Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Daszyna
Adres: Daszyna , 99-107 Daszyna, woj. łódzkie
Dane kontaktowe: email: ugdaszyna@op.pl
tel: 243 890 400
fax: 242 890 400
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 10595820120 Data Udzielenia: 2012-04-04
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie przez Inżyniera kontraktu usług polegających na zarządzaniu projektem: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej. P.U.H. PROTART
Łódź
190 808,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-04-04
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
710000008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
190 808,00 zł
Minimalna złożona oferta:
190 808,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
190 808,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
190 808,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Daszyna: Świadczenie przez Inżyniera kontraktu usług polegających na zarządzaniu projektem: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej.


Numer ogłoszenia: 105958 - 2012; data zamieszczenia: 04.04.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Daszyna, Daszyna 34a, 99-107 Daszyna, woj. łódzkie, tel. 024 3890400, faks 024 2890400.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie przez Inżyniera kontraktu usług polegających na zarządzaniu projektem: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Inżyniera kontraktu usług polegających na zarządzaniu projektem: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.00.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt objęty w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa II: Ochrona Środowiska, zapobieganie zagrożeniom i energetyka - działanie II.9..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17.11.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • P.U.H. PROTART, ul.Tymienieckiego 25c/171, 90-350 Łódź, kraj/woj. łódzkie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 157000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    190808,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    190808,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    190808,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zadanie inwestycyjne dotyczące zabezpieczenia energetycznego i cieplnego Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej rozpoczęte zostało w 2008r. Składa się ono z czterech odrębnych zadań budżetowych tj.: Modernizacji gospodarki cieplnej w Mazewie (w zakresie budowy kotłowni) Modernizacji gospodarki cieplnej w Daszynie (w zakresie budowy kotłowni) Instalacji kolektorów słonecznych dla odbiorców indywidualnych Wykonania wolnostojących instalacji oświetleniowych, wykorzystujących źródła fotowoltaiczne na terenie gminy. W związku z powyższym charakteryzuje je wysoka złożoność zarówno pod względem wykonawczym jak i formalno - finansowym. Ze względu na niewielkie możliwości finansowe budżetu Gminy, inwestycja posiada skomplikowany sposób finansowania, z wielu źródeł min. z WFOŚiGW w Łodzi, NFOŚiGW w Warszawie i ostatnio pozyskane środki w ramach RPO WŁ na lata 2007-2013, działanie II.9. Dodatkowo projekt uzupełnia się częściowo z realizowanym projektem pn.: Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 z działania II.6. Podstawowym powodem wyboru Inżyniera kontraktu w oparciu o art. 67 ust 1 pkt. a) ustawy Prawo Zamówień Publicznych jest geneza powstania projektu pn. Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej. Projekt ten w znaczącej części składa się z zadań będących w trakcie realizacji i finansowania zewnętrznego -czynne umowy, w momencie jego powstania tj.: - w części dotyczącej budowy kotłowni opalanej biomasą w Mazewie stanowi element projektów współfinansowanych: w ramach RPO pn Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii - umowa UDA.RPLD.02.06.00-00-109/09-00 z 22.03.2010r. z aneksami; w ramach umowy z WFOŚiGW w Łodzi - umowa 217/OA/D/2009 z 10.12.2009r. oraz w ramach umowy z NFOŚiGW w Warszawie - umowa 482/2009/Wn-05/OA-EO/D z 30.09.2009r.; - w części dotyczącej budowy kotłowni w Daszynie stanowi element projektów współfinansowanych: ze środków Fundacji EkoFundusz w Warszawie - umowa 1626/601/III/09 z 29.07.2009r.; w ramach umowy z WFOŚiGW w Łodzi - umowa 148/OA/D/2009 z dnia 29.09.2009r. oraz w ramach umowy z NFOŚiGW w Warszawie - umowy: 386/2009/Wn-5/OA-EO/D z 21.08.2009r i 385/2009/Wn-5/OA-MO-KU/D z 21.08.2009r . Zaznaczyć należy, że w/w projekty realizowane były niezależnie, jako oddzielne pozycje budżetowe, w różnym czasie i łączyła je funkcja doradcy i Inżyniera kontraktu pełniona przez jednego wykonawcę (w chwili ich zlecenia, Gmina nie planowała pozyskiwania dodatkowego dofinansowania inwestycji). Za pełnieniem funkcji Inżyniera kontraktu dla projektu: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej przez tego samego wykonawcę przemawiają następujące argumenty: - z uwagi na wzajemne powiązanie rzeczowo-finansowe (często te same dowody księgowe stanowiące rozliczenie w różnych projektach bądź jako koszty kwalifikowane bądź jako koszty niekwalifikowane), wprowadzanie korekt w dokumentach księgowych, formalnych dotyczących przedmiotowego projektu często implikuje wprowadzenie korekt w dokumentach pozostałych projektów i odwrotnie; stąd, dla zachowania prawidłowości w dokumentach niezbędna jest wiedza na ten temat skupiona w jednym ośrodku; - z uwagi na to, że w budżecie gminy funkcjonują dwie oddzielne pozycje dotyczące: Modernizacji gospodarki cieplnej w Mazewie i Modernizacji gospodarki cieplnej w Daszynie; przy powstaniu projektu: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej wystąpiła konieczność wydzielenia z nich pozycji: Budowa kotłowni w Mazewie oraz Budowa kotłowni w Daszynie. Powoduje to, że niezbędna jest koordynacja dotycząca planowanych i rzeczywistych wydatków pomiędzy poszczególnymi pozycjami w budżecie, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że w części umów dokumenty księgowe rozliczane były w ramach pierwotnych pozycji budżetowych, a także że w momencie wyłączenia część wydatków niekwalifikowanych w jednej pozycji stała się kwalifikowana w drugiej, a każda zmiana w tym zakresie implikuje zmiany we wszystkich pozycjach budżetowych; - ponieważ znacząca część finansowych środków zewnętrznych na realizację przedmiotowego projektu pozyskana została w pierwszej fazie jego realizacji tj. jeszcze przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (dotyczy wymienionych wcześniej umów), na zasadach obowiązujących w poszczególnych instytucjach, co spowodowało nie proporcjonalne rozłożenie środków na poszczególnych fakturach, powstanie konieczność sukcesywnego rozliczania faktur przez wszystkie lata realizacji, tak aby zachować stały procent dofinansowania w ramach kolejnych wniosków o płatność. Aby dotrzymać tego warunku niezbędna jest wiedza i koordynacja na temat sposobu rozliczania wszystkich umów na finansowanie zewnętrzne funkcjonujących w ramach projektu, którą posiada tylko dotychczasowy wykonawca; - z uwagi na to, że przedmiotowy projekt jest ogniwem spinającym całość przedsięwzięcia, konieczne jest posiadanie możliwości sprawdzających, czy efekt ekologiczny i rzeczowy uzyskany w ramach jego elementów składowych sumuje się na efekt zakładany - wskaźniki w ramach całego projektu; taką możliwość posiada jedynie firma, która obsługuje wszystkie elementy projektu w całości; - w celu uniknięcia podwójnego finansowania inwestycji, bieżące zmiany w opisach dokumentów księgowych wynikające z realizacji przedmiotowego projektu, muszą być uzupełniane w ramach pozostałych umów na współfinansowanie projektu - dotyczy to również dokumentów wcześniej przedkładanych do rozliczeń w ramach tych umów - obowiązkiem tym obarczona jest firma obsługująca te umowy, stąd konieczność zlecenia obsługi wszystkich umów jednemu wykonawcy; - ponieważ kwalifikowana część przedmiotowego projektu wyłoniona została z projektu dofinansowanego w ramach RPO Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii do zarządzania nim niezbędne jest posiadanie wiedzy na temat metodyki wydzielenia zarówno od strony zakresu rzeczowego jak i finansowej; nie bez znaczenia jest tutaj fakt, że obecny wykonawca jest również autorem studium wykonalności dla projektu. Z uwagi na to, że projekt: Zabezpieczenie energetyczne i cieplne Gminy Daszyna na bazie energii odnawialnej, działanie II.9 stanowi naturalną kontynuację realizowanych dotychczas inwestycji dotyczących Modernizacji gospodarki cieplnej w Mazewie i Modernizacji gospodarki cieplnej w Daszynie oraz uzupełnia się z innym projektem realizowanym z RPO WŁ - działanie II.6 Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii oraz w związku z wzajemną zależnością wnikającą z nietypowej obsługi inwestycyjnej w postaci: - wzajemnego uzupełniania się zakresów obowiązków przy poszczególnych elementach projektu, - nakładającego się terminu ich realizacji, - konieczności utrzymania spójności pomiędzy wszystkimi źródłami finansowania, - wspólnych danych i ustaleń dla prawidłowego przebiegu projektu, - związku pomiędzy założeniami technicznymi, osiągnięciem zamierzonych wskaźników i efektu ekologicznego, a zakresami rzeczowymi ujętymi w poszczególnych umowach o dofinansowanie projektu, - koordynacji pomiędzy wszystkimi czterema odrębnymi zadaniami budżetowymi, zarówno pod względem finansowym jak i rzeczowym uznano, że funkcję Inżyniera kontraktu dla projektu można powierzyć tylko jednej firmie z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, nie istnienie bowiem żaden inny wykonawca, który mógłby podjąć się zrealizowania zamówienia w tym zakresie z zachowaniem wszystkich w/w warunków - nie ma wykonawcy, który posiadałby wiedzę techniczną i finansową na temat wszystkich części realizowanego projektu na poziomie zapewniającym kompleksową i prawidłową jego realizację (szczególnie w sytuacji gdzie część zakresu realizowana jest już przez innego wykonawcę - inżynier kontraktu dla projektu:Modernizacja gospodarki cieplnej w miejscowości Mazew w Gminie Daszyna z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, którego część kosztów niekwalifikowanych stanowi koszt kwalifikowany w ramach niniejszego projektu). Przy zleceniu usługi inżyniera kontraktu w innym trybie ustawy PZP, problemem nie do przezwyciężenia jest określenie w SIWZ, w sposób precyzyjny i przejrzysty zakresu zamówienia, tak by nie kolidował z dotychczas zawartymi zobowiązaniami, bez czego nie możliwe stało się wyznaczenie zarówno granic odpowiedzialności jak i sposobu ich egzekwowania. Nie udzielenie zamówienia w trybie art.67 ust.1 pkt 1a) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych spowodowałoby więc brak możliwości zlecenia usługi w sposób zgodny z obowiązującym prawem i kompleksowy, a więc zapewniający prawidłowość realizacji projektu. Z uwagi na powyższe zadecydowano, po przeprowadzeniu negocjacji cenowych, o powierzeniu pełnienia funkcji inżyniera kontraktu dla projektu ZABEZPIECZENIE ENERGETYCZNE I CIEPLNE GMINY DASZYNA NA BAZIE ENERGII ODNAWIALNEJ (działanie II.9) firmie P.U.H PROTART Radosław Wejdner z siedzibą w Łodzi przy ul. Tymienieckiego 25c/171. Postępowanie przeprowadzono w trybie art. 67 ust. 1 pkt. a) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. zamówienia z wolnej ręki z uzasadnieniem, że przedmiotowa usługa może być świadczona tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Wartość Zamówienia wynosi 190.808,00 PLN, co stanowi równowartość kwoty 49.702,53 euro, zgodnie z kursem euro ogłoszonym w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów. Ze względu na wysoki stopień skomplikowania procedur dofinansowania, przyjęty tryb udzielenia zamówienia wydaje się być najlepszym i jedynym możliwym rozwiązaniem, pozwalającym na prawidłowy przebieg realizacji inwestycji. Zaznaczyć trzeba, że projekt ten jest obecnie największym z dotychczas realizowanych i kluczowy dla rozwoju całej gminy. Uchybienia w obsłudze finansowej inwestycji mogłyby spowodować cofniecie przyznanego dofinansowania. Byłaby to ogromna strata dla społeczności lokalnej, obecnie bardzo zaangażowanej w przedsięwzięcie, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że obecnie pozyskano bezzwrotne środki finansowe na jego realizację w wysokości stanowiącej ok. 80% kosztu całkowitego.