Celestynów: Obsługa prawna Urzędu Gminy w Celestynowie


Numer ogłoszenia: 498472 - 2012; data zamieszczenia: 07.12.2012

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Celestynów, ul. Regucka 3, 05-430 Celestynów, woj. mazowieckie, tel. 22 7897060 w. 114, faks 22 7897011 , strona internetowa www.celestynow.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Urzędu Gminy w Celestynowie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r., Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Urzędu Gminy Celestynów.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 5 ust 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 795 ze zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Urzędzie Gminy Celestynów, a są to usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1 w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych w tym przepisie okoliczności: 1.naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2.naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3.poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Sprawy z zakresu usług prawniczych powierzone wykonawcy (kancelarii) przez Urząd Gminy, Radę Gminy oraz Jednostki Budżetowe Gminy są w wielu przypadkach skomplikowane wymagające właściwej specjalistycznej wiedzy prawniczej. Gmina zajmując się różnorodnymi zadaniami o dużym stopniu złożoności, wymaga stałej obsługi prawnej, przy czym z uwagi na wskazane okoliczności musi ona być wykonywana przez podmiot posiadający odpowiednie doświadczenia i rozeznanie w specyficznych warunkach funkcjonowania. Powierzenie wykonania takich zadań winno więc nastąpić takiej kancelarii prawnej, która dysponuje osobami (radcami prawnymi lub adwokatami) posiadającymi wiedzę i doświadczenie w obsłudze prawnej organów samorządów w szczególności Gminy jak również w prowadzeniu spraw przed sądami: powszechnymi, administracyjnymi, samorządowy kolegium odwoławczym oraz innymi organami administracji publicznej. Brak doświadczenia może być przyczyną do podejmowania błędnych decyzji administracyjnych, błędnych, niekorzystnych dla Gmin umów, a nawet powodować straty finansowe. Zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego, gdzie jedynym kryterium jest cena, może spowodować wybór oferty, którą mogłaby złożyć kancelaria nie mająca żadnego doświadczenia w obsłudze organów samorządów, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Gminy. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej Gminy mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (w/w art. 5 ust 1a pkt. 1.). Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Połączenie usług prawniczych z usługami polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jest celowe i racjonalne z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Gminy uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż jest on zaznajomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez Gminę, z kolei wybór innego wykonawcy powodowałby konieczność wprowadzenia go w tematykę spraw prowadzonych i planowanych. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć zamawiającego (Gminy) pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywności i terminowego wykonywania zobowiązań. Ponadto w ocenie zamawiającego dotychczasowy wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do którego zamawiający ma zaufanie, i który świadcząc usługi wykazał się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko start, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, niesprawdzonemu wykonawcy. Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Gminy, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej, która dysponuje prawnikami posiadającymi duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej Gminy.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Dąbrowski, ul. Andriollego 34 lok. 11, 05-400 Otwock, kraj/woj. mazowieckie.


Numer ogłoszenia: 502584 - 2012; data zamieszczenia: 11.12.2012


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
498472 - 2012 data 07.12.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Celestynów, ul. Regucka 3, 05-430 Celestynów, woj. mazowieckie, tel. 22 7897060 w. 114, fax. 22 7897011.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    II pkt.3.

  • W ogłoszeniu jest:
    Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r., Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Urzędu Gminy Celestynów..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Urzędu Gminy w Celestynowie, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r., Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Urzędu Gminy Celestynów..


Celestynów: Obsługa prawna Urzędu Gminy w Celestynowie


Numer ogłoszenia: 12732 - 2013; data zamieszczenia: 09.01.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 498472 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Celestynów, ul. Regucka 3, 05-430 Celestynów, woj. mazowieckie, tel. 22 7897060 w. 114, faks 22 7897011.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Urzędu Gminy w Celestynowie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Urzędu Gminy w Celestynowie, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r., Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Urzędu Gminy Celestynów...


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.01.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Dąbrowski,, {Dane ukryte}, 05-400 Otwock, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 57239,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    73800,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    73800,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    73800,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 5 ust 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 795 ze zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Urzędzie Gminy Celestynów, a są to usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1 w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych w tym przepisie okoliczności: 1.naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2.naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3.poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Sprawy z zakresu usług prawniczych powierzone wykonawcy (kancelarii) przez Urząd Gminy, Radę Gminy oraz Jednostki Budżetowe Gminy są w wielu przypadkach skomplikowane wymagające właściwej specjalistycznej wiedzy prawniczej. Gmina zajmując się różnorodnymi zadaniami o dużym stopniu złożoności, wymaga stałej obsługi prawnej, przy czym z uwagi na wskazane okoliczności musi ona być wykonywana przez podmiot posiadający odpowiednie doświadczenia i rozeznanie w specyficznych warunkach funkcjonowania. Powierzenie wykonania takich zadań winno więc nastąpić takiej kancelarii prawnej, która dysponuje osobami (radcami prawnymi lub adwokatami) posiadającymi wiedzę i doświadczenie w obsłudze prawnej organów samorządów w szczególności Gminy jak również w prowadzeniu spraw przed sądami: powszechnymi, administracyjnymi, samorządowy kolegium odwoławczym oraz innymi organami administracji publicznej.Brak doświadczenia może być przyczyną do podejmowania błędnych decyzji administracyjnych, błędnych, niekorzystnych dla Gmin umów, a nawet powodować straty finansowe. Zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego, gdzie jedynym kryterium jest cena, może spowodować wybór oferty, którą mogłaby złożyć kancelaria nie mająca żadnego doświadczenia w obsłudze organów samorządów, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Gminy. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej Gminy mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (w/w art. 5 ust 1a pkt. 1.). Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Połączenie usług prawniczych z usługami polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jest celowe i racjonalne z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Gminy uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż jest on zaznajomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez Gminę, z kolei wybór innego wykonawcy powodowałby konieczność wprowadzenia go w tematykę spraw prowadzonych i planowanych. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć zamawiającego (Gminy) pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywności i terminowego wykonywania zobowiązań. Ponadto w ocenie zamawiającego dotychczasowy wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do którego zamawiający ma zaufanie, i który świadcząc usługi wykazał się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko start, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, niesprawdzonemu wykonawcy. Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Gminy, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej, która dysponuje prawnikami posiadającymi duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej Gminy.

Adres: ul. Regucka 3, 05-430 Celestynów
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: k.bojanowska-niewczas@celestynow.pl
tel: 22 7897060 w. 114
fax: 227 897 011
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 49847220120
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2012-12-06
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.celestynow.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Obsługa prawna Urzędu Gminy w Celestynowie Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Dąbrowski,
Otwock
2013-01-09 73 800,00