Warszawa: Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną dla OT AMW w Gdyni


Numer ogłoszenia: 534302 - 2013; data zamieszczenia: 23.12.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Mienia Wojskowego, ul. Nowowiejska 26A, 00-911 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 3149863, faks 22 3149900 , strona internetowa www.amw.com.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną dla OT AMW w Gdyni.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną dla OT AMW w Gdyni.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna. Należy wskazać na dwojakiego rodzaju czynności, które będą wchodzić w zakres ww. usług. Pierwszymi są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz wiążące się z nimi podejmowanie czynności związanych z ochroną ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, a także doradztwo w zakresie postępowania przedsądowego. Z szacunków OT w Gdyni wynika, że usługi o ww. charakterze będą stanowić główną część przedmiotowego zamówienia. Przykładowo można wskazać, że OT w Gdyni bierze udział w 25 postępowaniach przed sądami powszechnymi oraz organami egzekucyjnymi. Powyższe sprawy posiadają ważne znaczenie dla interesów i praw Skarbu Państwa, w imieniu którego Agencja Mienia Wojskowego wykonuje prawo własności i inne prawa rzeczowe. Są to jednocześnie sprawy o skomplikowanym stanie faktycznym i prawnym. Mając na uwadze powyższe, w stosunku do ww. usług prawniczych istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy. Drugim rodzajem czynności, które wchodzą w zakres usług prawniczych objętych przedmiotowym zamówieniem, jest bieżąca obsługa prawna OT AMW w Gdyni, w tym głównie doradztwo prawne w zakresie bieżącej działalności OT AMW. Bieżąca działalność OT AMW w Gdyni wymaga prowadzenia obszernej korespondencji z kontrahentami, organami administracji publicznej i innymi podmiotami. Nierzadko pojawia się potrzeba zaprezentowania stanowiska od nich odmiennego, czy wręcz wejścia w spór, który może zakończyć się skierowaniem sprawy na drogę postępowania sądowego. Istotne jest, aby korespondencja przedsądowa była prowadzona w taki sposób, aby w razie przeniesienia sprawy na drogę postępowania sądowego wytworzona dokumentacja mogła oddziaływać na przebieg postępowania sądowego, w tym także jako materiał dowodowy. Dlatego pracownicy merytoryczni Oddziału prowadzący sprawy o charakterze spornym mają obowiązek konsultowania projektów pism z radcą prawnym, który dokonuje ich weryfikacji nie tylko pod względem zgodności z prawem, ale i pod kątem ewentualnej przydatności dla przyszłego postępowania sądowego. W przypadku poważniejszych zagadnień prawnych radca prawny sporządza - na wniosek kierownictwa Oddziału lub kierowników właściwych sekcji - pisemne opinie prawne, mające ma celu udzielenie odpowiedzi na pytanie o charakterze prawnym na podstawie przedstawionego stanu faktycznego. Każda czynność sporządzania pism do firm i instytucji wymaga ustalenia stanu prawnego i oparcia się na odnoszącym się do danej sprawy stanie prawnym, gdyż uchybienia w tym zakresie mogą prowadzić do nieuzasadnionego wdania się w spór lub grozić konsekwencjami w postaci niekorzystnego rozstrzygnięcia sprawy w trakcie procesu. Z tego względu bezwzględną koniecznością jest korzystanie z doradztwa na każdym etapie spraw prowadzonych w OT w Gdyni. Jak już zostało wskazane, ww. rodzaj czynności będzie posiadać jedynie subsydiarny i akcesoryjny charakter w stosunku do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi. W związku z tym uznano, iż istnieje możliwość udzielenia ww. części przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy. Powyższe wynika z okoliczności, że zastosowanie innego trybu w przedmiotowym stanie faktycznym mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem prawidłowej i terminowej realizacji zadań. Uzasadniając ww. stanowisko stwierdza się co następuje: 1) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki byłoby niecelowe, gdyż w świetle wskazanych powyżej okoliczności (tj. przeważającej części usług prawniczych polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie postępowań przedsądowych), OT AMW w Gdyni poniósłby wydatek na świadczenie zbędne (mając na uwadze okoliczność, że radca prawny p. Krzysztof Lodziński jest w stanie świadczyć również bieżącą obsługą prawną na rzecz OT AMW w Gdyni). Oddzielenie czynności z zakresu zastępstwa procesowego w toczących się i przygotowywanych sprawach sądowych od pozostałych czynności doradztwa prawnego poprzez powierzenie ich wykonywania różnym podmiotom jest również niecelowe, ponieważ przy prowadzeniu różnych spraw przez różnych prawników wynikają spory kompetencyjne, co w sposób istotny utrudnia wypracowanie spójnego toku postępowania. Sprawy procesowe są skutkiem prowadzenia działalności OT i realizacji przez niego obowiązków nałożonych ustawą z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, w szczególności związanymi z porządkowaniem stanu prawnego nieruchomości. 2) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki nie byłoby oszczędne, gdyż OT AMW w Gdyni poniósłby wydatek nadmierny w stosunku do niewielkiego zakresu świadczenia. Dzięki udzieleniu całości przedmiotowego zamówienia jednemu wykonawcy, OT AMW w Gdyni wyda mniej pieniędzy niż w przypadku świadczenia analogicznych usług prawniczych przez kilku wykonawców. Kontynuowanie obsługi prawnej przez obecnie wykonującego ją radcę prawnego gwarantuje zachowanie świadczenia sprawdzonych już usług wysokiej jakości i adekwatność kosztów do zakresu świadczonej usługi; 3) najważniejszą okolicznością, ze względu na którą należy udzielić zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w trybie zamówienia z wolnej ręki, jest prawdopodobieństwo nieefektywności dokonania wydatku, w przypadku zastosowania innego trybu. Powyższe jest uzasadnione kilkoma okolicznościami: a) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego wykonawcę pozwoli niejednokrotnie uniknąć przyszłych spraw sądowych lub odpowiednio przygotować materiał dowodowy pod kątem ewentualnej przyszłej sprawy. Ma to istotne znaczenie, ponieważ doradztwo prawne w zakresie bieżących spraw kształtuje się w oparciu o zdobyte doświadczenie i znajomość orzecznictwa sądowego, odnoszącego się do prowadzonych spraw Oddziału w latach poprzednich. Z drugiej strony powierzenie wykonywania usług prawniczych kilku wykonawcom może wywołać pomiędzy nimi spory kompetencyjne, które mogłyby narazić na szkodę interesy OT AMW w Gdyni; b) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego (dotychczasowego) wykonawcę, który posiada szczegółową wiedzę na temat specyfiki prowadzonych spraw oraz dającego rękojmię należytej realizacji zadań, spowoduje zwiększenie efektywności działań całego OT AMW w Gdyni - wdrażanie nowego wykonawcy i to jedynie w zakresie bieżącej obsługi prawnej mogłoby wywołać trudności w bieżącej pracy Oddziału. Rozdział zadań z zakresu zastępstwa procesowego i doradztwa przedsądowego od innych usług z zakresu obsługi prawnej, może ponadto uniemożliwić terminową realizację zadań, w szczególności w zakresie przygotowania postępowań przetargowych dotyczących mienia ruchomego i nieruchomego, jak i regulacji stanów prawnych. Wskazane powyżej argumenty uzasadniają udzielenie zamówienia na bieżącą obsługę prawną wobec spełnienia przesłanek określonych w art. 5 ust. 1a pkt l i 4 ustawy. Uzasadnia to powierzenie wykonania zamawianej usługi w zakresie świadczenia usług prawniczych na rzecz OT AMW w Gdyni radcy prawnemu p. Krzysztofowi Lodzińskiemu W trakcie sprawowania prawie 3-letniej obsługi prawnej Oddziału mec. K. Lodziński gruntownie poznał specyfikę funkcjonowania Agencji Mienia Wojskowego oraz jej tutejszego Oddziału Terenowego. Znana jemu jest problematyka reprezentowania interesów Skarbu Państwa oraz cała specyficzna materia obsługi prawnej wykonywanej na rzecz Agencji Mienia Wojskowego. Kontynuacja obsługi prawnej w dotychczasowej formie jest uzasadniona także ze względu na interdyscyplinarny charakter problematyki, obejmującej działalność Agencji Mienia Wojskowego. Zastępstwo procesowe w postępowaniach o ważnym znaczeniu dla praw i interesów Skarbu Państwa wymaga wykonywania czynności z zakresu bieżącej obsługi prawnej, aby możliwe było zachowanie jednolitego i spójnego stanowiska Agencji w działaniach poprzedzających postępowania sądowe i administracyjne, a także by możliwa była wszechstronna ocena co do zasadności kierowania spraw na drogę sporną. Reasumując, w stosunku do ww. części usług prawniczych istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Pan Krzysztof Lodziński prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztofa Lodzińskiego, ul. Targ Rakowy 5/6 lok. 425, 80-806 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


Warszawa: Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną dla OT AMW w Gdyni


Numer ogłoszenia: 7122 - 2014; data zamieszczenia: 08.01.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 534302 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Mienia Wojskowego, ul. Nowowiejska 26A, 00-911 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 3149863, faks 22 3149900.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną dla OT AMW w Gdyni.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną dla OT AMW w Gdyni.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.12.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Pan Krzysztof Lodziński prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztofa Lodzińskiego, {Dane ukryte}, 80-806 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 70000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    85800,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    85800,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    85800,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna. Należy wskazać na dwojakiego rodzaju czynności, które będą wchodzić w zakres ww. usług. Pierwszymi są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz wiążące się z nimi podejmowanie czynności związanych z ochroną ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, a także doradztwo w zakresie postępowania przedsądowego. Z szacunków OT w Gdyni wynika, że usługi o ww. charakterze będą stanowić główną część przedmiotowego zamówienia. Przykładowo można wskazać, że OT w Gdyni bierze udział w 25 postępowaniach przed sądami powszechnymi oraz organami egzekucyjnymi. Powyższe sprawy posiadają ważne znaczenie dla interesów i praw Skarbu Państwa, w imieniu którego Agencja Mienia Wojskowego wykonuje prawo własności i inne prawa rzeczowe. Są to jednocześnie sprawy o skomplikowanym stanie faktycznym i prawnym. Mając na uwadze powyższe, w stosunku do ww. usług prawniczych istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy. Drugim rodzajem czynności, które będą wchodzić w zakres usług prawniczych objętych przedmiotowym zamówieniem, jest bieżąca obsługa prawna OT AMW w Gdyni, w tym głównie doradztwo prawne w zakresie bieżącej działalności OT AMW. Bieżąca działalność OT AMW w Gdyni wymaga prowadzenia obszernej korespondencji z kontrahentami, organami administracji publicznej i innymi podmiotami. Nierzadko pojawia się potrzeba zaprezentowania stanowiska od nich odmiennego, czy wręcz wejścia w spór, który może zakończyć się skierowaniem sprawy na drogę postępowania sądowego. Istotne jest, aby korespondencja przedsądowa była prowadzona w taki sposób, aby w razie przeniesienia sprawy na drogę postępowania sądowego wytworzona dokumentacja mogła oddziaływać na przebieg postępowania sądowego, w tym także jako materiał dowodowy. Dlatego pracownicy merytoryczni Oddziału prowadzący sprawy o charakterze spornym mają obowiązek konsultowania projektów pism z radcą prawnym, który dokonuje ich weryfikacji nie tylko pod względem zgodności z prawem, ale i pod kątem ewentualnej przydatności dla przyszłego postępowania sądowego. W przypadku poważniejszych zagadnień prawnych radca prawny sporządza - na wniosek kierownictwa Oddziału lub kierowników właściwych sekcji - pisemne opinie prawne, mające ma celu udzielenie odpowiedzi na pytanie o charakterze prawnym na podstawie przedstawionego stanu faktycznego. Każda czynność sporządzania pism do firm i instytucji wymaga ustalenia stanu prawnego i oparcia się na odnoszącym się do danej sprawy stanie prawnym, gdyż uchybienia w tym zakresie mogą prowadzić do nieuzasadnionego wdania się w spór lub grozić konsekwencjami w postaci niekorzystnego rozstrzygnięcia sprawy w trakcie procesu. Z tego względu bezwzględną koniecznością jest korzystanie z doradztwa na każdym etapie spraw prowadzonych w OT w Gdyni. Jak już zostało wskazane, ww. rodzaj czynności będzie posiadać jedynie subsydiarny i akcesoryjny charakter w stosunku do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi. W związku z tym, istnieje możliwość udzielenia ww. części przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a i pkt 1 i 4 ustawy. Powyższe wynika z okoliczności, że zastosowanie innego trybu w przedmiotowym stanie faktycznym mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem prawidłowej i terminowej realizacji zadań. Uzasadniając ww. stanowisko, stwierdza się, co następuje: 1) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki byłoby niecelowe, gdyż w świetle wskazanych powyżej okoliczności (tj. przeważającej części usług prawniczych polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie postępowań przedsądowych), OT AMW w Gdyni poniósłby wydatek na świadczenie zbędne (mając na uwadze okoliczność, że radca prawny p. Krzysztof Lodziński jest w stanie świadczyć również bieżącą obsługą prawną na rzecz OT AMW w Gdyni). Oddzielenie czynności z zakresu zastępstwa procesowego w toczących się (np. ustalanie stanu prawnego nieruchomości) i przygotowywanych (np. o zwrot nakładów na nieruchomości) sprawach sądowych od pozostałych czynności doradztwa prawnego poprzez powierzenie ich wykonywania różnym podmiotom jest również niecelowe, ponieważ przy prowadzeniu różnych spraw przez różnych prawników wynikają spory kompetencyjne, co w sposób istotny utrudnia wypracowanie spójnego toku postępowania. Sprawy procesowe są skutkiem prowadzenia działalności OT i realizacji przez niego obowiązków nałożonych ustawą z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, w szczególności związanymi z porządkowaniem stanu prawnego nieruchomości. 2) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki nie byłoby oszczędne, gdyż OT AMW w Gdyni poniósłby wydatek nadmierny w stosunku do niewielkiego zakresu świadczenia. Dzięki udzieleniu całości przedmiotowego zamówienia jednemu wykonawcy, OT AMW w Gdyni wyda mniej pieniędzy niż w przypadku świadczenia analogicznych usług prawniczych przez kilku wykonawców. Kontynuowanie obsługi prawnej przez obecnie wykonującego ją radcę prawnego gwarantuje zachowanie świadczenia sprawdzonych już usług wysokiej jakości i adekwatność kosztów do zakresu świadczonej usługi; 3) najważniejszą okolicznością, ze względu na którą należy udzielić zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w trybie zamówienia z wolnej ręki, jest prawdopodobieństwo nieefektywności dokonania wydatku, w przypadku zastosowania innego trybu. Powyższe jest uzasadnione kilkoma okolicznościami: a) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego wykonawcę pozwoli niejednokrotnie uniknąć przyszłych spraw sądowych lub odpowiednio przygotować materiał dowodowy pod kątem ewentualnej przyszłej sprawy. Ma to istotne znaczenie, ponieważ doradztwo prawne w zakresie bieżących spraw kształtuje się w oparciu o zdobyte doświadczenie i znajomość orzecznictwa sądowego, odnoszącego się do prowadzonych spraw Oddziału w latach poprzednich. Z drugiej strony powierzenie wykonywania usług prawniczych kilku wykonawcom może wywołać pomiędzy nimi spory kompetencyjne, które mogłyby narazić na szkodę interesy OT AMW w Gdyni; b) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego (dotychczasowego) wykonawcę, który posiada szczegółową wiedzę na temat specyfiki prowadzonych spraw oraz dającego rękojmię należytej realizacji zadań, spowoduje zwiększenie efektywności działań całego OT AMW w Gdyni - wdrażanie nowego wykonawcy i to jedynie w zakresie bieżącej obsługi prawnej mogłoby wywołać trudności w bieżącej pracy Oddziału. Rozdział zadań z zakresu zastępstwa procesowego i doradztwa przedsądowego od innych usług z zakresu obsługi prawnej, może ponadto uniemożliwić terminową realizację zadań, w szczególności w zakresie przygotowania postępowań przetargowych dotyczących mienia ruchomego i nieruchomego, jak i regulacji stanów prawnych. Wskazane powyżej argumenty uzasadniają udzielenie zamówienia na bieżącą obsługę prawną wobec spełnienia przesłanek określonych w art. 5 ust. 1a pkt l i 4 ustawy. Uzasadnia to powierzenie wykonania zamawianej usługi w zakresie świadczenia usług prawniczych na rzecz OT AMW w Gdyni radcy prawnemu p. Krzysztofowi Lodzińskiemu. W trakcie sprawowania prawie 3-letniej obsługi prawnej Oddziału mec. K. Lodziński gruntownie poznał specyfikę funkcjonowania Agencji Mienia Wojskowego oraz jej tutejszego Oddziału Terenowego. Znana jemu jest problematyka reprezentowania interesów Skarbu Państwa oraz cała specyficzna materia obsługi prawnej wykonywanej na rzecz Agencji Mienia Wojskowego. Kontynuacja obsługi prawnej w dotychczasowej formie jest uzasadniona także ze względu na interdyscyplinarny charakter problematyki, obejmującej działalność Agencji Mienia Wojskowego. Zastępstwo procesowe w postępowaniach o ważnym znaczeniu dla praw i interesów Skarbu Państwa wymaga wykonywania czynności z zakresu bieżącej obsługi prawnej, aby możliwe było zachowanie jednolitego i spójnego stanowiska Agencji w działaniach poprzedzających postępowania sądowe i administracyjne, a także by możliwa była wszechstronna ocena co do zasadności kierowania spraw na drogę sporną. Reasumując, w stosunku do ww. części usług prawniczych istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy.

Adres: ul. Nowowiejska 26A, 00-911 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: Ireneusz.Honczar@amw.com.pl
tel: 22 3149863
fax: 22 3149900
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 53430220130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-12-22
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.amw.com.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną dla OT AMW w Gdyni Pan Krzysztof Lodziński prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztofa Lodzińskiego
Gdańsk
2014-01-08 85 800,00