Wynik przetargu

Adres: ul. Sienkiewicza 3, 47-400 Racibórz, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: przetargi@rckik.pl
tel: 034181056
fax: 324153381
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 32887520100 Data Udzielenia: 2010-11-18
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331200-8 Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Rozbudowa i przebudowa istniejącego budynku Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu celem poszerzenia jego funkcji medycznych i administracyjnych oraz techniczno-magazynowych - zamówienie dodatkowe Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego SKOBUD Sp. z o.o,
Żywiec
6 952 112,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-11-18
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
453300009
453312008
453100003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
6 952 112,00 zł
Minimalna złożona oferta:
6 952 112,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
6 952 112,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
6 952 112,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Racibórz: Rozbudowa i przebudowa istniejącego budynku Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu celem poszerzenia jego funkcji medycznych i administracyjnych oraz techniczno-magazynowych - zamówienie dodatkowe


Numer ogłoszenia: 328875 - 2010; data zamieszczenia: 18.11.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, ul. Sienkiewicza 3, 47-400 Racibórz, woj. śląskie, tel. 032 4181592, 4181056, faks 032 4153381.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa i przebudowa istniejącego budynku Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu celem poszerzenia jego funkcji medycznych i administracyjnych oraz techniczno-magazynowych - zamówienie dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są roboty dodatkowe, związane z rozbudowa i przebudową istniejącego budynku Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu celem poszerzenia jego funkcji medycznych i administracyjnych oraz techniczno-magazynowych. Zakres robót obejmuje między innymi: 1. Roboty budowlane: 1). Pokrycie dachowe, 2). Wykonanie ścian wewnętrznych i zamurowania, 3). Wykonanie posadzek, 4). Wykonanie sufitów, 5). Wykończenie ścian, 6). Montaż i dostawa stolarka i ślusarki, 7). Wykonanie kurtyny powietrznej, 2.Roboty instalacyjne: 1). Kotłownia, 2). Instalacja wody lodowej, 3). Instalacja c.o, 4). Instalacja wodociągowa, 5). Kanalizacja sanitarna, 6). Kanalizacja deszczowa. 3. Instalacja wentylacji. 4. Obiegi rurowe. 5. Układy klimatyzacji freonowej. 6. Instalacje elektryczne. 7. Instalacje niskoprądowe.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.33.00.00-9, 45.33.12.00-8, 45.31.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17.11.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego SKOBUD Sp. z o.o,, ul. Kazimierza Tetmajera 89B, 34-300 Żywiec, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 5719469,58 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    6952112,16


  • Oferta z najniższą ceną:
    6952112,16
    / Oferta z najwyższą ceną:
    6952112,16


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu jest samodzielnym publicznym ZOZ-em powołanym i nadzorowanym przez Ministra Zdrowia. Swoje szerokie zadania statutowe realizuje w adaptowanej willi z lat 30 ubiegłego stulecia, niespełniającej warunków higieniczno-sanitarnych. Po wejściu w życie rozporządzenia Ministra Zdrowia (Dz. U. nr 213 poz. 1568 z 2006 r.) w sprawie wymagań, jakie powinny spełniać pod względem fachowym i sanitarnych zakłady opieki zdrowotnej konieczna stała się rozbudowa naszej placówki. Po opracowaniu koncepcji oraz zbiorczego zestawienia kosztów, pismem z dnia 19.11.2007 roku Centrum zwróciło się do Ministra Zdrowia z prośbą o dofinansowanie inwestycji. Decyzją 1/5998 z dnia 09.09.2008 r. zatwierdził przedstawione zbiorcze zestawienie kosztów, dofinansowując inwestycję ze środków budżetu państwa część 46 Zdrowie. Zamawiający w dniu 15.12.2008 r, po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zawarł umowę na wykonanie robót budowlanych: Rozbudowa i przebudowa istniejącego budynku Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu celem poszerzenia jego funkcji medycznych i administracyjnych oraz techniczno-magazynowych z wykonawcą Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego SKOBUD Sp. z o. o. z siedzibą w Żywcu dnia 15 grudnia 2008 roku w Raciborzu (najkorzystniejsza oferta z najniższą ceną), którego wartość wynosi 14 663 934,13 PLN netto, 17 889 999,64 PLN brutto. Rozpoczęcie robót budowlanych nastąpiło niezwłocznie w styczniu 2009 roku. W trakcie rozpoczętego procesu inwestycyjnego nastąpiły nieprzewidziane przez inwestora okoliczności, które spowodowały konieczność zweryfikowania realizowanego projektu i dokonania korekty planu funkcjonalno-użytkowego. Zmiany spowodowane były następującymi przyczynami: 1. Postanowieniem Ministra Zdrowia z dnia 21.04.2009 o sygnaturze MZ-SOR-078-2431-1/KW09 nakazującym Regionalnym Centrom Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa realizację określonych zadań obronnych. W wyniku wyżej wymienionej decyzji, Narodowe Centrum Krwi podpisało umowę (czerwiec 2000) z RCKiK w Raciborzu, w której zobowiązało do utworzenia rezerwy krwi na potrzeby obronne MON, a także do zapewnienia odpowiednich, odrębnych, właściwie zabezpieczonych pomieszczeń na magazyn krwi i dla pracownika, zajmującego się sprawami obronnymi. Ponadto ze względu na niejawny charakter tego przedsięwzięcia, niezbędne było zatrudnienie pełnomocnika do spraw informacji niejawnych, a w konsekwencji zapewnienie mu odpowiednich warunków do pracy, poprzez przygotowanie stosownych wydzielonych pomieszczeń, w tym również sejfu. Realizacja tego zadania wymaga: a) wyodrębnienia technicznego i organizacyjnego oraz odpowiedniego wyposażenie niezależnych pomieszczeń magazynowych (chłodni). b) wyodrębnienia technicznego i organizacyjnego oraz odpowiedniego wyposażenia dwóch niezależnych pomieszczeń biurowych (dla inspektora ds. obronnych i pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych). c) przygotowanie pomieszczenia z przeznaczeniem na kancelarię tajną: w przypadku gdy będą przekazywane dokumenty o klauzuli wyższej niż zastrzeżone, konieczne będzie utworzenie zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych kancelarii tajnej oraz pomieszczenia dla kierownika tej kancelarii. 2. Równocześnie dokonano (ponadplanowego, nieprzewidzianego z rezerw Ministra Zdrowia) zakupu radiatora - urządzenia do napromieniania krwi i jej składników, który został zakupiony i sfinansowany przez Ministerstwo Zdrowia w wyniku czego powstała konieczność dostosowania wznoszonego obiektu pod względem administracyjnym i technicznych zgodnie a warunkami wynikającymi z Ustawy z dnia 29.11.2000 (Prawo atomowe Dz. U. 2007.42.276 z późn. zm.), a także zatrudnienia inspektora ds. atomistyki i przygotowania dla niego pomieszczenia do pracy. 3. Pozytywną decyzją z dniu 27.03.2009 Komitetu Mechanizmu Finansowego EOG przyznającą środki w wysokości 1.110.536 EUR na sfinansowanie złożonego przez nasze Centrum projektu pn. Twoja krew moja szansą na życie PL 0475. Projekt składał się z 2 części: - pierwsza- zakładała zakup mobilnej stację do poboru krwi i osocza (ambulans). - druga- zakładała dwuletnią, szeroką promocję honorowego krwiodawstwa w celu pozyskania nowych krwiodawców w mobilnej stacji. Wymagało to zatrudnienia nowych pracowników: specjalista ds. informacji i promocji, specjalista ds. organizacji, specjalista ds. finansowych, a co za tym idzie wydzielenia dodatkowych pomieszczeń na obsługę administracyjno-techniczną przedmiotowego projektu. Nałożenie nowych obowiązków na Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu (zamawiającego) już w trakcie trwania procesu inwestycyjnego wymusiło w tym zakresie stworzenie dodatkowych powierzchni użytkowych w nowobudowanym obiekcie. Na podstawie analizy realizowanego projektu w aspekcie ww. przyczyn, Zamawiający kierując się zasadami racjonalnej gospodarki stwierdził, że w celu zaspokojenia wynikłych potrzeb (na ograniczonej powierzchni działki budowlanej jaką dysponuje) zwiększenie powierzchni użytkowej budynku jest technicznie wykonalnym, na obecnym etapie procesu inwestycyjnego (tj. wznoszenie budynku do stanu surowego) jest częściowa zmiana projektu budowlanego. Tym samym konieczność zwiększenia powierzchni i kubatury obiektu była okolicznością nie możliwą do przewidzenia. Jednocześnie opisane okoliczności, tj. polecenie Ministra Zdrowia utrzymywania stałej rezerwy krwi dla celów obronnych, zakup radiatora-urządzenia wysokospecjalistycznego do napromieniania krwi w celu uzyskania bezpiecznego preparatu, realizacja projektu Twoja krew moją szansą na życie, utworzenie nowych stanowisk pracy (konieczność powiększenia przestrzeni biurowo-administracyjnej) nie istniały na etapie opracowania koncepcji wykorzystania nowej siedziby, prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i podpisania umowy, dlatego nie można ich było obiektywnie przewidzieć. Jednoznacznie opisane w/w okoliczności wskazują, że nie istniały w dacie podpisania umowy dotyczącej zamówienia podstawowego. Gdyby jednak zamawiający chciał wywiązać się z umowy podstawowej i dopiero po ukończeniu zamówienia podstawowego, dokonał zmian w nowym już wybudowanym obiekcie w celu wywiązania się z w/w obowiązków nałożonych na Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu i zwiększyć powierzchnie użytkowe (nie ma innej możliwości niż tylko w tym nowym obiekcie zwiększyć powierzchnie użytkowe, ze względu na ograniczony teren Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu) musiałby ponieść niewspółmiernie wysokie koszty, polegające na szeregu robotach rozbiórkowych, demontażowych, miedzy innymi częściową rozbiórkę dachu, wzmocnienia słupów ze względu na wzrost obciążeń, bezpośredniej także ingerencji w niektóre elementy konstrukcyjne, rozebranie ścian, dostosowanie instalacji ze względu na zmiany dostosowujące do założonych zmian powierzchni użytkowych, koszty utylizacji, a także już poniesione koszty budowy części podlegające rozbiórce, itp. Takie postępowanie byłoby nieracjonalne, niegospodarne, sprzeczne z zasadą racjonalnego wydawania środków publicznych, dlatego też jeszcze na etapie budowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, można skorygować założenia funkcjonalno-użytkowe. Jednocześnie nadmieniamy, że Zamawiający na etapie planowania budowy pierwotnej (przed powstaniem okoliczności zmian powierzchni użytkowych) zachował należytą staranność i dla założeń celów pierwotnych, gdy podejmowano plan budowy nowej siedziby Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu w roku 2007 - 2008, powierzchnia użytkowa byłaby wystarczająca. Wskutek powyższego konieczne stało się wykonanie robót dodatkowych i zmiany projektu budowlanego poprzez rozszerzenie przebudowy o dodatkowe pomieszczenia. W wyniku powyższego dokonano zmianę koncepcji i wielkości - kubatury nowobudowanej siedziby Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu, a więc nastąpiła obiektywna konieczność wprowadzenia zmian planu funkcjonalno-użytkowego, a w konsekwencji przebudowy obiektu w zakresie większym niż wcześniej zakładano. Powyższa zmiana została zaakceptowana przez Ministerstwo Zdrowia. Zmiana dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót dodatkowych przyczyni się do polepszenia warunków pracy, osiągnięcia wyznaczonych celów: realizacja zadań z zakresu obronności państwa, poprawa jakości preparatów krwi (radiator), zwiększy możliwość uzyskania większej ilości dawców, a zatem i krwi oraz pochodnych krwi (ambulans do poboru krwi), pozwoli na zwiększenie zatrudnienia, a także dalszy rozwój Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu. Nowo budowana siedziba Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu stanowi jeden monolityczny obiekt żelbetonowy i część objęta zamówieniem dodatkowym stanowi połączenie pionowe, a w części także wzmocnienie słupów i nadbudowę ścian powstającego obiektu, ergo stanowi fragment całości całkowicie niesamodzielny pod względem infrastruktury mediów, klimatyzacji a także nawet architektury. Wspólne piony sieciowe, klimatyzacyjne, wspólny dach, niepowtarzalna ceramiczna elewacja, wspólne ciągi komunikacyjne i powierzenie wykonania prac dodatkowych może nastąpić wyłącznie dotychczasowemu wykonawcy (według opinii rzeczoznawcy budowlanego). Zatem niemożliwe od strony technicznej (według opinii rzeczoznawcy budowlanego) jest wybudowanie części opisanej jako zamówienie podstawowe bez zrealizowania zakresu zamówienia dodatkowego, w razie nie skorzystania z tzw. zamówienia dodatkowego koniecznym byłoby zaprzestania realizacji inwestycji i wzniesienie nowego obiektu w miejsce dotychczas budowanego. Takie rozwiązanie w sposób oczywisty byłoby nieracjonalne i sprzeczne z powodu poniesienia niewspółmiernych kosztów i konieczności zapłaty odszkodowań dotychczasowemu wykonawcy z tytułu wypowiedzenia umowy. Zamawiający dokonał zmian dokumentacji projektowej, uzyskał przewidziane przepisami uzgodnienie projektu zamiennego i otrzymał stosowną decyzję administracyjną, zmieniającą dotychczasowe pozwolenie na budowę, które uwzględnia wprowadzony zmiany, tj. Inwestor uzyskał Zamienne Pozwolenie na Budowę wraz z zatwierdzeniem zamiennego projektu budowlanego decyzją nr 396/09A wydaną przez Starostę Raciborskiego. Zakres zmian w realizowanej inwestycji, w wyniku zamiennego projektu budowlanego i nowego pozwolenia na budowę spowodował wzrost powierzchni użytkowej obiektu. Konsekwencją tych zmian została potrzeba wykonania w zakresie robót dodatkowych: a).budowa ścian zewnętrznych i wewnętrznych oraz dachu 2-go piętra po obrysie 1-go, b).wzmocnienie słupów w kondygnacji -1 i 0, c).wykonanie elewacji części dobudowanej, d).wprowadzenie zmian w zakresie instalacji mediów w wyniku zwiększenia bilansów mocy. W wyniku powyższego: 1. Kontynuacja budowy wymaga równoczesnego wznoszenia części już budowanej z częścią objętą zamówieniem dodatkowym ze względu na przyjętą technologię monolityczną konstrukcji żelbetonowej co wymaga wykorzystania istniejących elementów deskowania wykonanych indywidualnie dla tego obiektu. 2. Zaniechanie budowy (zamówienie dodatkowe) na obecnym etapie nie pozwala na kontynuowanie pozostałych robot budowlanych objętych zamówieniem podstawowym w zakresie wykonania przekrycia oraz dachu obiektu. 3. Budynek objęty projektem zamiennym stanowi całość architektoniczną pokrytą ceramicznymi płytami elewacyjnymi wykonanymi na zamówienie, skomponowanymi z nietypową stolarką okienną. Ponieważ roboty dodatkowe i zamienne winny być wykonane zgodnie z parametrami i technicznymi i standardami jakościowymi zamówienia pierwotnego, dostawa płyt elewacyjnych powinna pochodzić od jednego dostawcy i z jednej serii produkcyjnej. Jedynie wtedy można oczekiwać spełnienia założeń projektu architektonicznego. 4. Stan zaawansowania robót budowlanych oraz posiadane środki techniczne znajdujące się na placu budowy (deskowania, żuraw wieżowy, zagospodarowanie placu budowy) pozwalają bez dodatkowych kosztów na kontynuację budowy wg. projektu zamiennego przez obecnego wykonawcę. 5. Zgodnie z obowiązującym prawem w zakresie zamówień publicznych wykonawcy mogą użyć materiałów i urządzeń spełniających wymogi projektu jednak innych producentów, istnieje więc ryzyko ich niekompatybilności i braku unifikacji co niekorzystnie wpłynie na jakość i eksploatację całego obiektu. 6. Zmiany i modyfikacje w zakresie instalacyjnych projektów branżowych uniemożliwiają logiczny podział i wyodrębnienie odpowiedzialności gwarancyjnej w zakresie robot podstawowych i dodatkowych, a tym samym ze względu na przenikające się zakresy robót objęte zamówieniem podstawowym i dodatkowym niemożliwe jest ustalenie zakresu odpowiedzialności gwarancyjnej za te roboty, przy wielu wykonawcach. Powyższe prowadzi do wniosku, że z przyczyn technicznych i gospodarczych o obiektywnym charakterze, związanych ze stosowanym procesem technologicznym budowy i koniecznością zachowania ciągłości wykonywania prac betonowych, żelbetowych i innych, powierzenie wykonania prac dodatkowych może nastąpić wyłącznie dotychczasowemu wykonawcy, co stanowi podstawę uzasadniającą, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych, udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki. Powierzenie temu wykonawcy robót pozwoli jednoznacznie obniżyć koszty inwestycji, a także nie ponieść kosztów odstąpienia od umowy, kosztów likwidacji budowy, itp. W przedmiotowym przypadku oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego i ewentualne udzielenie zamówienia innemu wykonawcy, niż obecnie wykonującemu roboty spowoduje konieczność wprowadzenia daleko idących (istotnych) zmian w umowie z obecnym wykonawcą i narazi zamawiającego na niekorzystne skutki finansowe, ze względów kosztowych, technologicznych (ciągłość prowadzenia robót, zastosowane materiały budowlane) oraz biorąc pod uwagę warunki gwarancji i rękojmi, wykonawstwo powyższych robót należy powierzyć firmie już wykonującej roboty budowlane. W świetle powyższych okoliczności zachodzą przesłanki udzielenia zamówienia z wolnej ręki na rzecz dotychczasowego wykonawcy robót budowlanych. Podstawą prawną udzielenia zamówienia jest przepis art. 67 ust. l pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych tj: a).zamówienie dodatkowe może zostać udzielone tylko dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego, dodatkowo zamówienia te, b).nie są objęte zamówieniem podstawowym; c).nie przekraczają łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia d).są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego; e).ich wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli zaistniała co najmniej jedna z poniższych okoliczności: - z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, - wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wszystkie przesłanki z w/w punktów spełnione zostały kumulatywnie.