Wynik przetargu

Adres: Pl. Orląt Lwowskich 1, 59-500 Złotoryja, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: um@zlotoryja.pl
tel: 768 779 138
fax: 768 783 120
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 5610420130 Data Udzielenia: 2013-02-11
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
obsługa prawna Gminy Miejskiej Złotoryja Kancelaria Radcy Prawnego Barbara Szynkowska
Legnica
432 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-02-11
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
791100008
791110005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
432 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
432 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
432 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
432 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Złotoryja: obsługa prawna Gminy Miejskiej Złotoryja


Numer ogłoszenia: 56104 - 2013; data zamieszczenia: 11.02.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Złotoryja, Pl. Orląt Lwowskich 1, 59-500 Złotoryja, woj. dolnośląskie, tel. 076 8779138, faks 076 8783120.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
obsługa prawna Gminy Miejskiej Złotoryja.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Wykonywanie zastępstwa procesowego Gminy Miejskiej Złotoryja oraz jej jednostek organizacyjnych we wszystkich sprawach, w których Zleceniodawca lub jej jednostki organizacyjne są stroną lub uczestnikiem postępowania ; w tym występowanie przed sądami powszechnymi i administracyjnymi we wszystkich instancjach oraz przed Sądem Najwyższym, sporządzanie pozwów, odpowiedzi na pozew, pism procesowych, wniosków w postępowaniu nieprocesowym, skarg w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, wnoszenie skarg kasacyjnych oraz skarg o stwierdzenie nieważności prawomocnego orzeczenia; Reprezentowanie w postępowaniu egzekucyjnym, przygotowywanie pism i wniosków w tym postępowaniu, 2. Wykonywanie doradztwa prawnego na rzecz Gminy Miejskiej Złotoryja i jej jednostek organizacyjnych w zakresie zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi i sądami administracyjnymi, 3. udzielanie porad, konsultacji, sporządzanie opinii prawnych, opiniowanie projektów umów; opiniowanie projektów aktów wewnętrznych i udział w obradach Rady Miejskiej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.10.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.01.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Barbara Szynkowska, ul. Złotoryjska 21/2, 59-220 Legnica, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 432000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    432000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    432000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    432000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uwzględniając okoliczności opisane poniżej Zamawiający zdecydował o konieczności zawarcia umowy dotyczącej wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami , trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz bieżącej obsługi prawnej w trybie zamówienia z wolnej ręki. Podstawę do zastosowania tego trybu stanowi art. 66 w związku z art. 5 ust. 1 b oraz ust. 1 a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. Usługi prawnicze mają charakter usług niepriorytetowych (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. z dnia 28 stycznia 2010 r. nr 12 poz. 68), w związku z czym do zamówień na te usługi zastosowanie mają regulacje art. 5 ustawy Pzp W ramach obsługi prawnej Zamawiającej usługi polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego i doradztwie prawnym w zakresie tego zastępstwa mają najwyższy udział wartościowy w zamówieniu - zatem zgodnie z treścią art. 5 ust. 2 ustawy Pzp możliwe jest ich udzielanie (w całości) w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia z pominięciem ustawowych przesłanek stosowania tych trybów . Ilość spraw sądowych systematycznie ulega zwiększeniu po przejęciu przez Zamawiającą od spółki komunalnej dochodzenia zaległych czynszów oraz z uwagi na coraz większą ilość spraw o eksmisję z lokali komunalnych, coraz częściej też zachodzi konieczność przymusowego dochodzenia czynszów dzierżawnych oraz opłat za użytkowanie wieczyste gruntów, spraw tych jest kilkaset rocznie . Rośnie też systematycznie ilość spraw związanych z reprezentacją przed sądem jednostek organizacyjnych Zamawiającej, w tym szkół i przedszkoli. Kancelaria Radcy Prawnego Barbara Szynkowska reprezentuje obecnie interesy Zamawiającej przed sądami powszechnymi w wielu procesach sądowych obejmujących bardzo różne dziedziny prawa w tym prawo cywilne i prawo zamówień publicznych , prawo pracy, przed sądami administracyjnymi stosując bardzo szeroko pojęte prawo administracyjne (w tym prawo budowlane, zagospodarowanie przestrzenne , ochrona zabytków), prowadzi też sprawy z zakresu prawa wykroczeń a nawet prawa karnego. Średni czas trwania sprawy sądowej w I instancji, w której prowadzi się postępowanie dowodowe często wynosi około 2 lat , a wartości przedmiotu sporu są znaczne . Sprawy te wymagają niezwykle czasochłonnej współpracy z komórkami organizacyjnymi Zamawiającej oraz sporego nakładu pracy, związanego z bardzo dużą ilością analiz materiałów , dokumentów oraz pism procesowych, jakich sporządzenia wymaga należyte prowadzenie postępowań przez pełnomocnika. Przed rozpoczęciem każdego postępowania sądowego oraz w jego trakcie , w celu sprawnego i odpowiedniego przygotowania materiałów procesowych oraz strategii procesowej , konieczne jest prowadzenie bieżącej konsultacji z pracownikami Zamawiającej . Prowadzenie tak wielu , bardzo różnych spraw , wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia , profesjonalizmu oraz inteligencji emocjonalnej. Z uwagi na powyższe zasadnym jest zapewnienie w sposób ciągły i niezakłócony profesjonalnej obsługi prawnej Zamawiającej oraz kontynuowanie współpracy z kancelarią zarówno w aktualnie prowadzonych sporach sądowych , jak również w przypadkach przyszłych ewentualnych sporów . Z uwagi na to , że tzw. zastępstwa sądowe są przeważającą częścią zamówienia udzielenie całego zamówienia, może nastąpić z wolnej ręki . Podkreślenia wymaga w tej części ogromne wyzwanie jakim stało się dla Zamawiającej oraz dla reprezentującej ją kancelarii prawnej odziedziczenie spadku po zadłużonym przedsiębiorcy, którego wierzycielami było wiele bardzo różnych podmiotów w tym Urząd Skarbowy. W skład spadku wchodzą m.in. trzy nieruchomości obciążone hipotekami o skomplikowanym stanie prawnym w sposób niepełny ujawnionym w księgach wieczystych . Luki prawne jakie ujawniły się w tej sprawie oraz brak doświadczenia komornika w sporządzaniu spisów inwentarza w tak skomplikowanym stanie faktycznym wykazały , że ciągłość obsługi prawnej wykonywanej przed podmiot o bardzo szerokiej wiedzy prawniczej jest konieczna, by ustrzec Gminę przed bardzo negatywnymi skutkami finansowymi . Sprawa ta jest ciągle w toku, na jej bazie prowadzonych jest kilka skomplikowanych spraw sądowych, które wymagają bacznej uwagi . W związku ze spadkiem mogą się ciągle ujawnić następne spory sądowe , które angażują bardzo dużo czasu i uwagi prawnika . W tej sprawie szczególnie ujawniła się konieczność wykonywania całej obsługi prawnej Zamawiającej przez jeden podmiot. Długotrwała współpraca prawnika z Zamawiającą pozwoliła na ustalenie , że stan prawny nieruchomości spadkowych jest inny niż ujawniony w księgach wieczystych. Niezależnie od powyższego wskazać należy na podstawy zastosowania trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki Kancelarii Radcy Prawnego Barbara Szynkowska z następujących względów : Przepis art. 5 ust. 1a P.z.p. wskazuje na dodatkową możliwość udzielenia zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki poza przesłankami ustawowymi określonymi w art. 67 ust. 1 P.z.p., uzależniając powyższe od charakteru usług (usługi niepriorytetowe) oraz od szczególnych sytuacji, które zostały określone w tym przepisie jako negatywne skutki za-stosowania innego trybu udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki. W przypadku niniejszego zamówienia zachodzą szczególne okoliczności przemawiające za zastosowaniem trybu zamówienia z wolnej ręki . Niewątpliwie świadczenie usług doradztwa prawnego ma charakter osobisty, usługi prawnicze stanowią specyficzna materię wymagającą wysokich kwalifikacji od wykonawcy , przy wyborze osoby świadczącej obsługę prawną kierować się zatem należy kwalifikacjami , znajomością materii oraz doświadczeniem , które gwarantować będą najwyższą jakość usług. Aby prawidłowo wydatkować środki publiczne niezbędnym jest, by obsługę prawną Zamawiającej wykonywał prawnik o wieloletnim doświadczeniu w obsłudze tak specyficznego podmiotu jakim jest gmina ( istotne jest to, że Stare Miasto jest zabytkiem, w gminie funkcjonuje specjalna strefa ekonomiczna ), znający też bardzo dobrze otoczenie prawne Zamawiającej . Nie powinno ulegać wątpliwości , iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie Wykonawca posiadający bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem. Gwarancją właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową. Na podstawie doświadczeń poprzednich lat jest oczywiste , że fachowa ob-sługa prawna jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Zamawiającej i realizacji jej zadań. Zlecenie obsługi prawnej doświadczonemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli na niezwłoczne rozwiązanie problemów prawnych bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Spory sądowe i bieżąca obsługa prawna Zamawiającej ściśle się łączą, sprawy te się wzajemnie zazębiają , dlatego też Zamawiająca zamierza zawrzeć umowę z wieloletnim Wykonawcą dotychczas świadczącym usługi na rzecz Zamawiającej, przy czy właścicielka kancelarii wykonywać ma obsługę prawną osobiście . Zamawiająca w ciągu ostatnich dziesięciu lat współpracowała z kilkoma radcami prawnymi w tym od lipca 2003r. z radcą prawnym Barbarą Szynkowską . Dotychczasowa współpraca wykazała, że radca prawny Barbara Szynkowska dysponuje największym doświadczeniem, wiedzą i umiejętnością stosowania prawa jaka jest konieczna w codziennej pracy Zamawiającej . Pani Barbara Szynkowska w czasie swojej kariery prawniczej była sędzią orzekającym w wydziale cywilnym i gospodarczym, będąc od dwudziestu lat radcą prawnym pracowała m.in. w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Legnicy zdobywając wiedzę w zakresie podatków, od dwudziestu lat współpracuje z jednym z banków ( w międzyczasie wykonywała obsługę prawną na rzecz dwóch innych banków ), co oznacza , że nabyła doświadczenie m.in. w zakresie zagadnień finansowych, współpracowała ze spółkami prawa handlowego i innymi podmiotami . Wykonując od lipca 2003 r. obsługę prawną na rzecz Zamawiającej wykazała się ogromną wiedzą i doświadczeniem oraz komunikatywnością i zaangażowaniem w pojawiające się problemy prawne. Niezależnie od ustalonych dni i godzin obsługi prawnej możliwy był zawsze kontakt z Panią Barbarą Szynkowską , która niezwłocznie reagowała na pojawiające się problemy . Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego stosuje przepisy z bardzo wielu dziedzin prawa, aby prawnik wykonujący obsługę prawną był osobą rzeczywiście pomocną w bieżącej pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy musi to być osoba, która posiada dużą wiedzę i doświadczenie z wielu dziedzin prawa i potrafi je prawidłowo zastosować w praktyce. Dotychczasowa współpraca z radcą prawnym Barbarą Szynkowską wykazała , że posiada ona taką wiedzę i doświadczenie i harmonijnie współpracuje z pracownikami Urzędu . Kontakt z innymi prawnikami i porównanie tej współpracy przemawia za stwierdzeniem, że próba zastąpienia Pani Barbary Szynkowskiej innym prawnikiem byłaby dokonana z wyraźną szkodą dla pracy Urzędu Miejskiego oraz jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Złotoryja . Informacje o doświadczeniu innych prawników uzyskane przez Zamawiającego w trakcie badania rynku usług prawniczych z dołożeniem należytej staranności, potwierdziły niecelowość poszukiwania kancelarii w oparciu o tryb konkurencyjny, gdyż doświadczenie zdobyte przez Panią Barbarę Szynkowską przy ponad 9 letniej współpracy z Gmina Miejską Złotoryja jest niepowtarzalne, powoduje , że o wiele łatwiejszy jest kontakt pracowników z radcą prawnym , który od początku współpracuje z nimi przy prowadzeniu poszczególnych spraw i rozwiązał z nimi wiele pojawiających się problemów . W toku współpracy wypracowano wzajemne zaufanie , które jest warunkiem niezbędnym w przypadku obsługi prawnej. Należy również podkreślić , że zastosowanie dla całości zamówienia innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki nie jest w stanie zagwarantować Zamawiającej należytej obsługi prawnej. W oparciu o powyższe uznano, że Kancelaria Radcy Prawnego Barbara Szynkowska jest właściwą jednostką do wykonania pracy, spełniającą przesłanki udzielania zamówienia publicznego z wolnej ręki z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ww. ustawy, w oparciu o art. 5 ust. 1b ustawy Pzp.