Wynik przetargu

Adres: pl. Krasińskich 2/4/6, 00-207 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@waw.sa.gov.pl
tel: 22 279 85 28
fax: 22 279 85 52
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 963720110 Data Udzielenia: 2011-01-10
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
64121100-1 Usługi dostarczania poczty
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i dostarczaniu przesyłek pocztowych z Sądu Apelacyjnego w Warszawie Poczta Polska Spółka Akcyjna
Warszawa
479 870,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-01-10
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641211001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
479 870,00 zł
Minimalna złożona oferta:
479 870,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
479 870,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
479 870,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Wykonanie usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i dostarczaniu przesyłek pocztowych z Sądu Apelacyjnego w Warszawie


Numer ogłoszenia: 9637 - 2011; data zamieszczenia: 10.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Apelacyjny w Warszawie, pl. Krasińskich 2/4/6, 00-207 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5308881, faks 022 5309114.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i dostarczaniu przesyłek pocztowych z Sądu Apelacyjnego w Warszawie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia stanowi wykonanie usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i dostarczaniu przesyłek pocztowych z Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje powszechne usługi pocztowe zdefiniowane w art. 3 pkt 25 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188 z późn. zm.), polegające na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu: przesyłek listowych do 2.000 g, w tym przesyłek poleconych i przesyłek z zadeklarowaną wartością, paczek pocztowych do 10.000 g, w tym z zadeklarowaną wartością, przesyłek dla ociemniałych, doręczaniu nadesłanych z zagranicy paczek pocztowych do 20.000 g, realizowaniu przekazów pocztowych - świadczonych w obrocie krajowym i zagranicznym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w sposób jednolity w porównywalnych warunkach i po przystępnych cenach, z zachowaniem wymaganej prawem jakości oraz z zapewnieniem co najmniej jednego opróżniania nadawczej skrzynki pocztowej i doręczania przesyłek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez 5 dni w tygodniu..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.12.11.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.01.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska Spółka Akcyjna, Ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 376211,07 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    479870,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    479870,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    479870,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem uzasadnienia jest odpowiednie zastosowanie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 roku Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, do wykonania usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i dostarczaniu przesyłek pocztowych dla Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Wartość zamówienia, określona zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy oraz zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro (1 euro = 3,839 zł), stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych, wynosi: a) przesyłki polecone do 50g 343 920,59 zł x 1,01 353 894,29 zł 92 183,98 EUR b) przesyłki polecone powyżej 50g 15 927,84 zł x 1,01 16 389,75 zł 4 269,28 EUR c) odbiór przesyłek pocztowych 5 760,00 zł x 1,01 5 927,04 zł 1 543,90 EUR 376 211,07 zł 97 034,14 EUR - usługi pocztowe świadczone przez pocztę państwową (symbol PKWiU 64.11), zgodnie z załącznikiem nr 4 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), na dzień zawarcia umowy jest zwolnione od podatku od towarów i usług). Tryb postępowania: z wolnej ręki, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy. Przedmiot zamówienia, którym są powszechne usługi pocztowe realizowane na potrzeby sądu, może być realizowany z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, tylko przez jednego wykonawcę, tj. Poczta Polska S.A. - jako operatora publicznego, oraz z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Uzasadnienie: 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje powszechne usługi pocztowe zdefiniowane w art. 3 pkt 25 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188 z późn. zm.), polegające na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu: przesyłek listowych do 2.000 g, w tym przesyłek poleconych i przesyłek z zadeklarowaną wartością, paczek pocztowych do 10.000 g, w tym z zadeklarowaną wartością, przesyłek dla ociemniałych, doręczaniu nadesłanych z zagranicy paczek pocztowych do 20.000 g, realizowaniu przekazów pocztowych - świadczonych w obrocie krajowym i zagranicznym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w sposób jednolity w porównywalnych warunkach i po przystępnych cenach, z zachowaniem wymaganej prawem jakości oraz z zapewnieniem co najmniej jednego opróżniania nadawczej skrzynki pocztowej i doręczania przesyłek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez 5 dni w tygodniu; a w tym usług zastrzeżonych zgodnie z art. 47 ust. 1 ww. ustawy dla operatora publicznego, o granicy wagowej do 50 g, polegających na: 1) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym: a) przesyłek z korespondencją, b) przesyłek reklamowych, c) przesyłek innych niż wymienione w lit. a i b, nadanych w sposób uniemożliwiający sprawdzenie zawartości o masie nieprzekraczającej ww. granicy wagowej; 2) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie zagranicznym przesyłek o masie nieprzekraczającej ww. granicy wagowej; 3) przyjmowaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek z korespondencją, o ile w procesie przyjmowania lub doręczania stają się one przesyłkami o masie nieprzekraczającej ww. granicy wagowej. 2. Obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych jest operator publiczny, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe. 3. Ustawowy obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego powierzony jest Poczcie Polskiej (art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). 4. Warunki wykonywania powszechnych usług pocztowych przez operatora publicznego ustalone są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. Nr 5, poz. 34 z póxn. zm.), które określa: 1) minimalne wymagania w zakresie jakości powszechnych usług pocztowych: a) wskaźnik terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym, wyrażony jako procentowy udział przesyłek doręczonych w określonych terminach, liczonych od dnia nadania do dnia doręczenia, w ogólnej liczbie nadanych przesyłek, b) liczbę i sposób rozmieszczenia placówek operatora, c) procentowy udziału nadawczych skrzynek pocztowych spełniających wymagania, o których mowa w art. 56 pkt 3; 2) wymagania w zakresie przyjmowania i doręczania przesyłek i przekazów pocztowych, w tym: a) warunki przyjmowania przesyłek oraz przekazów pocztowych, b) sposób postępowania z przesyłkami uszkodzonymi, nieopłaconymi lub opłaconymi w kwocie niższej niż należna, c) dokumentowanie wykonania usługi doręczenia przesyłek rejestrowanych lub przekazów pocztowych, d) terminy odbioru przesyłek lub przekazów pocztowych z placówki operatora, e) wymagania w zakresie opakowania i wymiaru przesyłek; 3) terminy, po upływie których wymagania określone w pkt 1 lit. a i c zostaną osiągnięte; 4) sposób świadczenia powszechnych usług pocztowych, biorąc pod uwagę ochronę interesów podmiotów korzystających z powszechnych usług pocztowych i sposób wykonywania tych usług, kierując się wymaganiami Europejskiego Komitetu Normalizacji, a w przypadku braku tych wymagań - innych międzynarodowych organizacji normalizacyjnych, których Rzeczpospolita Polska jest członkiem. 5. Przyjmując, że usługi pocztowe objęte zamówieniem powinny być wykonywane jako powszechne usługi pocztowe, w sposób unormowany przepisami prawa, zgodny z wymaganiami postawionymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.), stwierdzić można, że w chwili obecnej nie ma na rynku innego poza Pocztą Polską operatora pocztowego, spełniającego wymagania postawione w ww. rozporządzeniu. Warunek opisany w § 44 ust. 1 ww. rozporządzenia, dotyczący minimalnych wymagań w zakresie jakości świadczonych usług, wymaga aby na terenie kraju było uruchomione co najmniej 8.240 placówek operatora rozmieszczonych z uwzględnieniem występującego na danym obszarze zapotrzebowania na usługi. Jedna placówka operatora, licząc średnio w skali kraju, powinna przypadać na 7.000 mieszkańców na terenie miast i na każde 65 km2 powierzchni na obszarach wiejskich. W każdej gminie powinna być uruchomiona co najmniej jedna placówka operatora. W przypadku gmin liczących poniżej 2.500 ludności dopuszcza się objęcie tej gminy obszarem działania placówki operatora znajdującej się na terenie sąsiedniej gminy lub uruchomienie placówki ruchomej pod warunkiem, że lokalizacja taka zapewni sprawniejszą obsługę klientów zamieszkałych na terenie obsługiwanym przez tę placówkę, i że lokalizację taką uzgodniono z właściwym wójtem (burmistrzem, prezydentem miasta). Z uwagi na specyfikę korespondencji wysyłanej z Sądu, zasięg działania operatora pocztowego oraz ilość posiadanych placówek pocztowych, powinny pokrywać obszar całego kraju, zarówno w miastach jak i na obszarach wiejskich, zgodnie z warunkiem ustalonym dla operatora publicznego w art. 44 ust. 1 ww. rozporządzenia. Powyższe warunki, ustalone w § 44 ust. 1 ww. rozporządzenia, spełnia w chwili obecnej jedynie Poczta Polska. Podsumowując, w chwili obecnej wymagane art. 6 ustawy Prawo pocztowe zezwolenia na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek z korespondencją do 2.000 g (z wyłączeniem usług zastrzeżonych tj. do 50g) posiada w Rzeczypospolitej poza Pocztą Polską paru operatorów pocztowych, ale żaden z nich nie spełnia warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych, określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych. 6. Stanowiące przedmiot zamówienia powszechne usługi pocztowe (poza usługami zastrzeżonymi) powinny być powierzone operatorowi pocztowemu, posiadającemu status operatora publicznego, z uwagi na nw. przepisy: 1) ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296, z późn. zm.) w art. 139 § 1 wskazuje, że w razie niemożności doręczenia w sposób przewidziany w artykułach poprzedzających, pismo przesłane pocztą należy złożyć w placówce pocztowej operatora publicznego, a doręczane w inny sposób - w urzędzie właściwej gminy. 2) ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego (Dz. U. Nr 89, poz. 555, z późn. zm.) w art. 133 § 1 stanowi, że jeżeli doręczenia nie można dokonać w sposób wskazany w art. 132, pismo przesłane pocztą pozostawia się w najbliższej placówce pocztowej operatora publicznego, a przesłane w inny sposób - w najbliższej jednostce Policji albo we właściwym urzędzie gminy. 3) art. 135 Kpk: §1. Doręczenia dokonywa się w mieszkaniu, w miejscu pracy lub tam, gdzie się adresata zastanie. § 2. Na wniosek strony doręczenie może być dokonane na wskazany przez nią adres skrytki pocztowej. W tym wypadku pismo sądowe przesłane pocztą składa się w placówce pocztowej operatora publicznego, umieszczając zawiadomienie o tym w skrytce pocztowej adresata. 4) na mocy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) Rozdział 10 Terminy art. 57 § 5 pkt 2 - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Skuteczne doręczenie pisma, także doręczenie zastępcze przez awizo rodzi skutki prawne dla stron. Przepisy Kodeksu postępowania cywilnego i Kodeksu postępowania karnego, w przypadku doręczeń zastępczych, odwołują się do placówki operatora publicznego. Jak wynika z powyższego, wszystkie przesyłki (listowe i paczki pocztowe) w postępowaniu karnym, cywilnym i administracyjnym, niezależnie od ich wagi (poniżej 50g - przesyłki zastrzeżone, czy też powyżej tej granicy wagowej), w celu wypełnienia dyspozycji cytowanych wyżej przepisów kodeksowych, przesyłane powinny być przez Pocztę Polską - jako jedynego operatora pocztowego posiadającego status operatora publicznego. 7. Zasady doręczania pism sądowych przez pocztę uregulowane zostały w: 1) rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie szczegółowego trybu doręczania pism sądowych przez pocztę w postępowaniu cywilnym (Dz. U. Nr 62, poz. 697 z późn. zm.): § 2. 1. Pismo sądowe, doręczane przez pocztę, wysyłane jest jako list polecony za potwierdzeniem odbioru, zwany dalej przesyłką. § 3. Przesyłkę nadaje się w pocztowej placówce nadawczej za pokwitowaniem w wykazie poleconych przesyłek listowych, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia., 2) rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2003 r. w sprawie szczegółowego trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz. U. Nr 108, poz. 1022): § 2. 1. Pismo sądowe, doręczane przez pocztę, wysyłane jest jako przesyłka polecona za potwierdzeniem odbioru, zwana dalej przesyłką. § 3. 1. Przesyłkę, doręczaną przez pocztę, nadaje się w pocztowej placówce nadawczej za potwierdzeniem nadania w wykazie przesyłek poleconych., 3) zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz. Urz. MS Nr 5, poz. 22 z późn. zm.) w § 18 ust. 1, wskazuje, że pisma wysyłane przez sąd doręcza się adresatom w kopertach za potwierdzeniem odbioru, które powinno zawierać w szczególności datę doręczenia, nazwę sądu, sygnaturę akt, określenie rodzaju doręczanego pisma i sposobu jego doręczenia. Potwierdzenie odbioru po doręczeniu pisma dołącza się bezzwłocznie do akt sprawy. Sposób wysyłania pism sądowych - z potwierdzeniem odbioru, służy udokumentowaniu zarówno czynności nadania, jak i otrzymania przesyłki. Zdecydowana większość przesyłek wysyłanych z Sądu Apelacyjnego w Warszawie to przesyłki wysyłane jako: przesyłki polecone - wg art. 3 pkt 19 ustawy Prawo pocztowe są to przesyłki rejestrowane będące przesyłkami listowymi, przemieszczanymi i doręcznymi w sposób zabezpieczający przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem; przesyłki rejestrowane - wg art. 3 pkt 20 ustawy Prawo pocztowe są to przesyłki (rzeczy opatrzone adresem, przedłożone do przyjęcia lub przyjęte przez operatora w celu przemieszczenia i doręczenia adresatowi) przyjęte za pokwitowaniem przyjęcia i doręczane za pokwitowaniem odbioru. Art. 45 ustawy Prawo pocztowe stanowi, że tylko potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Jedynym operatorem pocztowym posiadającym status operatora publicznego jest w chwili obecnej Poczta Polska. 8. Ministerstwo Sprawiedliwości zawarło z Pocztą Polską w sprawie określenia warunków udzielania przez jednostki Poczty Polskiej opustów od opłat pocztowych za przesyłki nadawane przez jednostki Ministerstwa Sprawiedliwości, opłacane: 1) z góry przy użyciu maszyn do frankowania; 2) w formie opłaty zaliczkowej, 3) w formie opłaty z dołu, oraz zasad opłacania i rozliczania przesyłek - zgodnie z formą uiszczania opłat, określoną w umowach szczegółowych do umowy. Umowy szczegółowe do Umowy zawierane są przez jednostki Ministerstwa Sprawiedliwości z jednostkami Poczty w zakresie świadczenia usług pocztowych, o których mowa w pkt 1), 2) i 3). W § 3 ust. 3 ww. Umowy Ministerstwo Sprawiedliwości zobowiązuje się do polecenia jednostkom resortu skontaktowania się z właściwymi terenowo jednostkami Poczty Polskiej, w celu ustalenia dalszej współpracy, określenia form opłacania nadawanych przesyłek oraz sposobu przygotowania przesyłek do nadania. Te ustalenia zawierają umowy szczegółowe do Umowy zawierane przez jednostki Ministerstwa Sprawiedliwości. § 4 ww. Umowy określa zasady uiszczania opłat, rozliczania i regulowania należności przez Ministerstwo Sprawiedliwości i jednostki organizacyjne: 1) przy użyciu maszyn do frankowania, opłat uiszczanych z góry, 2) opłat uiszczanych w formie opłaty zaliczkowej, 3) opłat uiszczanych z dołu. W § 10 ww. Umowy Ministerstwo Sprawiedliwości zobowiązuje się, w imieniu własnym oraz swoich jednostek, do tego, że w okresie na który została zawarta Umowa: 1) pisma sądowe w postępowaniu cywilnym będą doręczane przez Pocztę Polską, komorników, woźnych, a także przez sądową służbę doręczeniową, 2) wezwania, zawiadomienia oraz inne pisma w postępowaniu karnym, od których daty doręczenia biegną terminy, będą dostarczane przez Pocztę Polską, funkcjonariuszy organów wysyłających, Policję lub inny podmiot zajmujący się doręczaniem korespondencji, 3) przesyłki listowe rejestrowane o charakterze administracyjnym nadawane i doręczane będą za pośrednictwem Poczty Polskiej, Jak wynika z powyższego, ww. przesyłki w postępowaniu karnym, cywilnym i o charakterze administracyjnym, niezależnie od ich wagi (poniżej 50g - przesyłki zastrzeżone, czy też powyżej tej granicy wagowej), w okresie obowiązywania umowy przesyłane pocztą powinny być przesyłane przez Pocztę Polską. Zgodnie z posiadanymi informacjami umowa ta będzie przedłużana przez Ministerstwo Sprawiedliwości w zakresie przesyłek zastrzeżonych o masie do 50 g. Jak wykazano powyżej udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie postanowień art. 67 ust. 1 pkt. 1 a i b ustawy jest możliwe i zasadne. Przy czym odpowiednio art. 67 ust. 1 pkt. 1 b ustawy - dla przesyłek zastrzeżonych o masie do 50 g, oraz art. 67 ust. 1 pkt. 1 a ustawy dla pozostałych przesyłek (lub odpowiednio art. 4 ust. 8 ustawy, gdyż łączna wartość wszystkich tych przesyłek nie przekracza równowartości 14 000 euro). Pod uwagę należy również wziąć możliwość udzielenia zamówienia bez stosowania ustawy na postawie postanowień art. 4 ust. 6 ustawy dla przesyłek o masie do 50 g oraz art. 4 ust. 8 ustawy dla przesyłek o masie powyżej 50 g. W obecnie obowiązującym stanie prawnym jest to możliwe, jednak z uwagi na tzw. ostrożność procesową oraz postanowienia art. 67 ust. 3d ustawy, zasadnym wydaje się udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki.