Wynik przetargu

Adres: Wiejska 10, 00-902 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@prezydent.pl,
tel: 226 952 863,
fax: 695-28-62
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 13305620110 Data Udzielenia: 2011-05-27
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45442100-8 Roboty malarskie
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie remontu i rewitalizacji Sieni Wielkiej oraz Sali Hetmańskiej w Pałacu Prezydenckim w Warszawie. RENOVA Sp. z o.o.
Warszawa
1 022 760,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-05-27
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
454421008
454530007
453112002
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
1 022 760,00 zł
Minimalna złożona oferta:
1 022 760,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
1 022 760,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
1 022 760,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: Wykonanie remontu i rewitalizacji Sieni Wielkiej oraz Sali Hetmańskiej w Pałacu Prezydenckim w Warszawie.


Numer ogłoszenia: 133056 - 2011; data zamieszczenia: 27.05.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Kancelaria Prezydenta RP, ul. Wiejska 10, 00-902 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6952863, faks 695-28-62.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Administracja publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie remontu i rewitalizacji Sieni Wielkiej oraz Sali Hetmańskiej w Pałacu Prezydenckim w Warszawie..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu i rewitalizacji Sieni Wielkiej oraz Sali Hetmańskiej w Pałacu Prezydenckim w Warszawie. 2. Roboty, o których mowa w pkt. 1, należy wykonać zgodnie z załączonymi dokumentami: a) dokumentacją projektową - załącznik nr 5, b) przedmiarem robót- załącznik nr 6. Przedmiar robót ma charakter poglądowy i w przypadku rozbieżności przedmiaru z dokumentacją projektową zakres prac należy przyjąć w oparciu o dokumentację. 3. Wszystkie proponowane materiały muszą spełniać warunki Polskich Norm, posiadać Aprobaty Techniczne ITB albo deklaracje zgodności. 4. Prace muszą być wykonywane, tak aby teren prac był zawsze zabezpieczony przed wejściem osób trzecich. 5. Wykonawca musi liczyć się ze znacznym utrudnieniem w prowadzeniu robót, ze względu na charakter i reprezentacyjną funkcję obiektu. 6. Powierzone prace muszą być wykonywane rzetelnie i terminowo, zgodnie ze złożoną ofertą i zasadami sztuki budowlanej. 7. Teren prac musi zostać zabezpieczony pod względem ppoż. i bhp, a Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody powstałe w trakcie realizacji zamówienia. 8. Wszelkie prace muszą być wykonywane sprawnie i starannie. 9. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji oraz rękojmi na wykonane prace objęte przedmiotem zamówienia na okres trzech lat licząc od daty ich odbioru końcowego. 10. Wykonawca zapewni by osoby, którymi będzie się on posługiwał podczas lub w związku z realizacją niniejszej umowy, poddały się procedurze sprawdzającej dokonanej przez Biuro Ochrony Rządu. W przypadku jej negatywnego wyniku osoby te nie zostaną wpuszczone na teren obiektu. W takim przypadku Wykonawcy ani tym osobom nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. 11. W przypadku, o którym mowa w pkt. 10 Wykonawca jest zobowiązany do zastąpienia osób negatywnie zweryfikowanych innymi osobami, w stosunku do których pkt 10 stosuje się. 12. Zamawiający wyraża zgodę na prowadzenie prac w godz. nocnych. 13. W uzasadnionych okolicznościach Zamawiający ma prawo przerwać prace.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.44.21.00-8, 45.45.30.00-7, 45.31.12.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.05.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • RENOVA Sp. z o.o., ul. Piękna 47, 00-672 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 947554,10 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1022760,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    1022760,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1022760,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c, art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 cytowanej wyżej ustawy a wartość szacunkowa zamówienia ustalona z należytą starannością wynosi 947 554,10 zł netto. Zgodnie z powyższą przesłanką, zastosowanie trybu z wolnej ręki możliwe jest w razie wystąpienia okoliczności powodujących konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia. Wystąpienie okoliczności powodujących konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia musi wynikać z przyczyn niezależnych od zamawiającego, okoliczności których nie można było przewidzieć wcześniej, a w zaistniałej sytuacji nie da się zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. W przedmiotowej sprawie okolicznością uzasadniającą udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest natychmiastowa potrzeba wykonania nieprzewidzianego wcześniej istotnego remontu pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego w Warszawie (Sieni Wielkiej oraz Sali Hetmańskiej), którego celem jest zbudowanie publicznego wizerunku władzy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej poprzez podkreślenie państwowego i ceremonialnego charakteru Pałacu Prezydenckiego, który w związku ze zbliżającą się Prezydencją Polski w Unii Europejskiej stanie się miejscem wielu spotkań i wydarzeń. Dotyczy to głównie Sieni Wielkiej oraz Sali Hetmańskiej, z którymi w pierwszej kolejności zapoznają się zaproszeni goście przybywający z wizytą do Pałacu Prezydenckiego. Z inicjatywy Kierownictwa Kancelarii w lutym 2011 roku zespół uznanych ekspertów z dziedziny historii, kultury i sztuki pod przewodnictwem Pana Prof. Andrzeja Jana Rottermunda, dyrektora Zamku Królewskiego w Warszawie, dokonał oceny wystroju pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego, stwierdzając m.in., że Wielka Sień, w której witani są przybywający do Pałacu goście, powinna być wizytówką władzy Prezydenta RP, w znaczący sposób budującą jej publiczny wizerunek. Tej funkcji o państwowym znaczeniu winien być podporządkowany jej wystrój. Sień powinna mieć reprezentacyjny oraz ceremonialny charakter, którego nie mogą zakłócać żadne przypadkowe ozdoby. W ocenie w/w Zespołu funkcji tej nie spełnia obecny wystrój Sieni Wielkiej, dlatego niezbędne są zmiany w tym zakresie. Uwaga ta dotyczyła także Sali Hetmańskiej. Sala ta, oprócz roli historycznej, służy także spotkaniom i konferencjom prasowym Prezydenta i tej funkcji winien być podporządkowany jej wystrój. W ocenie w/w Zespołu w obecnej formie jest nie do przyjęcia. Zielony kolor ścian jest niekorzystny dla transmisji telewizyjnych. Na ścianach znajduje się zupełnie przypadkowy zespół portretów, a znajdujące się obecnie sprzęty są meblami o przeznaczeniu gabinetowo-buduarowym, całkowicie niestosownymi wobec rozmiarów i funkcji, jaką pełni Sala Hetmańska. Zespół wnosił zatem o istotne zmiany także w tym zakresie. W konsekwencji zmiany dotyczyły także Głównej Klatki Schodowej, znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie Sali Hetmańskiej i Sieni Wielkiej. Wszystkie te ustalenia znalazły potwierdzenie w dokumencie pn. Założenia projektowe remontu i rewitalizacji Sieni Wielkiej i Sali Hetmańskiej w Pałacu Prezydenckim, zatwierdzonym przez Kierownictwo KPRP w dniu 23.02.2011 r. Należy wyraźnie podkreślić, że ww. dokument, poza zakładanymi zmianami aranżacji i kolorystyki, determinował konieczność wykonania istotnego remontu pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego, z zastosowaniem zupełnie nowych wyrobów budowlanych, innych niż użyto w stanie pierwotnym, czego zamawiający wcześniej nie był w stanie przewidzieć i zaplanować. Zamawiający ustalając z należytą starannością plan rzeczowo-finansowy na 2011 rok, zakładał, że niewielkie zmiany aranżacji i kolorystyki wnętrz pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego przed rozpoczęciem Prezydencji wykona Centrum Obsługi KPRP, instytucja gospodarki budżetowej, wobec której KPRP wykonuje funkcje organu założycielskiego, z zastosowaniem art. 4 pkt 13 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Do zakresu działalności podstawowej Centrum KPRP wykonywanej w zasadniczej części na rzecz Kancelarii należy realizacja zadań publicznych m.in. w zakresie drobnych robót oraz prac konserwacyjnych w budynkach i obiektach będących w zarządzie KPRP, w tym w Pałacu Prezydenckim w Warszawie. Z uwagi jednak na obszerny zakres oraz stopień skomplikowania i złożoności remontu wynikający z Założeń projektowych remontu i rewitalizacji Sieni Wielkiej i Sali Hetmańskiej w Pałacu Prezydenckim, zamawiający zmuszony został zmienić założenia planistyczne dotyczące zakresu remontu pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego i przygotować od nowa proces budowlany w taki sposób, który w pierwszej kolejności pozwoliłby na uzyskanie akceptacji Stołecznego Konserwatora Zabytków na daleko idące zmiany architektoniczne wnętrz Pałacu Prezydenckiego i pozwolenia na budowę, a z drugiej strony na wybór wykonawcy zamówienia posiadającego specjalistyczne doświadczenie w realizacji zadań remontowych i konserwatorskich na obszarze architektury zabytkowej, którego to doświadczenia Centrum Obsługi KPRP nie posiada. Ponieważ zgodnie z decyzją Kierownictwa KPRP wszystkie w/w prace związane z podkreśleniem reprezentacyjnego charakteru pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego powinny zakończyć się przed dniem 1 lipca 2011 r., dlatego niezwłocznie zwrócono się do doświadczonych projektantów o natychmiastowe opracowanie wymaganej dokumentacji budowlanej pozwalającej na uzyskanie stosownych pozwoleń oraz rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia. Dokumentacja projektowa pozwalająca na wszczęcie procedury zamówieniowej, przy zastosowaniu maksymalnie skróconych terminów oraz uwzględnieniu czasu niezbędnego do zatwierdzenia Projektu koncepcyjnego aranżacji wnętrz Sieni Wielkiej i Sali Hetmańskiej - kluczowego dokumentu w realizacji całego procesu w kontekście osiągnięcia zakładanego celu i efektów zamówienia, tj. uzyskania reprezentacyjnego i spójnego charakteru wnętrz pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego w Warszawie oraz wzbogacenia ich przekazu historycznego poprzez staranne dobranie elementów budujących publiczny wizerunek władzy Prezydenta RP, została przygotowana przez Pracownię Architektoniczną Beata Pułtorak, 00-254 Warszawa, ul. Rycerska 4/6/14 w dniu 19.05.2011 r. W wyniku opracowanego kosztorysu inwestorskiego, okazało się, że koszt remontu przekroczy trzykrotnie kwotę jaką zamawiający uwzględnił w planie rzeczowo-finansowym na zmiany aranżacji i kolorystyki wnętrz pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego, które pierwotnie wykonać miało CO KPRP. Dlatego, przed wszczęciem postępowania, zamawiający, w granicach i na zasadach określonych ustawą o finansach publicznych, zobowiązany był dokonać niezbędnych przeniesień wydatków, w sposób celowy i oszczędny, co nastąpiło niezwłocznie w dniu 23.05.2011 r. i umożliwiło formalne wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia. Mając na uwadze zakres prac wynikający z opracowanej dokumentacji projektowej oraz terminy dostaw niezbędnych do należytego wykonania robót objętych jej przedmiotem, minimalny termin realizacji zamówienia nie może być krótszy niż ok. 6 tygodni, co w ocenie doświadczonych firm wykonujących tego typu prace jest terminem niezwykle trudnym do dochowania. Ponadto istotnym utrudnieniem w realizacji zamówienia jest fakt, iż z uwagi na zaplanowane w Pałacu Prezydenckim w drugiej połowie maja br. wydarzenia (m.in. wizyta oficjalna Prezydenta USA Baracka Obamy oraz Szczyt Prezydentów Państw Europy Środkowej w dniach 27-28 maja br.), do realizacji najbardziej uciążliwych prac remontowych można przystąpić dopiero po tym okresie, co dodatkowo utrudnia termin realizacji całego zamówienia. Przyjmując zatem konieczny termin zakończenia zamówienia w miesiącu czerwcu, o czym mowa powyżej, sama umowa w sprawie zamówienia publicznego musi być zawarta natychmiast jeszcze w maju, co oznacza, że w zaistniałej sytuacji nie da się zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia niż proponowany tryb zamówienia z wolnej ręki. Zamawiający nie mając wcześniej świadomości konieczności przeprowadzenia tak daleko zaawansowanych zmian architektonicznych pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego oraz bardzo krótkiego i zarazem utrudnionego terminu ich wykonania, nie był w stanie zaplanować i przygotować zamówienia w taki sposób, tak aby móc zastosować inne tryby udzielenia zamówienia. Okolicznością uzasadniającą natychmiastowe wykonanie zamówienia w niniejszej sprawie są rekomendacje niezależnych od zamawiającego ekspertów dokonujących oceny wystroju pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego, które poza zakładanymi niewielkimi zmianami aranżacji i kolorystyki wnętrz, spowodowały także nieprzewidzianą wcześniej przez zamawiającego konieczność wykonania istotnego remontu pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego, będącego przedmiotem niniejszego zamówienia. Zamówienie planuje się udzielić Pracowni Konserwacji i Rewaloryzacji Obiektów Zabytkowych RENOVA Sp. z o.o., 00-672 Warszawa, ul. Piękna 47. Renova to pracownia konserwacji i rewaloryzacji obiektów zabytkowych, która powstała w 1994 roku jako specjalistyczna firma przygotowana do realizacji zadań remontowych i konserwatorskich na obszarze architektury zabytkowej. Renova obok prac konserwatorskich oferuje także pełen zakres usług ogólnobudowlanych jaki zazwyczaj towarzyszy rewaloryzacji obiektu zabytkowego, zajmuje się również projektowaniem i wykonawstwem elementów wystroju i zabudowy wnętrz, opracowywaniem dokumentacji inwestorskich i powykonawczych oraz specjalistycznych ekspertyz z zakresu budownictwa konserwacji zabytków. Renova zarówno pod względem kadrowym jak i w zakresie zaplecza technicznego jest firmą samodzielną, z powodzeniem realizującą różnorodne zadania remontowo-konserwatorskie. Do zespołu wykonawczego firmy należą dyplomowani konserwatorzy, sztukatorzy i pomocnicy konserwatorscy. Posiada własne rusztowania fasadowe oraz specjalistyczny sprzęt i narzędzia do robót remontowych i konserwatorskich. W przedmiotowej sprawie istotnym czynnikiem przemawiającym za powierzeniem realizacji zamówienia firmie Renova jest fakt, iż w kwietniu br. wykonała remont Głównej Klatki Schodowej w Pałacu Prezydenckim, w oparciu o rekomendacje tych samych ekspertów, którzy dokonali oceny wystroju Sieni Wielkiej oraz Sali Hetmańskiej, co z uwagi na konieczność zachowania spójności pomiędzy tymi pomieszczeniami, daje rękojmię należytego wykonania i osiągnięcia założonego celu zamówienia, jakim jest uzyskanie reprezentacyjnego i spójnego charakteru wnętrz pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego. Nie bez znaczenia jest także zdobyte doświadczenie przez firmę Renova przy realizacji remontu Głównej Klatki Schodowej, podczas którego pogodziła bardzo krótki termin realizacji zamówienia ze specyficznymi (utrudnionymi) warunkami prowadzenia robót w Pałacu Prezydenckim. Powyższe wskazuje na spełnienie kolejnej przesłanki umożliwiającej zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którą zastosowanie trybu z wolnej ręki możliwe jest w razie wystąpienia okoliczności powodujących, że dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. W przedmiotowej sprawie podstawą zastosowania ww. przesłanki jest szczególny charakter zamówienia, bardzo krótki termin jego wykonania, utrudnione warunki prowadzenia robót budowlanych w Pałacu Prezydenckim, oraz dodatkowe obostrzenia w stosunku do wykonawców realizujących prace remontowe w Pałacu Prezydenckim, w szczególności polegające na ingerencji w substancję budynku, wynikające bezpośrednio z wymogów Biura Ochrony Rządu, odpowiadającego za bezpieczeństwo Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Tylko wykonawca, który pozytywnie przeszedł procedurę weryfikacyjną Biura Ochrony Rządu, jest uprawniony do prowadzenia robót w Pałacu Prezydenckim. Procedura weryfikacyjna dotyczy zarówno wykonawcy (podmiotu) jak i wszystkich osób (pracowników) biorących udział w realizacji zamówienia. Procedura taka trwa ok. 1 tygodnia i w przypadku jej negatywnego zakończenia wykonawca (pracownicy) nie zostaną dopuszczeni do realizacji robót. Jest to niezwykle istotne w kontekście natychmiastowej potrzeby wykonania przedmiotowego zamówienia w związku z rozpoczynającą się za niespełna 6 tygodni Prezydencją Polski w UE oraz faktem, o którym wcześniej informowaliśmy, że na realizację zamówienia potrzeba również minimum ok. 6 tygodni, co decyduje o natychmiastowej konieczności podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Tylko w przypadku firmy Renova istnieje możliwość niezwłocznego zawarcia umowy (jeszcze w maju), co jest elementem koniecznym do zakończenia remontu przed 1 lipca, ponieważ zarówno firma jak i jej pracownicy jako jedyni w tym roku prowadzili do tej pory roboty budowlane w Pałacu Prezydenckim, przechodząc wcześniej pomyślnie procedurę weryfikacyjną BOR, co oznacza oszczędność czasową związaną z rozpoczęciem robót w stosunku do każdego innego wykonawcy o tydzień (kluczowy z punktu zakończenia robót jeszcze w czerwcu). Po drugie, Renova wykonując wcześniej remont Głównej Klatki Schodowej w miesiącu kwietniu br., działała w analogicznie utrudnionych warunkach, jak w przypadku niniejszego zamówienia, ze względu na bardzo krótki termin wykonania zamówienia determinowany wówczas oficjalną wizytą w maju JKM Karola XVI Gustawa Króla Szwecji, co pozwoliło jej na zdobycie unikalnego doświadczenia w realizacji robót budowlanych na tak trudnym obiekcie, jakim jest Pałac Prezydencki. Doświadczenie to zdobywała także podczas wcześniejszych zamówień w Pałacu Prezydenckim, podczas realizacji których niejednokrotnie zachodziła potrzeba wstrzymania prowadzenia robót, skrócenia ich terminów, wdrożenia rozwiązań alternatywnych, tak aby umożliwić Prezydentowi RP wypełnianie jego konstytucyjnych obowiązków. Po trzecie, o czym także wcześniej informowaliśmy, remont Głównej Klatki Schodowej w Pałacu Prezydenckim firma Renova wykonała w oparciu o rekomendacje tych samych ekspertów, którzy dokonali oceny wystroju Sieni Wielkiej oraz Sali Hetmańskiej, co z uwagi na konieczność zachowania spójności pomiędzy tymi sąsiadującymi ze sobą pomieszczeniami, daje rękojmię należytego wykonania i osiągnięcia założonego celu zamówienia, jakim jest uzyskanie reprezentacyjnego i spójnego charakteru wnętrz pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego. Mając zatem na uwadze unikalny zakres oraz rangę przedmiotowego zamówienia, jedynie podmiot samodzielny - pod względem kadrowym, jak i w zakresie zaplecza technicznego, posiadający zespołowe doświadczenie w prowadzeniu robót budowlanych w Pałacu Prezydenckim pod presją czasu, który wykonał w przeszłości tożsame zamówienia, jak te objęte przedmiotem niniejszego zamówienia, gwarantuje i daje rękojmię należytego jego wykonania, co w niniejszej sprawie z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, w tym w szczególności ze względu na bardzo krótki termin wykonania zamówienia, decyduje o powierzeniu zadania firmie Renova. Trzecią przesłanką ustawową przemawiającą za powierzeniem realizacji zamówienia w trybie z wolnej ręki firmie Renova jest art. 67 ust. 1 pkt 1c ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, który mówi o tym, że dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę w przypadku udzielania zamówień w zakresie działalności twórczej i artystycznej. Należy wyraźnie podkreślić, iż przedmiotowe zamówienie cechuje wysoki stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, ponieważ nadrzędnym celem remontu jest zbudowanie publicznego wizerunku władzy Prezydenta RP poprzez podkreślenie państwowego i ceremonialnego charakteru Pałacu Prezydenckiego, w tym za pomocą elementów dekoracyjnych, mających bezpośredni wpływ na wzbogacenie treści przekazu historycznego remontowanych pomieszczeń. Istotną część tych elementów, w ramach działalności twórczej oraz artystycznej, wykona firma Renova, jak chociażby m.in. stół do Sali Hetmańskiej wykorzystywany przez Prezydenta do podpisywania dokumentów (ustaw), ekspozycję z tafli szklanej, za którą na ścianie prezentowany będzie Proporzec Zwierzchnika Sił Zbrojnych, panele w ramie z litego drewna lakierowanego, na których prezentowane będą kopie historycznych chorągwi, sztandarów i flag w celu stworzenia Sali Chorągwi Polskiej w miejsce aktualnej Sali Hetmańskiej, ekspozycję na której prezentowane będą kopie Konstytucji 3 Maja oraz Konstytucji Zjednoczonej Europy Jastrzębowskiego, dodatkowe wewnętrzne dwuskrzydłowe okiennice, zamykane w razie potrzeby, z tkaniny rozpiętej na metalowej ramie, itp. Wykonanie ww. elementów dekoracyjnych będących wynikiem działalności twórczej i artystycznej nierozerwalnie związanych z remontem pomieszczeń wejściowych Pałacu Prezydenckiego przez tego samego wykonawcę gwarantuje w najwyższym stopniu uzyskanie spójnego oraz reprezentacyjnego charakteru wnętrz Sieni Wielkiej oraz Sali Hetmańskiej. Mając powyższe na uwadze oraz fakt, iż firma Renova obok prac konserwatorskich oferuje pełen zakres usług ogólnobudowlanych jaki towarzyszy rewaloryzacji obiektu zabytkowego oraz zajmuje się projektowaniem i wykonawstwem elementów wystroju i zabudowy wnętrz, powierzenie realizacji zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki firmie Renova należy uznać za uprawnione i uzasadnione w świetle ww. przesłanek ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.