Wynik przetargu

Adres: Al. Jerozolimskie 3, 00-495 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: marwek@interia.pl
tel: 022 6295271, 72
fax: 226 295 273
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 5253820170 Data Udzielenia: 2017-03-27
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
51112100-1 Usługi instalowania sprzętu do przesyłu energii elektrycznej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej do sieci dystrybucyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania e „Innogy Stoen Operator” Sp. z o.o.
Warszawa
772 363,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2017-03-27
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
51112100
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
772 363,00 zł
Minimalna złożona oferta:
772 363,00 zł
Ilość złożonych ofert:
0
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
772 363,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
772 363,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Ogłoszenie nr 52538 - 2017 z dnia 2017-03-27 r.
Warszawa: Usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej do sieci dystrybucyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektryczne
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu



Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::


Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES:
Muzeum Wojska Polskiego, krajowy numer identyfikacyjny 14086181900000, ul. Al. Jerozolimskie  3, 00495   Warszawa, państwo Polska, woj. mazowieckie, tel. 022 6295271, 72, faks 226 295 273, e-mail marwek@interia.pl
Adres strony internetowej (URL): www.muzeumwp.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej do sieci dystrybucyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektryczne

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):


II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot zamówienia obejmuje jednorazowe usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej do sieci dystrybucyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie podzielone jest na części:

Nie

II.5) Główny Kod CPV: 51112100-1
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów


III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16/03/2017

IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
627937.50

Waluta
PLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert

w tym

Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:


liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:


IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
„Innogy Stoen Operator” Sp. z o.o.,  ,  ul. Piękna 46,  00-672,  Warszawa,  kraj/woj. mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
772363.13

Oferta z najniższą ceną/kosztem
772363.13
>
Oferta z najwyższą ceną/kosztem
772363.13

Waluta:
PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa


Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:


IV.8) Informacje dodatkowe:



IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a  ustawy Pzp.


IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawę prawną zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki w odniesieniu do zamówienia na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej do sieci dystrybucyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej stanowi art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą PZP. Zgodnie z tym przepisem, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W piśmiennictwie i orzecznictwie z zakresu zamówień publicznych wskazuje się, iż z przepisu art. 67 ust. 1 pkt 1 wynika jednoznacznie, że przesłanka prawna jednego wykonawcy, warunkująca dopuszczalność udzielania zamówienia z wolnej ręki na podstawie tego przepisu ma charakter obiektywny i dotyczy sytuacji faktycznej, w której w danym miejscu i czasie na rynku występuje tylko jeden wykonawca monopolista, świadczący tego rodzaju szczególne usługi. Przepis ten nie dotyczy natomiast sytuacji w której obiektywnie rzecz biorąc, w danym miejscu i czasie istnieje dwu lub więcej wykonawców mogących świadczyć tego rodzaju szczególne usługi, ponieważ w tym ostatnim wypadku decyzja, któremu z nich udzielić zamówienia powinna być podjęta w innym trybie konkurencyjnym. Z przyczynami technicznymi mamy do czynienia, gdy świadczący usługi ma monopol naturalny na dany typ usługi. Sytuacja taka może występować np. w dziedzinie niektórych usług telekomunikacyjnych, usług pocztowych lub innych usług w których wykonawca ma pozycję monopolisty Prawo zamówień publicznych. Komentarz pod red. Tomasza Czajkowskiego, Urząd Zamówień Publicznych, Warszawa 2007, str. 256, podobnie wyrok SN z dnia 6 lipca 2001 r., III RN 16/01, OSNCP 2001, nr 22, poz. 657. Piśmiennictwo i orzecznictwo wskazuje również, że „jako przykład przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze najczęściej wymienia się udzielanie zamówień monopolistom naturalnym np. dostawy wody z sieci wodociągowej. Natomiast względy techniczne o obiektywnym charakterze, o których mowa w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp muszą być poparte rzeczywistym monopolem danego wykonawcy na uzyskanie od niego zamówienia. Subiektywne przekonanie Zamawiającego, że tylko jeden wskazany przez niego wykonawca daje gwarancję najlepszego wykonania danego przedmiotu zamówienia, nie jest wystarczającym wypełnieniem ww. przesłanki. Konieczne jest bowiem wykazanie, że danego zamówienia nie jest w stanie wykonać żaden inny podmiot. Małgorzata Stachowiak, Jarosław Jerzykowski, Włodzimierz Dzierżanowski Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Lex 2012, komentarz do art. 67 ustawy Prawo zamówień publicznych; podobnie Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 25 czerwca 2009 r., KIO/KD 16/09, LEX nr 590077. Z kolei do stosowania art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy PZP przy udzielaniu zamówień na sprzedaż i przesyłanie energii elektrycznej odniósł się Komunikat Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki oraz Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 24.04.2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej www.uzp.gov.pl. W komunikacie tym wskazano, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii elektrycznej, brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. Usługi przesyłania energii elektrycznej odbywają się za pomocą sieci elektroenergetycznej. Jeśli w danym miejscu i czasie istnieje tylko jedna sieć elektroenergetyczna, to przyłączenie instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych może faktycznie nastąpić tylko do tej istniejącej sieci. Przyłączenie się bowiem do innej konkurencyjnej sieci jest faktycznie niemożliwe. Monopol naturalny przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej rozciąga się więc także na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych do sieci elektroenergetycznej tego przedsiębiorstwa. W tej sytuacji usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej należy również uznać za świadczone w warunkach monopolu naturalnego. Z powyższych wywodów wynika więc, że przesłanka przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy PZP, jest spełniona, jeżeli zamówienie jest udzielane monopoliście naturalnemu, zaś usługi przesyłania energii elektrycznej są świadczone w warunkach monopolu naturalnego, a ponadto monopol naturalny rozciąga się na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych do sieci elektroenergetycznej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej. Zamówienie objęte niniejszym ogłoszeniem pozostaje w związku z realizacją inwestycji w postaci Budowy Muzeum Wojska Polskiego I etap. Inwestycja ta jest realizowana na podstawie pracy konkursowej, wybranej w konkursie na koncepcję urbanistyczno-architektoniczną kompleksu Muzeum Wojska Polskiego w Cytadeli Warszawskiej. Wybrana praca konkursowa jest przedmiotem szczegółowego opracowania w zakresie niezbędnym do jej realizacji. Z dokonanych ustaleń wynika, że w pobliżu pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej istnieje wyłącznie sieć dystrybucyjna należąca do Innogy Stoen Operator Sp. z o.o. W związku z tym przedsiębiorstwo Innogy Stoen Operator Sp. z o.o. działa w warunkach monopolu naturalnego. W konsekwencji usługi przyłączenia instalacji elektrycznych i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej mogą być wykonane wyłącznie przez Innogy Stoen Operator Sp. z o.o., gdyż ich przyłączenie jest faktycznie możliwe jedynie do sieci dystrybucyjnej, należącej do tego przedsiębiorstwa. W tej sytuacji zaproszenie do negocjacji na usługi objęte ogłoszeniem Muzeum Wojska Polskiego mogło skierować jedynie do spółki Innogy Stoen Operator Sp. z o.o. Art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy PZP, oprócz pierwszej przesłanki tj. ustalenia istnienia przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, wskazuje również dwie dodatkowe przesłanki. Do jego zastosowania konieczne jest jeszcze ustalenie, że nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze druga przesłanka oraz że brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia trzecia przesłanka. Odnośnie drugiej przesłanki należy zauważyć, że w okolicznościach niniejszej sprawy nie istnieje inne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze. Obiektywnie rzecz biorąc bowiem, aby możliwe było przyłączenie się do sieci dystrybucyjnej, musi istnieć w pobliżu danego obiektu taka sieć. Tymczasem, jak już wyżej wskazano, że w pobliżu pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej istnieje wyłącznie sieć dystrybucyjna należąca do Innogy Stoen Operator Sp. z o.o. Nie ma więc fizycznej, technicznej, ani faktycznej możliwości podłączenia się do innej sieci dystrybucyjnej z uwagi na jej niewystępowanie. W tej sytuacji należy uznać, że również druga przesłanka, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy PZP, została spełniona. Odnośnie trzeciej przesłanki należy zauważyć, że Muzeum Wojska Polskiego w żadne sposób nie zawężyło parametrów zamówienia. W szczególności nie określiło, że sieć dystrybucyjna musi mieć takie parametry, które jest w stanie spełnić jedynie jedno przedsiębiorstwo energetyczne, a dla innych jest to nieosiągalne. Gdyby więc w pobliżu pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej istniała inna sieć dystrybucyjna, również ona mogłaby spełnić parametry zamówienia. W tej sytuacji należy uznać, że również trzecia przesłanka, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy PZP, została spełniona. Na marginesie należy zauważyć, że na dopuszczalność udzielania zamówienia objętego ogłoszeniem w powyższym trybie wskazuje również pośrednio sama ustawa z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych. Mianowicie, art. 67 ust. 3 pkt 1e ustawy PZP stanowi, że przepisu art. 67 ust. 2 ustawy PZP, dotyczącego obowiązku przesyłania do Prezesa UZP uzasadnienia faktycznego i prawnego zastosowania trybu z wolnej ręki, nie stosuje się w przypadku zamówień udzielanych na podstawie ust. 1 pkt 1 lit. a, których przedmiotem są usługi przesyłowe lub dystrybucyjne energii elektrycznej ciepła, lub paliw gazowych. Ustawodawca pośrednio więc wskazuje, że tryb zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy PZP może być zastosowany do udzielenia zamówienia na usługi przesyłowe lub dystrybucyjne energii elektrycznej. Jak wyżej wskazano, przesyłanie energii elektrycznej, jak i przyłączenie instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych może faktycznie nastąpić tylko do istniejącej sieci. Stan faktyczny jest więc taki sam w odniesieniu do usług przesyłowych energii elektrycznej, jak i do usług przyłączeniowych do sieci dystrybucyjnej. Analogicznie uzasadniony jest więc wniosek, że art. 67 ust. 3 pkt 1e ustawy PZP wskazuje również pośrednio na dopuszczalność udzielania zamówienia na usługi przyłączeniowe do sieci dystrybucyjnej w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy PZP. W powyższych okolicznościach zostały spełnione przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, w odniesieniu do zamówienia na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej, tj. Innogy Stoen Operator Sp. z o.o. Należy również podkreślić, że wartość zamówienia na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej do sieci dystrybucyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej nie przekracza równowartości kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP, tj. nie przekracza wartości tzw. progów unijnych. Kwestię ich wysokości regulują bowiem przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.12.2015 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. Zgodnie z § 1 ust. 2 pkt b tego rozporządzenia, wartość progu unijnego dla zamówień publicznych na usługi, udzielanych przez państwowe instytucje kultury, wynosi 209.000 euro netto dwieście dziewięć tysięcy euro, co po przeliczeniu na złote według kursu 1 euro = 4,1749 zł daje kwotę wartość 872.554,10 zł netto osiemset siedemdziesiąt dwa tysiące pięćset pięćdziesiąt cztery złote i dziesięć groszy, a więc jest większa od wartości zamówienia na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej do sieci dystrybucyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej. W tej sytuacji należy stwierdzić, że do postepowania na usługi przyłączenia instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych pawilonu południowego i garażu podziemnego Muzeum Wojska Polskiego na terenie Cytadeli Warszawskiej do sieci dystrybucyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi przesyłania energii elektrycznej należy stosować przepisy ustawy PZP i aktów wykonawczych do tej ustawy, które odnoszą się do zamówień o wartości nie przekraczającej równowartość kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP, tj. o wartości nie przekraczającej tzw. progów unijnych.