezultacie udzielanych przez niego zamówień publicznych. W odniesieniu do innych (niż związane z reprezentacją w postępowaniu kontrolnym prowadzonym przez Prezesa UZP) usług prawniczych zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1a oraz ust. 1a pkt 1 ustawy - prawo zamówień publicznych. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków z tej przyczyny, że świadczenie usług przez innego wykonawcę wymagałoby niewspółmiernie wielkich nakładów czasowych, koniecznych do zapoznania się z przebiegiem i rezultatami wielu uprzednio przeprowadzonych postępowań oraz uwarunkowaniami prawnymi dotyczącymi finansowania udzielanego ze środków unijnych (w ramach kilku odrębnych przedsięwzięć), co przełożyłoby się wydatnie na zwiększony koszt usług. Uzasadnieniem dla udzielenia zamówienia we wskazanym trybie jest również zaufanie, którym darzy Zamawiający wykonawcę (w tym osoby współpracujące z Zamawiającym z ramienia wykonawcy), co ma ogromne znaczenie w przypadku korzystania z usług świadczonych przez osoby wykonujące zawody zaufania publicznego, jakimi są zawody radcy prawnego oraz adwokata (art. 17 ust. 1 Konstytucji RP w związku z postanowieniami Kodeksu Etyki Radcy Prawnego oraz Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu).