Warszawa: Opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego.


Numer ogłoszenia: 36175 - 2011; data zamieszczenia: 01.02.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego , ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2204000, faks 22 2204899.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zamówienie obejmuje opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego, kod CPV: 71241000-9 Studia wykonalności, usługi doradcze i analizy. 2. Rocznie w na polskich drogach ginie ponad 4.500 ludzi a przeszło 50.000 doznaje obrażeń ciała. Liczby te utrzymują się na zbliżonym poziomie od wielu lat. Pomimo spadku w 2009 r. w porównaniu do roku 2008 bezwzględnej liczby wypadków i ich ofiar niestety zarówno ofiarochłonność na polskich drogach, jak i liczba zabitych na 100 wypadków należą do najwyższych w Europie. Główną przyczyną wypadków spowodowanych przez kierowców jest nadmierna prędkość: przekraczanie jej dopuszczalnych wartości lub jej niedostosowanie do panujących na drodze warunków. Jednym z podstawowych sposobów ograniczenia liczby wypadków jest skuteczna kontrola prędkości. Tylko automatyczne systemy umożliwiają przy obecnej ilości pojazdów oraz gęstości sieci drogowej na wydajne sprawowanie takiego nadzoru. Według danych Komisji Europejskiej uruchomienie automatycznych systemów nadzoru nad ruchem drogowym spowodowało spadek liczby ofiar wypadków drogowych w państwach dawnej piętnastki o 11 tysięcy zabitych i 180 tysięcy rannych rocznie! Komisja Europejska uznała automatyczną kontrolę nad ruchem drogowym za najlepszą praktykę w redukcji liczby ofiar śmiertelnych na drogach i zaleciła stosowanie tego środka we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej. Głównym celem Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej. Wzrost atrakcyjności Polski i regionów ma być osiągnięty m.in. poprzez poprawę stanu bezpieczeństwa w transporcie oraz poprawę stanu połączeń międzyregionalnych poprzez inwestycje zwiększające bezpieczeństwo i płynność ruchu. Projekt Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) ma na celu poprawę stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez stworzenie sieci infrastruktury techniczno-informatycznej niezbędnej dla funkcjonowania fotorejestratorów oraz budowę centrum przetwarzania naruszeń drogowych. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategii Rozwoju Kraju Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej, trzecim celem horyzontalnym Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia: Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski oraz w.w celem głównym POIiŚ: Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej. Projekt charakteryzuje oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie liczby wypadków drogowych i ofiar tych wypadków. Jedynym beneficjentem Projektu jest Główny Inspektorat Transportu Drogowego. 3. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym), wpisanego na listę projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, nr. projektu 8.1-1. zgodnie z zasadami wynikającymi z Niebieskiej Księgi dla infrastruktury drogowej oraz innymi zaleceniami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego obowiązującymi wnioskodawców aplikujących o wsparcie ze środków unijnych w ramach Priorytetu VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe Działania 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko aktualnymi na dzień realizacji umowy, w szczególności uwzględniającego: 1) charakterystykę projektu - dane pozyskane od beneficjenta projektu, tło jego realizacji w tym sytuację na rynku oraz uwarunkowania prawne i ekonomiczne a także stosowne rekomendacje; 2) prognozy ruchu drogowego dla potrzeb realizacji projektu; 3) analizę społeczno-ekonomiczną oraz analizę rozwiązań technicznych dla projektu z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społeczno-ekonomicznych; 4) analizę finansową oraz analizę kosztów i korzyści dla projektu - również w wersji elektronicznej wraz z tabelami finansowymi w arkuszach kalkulacyjnych z zachowanymi aktywnymi formułami; 5) analizę wrażliwości i ryzyka dla projektu; 6) plan wdrożenia projektu oraz harmonogram realizacji projektu w postaci wykresu Gantta; 7) inne wynikające ze specyfiki realizacji projektu i wymagane obowiązującymi przepisami załączniki. 4. Studium ma uwzględniać następujące zadania realizowane w Projekcie: 1) Zadanie 1, które obejmuje modernizację istniejącej infrastruktury fotoradorwej oraz zakup nowej infrastruktury a także zakup wyposażenia optoelektronicznego do sprawowania mobilnego nadzoru nad ruchem drogowym. Wykonawca powinien w studium wykonalności zawrzeć analizę dobrych praktyk z innych krajów, w których przeprowadzono projekty analogiczne do przedmiotowego projektu. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić różne warianty modernizacji istniejących urządzeń fotorejestrujących oraz stworzenia spójnej sieci obejmującej urządzenia istniejące oraz urządzenia zakupione w ramach projektu (w tym wskazanie niezbędnych parametrów technicznych) i dostarczającej w sposób bezobsługowy informacje do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Powinien zostać opracowany system monitorowania pracy fotorejestratorów oraz opisane wytyczne dla zaplecza technicznego. Wykonawca zobowiązany jest ponadto przedstawić (także w formie graficznej) warianty umiejscowienia fotorejestratorów z uwzględnieniem analizy społeczno - ekonomicznej uzasadniającej różne warianty umiejscowienia oraz analizy technologicznej uwzględniającej możliwość monitorowania pracy fotorejestratorów oraz sprawność i bezpieczeństwo przesyłania danych do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. 2) Zadanie 2, które obejmuje Stworzenie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. W ramach przygotowywania studium wykonalności dla przedmiotowego projektu, Wykonawca powinien uwzględnić funkcjonowanie w.w Centrum w ramach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz zaproponować możliwe warianty organizacyjno prawne jego funkcjonowania w ramach GITD obejmującego także powiązania z istniejącymi komórkami organizacyjnymi oraz konieczne zmiany w obowiązujących przepisach. Ponadto zadanie obejmuje również nabycie i adaptację budynku na potrzeby utworzenia Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, w ramach którego nastąpi: a) pozyskanie budynku, b) adaptacja i wyposażenie powierzchni biurowych, c) adaptacja powierzchni specjalnego przeznaczenia, d) wykonanie instalacji teletechnicznych, e) wykonanie instalacji kontroli dostępu, f) wykonanie instalacji przeciwpożarowej, g) wykonanie systemu zarządzania klasy BMS, h) adaptacja instalacji wentylacyjnej, i) adaptacja instalacji zasilającej j) adaptacja otoczenia zewnętrznego budynku (ogrodzenie, parkingi, podjazdy, rampy, etc). Adaptacja budynku będzie obejmowała stworzenie miejsc pracy dla pracowników biurowych oraz budowę i wyposażenie serwerowni, w ramach czego nastąpi: a) budowa systemu chłodzenia i odprowadzania ciepła, b) budowa systemu alarmu przeciwpożarowego oraz system gaszenia aktywnego gazem, c) budowa systemu monitorowania i kontroli dostępu do stref bezpieczeństwa, d) budowa systemu awaryjnego podtrzymania zasilania, e) zakupienie systemowej podłogi technicznej, f) zakupienie szafy rack 19 cali, g) zakupienie serwerów wraz z licencjami na oprogramowanie, h) zakupienie podsystemów przechowywania danych, i) zakupienie infrastruktury sieci SAN, j) zakupienie podsystemów archiwizacji danych, k) budowa infrastruktury dostępowej - sieć LAN i WAN, l) budowa podsystemu monitorowania i administracji. Ponadto niezbędny jest również zakup zespół maszyn do druku i automatycznego kopertowania w tym: a) maszyny do druku, b) maszyny do wstępnego sortowania, c) maszyny do bigowania, d) maszyny do personalizacji, e) maszyny do kopertowania, f) maszyny do kontroli i weryfikacji, g) maszyny do końcowego sortowania, h) maszyny do paczkowania oraz i) podsystemu zarządzania procesem druku, personalizacji, kopertowania oraz sortowania. 3) Zadanie 3, które obejmuje stworzenie oprogramowania systemowego umożliwiającego gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie danych pozyskiwanych z fotorejestratorów, w tym: a) zakupienie aplikacji dedykowanych, b) zakupienie bazy danych rejestrujących informacje napływające z fotorejestratorów, c) zakupienie systemów przetwarzania i analizy danych, d) zakupienie podsystemów infrastruktury klucza publicznego (szyfrowanie i autoryzacja), e) zakupienie podsystemu transformacji i wymiany danych, f) zakupienie podsystemu kontroli i administracji. Analiza w.w zadania powinna uwzględniać funkcjonowanie w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym oraz GITD procedury ochrony danych osobowych zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych - analiza potrzeb wprowadzenia zmian w obowiązujących aktach prawnych. W ramach przedmiotowego oprogramowania powinno zostać uwzględnione narzędzie umożliwiające traktowanie każdej informacji napływającej z fotorejestratorów jako spraw w rozumieniu przepisów odnoszących się do postępowania w sprawach o wykroczenie oraz pozwalającej na bezzwłoczne uzyskanie informacji na temat etapu procedowania z daną sprawą. Narzędzie powinno identyfikować najefektywniejszą ścieżkę procedowania z daną sprawą w ramach Centrum. 4) Zadanie 4, które obejmuje wyposażenie zespołu projektowego oraz pracowników Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Zadanie obejmuje: a) zakup samochodów technicznych dla pracowników serwisu typu mini van służących do dojazdu do poszczególnych fotorejestratorów w celu ich konserwacji i utrzymania oraz bieżących napraw, b) zakup samochodów technicznych typu furgon służących do demontażu fotoradarów np. po akcie wandalizmu, oraz montażu nowych urządzeń, c) zakup samochodów patrolowych, d) zakup statków powietrznych. 5) Zadanie 5, które obejumuje opracowanie harmonogramu realizacji projektu z uwzględnieniem wszystkich zmiennych krytycznych, w szczególności należy wziąć pod uwagę: a) termin przygotowania SIWZ na prace budowlane, b) terminy ogłoszenia przetargów, c) terminy zawierania umów z wykonawcami, d) szkolenia personelu niezbędne do wdrożenia projektu, e) inne uwarunkowania. 5. Wykonawca w ramach zadania ma przedstawić optymalny model instytucjonalny realizacji Projektu. W szczególności Wykonawca winien przeanalizować modele organizacyjne jednostki realizującej projekt. Wykonawca przedstawi możliwe do zastosowania w projekcie modele organizacyjno-prawne a także harmonogram projektu. W szczególności: 1) wyszczególnienie możliwych do zastosowania w projekcie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym rozwiązań organizacyjno-prawnych; 2) określenie kryteriów oceny proponowanych rozwiązań organizacyjno-oprawnych; 3) zarekomendowanie rozwiązania organizacyjno-prawnego, odpowiedniego do realizacji inwestycji; 4) wyszczególnienie wytycznych określających konieczne procedury raportowania, monitorowania i rozliczania projektu, z uwzględnieniem wynikających z tego tytułu kosztów; 5) propozycja metod wykonania harmonogramu minimalizujących ryzyko opóźnień i umożliwiających efektywne zarządzanie inwestycją; 6) harmonogram realizacji wybranej opcji inwestycyjnej wraz z przewidywanymi ścieżkami krytycznymi i wytycznymi co do metod zapewnienia terminowej realizacji projektu; 7) szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy dla wybranego wariantu inwestycyjnego w ujęciu kwartalnym, uwzględniający zmiany wynikające z decyzji lokalizacyjnych i środowiskowych. 6. Wykonawca przygotuje i wystąpi o wydanie decyzji środowiskowej dla zadania nr 2 związanego z adaptacją budynku na potrzeby utworzenia Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Wykonawca przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji środowiskowej może zwrócić się do organów wydających decyzje z zapytaniem o zakres raportu. Do załatwiania spraw urzędowych i składania wniosku o wydanie decyzji środowiskowej Wykonawca otrzyma od Zamawiającego stosowne pełnomocnictwa, a w razie potrzeby (konieczności) wsparcie wskazanych pracowników do załatwiania spraw w urzędach. 7. Jednym z podstawowych elementów świadczących o sukcesie projektu jest jego trwałość finansowa zarówno na etapie realizacji jak i eksploatacji. Celem pracy Wykonawcy w ramach tego zadania jest analiza możliwych rozwiązań w zakresie struktury finansowania i wybór modelu najkorzystniejszego zarówno od strony realizacji inwestycji jak i jej późniejszej eksploatacji. Do zadań Wykonawcy należy: 1) zidentyfikowanie możliwych źródeł finansowania inwestycji; 2) analiza i ocena szans i zagrożeń związanych z różnymi (przynajmniej dwoma) modelami montażu finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem modelu PPP; 3) przygotowanie wstępnych parametrów struktury finansowania; 4) rekomendacje i uzgodnienie z Zamawiającym ostatecznego modelu finansowania inwestycji, wraz z określeniem z jakich źródeł UE planowane jest pozyskanie dofinansowania dla inwestycji; 5) określenie kosztów kwalifikowanych do współfinansowania ze środków UE; 6) obliczenie wysokości grantu UE; 7) określenie efektywności finansowej z kapitału; 8) ewentualna modyfikacja wskaźnika dofinansowania z Funduszy Europejskich. 8. Analiza powinna zawierać przeprowadzenie oceny ryzyka - w celu oszacowania trwałości finansowej projektu, która wykazuje czy określone czynniki ryzyka nie spowodują utraty płynności finansowej projektu. Ocena ryzyka jest przeprowadzana poprzez: 1) wykonanie analizy wrażliwości, 2) przeprowadzenie jakościowej oceny ryzyka. Analiza wrażliwości powinna zawierać: 1) zdefiniowanie istotnych czynników ryzyka. 2) ocenę wpływy czynników ryzyka na trwałość finansową projektu poprzez: a) zbadanie wpływy czynników ryzyka na stan środków pieniężnych, b) zbadanie wpływu zmian zdefiniowanych czynników ryzyka na wskaźniki efektywności finansowej i ekonomicznej projektu; 3) zdefiniowanie zmiennych krytycznych projektu. 4) wyznaczenie rozkładu prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych. Przeprowadzenie jakościowej oceny ryzyka ma na celu oszacowanie przez Zamawiającego prawdopodobieństwa faktycznego wystąpienia danego ryzyka poprzez przypisanie do niego jednej z trzech kategorii prawdopodobieństwa: niskiego, średniego lub wysokiego. Dodatkowo należy zamieścić komentarz, jakie okoliczności mogą przyczynić się do wystąpienia takiej sytuacji. 9. Wykonawca opracuje Rezultaty studium wykonalności wraz z analizą kosztów i korzyści, które stanowią obowiązkowy załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu. Instrukcja przygotowania dokumentu jest dostępna na stronie www.cupt.gov.pl - załącznik wniosku o dofinansowanie - Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe. Należy dołączyć do studium wykonalności skoroszyt w postaci plików z aktywnymi komórkami i formułami, np. w formacie MS Excel lub OpenOffice; skoroszyt powinien składać się z trzech arkuszy: 1) Arkusz 1: Założenia powinien zawierać wszystkie wprowadzane dane (zarówno założenia opisowe, jak i dane liczbowe); 2) Arkusz 2: Obliczenia - w tym arkuszu nie powinny być wpisywane żadne dane, powinny one być powiązane formułami z danymi wprowadzonymi w Arkuszu 1: Założenia. 3) Arkusz 3: Wyniki powinien zawierać wszystkie tabele i załączniki do studium wykonalności (wykorzystywane w studium wykonalności); nie powinny tam występować żadne obliczenia; cała zawartość powinna być pobierana albo z Arkusza 2: Obliczenia, albo z Arkusza 1: Założenia. 10. Wszystkie analizy odnoszące się do zakupów powinny uwzględniać charakterystykę Zamawiającego jako jednostki budżetowej budżetu Państwa oraz obowiązujące przepisy prawne, w tym przepisy ustawy prawo zamówień publicznych oraz Regulaminu udzielania zamówień publicznych funkcjonującego w ramach GITD. 11. Harmonogram realizacji zamówienia: 1) w terminie 20 dni od daty podpisania umowy - Wykonawca przedstawi opis projektu; 2) w terminie 40 dni od daty podpisania umowy, Wykonawca przedstawi analizę opcji; 3) w terminie 50 dni od daty podpisania umowy, Wykonawca przedstawi analizę finansową i ekonomiczna (analiza kosztów i korzyści). Po każdorazowym przekazaniu materiału przez Wykonawcę, Zamawiający w terminie 7 dni od daty przekazania, dokona jego weryfikacji. W przypadku błędów wskazanych przez Zamawiającego, zostaną one poprawione przez Wykonawcę w terminie 7 dni. Ostateczna wersja Studium Wykonalności zostanie przedstawiona Zamawiającemu w terminie 70 dni od daty podpisania umowy. Zamawiający dokona weryfikacji przekazanej dokumentacji w terminie10 dni. W przypadku wskazania błędów, zostaną one poprawione przez Wykonawcę w terminie 10 dni. 12. Wykonawca powinien zaproponować harmonogram realizacji zadania przy uwzględnieniu następujących elementów: 1) minimum 2 spotkania w miesiącu; 2) raport - raz na 21 dni kalendarzowych (opisujący postęp prac, napotkane trudności itp.); 3) prezentacja wyników prac przed przedstawicielami wszystkich zainteresowanych stron umożliwiająca uwzględnienie uwag i poprawek, zorganizowana przez Wykonawcę w siedzibie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie. 13. Opracowanie (Studium Wykonalności i pozostałe) ma zostać wykonane w języku polskim. Należy je przedstawić w formie opisu części teoretycznej wraz z rysunkami i mapami niezbędnymi do zilustrowania treści opracowania: 1) tekstowej - 8 egzemplarzy wydrukowanego opracowania w formie tradycyjnej, w tym jeden egzemplarz nieoprawiony, 2) graficznej do każdego opracowania w formie tekstowej: a) rysunków analizowanych wariantów inwestycyjnych w poszczególnych wariantach, b) inne plany, schematy, rysunki, infografiki przygotowane przez Wykonawcę, c) planów i schematów wykonanych na podstawie wyników analiz przestrzennych opracowanych w trakcie wykonywania zlecenia, 3) elektronicznej - płyty CD w 8 egzemplarzach z plikami w otwartych formatach tekstowych *.doc, *.xls, *.jpg oraz w całości w formacie *.pdf, 4) prezentacja w formacie Power Point pozwalająca na czytelną prezentację najważniejszych elementów opracowania. Dodatkowo, Wykonawca przedstawi harmonogram realizacji projektu w postaci harmonogramu Gantta. 14. Wykonawca zobowiązany jest przygotować Studium Wykonalności z uwzględnieniem koncepcji funkcjonalno - technicznej systemu, którą Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy. Studium Wykonalności winno zawierać także spis literatury i dostępnych opracowań, z których korzystano na etapie jego przygotowania. 15. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 90.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wiedzy i doświadczenia wykonawca obowiązany jest wykazać doświadczenie w realizacji usług doradztwa polegających na wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwóch podobnych studiów wykonalności. Za podobne studia wykonalności, Zamawiający uważa studia wykonalności: 1) o wartości nie niższej niż 300.000,00 PLN każde; 2) z których co najmniej jedno obejmowało projekt dotyczący inwestycji związanej z budową lub modernizacją infrastruktury drogowej oraz co najmniej jedno obejmowało projekt dotyczący inwestycji związanej z budową lub modernizacją systemu teleinformatycznego; 3) których realizacja powierzona była zespołowi, złożonemu co najmniej z 6 ekspertów (specjalistów); 4) które zrealizowane zostały w okresie nie dłuższym niż 6-u miesięcy każde.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie potencjału kadrowego wykonawca musi wykazać: 1) średnie roczne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w wysokości min. 8 osób 2) dysponowanie zespołem składającym się z następujących osób: a) kierownik projektu, b) specjalista (ekspert) do spraw analiz systemowych. 3) Przez zarządzanie projektem Zamawiający uważa zbiór czynności potrzebnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia w określonym specyfikacją istotnych warunków zamówienia i umową z wykonawcą czasie. W tym zbiorze czynności zawierają się w szczególności planowanie, harmonogramowanie, realizacja i kontrola zadań potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia, zwanego poniżej projektem. Kierownik projektu uczestniczy bezpośrednio w procesie zarządzania projektem. Do jego obowiązków należy koordynacja zadań projektu pomiędzy uczestnikami projektu, utrzymuje motywację zespołu projektowego, w taki sposób by zrealizować założone cele projektu eliminując po drodze występujące problemy i ryzyka. Istotnym zakresem odpowiedzialności kierownika projektu jest również poprawna komunikacja z zamawiającym i uczestnikami projektu w celu jasnego precyzowania kierunku kolejnych zmian i monitorowania nowo pojawiających się zagrożeń. Zamawiający wymaga, aby zapewnienie zaangażowania kierownika projektu dotyczyło osoby, która w pełnym opisanym powyżej zakresie kierowała co najmniej dwoma podobnymi projektami. 4) Przez specjalistę (eksperta) do spraw analiz systemowych Zamawiający uważa osobę, która potrafi analizować złożone problemy organizacyjne i strukturalne w celu przedstawienia ich w formie abstrakcyjnych modeli możliwych do przetwarzania w technologii informatycznej. Do obowiązków specjalisty do spraw analiz systemowych należeć będzie formalne badanie wspomagające działania osób odpowiedzialnych za decyzje lub linię postępowania w określonych, złożonych sytuacjach charakteryzujących się niepewnością, w celu określenia pożądanego działania lub postępowania przez rozpoznanie i rozważenie dostępnych wariantów oraz porównanie ich przewidywanych następstw, w oparciu o określone granice badanego systemu i jego części składowych. Zamawiający wymaga, aby zapewnienie zaangażowania specjalisty do spraw analiz systemowych dotyczyło osoby, która uczestniczyła, w pełnym opisanym powyżej zakresie, w realizacji co najmniej dwóch podobnych projektów. 5) W zakresie dotyczącym kierownika projektu oraz specjalisty do spraw analiz systemowych przez projekty podobne, Zamawiający uważa projekty: a) o wartości nie niższej niż 300.000,00 PLN; b) które były projektami o podobnym skomplikowaniu, to jest obejmowały co najmniej 50% ogólnej liczby procesów głównych opisanych przez wykonawcę w modelu, o którym mowa w pkt. 5 powyżej; c) których realizacja powierzona była zespołowi, złożonemu co najmniej z 6 specjalistów (ekspertów); d) które zrealizowane zostały w okresie nie dłuższym niż 6-u miesięcy każdy. Zamawiający nie przewiduje w przedmiotowym postępowaniu wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania przez wykonawcę wymogów dotyczących zdolności ekonomicznej i finansowej wykonawca musi wykazać: 1) przychód za ostatni rok obrotowy w wysokości min. 1.500.000,00 zł.; 2) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w tym odpowiedzialności kontraktowej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości min. 750.000,00 zł. Na potwierdzenie warunków w zakresie zdolności ekonomicznej i finansowej wykonawca obowiązany jest załączyć do oferty: 1) część sprawozdania finansowego obejmującą rachunek zysków i strat, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie przepisami o rachunkowości również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za ostatni rok obrotowy 2) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 30
  • 2 - Model procesów głównych - 20
  • 3 - Model funkcjonalno-organizacyjny systemu - 20
  • 4 - Zapewnienie jakości - 30


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.gitd.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
21.02.2011 godzina 11:30, miejsce: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Numer ogłoszenia: 49663 - 2011; data zamieszczenia: 11.02.2011


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
36175 - 2011 data 01.02.2011 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2204000, fax. 22 2204899.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    III.3.4).

  • W ogłoszeniu jest:
    Pkt. VI.10.5.b) które były projektami o podobnym skomplikowaniu, to jest obejmowały co najmniej 50% ogólnej liczby procesów głównych opisanych przez wykonawcę w modelu, o którym mowa w pkt. 5 powyżej;.

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Pkt. VI.10.5.b).które były projektami o podobnym skomplikowaniu, to jest obejmowały co najmniej 50% ogólnej liczby procesów głównych opisanych przez wykonawcę w modelu, o którym mowa w pkt. XII. 5 poniżej..


Numer ogłoszenia: 51919 - 2011; data zamieszczenia: 14.02.2011


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
36175 - 2011 data 01.02.2011 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2204000, fax. 22 2204899.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    III.3.2).

  • W ogłoszeniu jest:
    W zakresie wiedzy i doświadczenia wykonawca obowiązany jest wykazać doświadczenie w realizacji usług doradztwa polegających na wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwóch podobnych studiów wykonalności. Za podobne studia wykonalności, Zamawiający uważa studia wykonalności: 1) o wartości nie niższej niż 300.000,00 PLN każde; 2) z których co najmniej jedno obejmowało projekt dotyczący inwestycji związanej z budową lub modernizacją infrastruktury drogowej oraz co najmniej jedno obejmowało projekt dotyczący inwestycji związanej z budową lub modernizacją systemu teleinformatycznego; 3) których realizacja powierzona była zespołowi, złożonemu co najmniej z 6 ekspertów (specjalistów); 4) które zrealizowane zostały w okresie nie dłuższym niż 6-u miesięcy każde..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    W zakresie wiedzy i doświadczenia wykonawca obowiązany jest wykazać doświadczenie w realizacji usług doradztwa polegających na wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwóch podobnych studiów wykonalności. Za podobne studia wykonalności, Zamawiający uważa studia wykonalności: 1) o łącznej wartości nie niższej niż 250.000,00 PLN, z których wartość co najmniej jednego była nie niższa niż 200.000,00 PLN; 2) dotyczące inwestycji związanych z budową lub modernizacją infrastruktury drogowej oraz dotyczące inwestycji związanych z budową lub modernizacją systemu teleinformatycznego lub informatycznej struktury sprzętowej, z których co najmniej jedno dotyczyło inwestycji związanej z budową lub modernizacją systemu teleinformatycznego lub informatycznej struktury sprzętowej; 3) z których realizacja co najmniej jednego powierzona była zespołowi złożonemu z nie mniej niż 6 ekspertów (specjalistów); 4) które zrealizowane zostały w okresie nie dłuższym niż 6-u miesięcy każde.;.

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    IV.4.4).

  • W ogłoszeniu jest:
    Termin składania ofert upływa dnia 21 lutego 2011 r. o godz. 11:30..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Termin składania ofert upływa dnia 25 lutego 2011 r. o godz. 11:30.


II.2) Tekst, który należy dodać:


  • Miejsce, w którym należy dodać tekst:
    III.3.2).

  • Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu:
    Wykonawca może legitymować się doświadczeniem kontrolowanych lub kontrolujących podmiotów powiązanych kapitałowo, jak swoim własnym. Te same realizacje (studia wykonalności) mogą stanowić potwierdzenie spełniania obu warunków określonych w pkt 8 ppkt 2. W przypadku gdy w ramach zamówienia, którego przedmiotem było wykonanie studium wykonalności wraz z innymi dokumentami lub analizami i opracowaniami, w którym nie było podziału na części lub zadania, a oferta zawierająca jedną cenę bez wskazywania jej części składowych, dotyczyła nie tylko studium wykonalności, zamawiający uzna cenę takiej oferty w wykazie doświadczenia wykonawcy za wartość dotyczącą studium wykonalności.


Numer ogłoszenia: 52765 - 2011; data zamieszczenia: 15.02.2011


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
36175 - 2011 data 01.02.2011 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2204000, fax. 22 2204899.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    III.3.4).

  • W ogłoszeniu jest:
    5) W zakresie dotyczącym kierownika projektu oraz specjalisty do spraw analiz systemowych przez projekty podobne, Zamawiający uważa projekty: a) o wartości nie niższej niż 300.000,00 PLN;.

  • W ogłoszeniu powinno być:
    5) W zakresie dotyczącym kierownika projektu oraz specjalisty do spraw analiz systemowych przez projekty podobne, Zamawiający uważa projekty a) o wartości nie niższej niż 200.000,00 PLN;.


Warszawa: Opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego.


Numer ogłoszenia: 91679 - 2011; data zamieszczenia: 22.03.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 36175 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2204801, faks 22 2204899.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym), wpisanego na listę projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, nr. projektu 8.1-1. zgodnie z zasadami wynikającymi z Niebieskiej Księgi dla infrastruktury drogowej oraz innymi zaleceniami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego obowiązującymi wnioskodawców aplikujących o wsparcie ze środków unijnych w ramach Priorytetu VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe Działania 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko aktualnymi na dzień realizacji umowy, w szczególności uwzględniającego: 1) charakterystykę projektu - dane pozyskane od beneficjenta projektu, tło jego realizacji w tym sytuację na rynku oraz uwarunkowania prawne i ekonomiczne a także stosowne rekomendacje; 2) prognozy ruchu drogowego dla potrzeb realizacji projektu; 3) analizę społeczno-ekonomiczną oraz analizę rozwiązań technicznych dla projektu z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społeczno-ekonomicznych; 4) analizę finansową oraz analizę kosztów i korzyści dla projektu - również w wersji elektronicznej wraz z tabelami finansowymi w arkuszach kalkulacyjnych z zachowanymi aktywnymi formułami; 5) analizę wrażliwości i ryzyka dla projektu; 6) plan wdrożenia projektu oraz harmonogram realizacji projektu w postaci wykresu Gantta; 7) inne wynikające ze specyfiki realizacji projektu i wymagane obowiązującymi przepisami załączniki. Studium ma uwzględniać następujące zadania realizowane w Projekcie: 1) Zadanie 1, które obejmuje modernizację istniejącej infrastruktury fotoradorwej oraz zakup nowej infrastruktury a także zakup wyposażenia optoelektronicznego do sprawowania mobilnego nadzoru nad ruchem drogowym. Wykonawca powinien w studium wykonalności zawrzeć analizę dobrych praktyk z innych krajów, w których przeprowadzono projekty analogiczne do przedmiotowego projektu. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić różne warianty modernizacji istniejących urządzeń fotorejestrujących oraz stworzenia spójnej sieci obejmującej urządzenia istniejące oraz urządzenia zakupione w ramach projektu (w tym wskazanie niezbędnych parametrów technicznych) i dostarczającej w sposób bezobsługowy informacje do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Powinien zostać opracowany system monitorowania pracy fotorejestratorów oraz opisane wytyczne dla zaplecza technicznego. Wykonawca zobowiązany jest ponadto przedstawić (także w formie graficznej) warianty umiejscowienia fotorejestratorów z uwzględnieniem analizy społeczno - ekonomicznej uzasadniającej różne warianty umiejscowienia oraz analizy technologicznej uwzględniającej możliwość monitorowania pracy fotorejestratorów oraz sprawność i bezpieczeństwo przesyłania danych do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. 2) Zadanie 2, które obejmuje Stworzenie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. W ramach przygotowywania studium wykonalności dla przedmiotowego projektu, Wykonawca powinien uwzględnić funkcjonowanie w/w Centrum w ramach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz zaproponować możliwe warianty organizacyjno prawne jego funkcjonowania w ramach GITD obejmującego także powiązania z istniejącymi komórkami organizacyjnymi oraz konieczne zmiany w obowiązujących przepisach. Ponadto zadanie obejmuje również nabycie i adaptację budynku na potrzeby utworzenia Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, w ramach którego nastąpi: a) pozyskanie budynku, b) adaptacja i wyposażenie powierzchni biurowych, c) adaptacja powierzchni specjalnego przeznaczenia, d) wykonanie instalacji teletechnicznych, e) wykonanie instalacji kontroli dostępu, f) wykonanie instalacji przeciwpożarowej, g) wykonanie systemu zarządzania klasy BMS, h) adaptacja instalacji wentylacyjnej, i) adaptacja instalacji zasilającej j) adaptacja otoczenia zewnętrznego budynku (ogrodzenie, parkingi, podjazdy, rampy, etc). Adaptacja budynku będzie obejmowała stworzenie miejsc pracy dla pracowników biurowych oraz budowę i wyposażenie serwerowni, w ramach czego nastąpi: a) budowa systemu chłodzenia i odprowadzania ciepła, b) budowa systemu alarmu przeciwpożarowego oraz system gaszenia aktywnego gazem, c) budowa systemu monitorowania i kontroli dostępu do stref bezpieczeństwa, d) budowa systemu awaryjnego podtrzymania zasilania, e) zakupienie systemowej podłogi technicznej, f) zakupienie szafy rack 19, g) zakupienie serwerów wraz z licencjami na oprogramowanie, h) zakupienie podsystemów przechowywania danych, i) zakupienie infrastruktury sieci SAN, j) zakupienie podsystemów archiwizacji danych, k) budowa infrastruktury dostępowej - sieć LAN i WAN, l) budowa podsystemu monitorowania i administracji. Ponadto niezbędny jest również zakup zespół maszyn do druku i automatycznego kopertowania w tym: a) maszyny do druku, b) maszyny do wstępnego sortowania, c) maszyny do bigowania, d) maszyny do personalizacji, e) maszyny do kopertowania, f) maszyny do kontroli i weryfikacji, g) maszyny do końcowego sortowania, h) maszyny do paczkowania oraz i) podsystemu zarządzania procesem druku, personalizacji, kopertowania oraz sortowania. 3) Zadanie 3, które obejmuje stworzenie oprogramowania systemowego umożliwiającego gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie danych pozyskiwanych z fotorejestratorów, w tym: a) zakupienie aplikacji dedykowanych, b) zakupienie bazy danych rejestrujących informacje napływające z fotorejestratorów, c) zakupienie systemów przetwarzania i analizy danych, d) zakupienie podsystemów infrastruktury klucza publicznego (szyfrowanie i autoryzacja), e) zakupienie podsystemu transformacji i wymiany danych, f) zakupienie podsystemu kontroli i administracji. Analiza ww. zadania powinna uwzględniać funkcjonowanie w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym oraz GITD procedury ochrony danych osobowych zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych - analiza potrzeb wprowadzenia zmian w obowiązujących aktach prawnych. W ramach przedmiotowego oprogramowania powinno zostać uwzględnione narzędzie umożliwiające traktowanie każdej informacji napływającej z fotorejestratorów jako spraw w rozumieniu przepisów odnoszących się do postępowania w sprawach o wykroczenie oraz pozwalającej na bezzwłoczne uzyskanie informacji na temat etapu procedowania z daną sprawą. Narzędzie powinno identyfikować najefektywniejszą ścieżkę procedowania z daną sprawą w ramach Centrum. 4) Zadanie 4, które obejmuje wyposażenie zespołu projektowego oraz pracowników Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Zadanie obejmuje: a) zakup samochodów technicznych dla pracowników serwisu typu mini van służących do dojazdu do poszczególnych fotorejestratorów w celu ich konserwacji i utrzymania oraz bieżących napraw, b) zakup samochodów technicznych typu furgon służących do demontażu fotoradarów np. po akcie wandalizmu, oraz montażu nowych urządzeń, c) zakup samochodów patrolowych, d) zakup statków powietrznych. 5) Zadanie 5, które obejumuje opracowanie harmonogramu realizacji projektu z uwzględnieniem wszystkich zmiennych krytycznych, w szczególności należy wziąć pod uwagę: a) termin przygotowania SIWZ na prace budowlane, b) terminy ogłoszenia przetargów, c) terminy zawierania umów z wykonawcami, d) szkolenia personelu niezbędne do wdrożenia projektu, e) inne uwarunkowania. Wykonawca w ramach zadania ma przedstawić optymalny model instytucjonalny realizacji Projektu. W szczególności Wykonawca winien przeanalizować modele organizacyjne jednostki realizującej projekt. Wykonawca przedstawi możliwe do zastosowania w projekcie modele organizacyjno-prawne a także harmonogram projektu. W szczególności: 1) wyszczególnienie możliwych do zastosowania w projekcie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym rozwiązań organizacyjno-prawnych; 2) określenie kryteriów oceny proponowanych rozwiązań organizacyjno-oprawnych; 3) zarekomendowanie rozwiązania organizacyjno-prawnego, odpowiedniego do realizacji inwestycji; 4) wyszczególnienie wytycznych określających konieczne procedury raportowania, monitorowania i rozliczania projektu, z uwzględnieniem wynikających z tego tytułu kosztów; 5) propozycja metod wykonania harmonogramu minimalizujących ryzyko opóźnień i umożliwiających efektywne zarządzanie inwestycją; 6) harmonogram realizacji wybranej opcji inwestycyjnej wraz z przewidywanymi ścieżkami krytycznymi i wytycznymi co do metod zapewnienia terminowej realizacji projektu; 7) szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy dla wybranego wariantu inwestycyjnego w ujęciu kwartalnym, uwzględniający zmiany wynikające z decyzji lokalizacyjnych i środowiskowych. Wykonawca przygotuje i wystąpi o wydanie decyzji środowiskowej dla zadania nr 2 związanego z adaptacją budynku na potrzeby utworzenia Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Wykonawca przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji środowiskowej może zwrócić się do organów wydających decyzje z zapytaniem o zakres raportu. Do załatwiania spraw urzędowych i składania wniosku o wydanie decyzji środowiskowej Wykonawca otrzyma od Zamawiającego stosowne pełnomocnictwa, a w razie potrzeby (konieczności) wsparcie wskazanych pracowników do załatwiania spraw w urzędach. Jednym z podstawowych elementów świadczących o sukcesie projektu jest jego trwałość finansowa zarówno na etapie realizacji jak i eksploatacji. Celem pracy Wykonawcy w ramach tego zadania jest analiza możliwych rozwiązań w zakresie struktury finansowania i wybór modelu najkorzystniejszego zarówno od strony realizacji inwestycji jak i jej późniejszej eksploatacji. Do zadań Wykonawcy należy: 1) zidentyfikowanie możliwych źródeł finansowania inwestycji; 2) analiza i ocena szans i zagrożeń związanych z różnymi (przynajmniej dwoma) modelami montażu finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem modelu PPP; 3) przygotowanie wstępnych parametrów struktury finansowania; 4) rekomendacje i uzgodnienie z Zamawiającym ostatecznego modelu finansowania inwestycji, wraz z określeniem z jakich źródeł UE planowane jest pozyskanie dofinansowania dla inwestycji; 5) określenie kosztów kwalifikowanych do współfinansowania ze środków UE; 6) obliczenie wysokości grantu UE; 7) określenie efektywności finansowej z kapitału; 8) ewentualna modyfikacja wskaźnika dofinansowania z Funduszy Europejskich. Analiza powinna zawierać przeprowadzenie oceny ryzyka - w celu oszacowania trwałości finansowej projektu, która wykazuje czy określone czynniki ryzyka nie spowodują utraty płynności finansowej projektu. Ocena ryzyka jest przeprowadzana poprzez: 1) wykonanie analizy wrażliwości, 2) przeprowadzenie jakościowej oceny ryzyka. Analiza wrażliwości powinna zawierać: 1) zdefiniowanie istotnych czynników ryzyka. 2) ocenę wpływy czynników ryzyka na trwałość finansową projektu poprzez: a) zbadanie wpływy czynników ryzyka na stan środków pieniężnych, b) zbadanie wpływu zmian zdefiniowanych czynników ryzyka na wskaźniki efektywności finansowej i ekonomicznej projektu; 3) zdefiniowanie zmiennych krytycznych projektu. 4) wyznaczenie rozkładu prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych. Przeprowadzenie jakościowej oceny ryzyka ma na celu oszacowanie przez Zamawiającego prawdopodobieństwa faktycznego wystąpienia danego ryzyka poprzez przypisanie do niego jednej z trzech kategorii prawdopodobieństwa: niskiego, średniego lub wysokiego. Dodatkowo należy zamieścić komentarz, jakie okoliczności mogą przyczynić się do wystąpienia takiej sytuacji. Wykonawca opracuje Rezultaty studium wykonalności wraz z analizą kosztów i korzyści, które stanowią obowiązkowy załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu. Instrukcja przygotowania dokumentu jest dostępna na stronie www.cupt.gov.pl - załącznik wniosku o dofinansowanie - Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe. Należy dołączyć do studium wykonalności skoroszyt w postaci plików z aktywnymi komórkami i formułami, np. w formacie MS Excel lub OpenOffice; skoroszyt powinien składać się z trzech arkuszy: 1) Arkusz 1: Założenia powinien zawierać wszystkie wprowadzane dane (zarówno założenia opisowe, jak i dane liczbowe); 2) Arkusz 2: Obliczenia - w tym arkuszu nie powinny być wpisywane żadne dane, powinny one być powiązane formułami z danymi wprowadzonymi w Arkuszu 1: Założenia. 3) Arkusz 3: Wyniki powinien zawierać wszystkie tabele i załączniki do studium wykonalności (wykorzystywane w studium wykonalności); nie powinny tam występować żadne obliczenia; cała zawartość powinna być pobierana albo z Arkusza 2: Obliczenia, albo z Arkusza 1: Założenia. Wszystkie analizy odnoszące się do zakupów powinny uwzględniać charakterystykę Zamawiającego jako jednostki budżetowej budżetu Państwa oraz obowiązujące przepisy prawne, w tym przepisy ustawy prawo zamówień publicznych oraz Regulaminu udzielania zamówień publicznych funkcjonującego w ramach GITD..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.03.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • 4pi Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 03-924 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 346500,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    439110,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    439110,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    439110,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa
woj. MAZOWIECKIE
Dane kontaktowe: email: Roman.Winiarz@gitd.gov.pl
tel: +48 222204505
fax: +48 222204599
Termin składania wniosków lub ofert:
2011-02-20
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 3617520110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-01-31
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 90 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 30%
WWW ogłoszenia: www.gitd.gov.pl
Informacja dostępna pod: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Postępu 21, 02-676 Warszawa
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71241000-9 Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, 4pi Sp. z o.o.
Warszawa
2011-03-22 439 110,00