Wynik przetargu

Adres: Jabłoniowa 55, 80-180 Gdańsk, woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: biuro@guk.gda.pl, renata.kaczorowska@guk.gda.pl
tel: 58 722 01 00
fax: 58 722 01 03
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 14402720100 Data Udzielenia: 2010-06-04
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Spółki GIK Euro 2012 Kancelaria Radcowska radca prawny Leszek Pachulski
Gdynia
366,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-06-04
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
366,00 zł
Minimalna złożona oferta:
366,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
366,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
366,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Gdańsk: Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Spółki GIK Euro 2012


Numer ogłoszenia: 144027 - 2010; data zamieszczenia: 04.06.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o., ul. Kartuska 5, 80-103 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 0-58 722 01 00, faks 0-58 722 01 03.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Celowa Spółka Komunalna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Spółki GIK Euro 2012.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Spółki z o.o. GIK Euro 2012 w zakresie: - procedur przetargowych, - sporów sądowych, - realizacji umów, - spraw korporacyjnych, - postępowań administracyjnych, w których uczestniczy Zlecający, - spraw pracowniczych, - doradztwa prawnego w zakresie pozyskiwania, obsługiwania i rozliczania środków pomocowych Unii Europejskiej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.05.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radcowska radca prawny Leszek Pachulski, ul. Świętojańska 87, 81-389 Gdynia, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 729000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    366,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    366,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    366,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw.z art.5 ust.1a i 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Usługi prawnicze zostały ujęte jako usługi niepriorytetowe w Kategorii 21. Załącznika nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym z dnia 28 stycznia 2010 r. (Dz.U. Nr 12, poz. 68). Zgodnie z postanowieniem art. 5 ust. 1a ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający może wszcząć postępowanie o udzielenie zamówienia na usługi niepriorytetowe w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki w uzasadnionych przypadkach innych niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jako przykładowe przesłanki uzasadniające udzielenie zamówienia na usługi niepriorytetowe w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub z wolnej ręki wskazuje się ustalenie, że zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Zamawiający jest spółką celową, powołaną zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 (tekst jednolity z dnia 9 lutego 2010 r., Dz.U. Nr 26, poz. 133). Zgodnie z treścią powołanego artykułu miasta gospodarze turnieju mogą tworzyć spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zwane w ustawie spółkami celowymi dla przygotowania i wykonania przedsięwzięć związanych z mistrzostwami. Na podstawie art. 4 ust. 1 wspomnianej ustawy Rada Ministrów określiła wykaz przedsięwzięć Euro 2012 niezbędnych do przeprowadzenia finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012, obejmujący między innymi kluczowe inwestycje infrastrukturalne na terenie Gdańska, których przygotowanie i realizacja została powierzona Zamawiającemu. W związku ze szczególnym charakterem przedsięwzięć EURO 2012, potrzebą ich realizacji w niezwykle krótkich terminach, przy jednoczesnym zachowaniu wszelkich wymogów formalnych i wymagań związanych z dofinansowaniem poszczególnych inwestycji z funduszy europejskich, kluczowe znaczenie dla prawidłowej realizacji zadań przez Zamawiającego ma zapewnienie specjalistycznej obsługi prawnej. W związku z upływem okresu obowiązywania dotychczasowej umowy na obsługę prawną oraz koniecznością przyspieszenia działań związanych z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięć EURO 2012, konieczne stało się natychmiastowe uzyskanie przez Zamawiającego dostępu do specjalistycznych usług prawniczych. W celu zapewnienia prawidłowego wykonania zadań spółki celowej, usługi te powinny być świadczone przez Wykonawcę dysponującego odpowiednim doświadczeniem w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji infrastrukturalnych, stosowania przepisów szczególnych dotyczących przedsięwzięć EURO 2012 oraz innych spec-ustaw oraz współpracy z instytucjami publicznymi, w tym ze spółkami handlowymi tworzonymi przez jednostki samorządu terytorialnego i udziałem tych jednostek, a także posiadającego wieloletnią praktykę w stosowaniu prawa zamówień publicznych ze szczególnym uwzględnieniem prawa wspólnotowego w powyższym zakresie. W ocenie Zamawiającego, odpowiedni potencjał, wiedzę i doświadczenie niezbędne do niezwłocznej i prawidłowej realizacji zamówienia zapewnia Wykonawca - Kancelaria Radcowska radcy prawnego Leszka Pachulskiego z siedzibą w Gdyni przy ul. Świętojańskiej 87. Wykonawca świadczy pomoc prawną przy przygotowaniu i realizacji inwestycji infrastrukturalnych dla takich podmiotów jak: Gmina Miasta Sopotu, Biuro Inwestycji Euro Gdańsk 2012 Sp. z o.o., Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o., Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. oraz Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o., doradzając przy projektach finansowanych z funduszy Unii Europejskiej; między innymi w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Co szczególnie istotne Wykonawca ten świadczy doradztwo prawne w zakresie realizacji inwestycji stanowiących przedsięwzięcia EURO 2012 na terenie Gdańska, takich jak: budowa Stadionu Piłkarskiego w Gdańsku-Letnicy, przebudowa ul. Żaglowej w Gdańsku, czy też inwestycji infrastrukturalnych w takich jak rozbudowa Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Wykonawca posiada zatem oprócz wieloletniej praktyki w zakresie stosowania przepisów o zamówieniach publicznych, także unikalne doświadczenie dotyczące praktycznego stosowania przepisów tzw. spec-ustaw w tym ustawy o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego jak i Ustawy o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Powyższe doświadczenia dają rękojmię sprawnej i skutecznej obsługi prawnej w zakresie inwestycji infrastrukturalnych stanowiących Przedsięwzięcia Euro 2012, i co do których mogą mieć zastosowanie przepisy pozostałych spec-ustaw, w tym spec-ustawy drogowej. Z informacji uzyskanych przez Zamawiającego wynika, iż Wykonawca jest w stanie przystąpić do świadczenia usług natychmiast po ustaleniu warunków zamówienia w drodze negocjacji, co jest szczególnie ważne w kontekście konieczności zapewnienia pomocy prawnej przy aktualnie na bieżąco realizowanych Przedsięwzięciach Euro 2012 ze względu na ich pilność i specjalny charakter. W związku z wyjątkową potrzebą zapewnienia ciągłości obsługi prawnej, niezbędnej dla terminowego wykonania zadań publicznych, jakimi są przedsięwzięcia EURO 2012, konieczne stało się natychmiastowe udzielenie przez Zamawiającego zamówienia na wyspecjalizowane usługi prawnicze. Ze względu na grożące konsekwencje społeczne i ekonomiczne w przypadku nieprawidłowości w przygotowaniu i realizacji wskazanych przedsięwzięć, Zamawiający zobowiązany był powierzyć doradztwo prawne podmiotowi, który ze względu na obiektywne cechy, w najwyższym stopniu zapewnia prawidłowe świadczenie pomocy prawnej w zakresie inwestycji realizowanych przez Zamawiającego. Natychmiastowe udzielenie wskazanego zamówienia jest wymagane dla ochrony szczególnie ważnego interesu społecznego, jakim jest zapewnienie prawidłowej realizacji inwestycji Gdańska w szczególności zaś terminowej organizacji Turnieju Finałowego Mistrzostw Europu EURO 2012. Należy podkreślić, że udzielenie przedmiotowego zamówienia w innym trybie niż z wolnej ręki, nie zapewniałoby świadczenia obsługi prawnej w czasie umożliwiającym terminową realizację zadań i zaspokojenie wszystkich uzasadnionych potrzeb Zamawiającego. Tryb z wolnej ręki polega na przeprowadzeniu bezpośrednich negocjacji z Wykonawcą, co jest szczególnie ważne przy dostosowaniu sposobu świadczenia usługi do szczególnych oczekiwań i faktycznych potrzeb Zamawiającego. Zastosowanie innych trybów prowadziłoby do przedłużenia postępowania i uniemożliwiałoby terminowe przygotowanie inwestycji. W tej sytuacji należy uznać, że występuje szczególny przypadek uzasadniający wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia na usługi prawnicze w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie należy podkreślić, że przedmiot zamówienia obejmuje także doradztwo prawne w zakresie zastępstwa przed sądami i innymi organami orzekającymi (w szczególności w przypadku środków ochrony prawnej w postępowaniu o udzielenie zamówień publicznych), w odniesieniu do którego, zgodnie z postanowieniem art. 5 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych, w ogóle nie stosuje się przesłanek wyboru trybu z wolej ręki.