Wynik przetargu

Adres: Irysowa 2, 91-857 Łódź, woj. łódzkie
Dane kontaktowe: email: przetargi_lodz@gddkia.gov.pl
tel: 42 233 96 06
fax: 42 233 96 08; 233 96 75
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 9165220130 Data Udzielenia: 2013-03-06
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zamówienie uzupełniające do zamówienia Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A1 Tuszyn - Pyrzowice - część I polegające na wykonaniu dokumentacji geodezyjno-kartograficznej związanej z czasowym korzystaniem z nieruchomości SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A.
48930 Las Arenas, Vizcaya
90 323,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-03-06
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
713200007
713220001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
3
Kwota oferty w PLN:
270 969,00 zł
Minimalna złożona oferta:
270 969,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
270 969,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
270 969,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Łódź: Zamówienie uzupełniające do zamówienia Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A1 Tuszyn - Pyrzowice - część I polegające na wykonaniu dokumentacji geodezyjno-kartograficznej związanej z czasowym korzystaniem z nieruchomości


Numer ogłoszenia: 91652 - 2013; data zamieszczenia: 06.03.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi, ul. Irysowa 2, 91-857 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 233 96 06, faks 42 233 96 08; 233 96 75.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie uzupełniające do zamówienia Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A1 Tuszyn - Pyrzowice - część I polegające na wykonaniu dokumentacji geodezyjno-kartograficznej związanej z czasowym korzystaniem z nieruchomości.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie Zamówienia uzupełniającego do zamówienia Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A1 Tuszyn - Pyrzowice - część I polegające na wykonaniu dokumentacji geodezyjno-kartograficznej związanej z czasowym korzystaniem z nieruchomości.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.03.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TRAKT Sp. z o.o. Sp. k., ul. Jesionowa 15, 40-159 Katowice, kraj/woj. śląskie.
  • SENER Sp. z o.o., ul. Żelazna 28/30, 00-832 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
  • SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A., Avenida de Zugazarte 56, 48930 Las Arenas, Vizcaya, kraj/woj. Hiszpania.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 220300,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    270969,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    270969,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    270969,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    I. Przedmiotem zamówienia jest Zamówienie uzupełniające do zamówienia Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A1 Tuszyn - Pyrzowice polegające na wykonaniu dokumentacji geodezyjno-kartograficznej związanej z czasowym korzystaniem z nieruchomości. II. Podmiotem zaproszonym do negocjacji jest dotychczasowy wykonawca tj. Konsorcjum Firm: TRAKT Sp. z o.o. Sp. k. ul. Jesionowa 15, 40-159 Katowice SENER Sp. z o.o. ul. Żelazna 28/30 00-832 Warszawa SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A. Avenida de Zugazarte 56, 48930 Las Arenas, Vizcaya, Hiszpania III. Postępowanie o udzielenie zamówienia uzupełniającego prowadzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi. IV. Zamówienie podstawowe oraz zamówienie uzupełniające dotyczą usług w rozumieniu art. 2 pkt 10 Pzp. V. Zamówienie zostało wszczęte w dniu 5 lutego 2013r. VI. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 115 954 944,50 zł netto. VII. Wartość zamówienia uzupełniającego to 220 300,00 zł netto, co stanowi równowartość 54 806,45 Euro, wg średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych ustalonego Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 23 grudnia 2009 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. Nr 224, poz. 1796). VIII. Źródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE). Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE nie wymaga, aby roboty budowlane lub usługi objęte zamówieniem uzupełniającym były identyczne, lecz stanowi, że ich przedmiot ma być podobny do robót/usług objętych zamówieniem podstawowym. Wykładnię tę potwierdza wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE (dawniej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości) z 14 września 2004r. wydany w sprawie C-385/02 Komisja v. Włochy (Zb.Orz. 2004, s. I-08121). Trybunał stwierdził w nim (akapit 33 wyroku), że dyrektywa dopuszcza możliwość zastosowania procedury negocjacyjnej dla nowych robót budowlanych polegających na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do tych, które zostały powierzone wykonawcy pierwotnego kontraktu. W krajowej literaturze europejskiego prawa zamówień publicznych również dostrzeżono, że przedmiot zamówienia uzupełniającego nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego, lecz powinien być jedynie podobny do niego. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127). W konsekwencji, przy wykładni art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02. Wymaganie jedynie podobieństwa, a nie tożsamości robót objętych zamówieniem podstawowym i uzupełniającym zaprezentowano tak w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, orzecznictwie Głównych Komisji Orzekających w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz w literaturze przedmiotu. Reasumując, na gruncie prawa zamówień publicznych zarówno orzecznictwo, jak i piśmiennictwo zgodnie przyjmują, że usługi objęte zamówieniem uzupełniającym powinny być jedynie podobne (nie te same, a takie same) do wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego. IX. Kluczowe znaczenie dla stwierdzenia występującego w sprawie podobieństwa oraz zgodności między przedmiotem zamówienia uzupełniającego a przedmiotem zamówienia podstawowego będzie mieć okoliczność, że w obu przypadkach przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług polegających na wykonaniu dokumentacji geodezyjno-kartograficznej. Elementy ujęte w zamówieniu uzupełniającym znajdują się także w zamówieniu podstawowym. W ramach zamówienia podstawowego wykonywana jest dokumentacja geodezyjno-kartograficzną związaną z czasowym korzystaniem z nieruchomości. Kody CPV zamówienia uzupełniającego są tożsame z kodami występującymi w zamówieniu podstawowym. W rezultacie, przedmiot zamówienia na usługi - w rozumieniu art. 2 pkt 10 Pzp - w zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju, co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. X. Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione. - Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu. Punkt VI.3) Ogłoszenia z 27 marca 2009 r. Informacje dodatkowe stanowi, że: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego. -Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. - Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 24 lutego 2011 r. - Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego. - Do zamówienia podstawowego udzielono już zamówień uzupełniających na łączną wartość 4 755 057 zł netto. Wartość niniejszego zamówienia wynosi 220 300,00 PLN netto, co łącznie stanowi 4,29% wartości zamówienia podstawowego, tym samym 50% próg wartości zamówień nie zostaje przekroczony. XI. Udzielenie zamówienia uzupełniającego jest bezwzględnie konieczne ponieważ: Dla planowanej do budowy autostrady płatnej A 1 konsorcjum firm: TRAKT Sp. z o. o. Sp.k.; SENER Sp. z o.o.; SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A. w ramach umowy nr 2/02/u/2011 z dnia 24.02.2011 r. wykonuje Dokumentację projektową dla autostrady A 1 na odcinku Tuszyn- Pyrzowice - część I (odcinek projektowy długości 63,8 km - węzeł Tuszyn - granica woj. łódzkiego/śląskiego). Zamówienie podstawowe na Wykonanie Dokumentacji projektowej dla autostrady A 1 na odcinku Tuszyn- Pyrzowice przewidywało opracowanie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej związanej z czasowym korzystaniem z nieruchomości. W ramach opracowania podstawowego i uzupełniającego przewidziano do wykonania dokumentację geodezyjno-kartograficzną dla działek czasowo zajmowanych w ilości 953. Jednakże na etapie opracowywania projektu ilość ta jeszcze wzrosła i należy wykonać dodatkowo dokumentację geodezyjno-kartograficzną na czasowe zajęcia dla 432 działek pod rowy melioracyjne.