Wynik przetargu

Adres: Filaretów 31, 43-100 Tychy, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: przetargi@mzbm.tychy.pl
tel: 032 2274091 w. 133
fax: 322 273 145
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 4419620130 Data Udzielenia: 2013-02-01
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
79140000-7 Doradztwo prawne i usługi informacyjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Obsługa prawna Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Tychach Kancelaria Prawnicza Urbańczyj i Partner s.c.
Tychy
312 912,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-02-01
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
791100008
791400007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
312 912,00 zł
Minimalna złożona oferta:
312 912,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
312 912,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
312 912,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Tychy: Obsługa prawna Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Tychach


Numer ogłoszenia: 44196 - 2013; data zamieszczenia: 01.02.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych, ul. Filaretów 31, 43-100 Tychy, woj. śląskie, tel. 032 2274091 w. 133, faks 032 2273145.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Gminna Samorządowa Jednostka Organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Tychach.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze , uslugi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej oraz doradztwo prawne i usługi informacyjne świadczone na rzecz Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Tychach..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.14.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.01.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Prawnicza Urbańczyj i Partner s.c., ul. Czarnieckiego 31, 43-100 Tychy, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 253094,40 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    312912,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    312912,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    312912,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    UZADASNIENIE FAKTYCZNE: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa prawna Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Tychach, tj. usługi o nazwie i kodzie w/g Wspólnego Słownika Zamówień CPV : 79 10 00 00-5 (usługi prawnicze) ; 79 11 00 00- 8 (usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej); 79 14 00 00- 7 (doradztwo prawne i usługi informacyjne). Dużą część zamówienia stanowi zastępstwo procesowe, bądź doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego w zakresie których to usług ustawodawca pozwala na udzielenie zamówienia z wolnej ręki w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1 PZP (zgodnie z art. 5 ust.1b ustawy Pzp). Specyfika działania MZBM wymaga wykonania także innej usługi niż tylko przygotowywanie opinii i stanowisk w zakresie zastępstwa procesowego, czy też wykonywania zastępstwa procesowego. Obsługa prawna MZBM polegać będzie także na kompleksowej pomocy prawnej, przygotowywaniu opinii i stanowisk itp. w sprawach poza procesowych, obejmujących bieżące działanie jednostki budżetowej. Z powyższych względów zupełnie niecelowe jest dzielenie zakresu przedmiotowego związanego z obsługą prawną MZBM, tj. na obsługę w zakresie usług prawnych oraz usług prawnych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym. Uwzględniając wymienione okoliczności opisane powyżej zastosowanie może mieć wybór wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie treści art. 5 ust 1,1a i ust. 1b, art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68). Zgodnie z powołanymi przepisami w sytuacji udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe, a takimi są usługi prawnicze w myśl rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia, także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3. poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Powołany przepis pozwala na zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki pomimo braku przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 PZP, w sytuacji gdy występuje uzasadniony przypadek zastosowania takiego trybu udzielenia zamówienia. Istotnym jest, że art. 5 ust. 1 a wskazuje wyliczenie w ppkt 1) do 4) jako przykładowe /w szczególności/ jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności, co wskazuje na możliwość powołania innych przesłanek, które faktycznie uzasadniają konieczność zastosowania trybu z wolnej ręki. W przedmiotowej sytuacji zachodzi uzasadniony przypadek wskazujący podstawę zawarcia umowy w zakresie obsługi prawnej MZBM w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 a i ust. 1 b Pzp z wykonującą dotychczas tę obsługę Kancelarią Prawniczą. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia celem wyłonienia wykonawcy kontynuującego obsługę prawną MZBM spowoduje naruszenie zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, a jednocześnie uniemożliwi terminowe realizowanie powstałych już zobowiązań. MZBM jest stroną ponad trzech tysięcy spraw znajdujących się w toku postępowań sądowych i egzekucyjnych i przejęcie tychże do prowadzenia przez innego wykonawcę spowodowałoby ujemne skutki procesowe oraz w sposób nieuzasadniony i generujący dodatkowe koszty przedłużałoby czas trwania poszczególnych spraw. Podobnie - prowadzenie stałej obsługi prawnej MZBM wymaga dokładnego poznania specyfiki działania tego podmiotu w oparciu nie tylko o powszechnie obowiązujące przepisy prawa lecz także o akty prawa miejscowego i przepisy wewnętrzne. Zaznajomienie nowego wykonawcy z przepisami wewnętrznymi MZBM wiązać się będzie musiało z istotnym zaangażowaniem pracowników MZBM, co nie pozwoli na wykonywanie przez nich spraw bieżących i także wpłynie na terminową realizację powierzonych Kancelarii zadań. Czynności takie jak prowadzenie rejestru spraw sądowych, wydawanie opinii poszczególnym komórkom organizacyjnym, udzielanie bieżących porad z zakresu zawieranych umów oraz aktualizacja regulaminów, bądź innych dokumentów wewnętrznych MZBM, nad którymi prace już się rozpoczęły muszą być wykonywane na bieżąco przez obecną Kancelarię, gdyż przekazanie ich innemu podmiotowi wpłynie na prawidłowe i terminowe załatwianie spraw prowadzonych przez MZBM. Kancelaria Prawnicza prowadząca obecnie obsługę prawną jest w pełni zaznajomiona ze specyfiką działalności MZBM, posiada w tym zakresie niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz zapewnia świadczenie obsługi prawnej w sposób ciągły, umożliwiający terminową realizację zadań MZBM co przekłada się bezpośrednio na bieżące i terminowe prowadzenie spraw sądowych i egzekucyjnych. Również zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków wskazuje na potrzebę udzielenia zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej Kancelarii Prawniczej. Poza wszelkimi wątpliwościami pozostaje okoliczność, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki będzie miało przełożenie na poniesienie w tym zakresie niecelowych wydatków. Zostaną one poniesione w sposób nieoszczędny, niezgodny z zasadami, jakimi powinny się kierować podmioty wydatkujące środki publiczne. W świetle powyższego udzielenie zamówienia publicznego z wolnej ręki dotychczasowej Kancelarii Prawniczej Urbańczyk i Partner s.c. 41-100 Tychy, ul. Czarnieckiego 31 jest uzasadnione. UZASADNIENI PRAWNE: art. 5 ust. 1 a), art. 5 ust. 1b) , art. 66 ust. 1 ustawy PZP (Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68).