Wynik przetargu
ZP39-119015 - Usługi prawnicze
Zamawiający:
Instytut Badawczy Leśnictwa
Adres: | Sękocin Stary, ul. Braci Leśnej 3, 05-090 Raszyn, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: m.gutman@ibles.waw.pl tel: 227 150 300 fax: 227 200 397 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 1884720120 | Data Udzielenia: | 2012-01-20 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
ZP39-119015 - Usługi prawnicze | Kancelaria Brudkowski i Wspólnicy sp.j. Warszawa | 147 600,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-01-20 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 147 600,00 zł Minimalna złożona oferta: 147 600,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 147 600,00 zł Maksymalna złożona oferta: 147 600,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Raszyn: ZP39-119015 - Usługi prawnicze
Numer ogłoszenia: 18847 - 2012; data zamieszczenia: 20.01.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Badawczy Leśnictwa, Sękocin Stary, ul. Braci Leśnej 3, 05-090 Raszyn, woj. mazowieckie, tel. 22 7150300, faks 22 7200397.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZP39-119015 - Usługi prawnicze.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego - w okresie 01.12.2011 - 30.11.2013 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.12.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Brudkowski i Wspólnicy sp.j., ul. Domaniewska 39A, 02-672 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 120000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
147600,00
Oferta z najniższą ceną:
147600,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
147600,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawą prawną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a oraz ust. 1b ustawy Pzp. Podstawą faktyczną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki są dalej wymienione okoliczności. Zamawiający dokonując wyboru wykonawcy w trybie z wolnej ręki i planując powierzenie kompleksowej obsługi prawnej wybranemu wykonawcy miał na uwadze przewidziane w ustawie o finansach publicznych zasady celowego, oszczędnego i efektywnego wykonywania wydatków publicznych. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie zamierzonego celu, jakim jest uzyskanie wysokiej jakości obsługi prawnej oraz wysokiej jakości i skuteczności zastępstwa procesowego. W tym zakresie wieloletnia współpraca z wieloma osobami świadczącymi usługi prawnicze (adwokatami lub radcami prawnymi) pozwala zamawiającemu na obiektywną, rzeczową i racjonalną ocenę, jakości ich pracy i skuteczności działań. Wynikiem oceny tej pracy jest wola zamawiającego powierzenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego wybranemu wykonawcy, który w ocenie zamawiającego cechuje się profesjonalizmem, rzetelnością, terminowością i skutecznością działań. Pozytywna ocena pracy dotychczasowego wykonawcy znajduje swój wyraz w jakości świadczonej pomocy prawnej oraz złożoności procesów sądowych w toku. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie oszczędności. Wydatki tytułem wynagrodzenia wykonawcy w całości są rekompensowane poziomem świadczonej usługi i niskie jak za poziom usług tego typu. Ponadto, zmiana wykonawcy na wykonawcę, którego praca (i) nie gwarantuje wysokiego poziomu jak dotychczasowego wykonawcy i (ii) zaistnieje konieczność wprowadzenia w dotychczasowe sprawy, co jest również płatne i co było już raz zapłacone wybranemu wykonawcy spowodowałby, iż wydatki na obsługę prawną byłyby wyższe bez racjonalnego uzasadnienia dla ich poniesienia. Dodatkową zaletą świadczenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego dotychczasowego wykonawcy jest to, iż zastępstwo procesowe jest wykonywane w ramach wynagrodzenia za doradztwo prawne, a ewentualne dodatkowe wynagrodzenie za zastępstwo procesowe płacone jest tylko i wyłącznie w przypadku korzystnego rozstrzygnięcia sądowego i wyegzekwowania kosztów zastępstwa procesowego od strony przeciwnej. Tym samym zamawiający nigdy nie ponosi kosztów zastępstwa procesowego, jeśli bowiem zapada orzeczenie korzystne dla zamawiającego to wynagrodzenie wykonawcy pochodzi z wyegzekwowanych kosztów, którymi obciążony jest przeciwnik, jeśli zapada orzeczenie niekorzystne dla zamawiającego to wykonawca nie otrzymuje za to postępowanie wynagrodzenia. Oszczędności w wydatkach publicznych powoduje także usługa jednego wykonawcy. Podział zamówienia na dwa odrębne zamówienia tj. usługi prawnicze polegające na doradztwie prawnym i osobno na zastępstwo procesowe powodowałoby konieczność wynagradzania dwóch różnych wykonawców tj. dotychczasowego, któremu powierzono by kontynuację toczących się postępowań sądowych i egzekucyjnych, (co jest konieczne z uwagi na znajomość istoty sprawy) oraz nowego wykonawcę, któremu powierzono by pozostałe usługi prawnicze. Przyjęcie konstrukcji jednego wykonawcy w ramach jednego wynagrodzenia jest korzystniejsze i tańsze dla zamawiającego. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu także osiągnięcie dużej efektywności w dokonywaniu wydatków publicznych. Efektywność tu zakładana przejawia się w efektywnym i skutecznym oraz korzystnym dla zamawiającego kontynuowaniu postępowań sądowych wszczętych przy udziale dotychczasowego wykonawcy. Znajomość podłoża sporu, wszelkich uwarunkowań historycznych, specyfiki działania zamawiającego gwarantuje, iż toczące się postępowania sądowe będą przebiegały w osób oczekiwany przez zamawiającego. Efektywność, o której mowa w art. 5 ust. 1a ustawy sprowadza się także do efektywności usług świadczonych przez dotychczasowego wykonawcę.