Wynik przetargu
Usługa pocztowa

Zamawiający:
Województwo Śląskie
Adres: | Ligonia 46, 40-037 Katowice, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia@slaskie.pl tel: 32 77 40 025 fax: 32 77 40 030 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 305220120 | Data Udzielenia: | 2012-01-03 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
64110000-0 | Usługi pocztowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Usługa pocztowa | Poczta Polska S.A. Warszawa | 480 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-01-03 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 641100000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 480 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 480 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 480 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 480 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Katowice: Usługa pocztowa
Numer ogłoszenia: 3052 - 2012; data zamieszczenia: 03.01.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Śląskie, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 2078562, faks 32 2078578.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa pocztowa.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług pocztowych dla potrzeb Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w roku 2012.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.12.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Poczta Polska S.A., Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 480000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
480000,00
Oferta z najniższą ceną:
480000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
480000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1. Podstawa prawna Zgodnie z art. 66 ust. 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz art. 67 ust. 3 pkt. 1 lit. d w związku z art. 5 ust. 1 lit. a pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.) 2. Uzasadnienia wyboru trybu Art. 67 ust. 3 pkt. 1 lit. d ustawy Prawo zamówień publicznych wskazuje na zastrzeżone usługi pocztowe w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (Dz.U. z 2008 r. nr 189, poz. 1159 z późn. zm.), dla których możliwe jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe, Poczta Polska pełni obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego określonych w w/w ustawie. Na podstawie art. 47 operatorowi publicznemu przysługuję wyłączność świadczenia usług pocztowych, zwanych dalej usługami zastrzeżonymi, dla przesyłek o wadze do 50 g. Usługi te mogą być świadczone przez inne podmioty, jednakże za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii, określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego, obowiązującego w danym czasie odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym. Zaproponowane przez inny podmiot dla usług zastrzeżonych ceny innej niż określona w odpowiednich przepisach i niższej od operatora publicznego wydaje się więc niemożliwe. Pozostałe usługi pocztowe mogą być świadczone przez innych operatorów. Dzięki rejestrowi korespondencji wychodzącej, który jest prowadzony przez Kancelarię Ogólna Urzędu, można jednak określić procentowy udział korespondencji do 50 g w stosunku do całej rejestrowanej korespondencji nadawanej w Urzędzie Marszałkowskim. Z przeprowadzonej analizy i obliczeń wynika, że ponad 80 % rejestrowanej korespondencji wychodzącej z Urzędu stanowią przesyłki o masie nieprzekraczającej 50 g. Oznacza to, że większa część korespondencji rejestrowanej, wysyłanej przez Urząd Marszałkowski mieści się w pojęciu usług zastrzeżonych. Ewentualne przeprowadzenie postępowania na zakup pozostałych usług pocztowych - usług niezastrzeżonych - w trybie konkurencyjnym nie wydaje się być uzasadnione. Pociągałoby to za sobą konieczność stworzenia co najmniej dwóch rejestrów korespondencji wychodzącej, a co za tym idzie konieczność wydatkowania dodatkowych środków na oprogramowanie prowadzące takie dodatkowe rejestry oraz na dodatkową obsługę tych rejestrów. Świadczenie usługi pocztowej przez ewentualnych dwóch operatorów (Wykonawców) pociągałaby za sobą utrudnienia organizacyjne, a co za tym idzie możliwość wystąpienia nieświadomych omyłek, ze względu na: wprowadzenie dwóch pieczęci z numerem umowy, którą poszczególni pracownicy merytoryczni Wydziałów Urzędu zobowiązani są umieszczać w górnej części koperty; podział całej dokumentacji ze względu na konieczność otrzymania potwierdzenia odbioru; konieczność każdorazowo znajomości wagi wysyłanej korespondencji, przed opieczętowaniem, co zmuszałoby poszczególnych pracowników Wydziałów Urzędu do ważenia przesyłek; umieszczanie korespondencji przygotowywanej do rejestracji w Kancelarii Ogólnej Urzędu w odrębnych pojemnikach z nazwą operatora (Wykonawcy) zwiększające ryzyko pomyłki pracownika merytorycznego Wydziału mogącej oznaczać przekroczenie ustawowego terminu doręczenia; przechowywanie dokumentacji przygotowanej do odbioru przez operatów (Wykonawców) w osobnych workach; sporządzanie i drukowanie co najmniej trzech raportów (dokumenty zarejestrowane w systemie, dokumenty zwolnione z rejestru, osobno drugi operator). Dodatkowo udzielenie całego zamówienia jednemu operatorowi (Wykonawcy) Poczcie Polskiej S.A. wiąże się z przyznaniem rabatów i upustów i jest w związku z tym bardziej opłacalne. Mając na uwadze celowe, oszczędne i efektywne wydatkowanie środków finansowych udzielenie całego zamówienia Poczcie Polskiej S.A. jest zasadne. Znaczący jest również fakt, że zgodnie z art. 57 § 5 ust. 2 Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000 r. nr 98 poz. 1071 z późn. Zm.) - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Podobnie art. 45 ustawy Prawo pocztowe wskazuje, iż potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Zapisy te jednoznacznie wskazują, że czynności administracyjne zostają zachowane i dokonane jedynie za pośrednictwem operatora publicznego, czyli Poczty Polskiej S.A. Dla Urzędu Marszałkowskiego, który działa na podstawie ustaw oraz zgodnie z przepisami prawa jest wymagane, aby działania z zakresu postępowania administracyjnego były skuteczne, co zapewni jedynie usługa świadczona przez operatora publicznego, którym jest Poczta Polska S.A. Wśród korespondencji nadawanej przez poszczególne Wydziały Urzędu Marszałkowskiego znajdują się przesyłki tzw. terminowe (z zachowaniem terminu w rozumieniu Kpa) zarówno o wadze do 50 g jak i powyżej wagi 50g. Mając na uwadze wszystkie przytoczone powyżej argumenty należy stwierdzić, że udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki Poczcie Polskiej S.A. jest uzasadnione