Gdynia: Wykonanie robót dodatkowych wynikających z zamiennej dokumentacji projektowej dotyczącej budynku wystawienniczo - konferencyjnego w postępowaniu na rozbudowę Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego w Gdyni etap 4


Numer ogłoszenia: 240472 - 2011; data zamieszczenia: 11.08.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gdyńskie Centrum Innowacji Jednostka Budżetowa, Al. Zwycięstwa 96/98, 81-451 Gdynia, woj. pomorskie, tel. +48 58 735 11 25, faks +48 58 735 11 26 , strona internetowa www.ppnt.gdynia.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych wynikających z zamiennej dokumentacji projektowej dotyczącej budynku wystawienniczo - konferencyjnego w postępowaniu na rozbudowę Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego w Gdyni etap 4.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje roboty dodatkowe wynikające z zamiennej dokumentacji projektowej dotyczącej budynku wystawienniczo - konferencyjnego w postępowaniu na rozbudowę Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego w Gdyni etap 4. Roboty dodatkowe związane są z dostosowaniem części budynku wystawienniczo-konferencyjnego na potrzeby funkcjonowania wystaw Centrum Nauki Eksperyment. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany jest w dokumentacji projektowej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.00.00-2, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamawiający zastosował tryb zamówienia z wolnej ręki z zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki: w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Innymi słowy zamówienia dodatkowe mogą być udzielone jeżeli zachodzą łącznie następujące okoliczności: -zamówienie dodatkowe udzielone zostanie dotychczasowemu wykonawcy -zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych -zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym -zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia -zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego -wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia oraz z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów lub jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówienia dodatkowego musi być ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego tzn. takim jego wykonaniem, aby spełniało ono podstawowe wymagania funkcjonalne zgodnie z potrzebami zamawiającego. W przedmiotowym postępowaniu zachodzą wskazane powyżej okoliczności a oddzielenie zamówienia dodatkowego z przyczyn technicznych oraz gospodarczych wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (przesłanka z ppkt a par 67 ust.5) . Zamawiający realizuje zadanie pn. Rozbudowa Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego Etap 3 i 4, które obejmuje budowę dwóch budynków: biurowo - laboratoryjnego i wystawienniczo - konferencyjnego. Realizacja inwestycji w zakresie etapu 4 czyli budynku wystawienniczo-konferencyjnego była możliwa dzięki wsparciu uzyskanemu ze środków UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego. Założenia do dokumentacji projektowej zostały przedstawione w 2007 roku a dofinansowanie przyznane w 2009 roku. Na tym etapie nie przewidywano, iż w obiekcie będzie można zlokalizować nowe wystawy Centrum Nauki Eksperyment (CNE). W związku ze znacznymi oszczędnościami po przetargowymi uzyskano zgodę instytucji pośredniczącej na sfinansowanie i zlokalizowanie w budynku stałych wystaw Centrum Nauki Eksperyment, co w znaczący sposób wpływa na sposób funkcjonowania budynku wystawienniczo-konferencyjnego, których wcześniej nie można było przewidzieć. W części wystawienniczej budynku pierwotnie zaplanowany został jeden ciąg komunikacyjny prowadzący w kierunku głównej hali wystawowej, z której jest dopiero zorganizowane przejście do dużych pomieszczeń wystawowych zlokalizowanych na piętrze. Takie rozwiązanie uniemożliwia sprawne funkcjonowanie budynku w nowej sytuacji. Mając na uwadze fakt, iż wystawy Centrum Nauki Eksperyment zlokalizowane będą w hali głównej (ze względu na swoją wielkość), konieczne okazało się zapewnienie alternatywnego, niekolidującego z wejściem na odpłatne wystawy CNE dostępu do pomieszczeń wystawowych znajdujących się na piętrze w których zlokalizowane mają być niezależne od CNE nieodpłatne wystawy tymczasowe. Ponadto mając na uwadze doświadczenia Centrum Nauki Kopernik w zakresie znaczącej liczby zwiedzających konieczne jest już na obecnym etapie budowy obiektu wprowadzenie rozwiązań umożliwiających sprawne rozładowanie dużych potoków odwiedzających gości. Wystawy CNE może odwiedzać dziennie nawet kilka tysięcy osób w większości w grupach zorganizowanych. Dlatego kluczowa dla sprawnego funkcjonowania budynku jest możliwość szybkiego przesunięcia takich grup z przestrzeni wokół recepcji do pomieszczenia tzw. poczekalni. Co istotne przestrzeń wokół recepcji jest przestrzenią obok wejścia głównego. Brak możliwości szybkiego skanalizowania gości może zablokować również dostęp do części konferencyjnej budynku, co grozi jego paraliżem w jego funkcjonowaniu. Dlatego też wprowadzane zmiany są konieczne do wykonania na obecnym etapie. Są one niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego, a jednocześnie nie były możliwe na etapie przygotowywania przedmiotowej inwestycji do przewidzenia. Podkreślenia wymaga fakt, iż przedmiotowe roboty dodatkowe nie przekraczają 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. A co najważniejsze i podstawowe oddzielenie przedmiotowego zamówieni dodatkowego od podstawowego z przyczyn technicznych oraz gospodarczych powodowałoby konieczność poniesienia przez zamawiającego niewspółmiernie wysokich kosztów. Planowane zmiany wymagają zmian w zakresie konstrukcji budynku, która to ze względów technicznych oraz bezpieczeństwa powinna być zdaniem konstruktora obiektu wykonana przez jednego wykonawcę. W przypadku próby wyodrębniania elementów prac koniecznych do wykonania przez nowego wykonawcę konieczne byłoby wyodrębnienie dużo większego zakresu niż de facto wprowadzane zmiany. Wymagałoby to wstrzymania robót na dużej części obiektu na znaczny okres czasu oraz poniesienia dodatkowych kosztów związanych z inwentaryzacją prac już wykonanych oraz znacznych nakładów na ich zabezpieczenie przed degradacją. Ponadto mając na uwadze fakt, iż zamówienie podstawowe zostało udzielone wg cen z II kwartału 2010 roku wyodrębnianie całych technologicznie elementów (ilościowo nieporównywalnych z wprowadzanymi zmianami) doprowadziłoby do wyceny znacznej części obecnego zamówienia według znacznie wyższych cen z III kwartału 2011 r. co jest rażąco niekorzystne dla zamawiającego. Zamawiający zastosował tryb zamówienia z wolnej ręki, jako właściwy tryb zamówienia, bowiem wszystkie ustawowo wymagane przesłanki zostały spełnione, a mianowicie zamówienie zostało udzielone na roboty budowlane wykonawcy zamówienia podstawowego, na etapie realizacji umowy podstawowej, wartość zamówienia nie przekracza 50% wartości zamówienia realizowanego (zawartej umowy), zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie od zamówienia podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów. W związku z powyższym zastosowany tryb z wolnej ręki z art. 67 ust. 1 pkt 5 jest prawidłowy.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • WARBUD S.A., Al. Jerozolimskie 162 A, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Gdynia: Wykonanie robót dodatkowych wynikających z zamiennej dokumentacji projektowej dotyczącej budynku wystawienniczo - konferencyjnego w postępowaniu na rozbudowę Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego w Gdyni etap 4


Numer ogłoszenia: 267800 - 2011; data zamieszczenia: 31.08.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 240472 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gdyńskie Centrum Innowacji Jednostka Budżetowa, Al. Zwycięstwa 96/98, 81-451 Gdynia, woj. pomorskie, tel. +48 58 735 11 25, faks +48 58 735 11 26.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych wynikających z zamiennej dokumentacji projektowej dotyczącej budynku wystawienniczo - konferencyjnego w postępowaniu na rozbudowę Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego w Gdyni etap 4.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje roboty dodatkowe wynikające z zamiennej dokumentacji projektowej dotyczącej budynku wystawienniczo - konferencyjnego w postępowaniu na rozbudowę Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego w Gdyni etap 4. Roboty dodatkowe związane są z dostosowaniem części budynku wystawienniczo-konferencyjnego na potrzeby funkcjonowania wystaw Centrum Nauki Eksperyment. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany jest w dokumentacji projektowej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.00.00-2, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.08.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • WARBUD S.A., {Dane ukryte}, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 797731,82 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1000000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    1000000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1000000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający zastosował tryb zamówienia z wolnej ręki z zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki: w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Innymi słowy zamówienia dodatkowe mogą być udzielone jeżeli zachodzą łącznie następujące okoliczności: -zamówienie dodatkowe udzielone zostanie dotychczasowemu wykonawcy -zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych -zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym -zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia -zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego -wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia oraz z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów lub jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówienia dodatkowego musi być ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego tzn. takim jego wykonaniem, aby spełniało ono podstawowe wymagania funkcjonalne zgodnie z potrzebami zamawiającego. W przedmiotowym postępowaniu zachodzą wskazane powyżej okoliczności a oddzielenie zamówienia dodatkowego z przyczyn technicznych oraz gospodarczych wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (przesłanka z ppkt a par 67 ust.5) . Zamawiający realizuje zadanie pn. Rozbudowa Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego Etap 3 i 4, które obejmuje budowę dwóch budynków: biurowo - laboratoryjnego i wystawienniczo - konferencyjnego. Realizacja inwestycji w zakresie etapu 4 czyli budynku wystawienniczo-konferencyjnego była możliwa dzięki wsparciu uzyskanemu ze środków UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego. Założenia do dokumentacji projektowej zostały przedstawione w 2007 roku a dofinansowanie przyznane w 2009 roku. Na tym etapie nie przewidywano, iż w obiekcie będzie można zlokalizować nowe wystawy Centrum Nauki Eksperyment (CNE). W związku ze znacznymi oszczędnościami po przetargowymi uzyskano zgodę instytucji pośredniczącej na sfinansowanie i zlokalizowanie w budynku stałych wystaw Centrum Nauki Eksperyment, co w znaczący sposób wpływa na sposób funkcjonowania budynku wystawienniczo-konferencyjnego, których wcześniej nie można było przewidzieć. W części wystawienniczej budynku pierwotnie zaplanowany został jeden ciąg komunikacyjny prowadzący w kierunku głównej hali wystawowej, z której jest dopiero zorganizowane przejście do dużych pomieszczeń wystawowych zlokalizowanych na piętrze. Takie rozwiązanie uniemożliwia sprawne funkcjonowanie budynku w nowej sytuacji. Mając na uwadze fakt, iż wystawy Centrum Nauki Eksperyment zlokalizowane będą w hali głównej (ze względu na swoją wielkość), konieczne okazało się zapewnienie alternatywnego, niekolidującego z wejściem na odpłatne wystawy CNE dostępu do pomieszczeń wystawowych znajdujących się na piętrze w których zlokalizowane mają być niezależne od CNE nieodpłatne wystawy tymczasowe. Ponadto mając na uwadze doświadczenia Centrum Nauki Kopernik w zakresie znaczącej liczby zwiedzających konieczne jest już na obecnym etapie budowy obiektu wprowadzenie rozwiązań umożliwiających sprawne rozładowanie dużych potoków odwiedzających gości. Wystawy CNE może odwiedzać dziennie nawet kilka tysięcy osób w większości w grupach zorganizowanych. Dlatego kluczowa dla sprawnego funkcjonowania budynku jest możliwość szybkiego przesunięcia takich grup z przestrzeni wokół recepcji do pomieszczenia tzw. poczekalni. Co istotne przestrzeń wokół recepcji jest przestrzenią obok wejścia głównego. Brak możliwości szybkiego skanalizowania gości może zablokować również dostęp do części konferencyjnej budynku, co grozi jego paraliżem w jego funkcjonowaniu. Dlatego też wprowadzane zmiany są konieczne do wykonania na obecnym etapie. Są one niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego, a jednocześnie nie były możliwe na etapie przygotowywania przedmiotowej inwestycji do przewidzenia. Podkreślenia wymaga fakt, iż przedmiotowe roboty dodatkowe nie przekraczają 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. A co najważniejsze i podstawowe oddzielenie przedmiotowego zamówieni dodatkowego od podstawowego z przyczyn technicznych oraz gospodarczych powodowałoby konieczność poniesienia przez zamawiającego niewspółmiernie wysokich kosztów. Planowane zmiany wymagają zmian w zakresie konstrukcji budynku, która to ze względów technicznych oraz bezpieczeństwa powinna być zdaniem konstruktora obiektu wykonana przez jednego wykonawcę. W przypadku próby wyodrębniania elementów prac koniecznych do wykonania przez nowego wykonawcę konieczne byłoby wyodrębnienie dużo większego zakresu niż de facto wprowadzane zmiany. Wymagałoby to wstrzymania robót na dużej części obiektu na znaczny okres czasu oraz poniesienia dodatkowych kosztów związanych z inwentaryzacją prac już wykonanych oraz znacznych nakładów na ich zabezpieczenie przed degradacją. Ponadto mając na uwadze fakt, iż zamówienie podstawowe zostało udzielone wg cen z II kwartału 2010 roku wyodrębnianie całych technologicznie elementów (ilościowo nieporównywalnych z wprowadzanymi zmianami) doprowadziłoby do wyceny znacznej części obecnego zamówienia według znacznie wyższych cen z III kwartału 2011 r. co jest rażąco niekorzystne dla zamawiającego. Zamawiający zastosował tryb zamówienia z wolnej ręki, jako właściwy tryb zamówienia, bowiem wszystkie ustawowo wymagane przesłanki zostały spełnione, a mianowicie zamówienie zostało udzielone na roboty budowlane wykonawcy zamówienia podstawowego, na etapie realizacji umowy podstawowej, wartość zamówienia nie przekracza 50% wartości zamówienia realizowanego (zawartej umowy), zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie od zamówienia podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów

Adres: Al. Zwycięstwa , 81-451 Gdynia
woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: biuro@ppnt.gdynia.pl
tel: +48 58 698 21 50
fax: +48 58 698 21 65
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 24047220110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-08-10
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.ppnt.gdynia.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Wykonanie robót dodatkowych wynikających z zamiennej dokumentacji projektowej dotyczącej budynku wystawienniczo - konferencyjnego w postępowaniu na rozbudowę Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego w Gdyni etap 4 WARBUD S.A.
Warszawa
2011-08-31 1 000 000,00