Wynik przetargu
świadczenie kompleksowej obsługi prawnej, polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku i innymi sądami lub innymi organami orzekającymi oraz do świadczenia usług prawniczych związanych z

Zamawiający:
Gmina Miasta Sopotu
Adres: | ul. Tadeusza Kościuszki , 81-704 Sopot, woj. pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi@sopot.pl tel: 585 213 750 fax: 585 510 133 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 1587220120 | Data Udzielenia: | 2012-01-17 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
świadczenie kompleksowej obsługi prawnej, polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku i innymi sądami lub innymi organami orzekającymi oraz do świadczenia usług prawniczych związanych z | konsorcjum: Salans D. Oleszczuk Kancelaria Prawnicza Sp. k. - Lider Konsorcjum i Pełnomocnik Warszawa | 36 585,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-01-17 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791100008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 73 170,00 zł Minimalna złożona oferta: 73 170,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 73 170,00 zł Maksymalna złożona oferta: 73 170,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Sopot: świadczenie kompleksowej obsługi prawnej, polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku i innymi sądami lub innymi organami orzekającymi oraz do świadczenia usług prawniczych związanych z wyżej wymienionym zastępstwem procesowym oraz polegających na doradztwie prawnym w związku z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia polegającego na gruntownej rewitalizacji terenów dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nimi terenów, z udziałem podmiotów prywatnych,
Numer ogłoszenia: 15872 - 2012; data zamieszczenia: 17.01.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Sopotu, ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5213750, faks 058 5510133.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie kompleksowej obsługi prawnej, polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku i innymi sądami lub innymi organami orzekającymi oraz do świadczenia usług prawniczych związanych z wyżej wymienionym zastępstwem procesowym oraz polegających na doradztwie prawnym w związku z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia polegającego na gruntownej rewitalizacji terenów dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nimi terenów, z udziałem podmiotów prywatnych,.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
kompleksowa obsługa prawna, polegająca na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku i innymi sądami lub innymi organami orzekającymi oraz świadczenie usług prawniczych związanych z wyżej wymienionym zastępstwem procesowym oraz polegających na doradztwie prawnym w związku z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia polegającego na gruntownej rewitalizacji terenów dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nimi terenów, z udziałem podmiotów prywatnych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.12.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- konsorcjum: Salans D. Oleszczuk Kancelaria Prawnicza Sp. k. - Lider Konsorcjum i Pełnomocnik, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
- Krupa Srokosz Patryas Sp.k - partner konsorcjum, Chorzowska 50, 40-121 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 73170,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
73170,00
Oferta z najniższą ceną:
73170,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
73170,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
do udzielenia zamówienia z wolnej ręki na świadczenie kompleksowego doradztwa prawnego w związku z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia polegającego na gruntownej rewitalizacji terenów dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nimi terenów, z udziałem podmiotów prywatnych prowadzonego przez Wydział Strategii Rozwoju Miasta, przez Konsorcjum firm: Salans D. Oleszczuk Kancelaria Prawnicza Sp. k. - Lider Konsorcjum i Pełnomocnik, 00-124 Warszawa, ul. Rondo ONZ 1, Krupa Srokosz Patryas Sp.k. - Partner Konsorcjum, 40-121 Katowice, ul. Chorzowska 50. Zawarcie umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki, nastąpi po przeprowadzonych negocjacjach z Konsorcjum firm: Salans D. Oleszczuk Kancelaria Prawnicza Sp. k. - Pełnomocnik i Krupa Srokosz Patryas Sp.k. - Partner. Konsorcjum zostało wyłonione w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego na podstawie art. 55 ust. 1 ustawy z 29.1.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223 , poz.1655) w trybie negocjacji z ogłoszeniem w 2009r. Umowa z wyłonionym Wykonawcą została zawarta w dniu 26 listopada 2009r., na okres dwóch lat. Kancelaria świadczyła kompleksową pomoc prawną w ramach prowadzonego w trybie ustawy o partnerstwie publiczno - prywatnym i ustawy o koncesji na roboty budowlane i usługi postępowania na wybór partnera prywatnego dla inwestycji zagospodarowania terenów przydworcowych w Sopocie. 7 października 2011r. Gmina Miasta Sopotu po trwających rok negocjacjach wybrała najkorzystniejszą ofertę w w/w postępowaniu, co skutkowało skargą drugiego oferenta. W chwili obecnej Gmina Miasta Sopotu oczekuje na rozstrzygnięcie Sporu przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku, po którym będzie możliwe podpisanie umowy o PPP z wybranym inwestorem, co ostatecznie zamknie procedurę wyboru partnera prywatnego dla Przedsięwzięcia zagospodarowania terenów przydworcowych w Sopocie. Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki, także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1. W danym przypadku zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, a także uniemożliwić terminową realizację zadań. Usługi jakie Kancelaria będzie świadczyła, będą kontynuacją dotychczasowych usług prawniczych, a wiedza i doświadczenie jakie wykonawca posiadł w konkretnym temacie, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i prawidłową reprezentację Gminy w postępowaniach sądowych. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się wprost na racjonalność wydatkowania środków na w/w usługi. Wykonawca legitymuje się doświadczeniem wzorowej pracy na rzecz Zamawiającego w okresie bezpośrednio poprzedzającym udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawcy znakomicie jest znana specyfika Zamawiającego, zwłaszcza jego organizacja oraz charakter a przede wszystkim zakres prowadzonej inwestycji. Należy przy tym podkreślić, że wykonawca jest podmiotem o ugruntowanej pozycji na rynku usług prawniczych i posiada wysoko wykwalifikowanych, doświadczonych i cenionych prawników. Dzięki temu, Zamawiający ma możliwość korzystania z szerokiej gamy usług o specjalistycznym charakterze, co umożliwia optymalne rozwiązywanie nawet bardzo złożonych problemów, wymagających łączenia wiedzy z wielu specjalistycznych dziedzin prawa. Wykonawca posiada również wieloletnie doświadczenie w obsłudze podmiotów samorządowych, świadczył usługi prawnicze przy okazji realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych zwłaszcza z udziałem podmiotów publicznych w charakterze inwestora, znane jest mu specyfika inwestycji realizowanych w systemie partnerstwa publiczno -prywatnego. Z uwagi na powyższe okoliczności, Wykonawca w sposób bardziej efektywny niż jakikolwiek inny podmiot, jest w stanie rozwiązywać problemy Zamawiającego. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę inwestycji prowadzonej przez Zamawiającego. Powyższe, mogłoby doprowadzić w wielu przypadkach do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się także z koniecznością poświęcania przez pracowników Zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowania, kosztem realizacji bieżących spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięcia zagospodarowania terenów przydworcowych w Sopocie pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez Zamawiającego. Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej, posługując się pewnym uproszczeniem, z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnika obiektywnego), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy wskazać, że wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazał swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowania środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.