Krosno Odrzańskie: Świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim wraz z Delegaturą


Numer ogłoszenia: 280667 - 2013; data zamieszczenia: 24.12.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Krośnieński - Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim, ul. Piastów 10B, 66-600 Krosno Odrzańskie, woj. lubuskie, tel. 68 3830218, faks 68 3830236 , strona internetowa www.bip.powiatkrosnienski.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim wraz z Delegaturą.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim i Delegatury w Gubinie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych i paczek zgodnie z ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 ), zwrotu przesyłek niedoręczonych oraz transport przesyłek od Zamawiającego do placówek nadawczych Wykonawcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w zaproszeniu do udziału w negocjacjach przesłanym Wykonawcy..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Za przeprowadzeniem postępowania w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych przemawiają następujące okoliczności: 1. Niniejszy przedmiot zamówienia obejmuje powszechne usługi pocztowe, o których mowa w art. 45 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe. Definicja usług powszechnych wskazuje, iż są to usługi, które są świadczone przez operatora wyznaczonego ex lege w ramach nałożonego obowiązku. Obowiązek ten określony został w art. 45 ust. 1 i 2 przedmiotowej ustawy i dotyczy wskazanego ustawą katalogu powszechnych usług pocztowych i warunków ich świadczenia. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Z przyczynami o charakterze obiektywnym mamy do czynienia, gdy świadczący ma monopol na dany typ usługi. W praktyce pojęcie przyczyn technicznych bywa rozumiane szeroko (Ustawa Prawo zamówień publicznych, Komentarz, Wydanie trzecie, Warszawa 2007 pod redakcją Tomasza Czajkowskiego, str. 257). Z przyczyną o charakterze obiektywnym należy utożsamiać takie okoliczności, które w sposób obiektywny pozwalają na wykluczenie możliwości wykonania usługi przez inne podmioty. W niniejszym przypadku powszechne usługi pocztowe mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Obiektywność przesłanki wynika z faktycznej sytuacji istniejącej na rynku. Świadczenie usług powszechnych, w ramach obowiązku wynikającego z ustawy, jest możliwe tylko przez operatora wyznaczonego, którym jest Poczta Polska S.A co oznacza, iż podmiot ten posiada monopol prawny i faktyczny na świadczenie tego rodzaju usług. Na rynku nie ma innych podmiotów, które posiadają status operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe i mogłyby świadczyć powszechne usługi pocztowe. 2. Do kategorii nadawcy masowego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe nie są zaliczane podmioty należące do sektora finansów publicznych (zgodnie z ustawą o finansach publicznych, Zamawiający należy do jednostki sektora finansów publicznych). Jak wskazano w uzasadnieniu do ustawy Prawo pocztowe, rozwiązanie to oznacza, że usługi pocztowe świadczone na rzecz tych podmiotów będą mogły być realizowane w ramach usług powszechnych. 3. Z pełnienia przez Pocztę Polską S.A funkcji operatora wyznaczonego wynika również fakt, iż potwierdzenie nadania przesyłki wydane przez placówkę ww. operatora ma moc dokumentu urzędowego, co reguluje art. 17 ustawy Prawo pocztowe. Powyższe jest szczególnie istotne dla Zamawiającego pod względem dotrzymania terminów doręczeń określonych w postępowaniach sądowych, administracyjnych itp., w szczególności wynikających z przepisów: ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012r, poz. 270, ze zm.) oraz ustawy z dnia 14 czerwiec 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000, Nr 98, poz. 1071 ze zm). W świetle wskazanych wyżej przepisów, termin uznaje się za zachowany jeżeli pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe. Warto w tym miejscu również wskazać na art. 81 § 1 i 2 Kodeksu cywilnego, z którego wynika, że: 1) jeżeli ustawa uzależnia ważność albo określone skutki czynności prawnej od urzędowego poświadczenia daty, poświadczenie takie jest skuteczne także względem osób nie uczestniczących w dokonaniu tej czynności prawnej (data pewna). 2) czynność prawna ma datę pewną także w wypadku w razie stwierdzenia dokonania czynności w jakimkolwiek dokumencie urzędowym - od daty dokumentu urzędowego. Skutki dokumentu urzędowego wynikają również z art.76 §1 K.p.a. zgodnie z którym dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w zakresie ich działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone. Potwierdzenie nadania przesyłki przez operatora nie mającego statusu operatora wyznaczonego nie będzie natomiast posiadało mocy dokumentu urzędowego. Biorąc pod uwagę powyższe, zasadnym jest udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie, jak wskazano wyżej ponieważ świadczenie usług powszechnych jest możliwe tylko przez operatora wyznaczonego, przy jednoczesnym zapewnieniu gwarancji jakości tych usługi, regulowanej prawem pocztowym oraz zachowaniu przewidzianych prawem skutków doręczenia i charakteru dokumentu urzędowego przesyłek.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska S.A, ul. Stawki 2, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Krosno Odrzańskie: świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim wraz z delegatura w Gubinie


Numer ogłoszenia: 8917 - 2014; data zamieszczenia: 15.01.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 280667 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Krośnieński - Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim, ul. Piastów 10B, 66-600 Krosno Odrzańskie, woj. lubuskie, tel. 68 3830218, faks 68 3830236.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim wraz z delegatura w Gubinie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim i Delegatury w Gubinie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych i paczek zgodnie z ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 ), zwrotu przesyłek niedoręczonych oraz transport przesyłek od Zamawiającego do placówek nadawczych Wykonawcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w zaproszeniu do udziału w negocjacjach przesłanym Wykonawcy.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.01.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska S.A., {Dane ukryte}, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 60138,35 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    61093,47


  • Oferta z najniższą ceną:
    61093,47
    / Oferta z najwyższą ceną:
    61093,47


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Za przeprowadzeniem postępowania w trybie z wolnej reki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych przemawiają następujące okoliczności: 1. Niniejszy przedmiot zamówienia obejmuje powszechne usługi pocztowe, o których mowa w art. 45 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe. Definicja usług powszechnych wskazuje, iż są to usługi, które są świadczone przez operatora wyznaczonego ex lege w ramach nałożonego obowiązku. Obowiązek ten określony został w art. 45 ust. 1 i 2 przedmiotowej ustawy i dotyczy wskazanego ustawą katalogu powszechnych usług pocztowych i warunków ich świadczenia. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Z przyczynami o charakterze obiektywnym mamy do czynienia, gdy świadczący ma monopol na dany typ usługi. W praktyce pojęcie przyczyn technicznych bywa rozumiane szeroko (Ustawa Prawo zamówień publicznych, Komentarz, Wydanie trzecie, Warszawa 2007 pod redakcją Tomasza Czajkowskiego, str. 257). Z przyczyną o charakterze obiektywnym należy utożsamiać takie okoliczności, które w sposób obiektywny pozwalają na wykluczenie możliwości wykonania usługi przez inne podmioty (tak miedzy innymi Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 3 sierpnia 2012 r. V CA 1281/12). W niniejszym przypadku powszechne usługi pocztowe mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Obiektywność przesłanki wynika z faktycznej sytuacji istniejącej na rynku. Świadczenie usług powszechnych, w ramach obowiązku wynikającego z ustawy, jest możliwe tylko przez operatora wyznaczonego, którym jest Poczta Polska S.A co oznacza, iż podmiot ten posiada monopol prawny i faktyczny na świadczenie tego rodzaju usług. Na rynku nie ma innych podmiotów, które posiadają status operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe i mogłyby świadczyć powszechne usługi pocztowe. 2. Do kategorii nadawcy masowego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe nie są zaliczane podmioty należące do sektora finansów publicznych (zgodnie z ustawą o finansach publicznych, Zamawiający należy do jednostki sektora finansów publicznych). Jak wskazano w uzasadnieniu do ustawy Prawo pocztowe, rozwiązanie to oznacza, że usługi pocztowe świadczone na rzecz tych podmiotów będą mogły być realizowane w ramach usług powszechnych. 3. Z pełnienia przez Pocztę Polską S.A funkcji operatora wyznaczonego wynika również fakt, iż potwierdzenie nadania przesyłki wydane przez placówkę ww. operatora ma moc dokumentu urzędowego, co reguluje art. 17 ustawy Prawo pocztowe. Powyższe jest szczególnie istotne dla Zamawiającego pod względem dotrzymania terminów doręczeń określonych w postępowaniach sądowych, administracyjnych itp., w szczególności wynikających z przepisów: ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012r, poz. 270, ze zm.) oraz ustawy z dnia 14 czerwiec 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000, Nr 98, poz. 1071 ze zm). W świetle wskazanych wyżej przepisów, termin uznaje się za zachowany jeżeli pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe. Warto w tym miejscu również wskazać na art. 81 § 1 i 2 Kodeksu cywilnego, z którego wynika, że: - jeżeli ustawa uzależnia ważność albo określone skutki czynności prawnej od urzędowego poświadczenia daty, poświadczenie takie jest skuteczne także względem osób nie uczestniczących w dokonaniu tej czynności prawnej (data pewna). - czynność prawna ma datę pewną także w wypadku w razie stwierdzenia dokonania czynności w jakimkolwiek dokumencie urzędowym - od daty dokumentu urzędowego. Skutki dokumentu urzędowego wynikają również z art.76 §1 K.p.a. zgodnie z którym dokumenty urzędowe sporządzone w przepisanej formie przez powołane do tego organy państwowe w zakresie ich działania stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone. Potwierdzenie nadania przesyłki przez operatora nie mającego statusu operatora wyznaczonego nie będzie natomiast posiadało mocy dokumentu urzędowego. Biorąc pod uwagę powyższe, zasadnym jest udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie, jak wskazano wyżej ponieważ świadczenie usług powszechnych jest możliwe tylko przez operatora wyznaczonego, przy jednoczesnym zapewnieniu gwarancji jakości tych usługi, regulowanej prawem pocztowym oraz zachowaniu przewidzianych prawem skutków doręczenia i charakteru dokumentu urzędowego przesyłek.

Adres: ul. Piastów 10B, 66-600 Krosno Odrzańskie
woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: zamowieniapubliczne@powiatkrosnienski.pl
tel: 068 3830218
fax: 068 3830236
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 28066720130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-12-23
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.bip.powiatkrosnienski.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim wraz z delegatura w Gubinie Poczta Polska S.A.
Warszawa
2014-01-15 61 093,00