Wynik przetargu

Adres: pl. Jakuba Wejhera 8, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: wzpifz@um.wejherowo.pl
tel: 58 677 71 15
fax: -
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 21070620130 Data Udzielenia: 2013-05-31
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45232460-4 Roboty sanitarne
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45421100-5 Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Usunięcie szkody zalaniowej przyziemia w budynku administracyjnym Urzędu Miejskiego przy ul.12 Marca 195- usunięcie szkód spowodowanych siła wyższą SANBUD INSTALACJE SANITARNE ROMUALD PONKA
Wejherowo
46 322,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-05-31
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
454530007
453300009
454211005
452324604
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
46 322,00 zł
Minimalna złożona oferta:
46 322,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
46 322,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
46 322,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Wejherowo: Usunięcie szkody zalaniowej przyziemia w budynku administracyjnym Urzędu Miejskiego przy ul.12 Marca 195- usunięcie szkód spowodowanych siła wyższą


Numer ogłoszenia: 210706 - 2013; data zamieszczenia: 31.05.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Wejherowa reprezentowana przez Prezydenta Miasta, pl. Jakuba Wejhera 8, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie, tel. 58 677 71 15, faks.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usunięcie szkody zalaniowej przyziemia w budynku administracyjnym Urzędu Miejskiego przy ul.12 Marca 195- usunięcie szkód spowodowanych siła wyższą.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usunięcie szkody zalaniowej przyziemia w budynku administracyjnym Urzędu Miejskiego przy ul.12 Marca 195- usunięcie szkód spowodowanych siła wyższą. Zakres przedmiotu zamówienia obejmował wykonanie usunięcia szkód spowodowanych zalaniem, w tym m.in. na: osuszeniu pomieszczeń wraz z wymianą tynków, wymianę posadzki wraz z wykonaniem izolacji, wymianę zawilgoconej i wypaczonej stolarki okiennej oraz roboty towarzyszące..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.45.30.00-7, 45.33.00.00-9, 45.42.11.00-5, 45.23.24.60-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.05.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SANBUD INSTALACJE SANITARNE ROMUALD PONKA, UL.I Brygady Pancernej WP 82, 84-200 Wejherowo, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 39543,24 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    46322,07


  • Oferta z najniższą ceną:
    46322,07
    / Oferta z najwyższą ceną:
    46322,07


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne:W dniach od 18.05 do 19.05.2013 r. (sobota, niedziela) na terenie Wejherowa wystąpiły gwałtowne burze i nawalne opady deszczu, które były przyczyną zalania pomieszczeń przyziemia w budynku administracyjnym przy ul. 12- go Marca 195. W związku z tym, że zdarzenie to miało miejsce w dniach wolnych od pracy, dopiero w poniedziałek 20.05.2013 r. stwierdzono zalanie tych pomieszczeń. Zalaniu i w konsekwencji znacznemu zawilgoceniu uległy: posadzki, ściany (liczne odspojenia tynku na ścianach), stolarka otworowa (wypaczenia). W świetle powyższego koniecznym było natychmiastowe usunięcie powstałych szkód, czyli wykonanie robót budowlanych, których opóźnienie mogłoby spowodować znaczne szkody w majątku zamawiającego, jak również stanowić zagrożenie epidemiologiczne. Uzasadnienie prawne: Zgodnie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. Nr 113, poz. 759 z późn. zm) /dalej Pzp/, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Wyjaśnienie udzielenia zamówienia w zgodności z przepisami: Udzielenie niniejszego zamówienia zostało dokonane zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 3 Pzp, bowiem łącznie wystąpiły następujące okoliczności: 1.zaistnienie opisanej sytuacji nie wynikało z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, 2.zaistnienia opisanej wyjątkowej sytuacji nie można było przewidzieć, 3.wymagane było natychmiastowe wykonanie zamówienia, 4.nie można było zachować terminów określonych dla innych trybów Pzp. Ad.1 i Ad:2: Bezpośrednią przyczyną zalania pomieszczeń było wystąpienie siły wyższej (deszczu nawalnego), nie leżącej po stronie zamawiającego, której nie można było przewidzieć. Deszcze nawalne jako nadzwyczajne zjawiska przyrody wymieniane są wśród przykładów zdarzeń będących siłą wyższą. Pojęcie siły wyższej jest instytucją cywilistyczną i na mocy odesłania zawartego w art. 14 Pzp dla zakwalifikowania deszczu nawalnego jako siły wyższej sięgnięto do ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.u. nr 16, poz. 93 ze zm.), dalej: Kc. Kc odwołuje się do zwrotu /siła wyższa/, jednak go nie definiuje. To, że deszcze nawalne są /siłą wyższą/ wynika z orzecznictwa Sądu Najwyższego, które stoi na stanowisku: Istotne jest, to że nie chodzi tu o absolutną niemożliwość przewidywania jakiegoś zdarzenia, lecz o nikły stopień prawdopodobieństwa jego pojawienia się w określonej sytuacji-, -Nadzwyczajność określonego zjawiska, jego nieuchronność i niemożność przewidzenia w danym układzie stosunków oznaczają więc w istocie to samo- wymienione wyżej cechy musi wykazywać samo to zjawisko, które jest oceniane jako działanie siły wyższej. Samo w sobie musi być więc ono nadzwyczajne i w konsekwencji nieuchronne oraz w danym układzie stosunków niemożliwe do przewidzenia, czyli innymi słowy przemożne. Należy je zaś uznać za takie, jeżeli ze względu na tkwiącą w nim moc oddziaływania nie było przed nim , a ściślej - przed jego skutkami - żadnej obrony-siła wyższa, to zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia, nieoczekiwane, nadzwyczajne oraz niemożliwe do zapobieżenia szkodliwym jej następstwom i przy zastosowaniu współcześnie dostępnej techniki- Biorąc pod uwagę wyżej przytoczone tezy z orzecznictwa zamawiający uznaje, ze deszcz nawalny, który był przyczyną zalania przedmiotowych pomieszczeń wypełnia w pełni definicję /siły wyższej/, gdyż jest zdarzeniem zewnętrznym, niemożliwym do przewidzenia, nieoczekiwanym, nadzwyczajnym oraz niemożliwym do zapobieżenia szkodliwym jego następstwom i przy zastosowaniu współcześnie dostępnej techniki. Zalanie więc pomieszczeń było wyjątkową, nadzwyczajną sytuacją - niezależnym od zamawiającego zdarzeniem, którego bezpośrednią przyczyną był deszcz nawalny. Ad.3 Koniecznym było natychmiastowe wykonanie zamówienia: opróżnienie pomieszczeń z wody, osuszenie pomieszczeń, wymiana uszkodzonej izolacji posadzki, posadzki, pomalowanie ścian, wymiana zawilgoconej i wypaczonej na skutek zalania stolarki otworowej oraz wszystkich robót towarzyszących. W przypadku, gdyby zamówienie nie zostało zrealizowane w trybie natychmiastowym, jak już wyżej wspomniano wystąpiłyby znaczne szkody w majątku zamawiającego, jak również wystąpiłoby znaczne zagrożenie epidemiologiczne. W opisanym stanie rzeczy niezbędnym było więc podjęcie natychmiastowych kroków związanych z usunięciem skutków zalania także w celu zapobieżenia grożącemu niebezpieczeństwu. Powyższe uzasadnienie zamawiającego dla konieczności natychmiastowego udzielenia przedmiotowego zamówienia zgodne jest z wykładnią gramatyczną art. 31 dyrektywy 2004/18/WE z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz.Urz.UE.L Nr 134, str. 114) dotyczącą zwrotów m.in.: /Wymagania natychmiastowego wykonania zamówienia. Warunek ten jest spełniony, gdy zachodzi potrzeba i konieczność realizacji zamówienia /szybciej niż pilnie/ czyli właściwie z dnia na dzień, gdy powstanie sytuacja wymagająca szczególnie szybkiej reakcji zamawiającego./ Ad.4 W świetle powyżej przedstawionych wyjaśnień zamawiający przy zachowaniu należytej staranności wykazał całkowity brak możliwości faktycznych skorzystania z którejkolwiek procedury konkurencyjnej, z uwagi na natychmiastową potrzebę zrealizowania zamówienia i związaną z tym niemożność zachowania terminów, określonych w przepisach Pzp dla innych trybów.