Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Miasta Sopotu
Adres: ul. Tadeusza Kościuszki , 81-704 Sopot, woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: przetargi@sopot.pl
tel: 585 213 750
fax: 585 510 133
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 1587220120 Data Udzielenia: 2012-01-17
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
świadczenie kompleksowej obsługi prawnej, polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku i innymi sądami lub innymi organami orzekającymi oraz do świadczenia usług prawniczych związanych z konsorcjum: Salans D. Oleszczuk Kancelaria Prawnicza Sp. k. - Lider Konsorcjum i Pełnomocnik
Warszawa
36 585,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-01-17
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
2
Kwota oferty w PLN:
73 170,00 zł
Minimalna złożona oferta:
73 170,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
73 170,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
73 170,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Sopot: świadczenie kompleksowej obsługi prawnej, polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku i innymi sądami lub innymi organami orzekającymi oraz do świadczenia usług prawniczych związanych z wyżej wymienionym zastępstwem procesowym oraz polegających na doradztwie prawnym w związku z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia polegającego na gruntownej rewitalizacji terenów dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nimi terenów, z udziałem podmiotów prywatnych,


Numer ogłoszenia: 15872 - 2012; data zamieszczenia: 17.01.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Sopotu, ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5213750, faks 058 5510133.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie kompleksowej obsługi prawnej, polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku i innymi sądami lub innymi organami orzekającymi oraz do świadczenia usług prawniczych związanych z wyżej wymienionym zastępstwem procesowym oraz polegających na doradztwie prawnym w związku z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia polegającego na gruntownej rewitalizacji terenów dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nimi terenów, z udziałem podmiotów prywatnych,.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
kompleksowa obsługa prawna, polegająca na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku i innymi sądami lub innymi organami orzekającymi oraz świadczenie usług prawniczych związanych z wyżej wymienionym zastępstwem procesowym oraz polegających na doradztwie prawnym w związku z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia polegającego na gruntownej rewitalizacji terenów dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nimi terenów, z udziałem podmiotów prywatnych.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.12.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • konsorcjum: Salans D. Oleszczuk Kancelaria Prawnicza Sp. k. - Lider Konsorcjum i Pełnomocnik, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
  • Krupa Srokosz Patryas Sp.k - partner konsorcjum, Chorzowska 50, 40-121 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 73170,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    73170,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    73170,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    73170,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    do udzielenia zamówienia z wolnej ręki na świadczenie kompleksowego doradztwa prawnego w związku z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia polegającego na gruntownej rewitalizacji terenów dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nimi terenów, z udziałem podmiotów prywatnych prowadzonego przez Wydział Strategii Rozwoju Miasta, przez Konsorcjum firm: Salans D. Oleszczuk Kancelaria Prawnicza Sp. k. - Lider Konsorcjum i Pełnomocnik, 00-124 Warszawa, ul. Rondo ONZ 1, Krupa Srokosz Patryas Sp.k. - Partner Konsorcjum, 40-121 Katowice, ul. Chorzowska 50. Zawarcie umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki, nastąpi po przeprowadzonych negocjacjach z Konsorcjum firm: Salans D. Oleszczuk Kancelaria Prawnicza Sp. k. - Pełnomocnik i Krupa Srokosz Patryas Sp.k. - Partner. Konsorcjum zostało wyłonione w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego na podstawie art. 55 ust. 1 ustawy z 29.1.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223 , poz.1655) w trybie negocjacji z ogłoszeniem w 2009r. Umowa z wyłonionym Wykonawcą została zawarta w dniu 26 listopada 2009r., na okres dwóch lat. Kancelaria świadczyła kompleksową pomoc prawną w ramach prowadzonego w trybie ustawy o partnerstwie publiczno - prywatnym i ustawy o koncesji na roboty budowlane i usługi postępowania na wybór partnera prywatnego dla inwestycji zagospodarowania terenów przydworcowych w Sopocie. 7 października 2011r. Gmina Miasta Sopotu po trwających rok negocjacjach wybrała najkorzystniejszą ofertę w w/w postępowaniu, co skutkowało skargą drugiego oferenta. W chwili obecnej Gmina Miasta Sopotu oczekuje na rozstrzygnięcie Sporu przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gdańsku, po którym będzie możliwe podpisanie umowy o PPP z wybranym inwestorem, co ostatecznie zamknie procedurę wyboru partnera prywatnego dla Przedsięwzięcia zagospodarowania terenów przydworcowych w Sopocie. Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki, także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1. W danym przypadku zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, a także uniemożliwić terminową realizację zadań. Usługi jakie Kancelaria będzie świadczyła, będą kontynuacją dotychczasowych usług prawniczych, a wiedza i doświadczenie jakie wykonawca posiadł w konkretnym temacie, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i prawidłową reprezentację Gminy w postępowaniach sądowych. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się wprost na racjonalność wydatkowania środków na w/w usługi. Wykonawca legitymuje się doświadczeniem wzorowej pracy na rzecz Zamawiającego w okresie bezpośrednio poprzedzającym udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawcy znakomicie jest znana specyfika Zamawiającego, zwłaszcza jego organizacja oraz charakter a przede wszystkim zakres prowadzonej inwestycji. Należy przy tym podkreślić, że wykonawca jest podmiotem o ugruntowanej pozycji na rynku usług prawniczych i posiada wysoko wykwalifikowanych, doświadczonych i cenionych prawników. Dzięki temu, Zamawiający ma możliwość korzystania z szerokiej gamy usług o specjalistycznym charakterze, co umożliwia optymalne rozwiązywanie nawet bardzo złożonych problemów, wymagających łączenia wiedzy z wielu specjalistycznych dziedzin prawa. Wykonawca posiada również wieloletnie doświadczenie w obsłudze podmiotów samorządowych, świadczył usługi prawnicze przy okazji realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych zwłaszcza z udziałem podmiotów publicznych w charakterze inwestora, znane jest mu specyfika inwestycji realizowanych w systemie partnerstwa publiczno -prywatnego. Z uwagi na powyższe okoliczności, Wykonawca w sposób bardziej efektywny niż jakikolwiek inny podmiot, jest w stanie rozwiązywać problemy Zamawiającego. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę inwestycji prowadzonej przez Zamawiającego. Powyższe, mogłoby doprowadzić w wielu przypadkach do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się także z koniecznością poświęcania przez pracowników Zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowania, kosztem realizacji bieżących spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięcia zagospodarowania terenów przydworcowych w Sopocie pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez Zamawiającego. Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej, posługując się pewnym uproszczeniem, z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnika obiektywnego), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy wskazać, że wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazał swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowania środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.