Wynik przetargu

Adres: Al. Niepodległości 15, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: administracja@jarocin.sr.gov.pl
tel: 0-62 505 29 60
fax: 0-62 747 64 23
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 4317020110 Data Udzielenia: 2011-03-14
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług pocztowych dla Sądu Rejonowego w Jarocinie POCZTA POLSKA S.A. Warszawa Rakowiecka 26 Przedstawicielstwo Handlowe w Kaliszu u. Zamkowa 18-20 62-800 Kalisz
Warszawa
190 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-03-14
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641100000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
190 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
190 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
190 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
190 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Jarocin: Świadczenie usług pocztowych dla Sądu Rejonowego w Jarocinie


Numer ogłoszenia: 43170 - 2011; data zamieszczenia: 14.03.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy w Jarocinie, Al. Niepodległości 15, 63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie, tel. 0-62 505 29 60, faks 0-62 747 64 23.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych dla Sądu Rejonowego w Jarocinie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Sądu Rejonowego w Jarocinie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze do i powyżej 50 g wraz z usługami komplementarnymi oraz ich ewentualnych zwrotów po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.03.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • POCZTA POLSKA S.A. Warszawa Rakowiecka 26 Przedstawicielstwo Handlowe w Kaliszu u. Zamkowa 18-20 62-800 Kalisz, Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 190000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    190000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    190000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    190000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt.1 litera a) ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz.U. z 2010 roku Nr 113 poz. 759 ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów o masie nie przekraczającej granicy wagowej 50g jak i masie powyżej 50 g. Na podstawie art. 47 ust.1 w związku z art. 46 ust.2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tj. Dz. U z 2008 r. Nr 189 poz. 1159 ze zm.) operatorowi publicznemu - Poczta Polska S.A. przysługuje wyłączność świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu oraz doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o masie nieprzekraczającej granicy wagowej 50g. Inni operatorzy świadczący usługi pocztowe zgodnie z art.47 ust.2 ustawy - Prawo pocztowe uprawnieni są do przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek o masie do 50 g wchodzących w zakres usług zastrzeżonych dla operatora publicznego pod warunkiem pobierania opłaty nie niższej niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie o doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego. Powyższe uregulowania powodują brak możliwości zaproponowania przez innych operatów pocztowych cen korzystniejszych niż ceny stosowane przez Pocztę Polską S.A. jak również i to, że Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Dodatkowo należy nadmienić, iż w art. 67 ust.3 pkt 1 lit.d) ustawy Prawo zamówień publicznych ustawodawca wskazał na możliwość udzielenia zamówienia na zastrzeżone usługi pocztowe w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art.67 ust.1 pkt. 1 lit.a) powołanej wyżej ustawy. Zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe przesyłek o masie powyżej 50 g nie łączy się z przesyłkami zastrzeżonymi ( o masie do 50 g), zaś w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu oraz doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o masie powyżej 50 g, ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. W związku z tym zachodzi przesłanka do uznania, iż postępowanie na świadczenie usług pocztowych na rzecz Sądu składa się z dwóch części: pierwsza część dotyczy świadczenia usług pocztowych zastrzeżonych dla operatora publicznego, druga część dotyczy świadczenia powszechnych usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Zamawiający może udzielić zamówienia na świadczenie usług pocztowych dotyczących przesyłek o masie powyżej 50 g na podstawie art.4 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych, bowiem wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro. Udział wartościowy przesyłek niezastrzeżonych, w stosunku do szacunkowej wartości całego zamówienia na wykonywanie usług pocztowych został oszacowany na kwotę nieprzekraczającą wartości 14 000 EURO. Należy również nadmienić, iż przesyłki pocztowe zastrzeżone ( o masie do 50 g) stanowią około 96% ilości wszystkich przesyłek wysyłanych przez Zamawiającego, natomiast przesyłki o masie powyżej 50 g stanowią niespełna 4% ilości wysyłanej przez Sąd korespondencji. Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu - Poczcie Polskiej S.A. na świadczenie usług pocztowych niezastrzeżonych na podstawie art.4 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowi naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Zamawiający udzielając zamówienia publicznego na świadczenie usług pocztowych związany jest nie tylko regulacjami Prawa zamówień publicznych, ale również regulacjami Kodeksu postępowania karnego, Kodeksu postępowania cywilnego, Regulaminu wewnętrznego urzędowania sądów powszechnych. Analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów ujętych w rejestrze prowadzonym przez Prezesa UKE, w części, o której mowa w art.20 ust.2 pkt 1ustawy Prawo pocztowe, dotyczącej zezwoleń, o których mowa w art.6 ust.1 ustawy Prawo pocztowe, jedynie Poczta Polska S.A. spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia powszechnych usług pocztowych, bowiem zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych, lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i zagranicy, czy też nie posiadają odpowiedniego zaplecza technicznego. W praktyce tylko przedsiębiorstwo Poczta Polska S.A. (dysponując odpowiednim zapleczem technicznym i kadrą, umożliwia Zamawiającemu zachowanie procedur związanych z doręczaniem przesyłek sądowych), jest operatorem publicznym obowiązanym do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej ( art. 46 ustawy Prawo pocztowe) oraz gwarantuje Zamawiającemu dochowanie przesłanki wynikającej z art.45 ustawy Prawo pocztowe. Z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, zapewniającej prawidłowe wykonywanie czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą. Zawarcie dwóch odrębnych umów z różnymi Wykonawcami ( jednej dla przesyłek zastrzeżonych, a drugiej dla niezastrzeżonych ) byłoby nieracjonalne i nieekonomiczne, bowiem spowodowałoby zwiększenie nakładu i czasu pracy pracowników Zamawiającego ( a to mogłoby powodować opóźnienia w ekspedycji korespondencji sądowej, co jest niedopuszczalne ze względu na dochowanie określonych terminów ). Biorąc pod uwagę, że udział przesyłek o masie powyżej 50 g stanowi około 4 % w ogólnej ilości nadawanej korespondencji jak również sposób uiszczania opłat za świadczone usługi pocztowe, z użyciem głównie maszyny frankującej Zamawiający postanowił połączyć obie części zamówienia i przeprowadzić jedno postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego Poczcie Polskiej S.A. Za powyższym rozwiązaniem przemawia również fakt, że pomiędzy Pocztą Polską S.A. a Ministerstwem Sprawiedliwości zostało zawarte porozumienie nr CCP/PK/11/10, którego przedmiotem jest określenie wysokości i warunków udzielania przez jednostki Poczty opustów od opłat pocztowych za przesyłki nadawane przez jednostki Nadawcy - Ministerstwo Sprawiedliwości , sąd powszechny. Zawierając umowę wykonawczą z jednostką Poczty Zamawiający - Sąd Rejonowy w Jarocinie ma możliwość otrzymania opustów od opłat pocztowych obejmujących przesyłki do 50 g jak i powyżej 50 g. Dlatego w tym przypadku zachodzą uzasadnione przesłanki do udzielenia zamówienia Poczcie Polskiej S.A. na podstawie art. 67 ust.1 pkt.1 lit.a).