Wynik przetargu

Adres: ul. Strzegomska 3, 60194 Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zzmzp@zzmpoznan.pl
tel: 61 860 85 00
fax: 61 860 85 12
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 35304620150 Data Udzielenia: 2015-12-28
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
77300000-3 Usługi ogrodnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
usunięcie skutków nawałnicy, która przeszła w dniu 19 lipca 2015 r. przez miasto Poznań OGROBUD, Zakład Budowy i Konserwacji Terenów Zieleni
Pleszew
60 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-12-28
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
773000003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
60 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
60 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
60 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
60 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Poznań: usunięcie skutków nawałnicy, która przeszła w dniu 19 lipca 2015 r. przez miasto Poznań


Numer ogłoszenia: 353046 - 2015; data zamieszczenia: 28.12.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Zieleni Miejskiej, ul. Strzegomska 3, 60-194 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 860 85 00, faks 61 860 85 12.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
usunięcie skutków nawałnicy, która przeszła w dniu 19 lipca 2015 r. przez miasto Poznań.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
usunięcie skutków nawałnicy, która przeszła w dniu 19 lipca 2015 r. przez miasto Poznań.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
77.30.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.07.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • OGROBUD, Zakład Budowy i Konserwacji Terenów Zieleni, ul. Kochanowskiego 12, 63-300 Pleszew, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 60000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    60000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    60000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    60000,00


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W dniu 19 lipca 2015 r. przez miasto Poznań przeszła potężna nawałnica, która spowodowała ogromne uszkodzenia drzewostanów będącego własnością Miasta Poznania. 1. wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikają z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 k.c. (klauzula rebus sic stantibus) oraz art. 632 §2 k.c. (tzw. Mała klauzula rebus sic stantibus) okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Nie ulega wątpliwości że nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie - w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuacja w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Niewątpliwie Zamawiający nie mógł przewiedzieć zniszczenia drzewostanu przez warunki atmosferyczne oraz wielkości zniszczeń spowodowana przejściem przez miasto Poznań nawałnicy w dniu 19 lipca 2015 r. Zamawiający nie był również w stanie oszacować bez zbędnej zwłoki wartości zamówienia i wielkości realizowanego zamówienia. 2. konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Oceniając zaistniały stan faktyczny nie ulega wątpliwości, że nieusunięcie wiatrołomów, leżących konarów drzew, całych drzew, obcinanie połamanych gałęzi stwarzało zagrożenie dla zdrowia mieszkańców Miasta Poznania, co w konsekwencji mgło obciążyć dodatkowymi kosztami budżet miasta (odszkodowania). 3. Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na danych historycznych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego na usługi średni czas trwania procedury w trybie przetargu nieograniczonego na usługi w roku 2014 r. od momentu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu do podpisania umowy wynosił 18 dni. Średni czas trwania procedur w trybie przetargu nieograniczonego na usługi wynosił według danych Urzędu Zamówień Publicznych 32 dni. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia świadczenia usługi polegającej na usunięci skutków nawałnicy, która przeszła przez miasta Poznań w dniu 19 lipca 2015 r. w drzewostanie Miasta Poznania nie istniała możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Konieczność realizacji usługi polegającej na usunięci skutków nawałnicy, która przeszła przez miasta Poznań w dniu 19 lipca 2015 r. w drzewostanie Miasta Poznania szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia. Dlatego też pomimo potencjalnej możliwości uelastycznienia i przyspieszenia prowadzenia postępowania w innych niż wolna ręka trybach należy mieć na uwadze konieczność zachowania podstawowych zasad zamówień publicznych tj. zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. W takiej sytuacji istnieje ryzyko iż pomimo wszczęcia postępowania w innym niż wolna ręka trybie, Zamawiający dążąc do maksymalnego skrócenia czasu trwania procedury jednocześnie realizował by postępowanie z pogwałceniem w/w zasad i praw wykonawców.